Skocz do zawartości

[E34] STEROWANIE SONDY LAMBDA BRAK ZASILANIA NA GRZAŁKI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

na dniach zakupiłem oryginalną dedykowaną sondę BOSCH-a po zamontowaniu jej podłączyłem auto pod kompa a tu okazuję się że sonda stoi w miejscu napięcie 0.2V i żadnej reakcji. ( kabli nie mogłem pomylić bo sonda miała ori. kostkę) gdy silnik dostał temperaturę 90'C sonda zaczęła pracować. sprawa więc była prosta grzałki przy sondzie nie grzeją, odkręciłem obudowę głównego komputera i zlokalizowałem przekaźnik podgrzewania sondy (dokładnie kolor pomarańczowy) przekaźnik nie załączał się więc go wymieniłem na innego (oczywiście takiego samego) nadal nie było żadnej reakcji. ponieważ mam "legalny" dostęp do profesjonalnych programów komputerowych to po chwili maiłem już schemat sterowania przekaźnikiem przed oczami. sprawdziłem trzy kable i ok czwarty kabel był właśnie odpowiedzialny za sterowanie przekaźnikiem i on miał winę. okazało się że sterowanie przekaźnika odbywa się za pomocą masy która wychodzi z komputera sterującego (dokładnie z pinu 38) jest to kabel brązowo zielony

 

http://i48.tinypic.com/infntd.jpg

 

wypiąłem kostkę od komputera i sprawdziłem oporność kabla miedzy kostką sterownika a kostką przekaźnika okazało się że jest ok wiec kabek nie jest uszkodzony. idąc dalej przeciąłem kabel o od sterowania przekaźnika przy nim samym żeby łatwo go potem zlutować i podłączyłem znów kompa pod auto. przy włączonym silniku podpiąłem masę sterownika pod masę karoserii i przekaźnik się załączył no i sonda zaczęła ładnie pracować. na tym temat by się kończył bo wiem że winę ma główny komputer który nie podaje masy na pin 38. komputer jest BOSCH-a końcówka nr. to 412 więc kolega Szpoper powiedział mi od razu że z tym akurat kompem jest mega ciężko a jeśli gdzieś się pojawi to osiąga cenę ok 400zł więc temat nowego kompa raczej odpada.

zaingerowanie w samego kompa jest niemożliwe (przyczyną usterki może być np. zimny lut)

 

no i teraz mam pytanie do was koledzy. borykam się z takim dylematem, teraz jak podłącze do przekaźnika masę z karoserii to sonda będzie grzała cały czas a nigdzie nie mogę znaleźć jakichkolwiek informacji czy komputer rozłącza podgrzewanie sądy jak silnik osiągnie odpowiednią temperaturę. z doświadczeń wiem że niektóre starsze auta mają ciągłe grzanie sądy ale co do mojego BMW to nie mam pewności czy nie jest ono punktowe by zaoszczędzić energie i zużycie się grzałek sondy.

 

może ktoś z was koledzy spotkał się już z taką sytuacją lub ma wiedzę na temat czy podgrzewanie sądy działa cały czas czy też komputer nim steruje poprzez wyłączenie i włączenie gdy sonda dostanie odpowiednią temperaturę. nie chce uszkodzić grzałek dopiero co zakupionej nowej sondy więc bez wiedzy na ten temat nie będę ryzykował.

układ sterujący to:BOSCH MOTRONIC M3.3.1 kod silnika 25 6S 2

 

na koniec przepraszam wszystkich że tak się rozpisałem ale chciałem wam jak najdokładniej opisać całą sytuację by zaoszczędzić zbędnych pytań. pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedyne co przychodzi mi do głowy to podpiąć przekaznik grzałki z przekaznikiem pompy paliwa,albo obwód grzałki pod przekaznik pompy(to drugie rozwiązanie wydaje się lepsze bo nie obciąża sterownika).Co do czasu pracy sondy to nie mam pojęcia.Zapytaj na elektrodzie tam jest sporo specy od elektroniki samochodowej.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.