Skocz do zawartości

silnik krokowy - kiedy powinien pracowac?


tadzik

Rekomendowane odpowiedzi

walczę ze skaczącymi obrotami w swoim aucie juz bardzo długo a zaworów wolnych obrotów wymieniłem juz ze 3 i kazdy ma małą przerwę i wydaje mi sie ze tak ma być !!!! więc powiedzcie czy ktos z was ma zawór bez tej małej szczelinki jak zawór jest wyjęty i odłączony??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

walczę ze skaczącymi obrotami w swoim aucie juz bardzo długo a zaworów wolnych obrotów wymieniłem juz ze 3 i kazdy ma małą przerwę i wydaje mi sie ze tak ma być !!!! więc powiedzcie czy ktos z was ma zawór bez tej małej szczelinki jak zawór jest wyjęty i odłączony??

U mnie sa szczelinki tez mam ich 3 szt/czwarty wyrzucilem ,bo chcialem zobaczyc co jest w srodku :D /I wlasnie jestem ciekaw co kolega Kujawski zaproponuje.!!

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Panowie, dyskutujecie na forum bmw o czymś, co nigdy nie było montowane w\ układzie wtryskowym\ bmw . Po za tym to ani KROKOWY, ani SILNIK tylko ELEKTROZAWÓR POWIETRZA DODATKOWEGO . A omawiany przez Panów tak chętnie często krokowiec \silniczek krokowy\ występuje w układach wtryskowych tyle tylko ,że w jedn punktowych i służy do ustawiania położenia przepustnicy i już na pewno nie w bmw!! pzdr.

 

 

 

Święte słowa !!! Tak właśnie jest !

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko wszystkim ale nie słyszałem czegoś takiego ze silnik krokowy słuzy do ustawiania położenia przepustnicy!!!!!!!!!!

silnik krokowy służy do regulacji i ustawiania wolnych obrotów a nie przepustnicy!!!! działa na zasadzie zaworu w osobnym kanale gdy przepustnica jest zamknięta!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś nie znający tego tematu to powiedział i tak się przyjeło. Ale tak nie jest ! Zawór regulacji wolnych obrotów w BMW jest sterowany stałym napięciem i zmiennym natężeniem prądu. Silnik krokowy ipulsami elektrycznymi o stałej wartości prądu, ile impulsów tyle określonych ruchów silnika (krokowego)
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór regulacji wolnych obrotów w BMW jest sterowany stałym napięciem i zmiennym natężeniem prądu. Silnik krokowy ipulsami elektrycznymi o stałej wartości prądu, ile impulsów tyle określonych ruchów silnika (krokowego)

 

Oooo, a jak to chcesz robić, żeby sterować coś stałym napięciem i zmiennym natężeniem prądu... zmaczy ma zmienną impedancję...

 

Proszę, nie twórzcie nowej elektroniki.

 

Silnik krokowy - nie ma co pisać, odsyłam do: http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_krokowy.

Należy dodać jedną rzecz, że sterowanie impulsami jest poprawnie zdefiniowane, jednak w serwomechanizmach stosuje się podtrzymanie pozycji przez podanie stałej wartości (nie impulsu) prądu/napięcia na jedno z uzwojeń. Inaczej wirnik pod wpływem drgań może się przemieścić. Dodatkowo jest czujnik położenia, który stanowi sprzeżenie zwrotne.

 

Serwomechanizm impusowy - najprościej, to zwykły elektromagnes (liniowy lub kołowy), który zawieszony jest na sprężynie, a jego pozycja (siła przyciągania, a co za tym idzie naciąg sprężyny) regulowana jest wartością średnią prądu płynącego przez uzwojenie. Wartość średnią najsprawniej (czyli przy jak najmniejszych stratach) reguluje się PWM (modulacja szerokości impusu), czyli stałą częstotliwością ze zmiennym wypełnieniem impulsów.

 

Oba mechanizmy mają podobne działanie "z zewnątrz" (nie biorąc pod uwagę sterowania). Po uzyskaniu wymaganej pozycji silnik krokowy można zasilać stałym prądem, a serwomechanizm nadal impulsami.

 

Co do otwarcia "zaworu" (bo dla mnie nie jest istotne jego sterowanie, czy budowa, bo się ich nie naprawia - ewentualnie przemywa), to w momencie odpalania należy dostarczyć silnikowi jak najwięcej powietrza i paliwa (zobaczcie na czas otwarcia wtryskiwaczy Pb przy odpalaniu - jest ponad dwukrotnie większy, niż przy maksymalnym obciążeniu podczas jazdy), bo dla silnika odpalanie to największe obciążenie. Potem zawór przy zamkniętej przepustnicy służy do regulacji wolnych obrotów (przez odpowiednie otwarcie = dostarczenie określonej ilości powietrza) - dlatego nie ma żadnych "śrubek" regulacyjnych.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Mam pytanko, piszecie ze w tym elektrozaworze powinna byc jakas sprezynka zeby go wracac do okreslonego polozenia bo u mnie ta przeslonka chodzi luzno jak ja ustawie palcem.Przekrecajac kluczyk ustawia sie do polowy otwarta i buczy.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dodam jeszcze ze bunia pali bez problemu.Mam wymienione cewki swiece fajki i bunia gdzies potrafi zgubic zaplon.Nie wiem czym to moze byc spowodowane ale tez zaczynam podejrzewac "silnik krokowy" bo po zgaszeniu zostaje mala szczelina okolo 1'5mm.Jezeli to nie "krokowy"to pozostaje tylko komputer.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Witamhttp://www.auto-online.pl/elektron/silnik/uk_wykon/zaw_el.htm.Stronka o elektrozaworze dodatkowego powietrza "silnik krokowy"
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
http://www.auto-online.pl/elektron/silnik/uk_wykon/zaw_el.htm Cos o zawoze dodatkowego powietrza(silnik krokowy)
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ok 3 strony i w sumie nic konkretnego:( czy ktoś może napisać co jest przyczyną tego, że dobry "zawór dodatkowego powietrza" jest zamknięty?? po przekręceniu stacyjki, a co za tym idzie ciepły silnik na jałowym ma za mało powietrza i przygasa:(

Osobiście mam ten problem i mi już ręce opadły:( w akcie desperacji przyblokowałem go na ok 1/3 przepływu i w końcu na ciepłym miałem równą pracę silnika tylko obroty za wysokie bo jakiś 1100r.p.m.

Tylko tak być nie może!!! bo nie toleruje półśrodków jeśli chodzi o mój skarb:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam.A na kompie byles?Spruboj odpalic samochod z odpietym przeplywomierzem, albo podmienic komputer.Pozdro.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.