Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie? Czy przy wymianie łańcucha trzeba spuszczać płyn chłodniczy i blokować koło zamachowe? Planowałem zrobić to bez kanału bo aktualnie nie mam do niego dostępu ale sam już nie wiem czy bez kanału się obejdzie bo ściąganie kół na paski może być problematyczne od góry. :(
Opublikowano (edytowane)
Bez kanału nie ma szans,trzeba spuścić płyn zdjąć miskę olejową.Koło zamachowe też trzeba zablokować. Edytowane przez AEROG
Opublikowano

A więc po kolei.

Mam najechane 240tyś. Kupiłem jak miała 205tyś. Wszystko było ok. Licznik zgadza się z odczytem z LCM a i wnętrze na tyle wyglądało więc pewnie tyle ma.

A, że się trochę driftowało to łańcuch zaczął grzechotać. Na początku myślałem, że to Vanos ale wymieniłem na nowy i dalej to samo. Więc został łańcuch co kiedyś przypadkowo potwierdził niezły spec od mechaniki (fan BMW zresztą, jeździ E60 :)). Byłem u niego z bratem z 530D i ni z gruchy, ni z pietruchy mówi do mnie: ooo łańcuch grzechocze. :) Kolejne potwierdzenie to odczyt w Carsofcie, INPIE i DISie. -4stopnie w idle co oznacza, że pewnie się naciągnął. :) Przy okazji sprawdzę ślizgi itp. choć ten od wałków nie miał śladów podtarcia. ;)

 

@AEROG

Ale mnie kolego pocieszyłeś. Spuszczanie płynów, oleju, demontaż całego przodu silnika i jeszcze michy to będzie koopa roboty. :( Masz może jakąś instrukcję? W ETK nie ma nic a ten temat. Najbardziej zależy mi na momentach dokręcania poszczególnych nakrętek. No i z blokadą koła też będę musiał coś wykombinować i dorobić. ;) Penie z 5h wszystkiego zejdzie. :/ No nic. Zarwę jedną nockę. Łańcuch już kupiłem. Febi za 120zł. ;) Aha. Jest problem z demontażem kół?

 

pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
Kojak będzie kupa roboty.Mam taką operację za sobą w poprzedniczce,instrukcji niestety nie mam.Blokadę koła zamachu dorobisz z pręta o śr 11mm.A co do czasu to ze dwie nocki zarwiesz,z demontażem kół nie ma problemu.Koniecznie wymień ślizgi bez względu na stan bo przeważnie one robią problem nie łańcuch. Edytowane przez AEROG
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
I jak kolego wymieniłeś ten łańcuch? Ustało grzechotanie?

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

  • 1 rok później...
Opublikowano
Nic nie rozumiem z tego , po jakiemu ty piszesz kolego?

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też nic nie zrozumiałem i myslałem ze za dużo browaru wypiłem ale widze ze to nie tylko ja mam z tym problem. Pewnie to pisał obcokrajowiec i korzystał z translatora.

Wracając do tematu to można sprawdzić to w INPA w jakiej kondycji jest łańcuch ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Witam

 

Nie można, bo jak - komputer ma Ci zajrzeć pod maskę i zrzucić pokrywę zaworów? Napinaczowi można się przyjrzeć jasne, ale nie inpą. INPA, czy DIS posłużą tylko do zbadania, czy vanos działa.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 9 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
a co to jest vanos? bo kupilem sobie beemke e60 530i. Ipodgladam was, a ja nie mam o pewnych zeczach pojeciach

Marne prowo... :evil:

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. mamy maly problem. otoz przy odpaleniu samochodu przez jakies kilka sekund slysze tykanie...nastepnie slysze te tykanie ale cichutko. Znajomy co handluje samochodami mowi ze to rozrzad. Mam BMW E60 2008 520d. przejechane 160tys. km. Wiec pytam czy juz czas wymienic lancuch rozrzadu i jeslio tak to co potrzebuje kupic-czy sam lancuch, czy zestaw czy jeszce cos do tego? Pytam bo mieszkam w irlandii i pewnie bede sciagal czesci z polski bo taniej 3-4 razy. pozdrawiam rodakow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. mamy maly problem. otoz przy odpaleniu samochodu przez jakies kilka sekund slysze tykanie...nastepnie slysze te tykanie ale cichutko. Znajomy co handluje samochodami mowi ze to rozrzad. Mam BMW E60 2008 520d. przejechane 160tys. km. Wiec pytam czy juz czas wymienic lancuch rozrzadu i jeslio tak to co potrzebuje kupic-czy sam lancuch, czy zestaw czy jeszce cos do tego? Pytam bo mieszkam w irlandii i pewnie bede sciagal czesci z polski bo taniej 3-4 razy. pozdrawiam rodakow.

 

To niestety wada tego silnika ,poczytaj ten temat od 2 strony 17 wrzesień 20.57 viewtopic.php?f=73&t=194334&hilit=rozrz%C4%85d&start=15

Opublikowano
z tego linku co podales wyczytalem ze mozna zaczac od wymiany samego napinacza hydraulicznego i oleju (co znaczy oleju? poprostu wymiana filtra oleju z olejem? czy jeszce cos sie leje specjalnie?) sorki ale ja totalny laik. Mam przywiezione wszystkie filtry z polski i chce isc to zrobic-czyli jeszcze dokupic ten napinacz i mozna sprobowac czy nie bedzie tego halasu przy odpalaniu....i wlasnie jaki ten olej...tu na forach czytalem ze polecaja ten motul LL 04...dzisiaj bylem u mechanika i mowil ze rzeczywiscie cos tam slyszy w silniku ale trudno mu okreslic jak sie nie dostanie do srodka...hmmm....za wymiane filtrow powiedzial mi 40euro-jak dla mnie super. A z tym olejem to mowil ze nie wazne jaka firm,a tylko specyfikacja...hmm(widzialem ze ma beczki castrola)....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się, chodzi o olej ze specyfikacją LL-04 ale osobiście wolał bym kupić w sklepie niż z beczki bo nie wiadomo jak była przechowywana taka beczka i polecam do twojego silnika lepkość 5W30.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lub 0W30 , tym bardziej w Irlandii . Ja mam identyczny przebieg i zalewam 0W30 - samo to oznaczenie nie wszystko mówi o lepkości ( zależy od producenta ) . Schodzę z tematu , to nie dział o olejach .
  • 2 lata później...
Opublikowano

Szanowni Koledzy

 

Pozwolę sobie podpiąć pod temat. Mam problem związany poniekąd z wymianą rozrządu.

Czy w BMW silnik obraca się zgodnie z kierunkiem obrotów wskazówek zegara?

Jeżeli tak to gdybym miał zawory regulowane ręcznie, szczelinomierzem to wtedy

wałem korbowym kręcę w kierunku odpowiadającym pracy silnika czyli zgodnie ze wskazówką zegara?

Jest to też wymuszone konstrukcją silnika np. kształt koników, popychaczy nieprawdaż?.

Pytam bo mam gościa który usilnie twierdzi, że można wałem obracać w drugą stronę z czym ja się nie zgadzam,

tym bardziej, że serwisówka podaje, że np. reguluje zawory na cylindrze 2, potem następny w kolejności

i potem gdy chcę wrócić na 2 cylinder to muszę kolejne 2 cylindry przejechać a nie mogę się od razu cofnąć do cylindra 2

po przez kręcenie wałem w stronę przeciwną.

Proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie tego faktu Szanownych Kolegów i przepraszam

jeżeli nie w tym dziale napisałem.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.