Skocz do zawartości

Zmiana marki oleju w e39 528i


rossi20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W moim e39 od samego poczatku jest lany castrol 5w40, marka oleju zalecana przez bmw. Oleju nie bierze ani grama, natomiast mam pytanie czy mozna zmienic marke oleju, oczywiscie zostac przy pelnym syntetyku natomiast zmienic na mobil lub valvoline? Mechanicy nie polecaja zmiany marki poniewaz twierdza ze moze sie cos rozszczelnic itd.Nie wiem czymu skoro nie zminiam typu oleju tylko chcialbym zminic marke, poniewaz nie za bardzo ufam castrolowi. Stad moje pytanie czy moge to zrobic? Z gory dzieki za odp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jezdzilem tylko kupilem, od kogos kto na nim jezdzil , zreszta od nowosci. Ja poprostu nie lubie castrola wolabym valvoline lub motul, a odradzaja mi zmiane marki skoro tyle jezdzil na castrolu, choc nie wiem co to do znaczenia. Rozumiem zmiana klasy oleju , zmiana lepkosci, ale marka ......?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jezdzilem tylko kupilem, od kogos kto na nim jezdzil , zreszta od nowosci. Ja poprostu nie lubie castrola wolabym valvoline lub motul, a odradzaja mi zmiane marki skoro tyle jezdzil na castrolu, choc nie wiem co to do znaczenia. Rozumiem zmiana klasy oleju , zmiana lepkosci, ale marka ......?

 

 

Markę można zmienić tylko trzeba się zastanowić czy warto. Mam ten sam dylemat i nie mogę się zdecydować. Nasłuchałem się, że na naszym rynku jest dużo podróbek Castrola i dlatego też myślę o zmianie marki albo zakupie Castrola za granicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym został przy castrolu. W poprzednim aucie miałem castrol zmieniłem na mobila i silnik szlag trafił :mad2:

Podobno castrol zostawia jakiś osad a inne oleje wypłukują go.

O podróbki się nie martw tylko idź do normalnego sklepu dasz 10 zł więcej za olej ale będziesz miał pewność że to nie podróba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też pracował cicho i równo aż pewnego dnia chodził głośno, nierówno i stracił kompresje, znajomy który robił silnik powiedział, że to przez zmianę oleju. Miałem przejechane na nim 200 tyś. od tej pory nie mieszam olejów. Może się mylę ale nie chce robić kolejnego silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam zostawic Castrola sam takiego mam wlanego 5w30 i jest :cool2: nie słuchaj pierdół o podrabianych olejach Castrola no chyba ze go kupisz u Ruskich na targu. Zmienic marke mozesz bo sam tak zrobiłem, wczesniej miałem zalanego Shellem i tez był dobry :8) ale miałem taki kaprys :norty: Sam zdecyduj co postanowisz. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi odradzaja zmiane oleju znaczy marki ze wzgledu wlasnie na to ze inny olej moze wyplukac nagar i wtedy kibel ;-( podaja tylko ten powod wlasnie obawa przed wyplukaniem nagaru. Teraz mam 5W40 Magnatec ale bede chcial przejsc na 5W30 Edge, mam nadzieje ze to juz nie bedzie problemem? :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechodząc z mineralnego na pełen syntetyk to może wypłukać nagar (i to jeżeli auto długo jeździło na minerale). A zmiana samej marki oleju pozostając przy tych samych parametrach jakościowych i lepkościowych nic Ci nie wypłuka.

Ja jak dotąd za kazdym razem lałem coś innego - bo lubię eksperymentować. Jeździłem już na Shellu, Mobilu, Castrolu, Statoilu, Agipie a nawet Orlenie. Przy następnej wymianie zaleję Valvoline tylko dlatego że jeszcze na nim nie jeździłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , a co wtedy kiedy musisz wymienic olej a nie wiesz jaki byl poprzednio
Nie twierdze' date=' że mobil jest złym olejem, po prostu jestem za tym żeby nie mieszać oleju.[/quote'] Ja tez bym chcial zalac Mobil 1 ale nie wiem co bylo poprzednio. :mad2:

 

Jeżeli nie wiem co było lane to leje castrol bo jeżeli prawdą jest to że inne oleje wypłukuję ten nagar po castrolu to silnik do roboty.

Z tego co się dowiedziałem castrol można lać do wszystkiego a do castrola tylko castrol. Ja leje casteol long life przynajmniej takie jest zalecane. Oczywiście płaci się też za markę.

To jest moje skromne zdanie na ten temat, zalejesz co będziesz chciał, poza tym olej to temat rzeka i ilu użytkowników tyle wypowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. W moim e39 od samego poczatku jest lany castrol 5w40, marka oleju zalecana przez bmw. Oleju nie bierze ani grama, natomiast mam pytanie czy mozna zmienic marke oleju, oczywiscie zostac przy pelnym syntetyku natomiast zmienic na mobil lub valvoline? Mechanicy nie polecaja zmiany marki poniewaz twierdza ze moze sie cos rozszczelnic itd.Nie wiem czymu skoro nie zminiam typu oleju tylko chcialbym zminic marke, poniewaz nie za bardzo ufam castrolowi. Stad moje pytanie czy moge to zrobic? Z gory dzieki za odp

Z tego co wiem, podczas projektowania i testowania silnikow BMW udzielaja sie ludzie z Castrol'a. Nie wiem w jakim stopniu, ale z tego co slyszalem maja bardzo duzy wplyw na wszystko co zwiazane jest z olejem w silniku (wiekszosc silnika). To przekonuje mnie, ze dedykowanym olejem do mojego silnika jest Castrol i nie wiem jak dla was, ale mi szkoda pieniedzy na eksperymenty z silnikiem i ryzykowanie czymkolwiek, bo "nazwa oleju mnie sie nie podoba..." :duh: Ciekawe co sie stalo, ze nie ufasz Castrolowi, z ktorym aktualnie jest ok a na przyklad Mobilowi, ktorego jeszcze nie zalales... :?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale moge zmienic z 5w40 magnateca na 5w30 edge? chcociaz to bo faktycznie castrol zostawia film olejowy i chyba o to chodzi ze wyplucze ten "nagar".

Co za pierdzielenie glupot z tym nagarem? Daj spokój. Jak chcesz zmieniac marke to zmieniaj. Wazne jest jedynie, zeby olej nosił specyfikacje BMW, czyli LL-01 lub LL-98 w twoim przypadku.

 

Film olejowy? Znowu jakies marketoidy robią ludziom wode z mózgu. Ech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O podróbki się nie martw tylko idź do normalnego sklepu dasz 10 zł więcej za olej ale będziesz miał pewność że to nie podróba.

 

Nie był bym tego taki pewny. Niby skąd sklepy biorą olej? Biorą go od ludzi którzy zajmują się rozlewaniem, a to co oni tam wleją w te banieczki to nie koniecznie musi być Castrol. Dlaczego najłatwiej jest podrabiać Castrol? Dlatego że firma nie ma swojej rozlewni i zleca to innym, a np Motul nie jest rozlewany w PL tylko we Francji przez ich własną rozlewnię. Jeśli olej trafi do odpowiedzialnych ludzi a nie oszustów to jak najbardziej jest ok.

 

P.S Który sklep jest normalny a który nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najlepiej chyba kupowac w hurtowni, ceny nizsze i pewnosc wieksza. Nie sadze, aby takiej hurtowni chcialo sie kombinowac, otwierac sprowadzony olej i go mieszac.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei nie polecam castrola i nigdy nie będę go więcej używał z powodu złych doświadczeń :(

Miałem passata v6 benzyna z oryginalnym przebiegiem 100tys km i chciałem mu zrobic dobrze,więc zakupiłem pieknie oipakowany olej castrol 5w40,po przejechaniu 250 km silnik zaczął chodzic jakby diesel i wyraznie było słychać zawory.Pojechałem do mechanika,gdzie zmieniłem olej,wykręcił korek z miski i zlal-okazało sie,że jest totalnie czarny...następnie udałem się do aso gdzie zrobiłem wyciąg z historii serwisowej i tam pisało,że do tej pory auto jezdziło na mobilu.Dodam,że w silniku trzeba było zrobić całą górę i popychacze zaworów,szklanki itp :cry2:

Żeby nie ryzykować teraz używam shella 5W 40 long life,leję go juz do 3 bmw i jest ok,nie wypłukuje silnika i zero ubywania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej chyba kupowac w hurtowni, ceny nizsze i pewnosc wieksza. Nie sadze, aby takiej hurtowni chcialo sie kombinowac, otwierac sprowadzony olej i go mieszac.

Hurtownia tego nie robi! Ale kupuje też gdzie jest najtaniej - nie zawsze bezpośrednio od producenta czy importera. Nigdy nie można mieć pewności co do tego co jest wewnątrz opakowania - niezaleznie czy kupujesz olej na allegro, w hipermarkecie, sklepie, hurtowni a nawet ASO.

Sam jestem świadkiem jak ASO (marki nie podam) kupowało w sklepie motoryzacyjnym klocki "TOMEX" po to by je montować w swoim warsztacie w autach tam serwisowanych i kasowało klienta jak za oryginał :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie jestem do końca przekonany o tym , że zmiana koloru oleju świadczy o jego klasie?

Miałem polo z silnikiem diesla. Oleju nie brało i działał prawidłowo. Ale olej był czarny praktycznie zaraz po zalaniu. jak bym podczas zmiany zalał z pięć razy raz po raz to może by był czysty.

 

W BMW mam castrola i moje doświadczenia są takie , ze olej po przejechaniu około 8000 km zaczyna znikać, Ubywa mi około 1,5L od wymiany do wymiany. Po wymianie oleju znowu przez pierwsze 8000km poziom oleju się trzyma a po tym dystansie znowu zaczyna znikać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.