Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Panowie ponieważ mam sporo oleju w intercoolerze(aż wyłazi na wierzch kratkami) to chciałbym go wyczyscić i mam pytanko, jak to zrobić?? czy wyjęcie go jest duzym problemem? Jak to zrobić w 320 d CR ? czym go potem wyczyscić, woda, jakies środki chemiczne do plukania chłodnic np? Na pewno ktos to robił i moze sie podzielić wiadomosciami bo nie chce rozkładać połowy samochodu i jeszcze cos zwalić przy okazji

 

p.s. intercooler jest chłodzomy powietrzenm jedynie czy wodą tak jak chłodnica?

 

Będę wdzięczny za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chlodzony jest tylko powietrzem,

Tak się zastanawiam jakimi kratkami wyłazi Ci olej??

Pozdrawiam
Opublikowano
Chlodzony jest tylko powietrzem,

Tak się zastanawiam jakimi kratkami wyłazi Ci olej??

 

tak myslalem ze powietrzem ale lepiej się upewnić

 

olej widac na zewnątrz intercoolera na tych blaszkach z których jest zrobiony( nazwałem je kratkami), wyłazi w lewym dolnym rogu, moze jest nieszczelny :duh:

Opublikowano
Jeżeli ci olej wychodzi na żeberka intercoolera to oznacza, że albo jest nieszczelny (trzeba wymenić), albo olej skapuje ci na niego np. z nieszczelnych przewodów od skrzyni automatycznej albo od wspomagania kierownicy. Nie może dostawać się lewe powietrze do intercoolera

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

Ja intercooler przepłukiwałem benzyna, bo dosyć dobrze rozpuszczała olej (nie miałem nic innego na stanie) Później poczekałem jak odparuje i przedmuchałem jeszcze sprężonym powietrzem aby przyspieszyć odparowywanie.

Myślę że dobra by była jakaś chemia z gorącą wodą, która rozpuszcza olej.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
z wyplukaniem go to pewnie sobie jakos poradzę( chyba spray do mycia silników i woda powinny dać radę) tylko jak byś mógł napisać czy ciężko się go zdejmuje i jak się do tego zabrać bo patrzyłem z kanału to jakos podejścia dobrego nie ma , chyba raczej zderzak trzeba zdejmować, dobrze myslę?
Opublikowano
z wyplukaniem go to pewnie sobie jakos poradzę( chyba spray do mycia silników i woda powinny dać radę) tylko jak byś mógł napisać czy ciężko się go zdejmuje i jak się do tego zabrać bo patrzyłem z kanału to jakos podejścia dobrego nie ma , chyba raczej zderzak trzeba zdejmować, dobrze myslę?

 

Zderzak trzeba ściągnąć na 100% aby zdjąć intercooler i dokładnie wyczyścić.

Przyznam że szczegółów już nie pamiętam, bo robiłem to prawie dwa lata temu.

 

Jak będziesz miał więcej czasu na czyszczenie to nie zapomnij o zaworze EGR. Może kolektor ssący też wymaga wyczyszczenia, ale to nie jest już takie łatwe i bez demontażu i dobrej chemii też się nie obędzie.

Sprawdź też odmę - separator (ewentualnie wymień w niej filtr lub plastikowy wkład) Kompletna kosztuje w serwisie ok 185 zł, sam wkład ok 90 zł.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Ok dzięki wiec troche grubsza robota się z tym szykuje bo zderzak tak łatwo nie zejdzie raczej

EGR juz czyscilem ale nie daje do końca rezultatu bo jak zasyfiony cooler to i zaraz EGR sie zaśmieca, kolektor tez by się przydało tak jak piszesz bo jest juz zasyfiony no i te klapki badziewne trzeba by sprawdzić przy okazji :mad2:

odme wymieniłem juz jakiś czas temu cały zestawik z separatorem

 

dzieki i pozdrawiam :cool2:

Opublikowano
janosek napisał(a):z wyplukaniem go to pewnie sobie jakos poradzę( chyba spray do mycia silników i woda powinny dać radę) tylko jak byś mógł napisać czy ciężko się go zdejmuje i jak się do tego zabrać bo patrzyłem z kanału to jakos podejścia dobrego nie ma , chyba raczej zderzak trzeba zdejmować, dobrze myslę?

 

 

 

Zderzak trzeba ściągnąć na 100% aby zdjąć intercooler i dokładnie wyczyścić.

Przyznam że szczegółów już nie pamiętam, bo robiłem to prawie dwa lata temu.

 

zderzaka nigdy nie zdejmowałem aby wyciągnąć IC, zdejmowałem obudowy z ołu silnika zdejmowałem opaski na rurze wchodzącej d ICi do wylotu IC dwie sruby mocujące od spodu i po problemie IC na wierzchu.

Opublikowano
janosek napisał(a):z wyplukaniem go to pewnie sobie jakos poradzę( chyba spray do mycia silników i woda powinny dać radę) tylko jak byś mógł napisać czy ciężko się go zdejmuje i jak się do tego zabrać bo patrzyłem z kanału to jakos podejścia dobrego nie ma , chyba raczej zderzak trzeba zdejmować, dobrze myslę?

 

 

 

Zderzak trzeba ściągnąć na 100% aby zdjąć intercooler i dokładnie wyczyścić.

Przyznam że szczegółów już nie pamiętam, bo robiłem to prawie dwa lata temu.

 

zderzaka nigdy nie zdejmowałem aby wyciągnąć IC, zdejmowałem obudowy z ołu silnika zdejmowałem opaski na rurze wchodzącej d ICi do wylotu IC dwie sruby mocujące od spodu i po problemie IC na wierzchu.

 

Nie wiedziałem że można ściągnąć intercooler bez zdejmowania zderzaka.

Czy beż ściągania zderzaka jest szybciej?

Czy ma ktoś może link do opisu Tudma?

 

Też planuje wyczyścić cały dolot, łącznie z kolektorem w wolnym czasie (no i przyda się dobry opis).

 

Pozdrawiam.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano

Janosek, pytanko do Ciebie ponieważ nie będę zakładał nowego tematu.

Mam podobny problem, widać olej.. zdjęcia zrobiłem no ale nie mogę coś zgrać z aparatu, może później to załączę.

Problem tkwi również z lewej str. miedzy aluminium a plastikiem na tym łączeniu.

Przeczyściłem i zalałem wodą by spr. czy jest szczelny..jednak jest w tym samym miejscu dziurka :) IC zawiozłem do spawnia - koszt 100pln.

 

U Ciebie pomogło samo wyczyszczenie?

Zdiagnozowałeś z czego był ten olej?

 

edit:

fotosy

 

IC po zdjęciu

http://img843.imageshack.us/img843/1505/p1050320z.jpg

 

a tutaj po oczyszczeniu rozpuchem

http://img9.imageshack.us/img9/3228/p1050324x.jpg

 

po lewej str. była dziurka między plastikiem a aluminium

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
janosek napisał(a):z wyplukaniem go to pewnie sobie jakos poradzę( chyba spray do mycia silników i woda powinny dać radę) tylko jak byś mógł napisać czy ciężko się go zdejmuje i jak się do tego zabrać bo patrzyłem z kanału to jakos podejścia dobrego nie ma , chyba raczej zderzak trzeba zdejmować, dobrze myslę?

 

 

 

Zderzak trzeba ściągnąć na 100% aby zdjąć intercooler i dokładnie wyczyścić.

Przyznam że szczegółów już nie pamiętam, bo robiłem to prawie dwa lata temu.

 

zderzaka nigdy nie zdejmowałem aby wyciągnąć IC, zdejmowałem obudowy z ołu silnika zdejmowałem opaski na rurze wchodzącej d ICi do wylotu IC dwie sruby mocujące od spodu i po problemie IC na wierzchu.

 

 

Czy chodzi o śrubę 4tą i 5tą?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=17_0216&hg=17&fg=05

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano
O kurde mój temat wrócił :) a ja wyczyściłem tylko powierzchownie karcherem i potem dałem sobie spokój ale widze że trzeba bedzie się zabrać za to i zdjąć coolera bo olej cały czas wyłazi więc pewnie jest dziurka tak jak u AaroN - a ( sorki że nie odpisałem ale jakoś mi temat umknął poprzednim razem, dzięki za wklejenie fot i info o naprawie :cool2: )
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Olej ciągnie z turbiny gdy już przepuszcza albo przez odmę (zasysa turbina przez rurkę gumową pod przepływomierzem) - normalka przy założonym plastikowym (ulepszonym???) separatorze oleju odmy.
Opublikowano
Olej ciągnie z turbiny gdy już przepuszcza albo przez odmę (zasysa turbina przez rurkę gumową pod przepływomierzem) - normalka przy założonym plastikowym (ulepszonym???) separatorze oleju odmy.

 

 

uuu a miałem zamiar kupić do mojego m47 własnie separator plastikowy :? teraz musze sie dobrze zastanowic czyli przez zwykly bawełniany mniej oleju idzie w dolot??

Opublikowano
Panowie szukalem jakiegos info jak wyczyscic ic i nie moge znalesc ?moze jaks nstrukcj z foto pozdro

 

zerknij kilka postów nad Twoim, masz krok po kroku, kolega hopek3 napisał, zapomniał jedynie o plastiku spinającym hłodnice z IC, jest na zatrzaski, widać go po ściągnieciu osłony dolnej

 

ściągasz go intuicyjnie, jak wiesz gdzie jest...

czyszczenie jeszcz bardziej banalne - płukanie wewnątrz benzyną, z zewnątrz żeberka aby były prześwity (karcher uważaj z ciśnieniem)

 

powodzenia

Opublikowano
Obczytałem trochę temat bo po wymianie na plastik (nowy separator) zaczęło rzygać olejem w okolicach turbo i kompresora klimy (musiałem powymieniać uszczelki). Zauważyłem, że olej wycieka z odmy przez gumową rurkę pod przepływką. Większość użytkowników stawia właśnie na ten nowy separator (ma tylko kanał i zawór upuszczający powietrze z komory korbowej przez który z ciśnieniem na pewno przedostaje się olej - w starym typie powietrze z mgły olejowej przechodziło, a wypływ oleju blokował filtr "sznurkowy" - w nowym niestety tego nie ma). Ja na razie jeżdżę dalej na nowym.
Opublikowano

które uszczelki wymieniłeś? też mam tam spocone z oleju

jednak z rurki odmy nie puszcza - sprawdzane

Ty załóż tam opaske zaciskową

Opublikowano
Karcher i jakaś chemia np. do mycia silnków czy aktywna piana i wymyć. Później wydmuchac powietrzem i wysuszyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.