Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W moim Z4 jak nie wlacze klimy paruje wnetrze.

Nawet jak wiatrak jest ustawiony na 2 czy 3 pozycje wnetrze paruje. Skad moze sie brac ta para?

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
Wydaje mi się, że może to być spowodowane zapchanym filtrem kabiny. Czasami się tak zdarza, że bardzo zapchany filtr ogranicza prawie do zera cyrkulację powietrza w samochodzie. Kwestia przeglądu klimy i wymiany filtra. Ale spotkałem się również z przypadkiem, co prawda w Renault, że parujące szyby powodował uszkodzony parownik. Wydaje mi się, że bez specjalisty się nie obejdzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W moim Z4 jak nie wlacze klimy paruje wnetrze.

Nawet jak wiatrak jest ustawiony na 2 czy 3 pozycje wnetrze paruje. Skad moze sie brac ta para?

Od zawsze tak miałeś? Para to wilgoć, klima wysusza powietrze, bez klimy musisz pozwolić nieco "przewentylować" wnętrze, uchyl szybę albo daj na maxa dmuchawę i zwiększ temperaturę (wysusz powietrze w środku). Mam podobny problem na przełomie lata i jesieni kiedy przestaję używać klimy, nawet z wymienionym filtrem kabinowym i mikrofiltrem.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Delikatne parowanie jest pewnie nieuniknione przy wyłączonej klimie. Szczególnie przy mniejszym aucie. Chyba, że mocno paruje, wtedy warto sprawdzić po aucie, czy gdzieś nie cieknie woda do środka. Przerabiałem temat przeciekających drzwi, a długo tłumaczyłem sobie parowanie zapchanym filtrem, mokrymi dywanikami itd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zgadzam się z zielo

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Zaczalem od filtra. Chociaz byl wymieniany 3000km wczesniej

Wyjalem okazalo sie, ze w AutoFus go wymienili ale tylko na "fakturze" :)

Kupilem zamiennik - zreszta straszne badziewie (do E90 wygladal identycznie w Z4 to szajs - kupujcie tylko oryginal 200pln w Aso)

Niestety nie pomoglo

Wyjalem filtr w ogole i ciagle jest to samo :( Zaczynam stwierdzac, ze jak wentylator nie chodzi to jestem w stanie niezaparowanym autem przejechac 5-6km a jak go uruchomie bez klimy to nawet paruje szybciej.

Jezeli wnetrze zaparuje calkowicie, to bez klimy, odkrecenie ogrzewania i wentylatora na maksa nic nie pomaga...tyle jest pary, wtedy tylko klima i po 30 sekundach wszystko puszcza

Auto w srodku jest suche. Mysle, ze to jakies uszkodzenie ukladu klimy

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Wyjalem okazalo sie, ze w AutoFus go wymienili ale tylko na "fakturze" :)

 

Ręce opadają ... słów brakuje, nasuwają się tylko niecenzuralne. Muszę sprawdzić u siebie ( jak dowiem się gdzie jest :D ) bo u mnie taką czynność przeprowadzono 3 miesiące temu.

Opublikowano

Nie tylko nie wymienili filtra kabinowego ale tez dolali za malo oleju.

Auto bylo tuz po przegladzie jak go kupilem, ale prosilo o olej (taki komunikat "dolej litr oleju").

Nie zastanawialem sie i spuscilem wszystko (zalecam kazdemu kto kupill uzywane auto, nawet z faktura za przeglad w ASO). Zeszlo niecale 5 litrow, a norma przewiduje 6.5.

Podejrzewalem ze auto bierze olej jak moja byla 530iA z tym samym silnikiem :?:

Ale zrobilem po zakupie 3000km i nie wciagnela ani grama. Wiec po prostu nalali tyle co do 4-cylindrow :cry: lub....nie wymienili w ogole i te 5 litrow to efekt przebiegu 20.000km od jeszcze wczesniejszego przegladu. Sadzac po konsystencji tego syfu to raczej tak :mad2: A faktura na 1500pln

Teraz robie wszystko sam albo jezdze na Bruzdowa 9, do dobrego mechanika, uczciwego pracownika ASO

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Wydaje mi sie, ze zdiagnozowalem problem.

Stawiam na zamykanie obiegu wewnetrznego. Zarowno przy nie wlaczonym, wlaczonym na A i zamknietym obiegu wnetrze paruje tak samo.

Ciekawe gdzie jest ta zwora jak sie do niej dostac?

Wciskajac ten przycisk slychac prace...chyba bezpiecznika, ale boje sie ze nic sie nie przestawia

Beste Maschine der Welt
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie nie otwiera Ci obiegu zewnętrznego i cały czas jeździsz na zamknietym. Znajomy miał podobna awarie w Skodzie Fabii - szlag trafił silnik klapy zamykania obiegu zamknetego.
Opublikowano

Diagnoza okazala sie trafiona.

Silnik krokowy, ktory steruje klapami obiegow jest sprawny.

Niestety zle wlozona, lub zuzyta jest zebatka, ktora jest pomiedzy silnikiem a klapami

Zebatka wyjeta, obieg zostawiony na stale otwarty.

Komplet plastikowych elementow kosztuje ok 100pln, ale zeby je wymienic trzeba chyba wyjac deske bo dostep do tego jest tragiczny (wszystko jest za skrzynka bezpiecznikow tuz przy samej szybie).

 

Zeby w BMW psuly sie takie drobnostki ...

 

Do tego jeszcze zauwazylem ze skurczyla sie uszczelka szyby kierowcy i dlatego mi swiszczy :( Chyba dokleje kawalek detki zeby tego nie rozbierac :norty:

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Do tego jeszcze zauwazylem ze skurczyla sie uszczelka szyby kierowcy i dlatego mi swiszczy :( Chyba dokleje kawalek detki zeby tego nie rozbierac :norty:

 

Spróbuj wysmarować uszczelkę techniczną wazeliną ... sposób niezbyt trwały ale skuteczny, przynajmniej u mnie w szklanym dachu pomagało.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Watek stary ale w koncu dzis po 4 godzinach walki udalo mi sie opanowac sytuacje. :cool2:

Zaczalem troche jezdzic Z4 bo juz nie nie moglem zniesc sluzbowego auta :(

Niestety moj otwarty na stale obieg chyba sie zamknal i zaczela sie katastrofa.

W BMW ponizej 5 stopni komputer odcina dzialanie klimy - tzn ciagle widac wlaczona lampke od klimy ale klima nie pracuje

Wiec wszystkie szyby na maksa zaparowane - a z otwartym oknem slaba jazda rano przy -12C

 

Jak to naprawic, instrukcja ponizej (wczesniej zamawiamy komplet zestawu napraczego przekladni/zebatek do obiegu wewnetrznego) - 100pln brutto

1)Zdjalem schowek - wypinamy amortyzator schowka, naciskamy 2 uchwyty - mamy dostep do wszystkich 6 srub od mocowania schowka, wypinamy kabel od podswietlenia i kostke z czujnikiem zamkniecia

2) Zdejmujemy plyte za schowkiem - 2 sruby + spinka (kazdy kto wie jak wymienic filtr przeciwpylkowy wie jak to zrobic), wypinamy kabel od podswietlenia nog, odkrecamy komputer od tej plyty

3) Wyjmujemy silniczek krokowy obiegu wewnetrznego (jest za obudowa filtra przeciwyplkowego), odpinamy zasilanie od niego

4) Wypinamy skrzynke z bezpiecznikami (2 sruby + gumowe spinki)

5) Tu sie zaczyna problem - obieg jest sterowany system dzwigni i przekladni - bez wyjecia deski rozdzielczej i nagrzewnicy nie ma szansy tego rozpiac.

Duzym srubokretem trzeba wylamac dluga biala (ok 8cm) dzwignie z przekladni sterujacych klapami

6) wyjmujemy biala i czarna zebatke - u mnie w obydwu byly polamane zeby

7) Teraz najtrudniejsze w nowej bialej i czarnej zebatce sa dwa dluzsze zeby i musimy je idealnie zalozyc na siebie, a potem obydwie zebatki na bolce prowadzace (obieg sie do konca nie zamknie a przy otwarciu silnik polamie zeby w tych zebatkach)

8) na to zakladamy nowa (ta o dlugosci 8cm) przekladnie

9) na wszystko zakladmy silnik krokowy - ma tylko 2 pozycje (trzeba albo przestawic mechanizm, allbo podpiac na chwile zasilanie do silnika i wcisnac zamykanie obiegu - silnik wchodzi w biala zebatke - ta odwraca ruch na czarnej zebatce ktora steruje mechanizmem klap obiegu przed dluzszaa biala przekladnie

10) Wkladamy puszke bezpiecznikow, przykrecamy komputer do plyty, plyte, schowek.

 

Robota jest w tragicznym warunkach - jedna osoba lezy plecami na podlodze pasazera z rekami w gorze, a druga przewieszona od strony kierowcy przez tunel.

Za wyjecie deski i naprawde tego systemu dzwigni u Fusa powiedzieli mi 1500pln :mad2:

Beste Maschine der Welt

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.