Skocz do zawartości

Ustawianie temperatury ogrzewania w E39


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie. Posiadami BMW e39 528i z 1998 roku jest to moje pierwsze bmw e39. Samochod oczywiscie z klimatronikiem. I kurde nie wiem jak ustawic temparature . Wiem ze to smiesznie brzmi ale sytuacja wyglada tak. Poniewaz bmw na srodkowych nawiewach ma regulacje powietrza cieplego lub zimnego ( mam nadzieje ze wiecie o co chodzi ;-) . i teraz tak czy na klimatroniku ustawie 32 stopnie czy 16 stopni czy 25 stopni to nie ma zadnego znaczenia poniewaz cieplo , zimno lub posrednio reguluje tym pokretlem przy srodkowych nawiewach. Wiec po co jest ten klimatronik skoro temp. i tak reguluje sie pokretlem np. na klimatroniku ustawiam 32 c a pokretlem ustawie na zimno ( 3 niebieskie kropki) to w samochodzie i tak pizdzi. Albo ustaiwe na klimatroniku 16 stopni a pokretlem na max czerwone na cieplo to sie ugotowac mozna. Mam pytanie, po co klimatronik i ustawianie tam temp skoro robie to pokretlem jak w "trakotrze" ;-) chyba ze nie umiem tego jakos skoordynowac albo ustawic. A wszystko jest sprawne.
Opublikowano
Tez sie kiedys nad tym zastanawialem i chyba nie ja jeden. Takie uroki BMW. Ustaw pokretlo przy srodkowych nawiewach na czerwono do konca i jesli masz wszystko sprawne to bedzie dzialalo jak ta lala. Tak ma byc. Potem juz mozesz tylko uzywac przyciskow klimatronika i bedzie cacy.
O Tempora! O Mores!
Opublikowano
No wlasnie dzis jezdzac bawilem sie i jak ustawilem na czerowne na maxa pokretlo a na klimatroniku 16 stopni malo sie nie ugotowalem. Bledow na komoie zadnych nie ma wszsystko pieknie dziala , ale mowie ciezko jest ustawic dana temp. albo sie gotuje czlowiek albo wieje chlodem lub letnio, nie zaleznie ile ustawie na klimatroniku. genrealnie mowglby wyjac klmaitronik i samym pokretlem ustwiac jak w fiacie 125 p ;-)
Opublikowano
tez sie czasem zastanawiam nad dzialaniem tego wynalazku w BMW. generalnie w srodkowym nawiewie ustawiam biala kreska na srodek, temp ustawiam na 2 strefy ok 22 i wciskam auto. jak silnik zimny to wiatrak chodzi na niskich obrotach, troche sie zagrzeje, to to wiatrak nabiera rozpedu, wtedy podgrzewa, pozniej rowna temperature zaczyna wiac zimniej i zmienjsza sie predkosc obrotowa wiatraka. A jak mnie zaczyna wkurzac to wylaczam auto i sam reguluje ;-)
m62, V8, 245 km
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dla mnie wszystko chodzi ok - ustawiam na klimatroniku np. 21 st., i taka temp klimatronik ma trzymac, jesli sobie przekrecisz srodkowe nawiewy na bardziej zimne lub cieple, to powinno leciec z tych nawiewow odpowiednio skorygowane powietrze, ale w strefie powinno byc nadal 21 st.

 

tak u mnie dziala klimatronik, nie bylo takiej sytuacji, abym ustawil 16 st + czerwone pole na srodkowych nawiewach = w samochodzie sauna

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
dla mnie wszystko chodzi ok - ustawiam na klimatroniku np. 21 st., i taka temp klimatronik ma trzymac, jesli sobie przekrecisz srodkowe nawiewy na bardziej zimne lub cieple, to powinno leciec z tych nawiewow odpowiednio skorygowane powietrze, ale w strefie powinno byc nadal 21 st.

 

tak u mnie dziala klimatronik, nie bylo takiej sytuacji, abym ustawil 16 st + czerwone pole na srodkowych nawiewach = w samochodzie sauna

 

pozdr

Dokładnie tak powinien działać układ. Jak pokrętłem ustawisz cieple to na nogi będzie leciało zimniejsze. Optymalnym rozwiązaniem jest ustawienie pokrętła na środek. Swoją drogą służy ono np do ustawienia zimnego powietrza na twarz przy jeździe nocą, przy zachowaniu pożądanej temperatury w całym wnętrzu samochodu, śmiesznie to brzmi ale działa.

www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano
No wlasnie dzis jezdzac bawilem sie i jak ustawilem na czerowne na maxa pokretlo a na klimatroniku 16 stopni malo sie nie ugotowalem. Bledow na komoie zadnych nie ma wszsystko pieknie dziala , ale mowie ciezko jest ustawic dana temp. albo sie gotuje czlowiek albo wieje chlodem lub letnio, nie zaleznie ile ustawie na klimatroniku. genrealnie mowglby wyjac klmaitronik i samym pokretlem ustwiac jak w fiacie 125 p ;-)

 

Pytanie wiec brzmi czy na pewno masz sprawny klimatronik, czy prawidlowo mierzy temperature i czy klima dziala jak powinna.

Jesli na zewnatrz bedzie 5 stopni a ustawisz na 16 w srodku to i tak bedzie dmuchac cieplym zeby utrzymac te 16 stopni w srodku.

Ja od lutego kiedy to pokretla ustawilem na czerwono juz ich nie dotykalem i w lecie przy ustawionych 21 stopniach bylo chlodno a jak raz ustawilem 18 to bylo po prostu za zimno.Teraz w srodku mam ustawione 18 i czasem robi mi sie za cieplo jak sie za grubo ubiore do auta. Wiec wszystko u mnie dziala tak jak powinno.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
No wlasnie dzis jezdzac bawilem sie i jak ustawilem na czerowne na maxa pokretlo a na klimatroniku 16 stopni malo sie nie ugotowalem. Bledow na komoie zadnych nie ma wszsystko pieknie dziala , ale mowie ciezko jest ustawic dana temp. albo sie gotuje czlowiek albo wieje chlodem lub letnio, nie zaleznie ile ustawie na klimatroniku. genrealnie mowglby wyjac klmaitronik i samym pokretlem ustwiac jak w fiacie 125 p ;-)

 

Pytanie wiec brzmi czy na pewno masz sprawny klimatronik, czy prawidlowo mierzy temperature i czy klima dziala jak powinna.

Jesli na zewnatrz bedzie 5 stopni a ustawisz na 16 w srodku to i tak bedzie dmuchac cieplym zeby utrzymac te 16 stopni w srodku.

Ja od lutego kiedy to pokretla ustawilem na czerwono juz ich nie dotykalem i w lecie przy ustawionych 21 stopniach bylo chlodno a jak raz ustawilem 18 to bylo po prostu za zimno.Teraz w srodku mam ustawione 18 i czasem robi mi sie za cieplo jak sie za grubo ubiore do auta. Wiec wszystko u mnie dziala tak jak powinno.

przecież klimatronic działa mierząc temp wewnątrz auta, ja mam czy lato czy zima ustawione 22 stopnie na AUTO i jest OK

www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano
No sprawa wyjasniona , nie wspomnialem na poczatku o tym ale nie powiedziałem ze mialem walniety czujnik temperatury zewnetrznej i pokazywał mi -40 stopni ;-) i to powodowało ze przy ustawionych np. 18 stopniach na klimatroniku w aucie byla sauna i nie szlo wytrzymac , bo komputer myslal ze jest -40 stopni na zewnatrz i tak dobierał temp do grzania. wiec teraz pokazuije normalnie i jak ustawie 18 to jest 18 ;-), takze czujnik temp. zew. ma ogromny wplyw na temp w srodku i ustawianie jej
Opublikowano
No wlasnie dzis jezdzac bawilem sie i jak ustawilem na czerowne na maxa pokretlo a na klimatroniku 16 stopni malo sie nie ugotowalem. Bledow na komoie zadnych nie ma wszsystko pieknie dziala , ale mowie ciezko jest ustawic dana temp. albo sie gotuje czlowiek albo wieje chlodem lub letnio, nie zaleznie ile ustawie na klimatroniku. genrealnie mowglby wyjac klmaitronik i samym pokretlem ustwiac jak w fiacie 125 p ;-)

 

Pytanie wiec brzmi czy na pewno masz sprawny klimatronik, czy prawidlowo mierzy temperature i czy klima dziala jak powinna.

Jesli na zewnatrz bedzie 5 stopni a ustawisz na 16 w srodku to i tak bedzie dmuchac cieplym zeby utrzymac te 16 stopni w srodku.

Ja od lutego kiedy to pokretla ustawilem na czerwono juz ich nie dotykalem i w lecie przy ustawionych 21 stopniach bylo chlodno a jak raz ustawilem 18 to bylo po prostu za zimno.Teraz w srodku mam ustawione 18 i czasem robi mi sie za cieplo jak sie za grubo ubiore do auta. Wiec wszystko u mnie dziala tak jak powinno.

przecież klimatronic działa mierząc temp wewnątrz auta, ja mam czy lato czy zima ustawione 22 stopnie na AUTO i jest OK

No i wszystko sie zgadza! Dlatego wlasnie kiedy na zewnatrz jest zimno to klimatronik musi grzac zeby w srodku bylo te 18 czy tez 22 stopnie (zalezy co kto lubi) i dokladnie na odwrot w lecie kiedy na zewnatrz jest 30 a Ty chcezs miec w srodku 22 wtedy musi chlodzic kabine. Chyba juz prosciej nie da sie tego wytlumaczyc.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

Dobrze, że mi wytłumaczyłeś, że żebym miał ciepło to muszę nagrzać. :mrgreen:

Chodzi mi o to, że do utrzymywania stałej temperatury w kabinie (do czego służy funkcja AUTO), układ musi kontrolować temperaturę wewnątrz. Nie wystarczy pomiar temperatury zewnętrznej.

www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano
Dobrze, że mi wytłumaczyłeś, że żebym miał ciepło to muszę nagrzać. :mrgreen:

Chodzi mi o to, że do utrzymywania stałej temperatury w kabinie (do czego służy funkcja AUTO), układ musi kontrolować temperaturę wewnątrz. Nie wystarczy pomiar temperatury zewnętrznej.

I masz absolutna racje. Ja zas ani przez chwile nie twierdzilem ze wystarczy pomiar temp. zwnetrznej a wrecz twierdze ze ma on znaczenie ze tak powiem marginalne.

O Tempora! O Mores!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.