Skocz do zawartości

E36. 1,8 czy 2.0?


konio1981

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka.Chce zmienić autko i zastanawiam sie nad e36.Mam do wydania ok.10 tyś zł.W gre wchodzi silnik 1,8-115 km lub 2.0-150 km.Chciałbym zaczerpnąć Waszej opini który silniczek jest lepszy głownie chodzi o spalanie,jakie są różnice między 1,8 a 2,0?.Oraz o awaryjność owych silników na co zwracać uwage przy kupnie takiego auta oraz co lubi sie w nich popsuć?Wiadomo za te pieniadze cudów nie kupie i pewnie przebieg będzie oscylował pomiędzy 200000-250000 tyś km.Pozdrawiam i czekam na info.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc kolego, jak chcesz to mam do sprzedania niunke 323 ( w dowodzie 325) nie wiem czemu tak 96 rok klimatronik, pelna elektryka, obnizona m-pakiet, felgi z m 17" nic nie stuka nic nie puka, jedynie reczny trzeba zrobic jak cos to pisz gg 7874934 lub tel 508674376
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematów podobnych dziesiątki były...

1,8 jest cztero cylindrowy a 2,0 sześcio, 1,8 będzie palił trochę mniej, ale za to jest słabszy i mniej kulturalnie pracuje, co tu więcej gadać...

Nie wiem czy wiesz że są dwa typy silników 1,8 (M40 i M43) i są jeszcze dwa silniki o mocy 140KM (M42 i M44)

Najlepszy stosunek spalanie-osiągi mają właśnie ISy. Osobiście polecam IS lub 2,0 , nie będzie postów za tydzień "jak podnieść moc w 1,6 lub 1,8.

Najlepiej znajdź kogoś kto ma takie auta i zbadaj sam która moc Ci odpowiada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J osobiście wybrał bym 2,0, ale i tak to z czasem może okazać się mało. 2,5 ma niewiele większe spalanie od 2,0 a mocy więcej i frajda z jazdy. Kolega ja kiedyś kupiłem 1,6 z myślą że będzie mało palił. Tak mało ze aż 8-10l średniej jazdy . W trasie wskazówka ekonomizera schodziła do 7l po dłuższym odcinku przy jednostajnej prędkości. Weź pod uwage to że 2,0 ma chyba większy moment obrotowy, będzie spalał ok 10-12l.Kolega ma 2,0 VANOS tylko że gaz i gazu mu pali 13l w cyklu mieszanym(trasa-miasto). Silnik mniej sie męczy przy wyprzedzaniu czy ruszaniu. 1,8 115 będzie trupem gdy zapakujesz komplet osób. Dobrze kolega mówi że ISik jest znakomity. Niestety wychodził przeważnie w COUPE. W sedanie był chyba w roczniku 94' . Ja planuje swap na M52B25 lub B28, i wiem że dopiero wtedy będzie frajda z jazdy.

Co do przedmówcy i kultury to R6 nie mają sobie równych. Są to najpiekniej pracujące silniki a szczególnie na wysokich obrotach. Jak kupisz 1,8 M40 TO .... :mad2: tylko to pozostaje. Przyznam się ze ja mam M40 i też powinienem ..... :mad2: :mad2: Jeżeli kupisz 1,8 i trafi ci się M40 silnik i przebieg ponad 200000km to licz się z wymianą popychaczy dzwidienek i wałka. Koszt ok 900zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Broń cię panie szanowny M40 1.6 czy 1.8 .Ja posiadam 323i z 2.5l silnikiem.Powiem tak że już nie załaduje dupska do 4cylindrówki(nie obrażając innych posiadaczy tychże jednostek) Wrażenia z przyśpieszenia i pracy silnika czujesz się jak w rajdówce heheh :wink: .A co do spalania to obecnie mieszczę się w mieszanym cyklu 11l/100 a miasto 13l trasa 8-9.Więc jak bmw to 6 cyl. :wink:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Broń cię panie szanowny M40 1.6 czy 1.8 .Ja posiadam 323i z 2.5l silnikiem.Powiem tak że już nie załaduje dupska do 4cylindrówki(nie obrażając innych posiadaczy tychże jednostek) Wrażenia z przyśpieszenia i pracy silnika czujesz się jak w rajdówce heheh :wink: .A co do spalania to obecnie mieszczę się w mieszanym cyklu 11l/100 a miasto 13l trasa 8-9.Więc jak bmw to 6 cyl. :wink:

 

323 z 2,5l ??? to masz 323 z oznaczeniem 325 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Broń cię panie szanowny M40 1.6 czy 1.8 .Ja posiadam 323i z 2.5l silnikiem.Powiem tak że już nie załaduje dupska do 4cylindrówki(nie obrażając innych posiadaczy tychże jednostek) Wrażenia z przyśpieszenia i pracy silnika czujesz się jak w rajdówce heheh :wink: .A co do spalania to obecnie mieszczę się w mieszanym cyklu 11l/100 a miasto 13l trasa 8-9.Więc jak bmw to 6 cyl. :wink:

 

323 z 2,5l ??? to masz 323 z oznaczeniem 325 ??

 

Normalnie, samochód się zwie 323 a pojemność silnika to 2,5L. Mój np zwie się 318ti a ma 1,9L. Nie zawsze dwie ostatnie cyfry to pojemność silnika jak widzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam 2.0 ale z vanosem ,szybciej się zbiera :D

spalanie no ciężko tymi autami jeździć oszczędnie :P.Trasa do 130 jakieś 8 litrów ,miasto rekord w lato 10,5 ,a tak to miedzy 11.6- 13.5 ,a kondycja silnika zależy od tego jak auto było traktowane ,mam 247tys 93r i śmiga jak nowe ,a czy konie uleciały ? nie wiem ,lata tak dobrze ,że nie mam ochoty sprawdzać. Utrzymanie ? większe niż 1.6 i 1.8 ale mniejsze niż 2.8 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to juz jest z tymi oznaczeniami i sam byłem kiedyś zdziwiony .Więc ładuj sie w 6 cyl jak chcesz muchy w zębach a Vanos kolego przy ok 3500obr da ci jeszcze odczuwalnego dodatkowego kopa .Jak masz wszystko ok z lambdą i dolotem to odlot jak się patrzy :mrgreen:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaś polecam 1.8 M43 spalanie benzyna w przedziale od 7,3 do 8,4 druga na gazie spala ok. 10 litrow dotego koszty utrzymania w przypadku 1.8 są mniejsze niż przy 2.0, 1.8 wcale tak źle nie jeździ a znaleźć 1.8 is w dobrym stanie to nie lada sztuka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy swoje chwali :lol: Moja średnio pali 11l LPG

 

Kolego użytkowałem 320i(średnie spalanie 10l. PB), 325i(średnie spalanie 13l. Pb) teraz posiadam dwie 318i jedna z gazem druga bez i nikt mi nie wmówi że silnik 2 litrowy jest oszczedniejszy niż 1.8. A jeśłi Twoja pali tylko 11 :) to musisz bardzo ostrożnie jeździć. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego grand84 podajesz spalanie w trasie z katalogu swojej 318tki, a krytykujesz 320 że pali 10l i 325 13l. Wiesz to z doświadczenia lub z opowiedań kolegów. A sprawdz w katalogu. Spalanie między 316 a 328 w trasie różni się niecałym litrem, trzema litrami w mieście. A jaka rózżnica między mocą? Prawie drógie tyle. Jak byś wywalił 200kg z samochodu to spalał by mniej, ale silniki mają jadną i tą samą wagę to pociągnięcia to jak on moze palić Bardzo mało. Nie można bać się dużych silników. Wiadomo że w mieście okotłuje wiecej, no bo przecież trzeba auto rozpedzic a i zaraz chamować.

Ja naprawde teraż żałuję tej decyzji że kupiłem 316. :duh:

Na wakacje planuję SWAP i nikt mi nie wmówi ze jest to poroniony pomysł.

Tak na przyszłość, jeżeli rozmawiamy o spalaniu to rozmawiajmy albo o zeczywistym spalaniu, albo o katalogowym w obu porównywanych przez nas silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego użytkowałem 320i(średnie spalanie 10l. PB), 325i(średnie spalanie 13l. Pb) teraz posiadam dwie 318i jedna z gazem druga bez i nikt mi nie wmówi że silnik 2 litrowy jest oszczedniejszy niż 1.8. A jeśłi Twoja pali tylko 11 :) to musisz bardzo ostrożnie jeździć. :D

Sam napisałeś że uzytkowałeś 320i i paliła Ci 10L Pb to dlaczego moja nie może palić 11L LPG? Pewnie jestes z tych co uważają że "gaz do zapalniczek" a auto z taką instalką pali 30% więcej.

Nie jestem zawalidrogą ani nie palę gumy na każdych światłach. A to że Twoje 1.8 pali więcej to już nie mój problem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy posiadałem 1.8 obecnie posiadam 2.0 vanos powiem tak nie czuje róznicy w spalaniu przy normalnej jeździe to zalezy jak i gdzie srednio 9-12L wychodzi na setke kultura pracy oczywiscie na plus dla 2.0 moze troszke wieksze koszty utrzymania ale jak dla mnie to bmw zaczyna sie od 6 cylindrów i pjemności 2.0 w górę jestem pewien ze nie zmienię na 4 cylindrowca choć nie miałem powodów do nazekania wszystko zalezy w jakim stanie trafisz napewno wolałbym zdrowy 1.8 M43b18 niz zażniety m50b20

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego użytkowałem 320i(średnie spalanie 10l. PB), 325i(średnie spalanie 13l. Pb) teraz posiadam dwie 318i jedna z gazem druga bez i nikt mi nie wmówi że silnik 2 litrowy jest oszczedniejszy niż 1.8. A jeśłi Twoja pali tylko 11 :) to musisz bardzo ostrożnie jeździć. :D

Sam napisałeś że uzytkowałeś 320i i paliła Ci 10L Pb to dlaczego moja nie może palić 11L LPG? Pewnie jestes z tych co uważają że "gaz do zapalniczek" a auto z taką instalką pali 30% więcej.

Nie jestem zawalidrogą ani nie palę gumy na każdych światłach. A to że Twoje 1.8 pali więcej to już nie mój problem :mrgreen:

 

Nie uważam że gaz jest do zapalniczek na trzy auta które posiadam dwa mają gaz. Do ostatniej BMki też miałem założyć gaz ale jeśli na 700 km potrzebuje 55 litrów benzyny to gazu nie widze sensu montować. A czy ty do tych 11 litrów LPG doliczasz jeszcze benzynę którą spali twoje auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ty do tych 11 litrów LPG doliczasz jeszcze benzynę którą spali twoje auto?

50L Pb na rozruch za każdym razem :duh: Jeżeli latem zalewam co 3000km benzyny za 50zł to sorry ale nawet nie chce mi się przeliczać jak to dużo Pb wychodzi średnio na 100km. Nawet jeżeli zimą ten wydatek mi się podwoji to i tak mam to gdzieś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ty do tych 11 litrów LPG doliczasz jeszcze benzynę którą spali twoje auto?

50L Pb na rozruch za każdym razem :duh: Jeżeli latem zalewam co 3000km benzyny za 50zł to sorry ale nawet nie chce mi się przeliczać jak to dużo Pb wychodzi średnio na 100km. Nawet jeżeli zimą ten wydatek mi się podwoji to i tak mam to gdzieś.

 

Jak chcesz być już tak dokładny to wiedz kolego że do każdych 100 km dolicza sie litrę do dwóch benzyny no chyba że odpalasz też na gazie a zalecenia odnośnie jazdy co jakiś czas na benzynie?

 

A wracając do tematu co wybrać 1.8 czy 2.0 to nie wierzę że utrzymanie 2.0 będzie tańsze niż 1.8 a kupując samochod z kosztami eksploatacji też trzeba się liczyć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robisz trasy wybrał bym 2.0, jeżeli głownie miasto to 1.8.

Oczywiście nie biorąc nic innego pod uwagę.

2.0 na pewno będzie droższy w eksploatacji od 1.8, ale jest za to bardziej wytrzymalszym silnikiem i potrafi kierowcy "wybaczyć" wiecej niż jego słabszy brat.

Ogólnie to lepiej kupić auto którym się będzie jeździło niż na które się bedzie patrzało :)

No chyba że kupujesz je w celach pasjonackich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na stronie głównej masz dział opinie samochodów z ogłoszenia, czy jakoś tak. Jak coś znajdziesz to wstawiaj link. moze ktoś zna to auto albo jest z tego samogo miasto to zawsze może podjechać i sprawdzić autko. Jak nie to zwsze oglęgziny ze zdjęc. Jak ktoś się zna to napewno coś wypatrzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.