Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam zamiar obniżyć swoją e39 530d z 03 r, czytałem parę tematów na różnych forach ale żadnych konkretów, podobno najlepszym rozwiązaniem jest 40 mm przód i 20 mm tył firmy Weitec, co o tym myślicie ? jeżdżę teraz na 16" zimówce ale na lato mam 19" auto teraz jest na oryginalnych sprężynach i dość wysoko stoi, miałem pare lat takie samo e39 tylko 97 r i zawieszenie było niżej niż w tej co mam teraz i było zdecydowanie cichsze nie wiem od czego to zależ czy od amortyzatorów?

 

Tu link do filmu jak by wyglądało idealne obniżenie wg mnie

http://www.youtube.com/watch?v=lN3fTgR0bgw

 

Tak wyglądało poprzednie bmw:

 

http://twoj-garaz.pl/thumbs/d/b/e/small_8fceccf2b8cacf63fdd8b2fcd9f19eee_100_0041.JPG

http://twoj-garaz.pl/thumbs/4/1/9/small_8fceccf2b8cacf63fdd8b2fcd9f19eee_100_0094.JPG

 

 

Obecne:

 

http://twoj-garaz.pl/thumbs/8/9/3/small_fb1135c27d3c0cf0e557ba5b48fc7185_1.jpg

http://twoj-garaz.pl/thumbs/e/b/5/small_fb1135c27d3c0cf0e557ba5b48fc7185_3.jpg

 

Widać różnice na zdjęciach

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kanał na YouTube

https://youtube.com/channel/UCxH2eXFg5Y0BJLJyWR5G0pQ

Opublikowano
beda w sam raz bo to sa sprezyny pod standardowe amory, tamte mialem zalozone w e36 i bylo super,auto nie kolysalo sie na zakretach i prowadzilo super http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c29b414b0db83104.html
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie lepiej kolego inwestowac w wydajnosc?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Porownujac zawieszenie m-technik do czerwonych sprezyn powiem tak, czerwone sprezyny sa dobre na rownych drogach, gdy pojawiaja sie nierownosci niestety o komforcie mozna pomarzyc, m-technik natomiast jest dobry na rownej drodze i na dziurach - dobrze amortyzuje a na zakretach nie przechyla sie, mam okazje jezdzic w obu rodzajach i bez watpienia m-technik jest lepszy. Dla ciekawych w podpisie E39 jest na czerwonych sprezynach.
www.alltech24.pl - oświetlenie led, xenon, ringi ccfl, markery led, pokrowce samochodowe, przetwornice napięcia, lampy robocze led



[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=160bfe16170114a1][img]http://images41.fotosik.pl/1246/160bfe16170114a1m.jpg[/img][/url]
Opublikowano
co do m-technika to napewno sie zgodze ze jest duzo lepsze niz czerwone bo jednak jak cos jest tyle lat dopracowywwane przez bmw to musi byc dobre :) podalem tylko czerwone sprezyny jako alternatywe na tansze koszta azeby auto obnizyc i zeby poprawic troche wlasnosci jezdne bo jezeli juz zaczynamy mowic o komforcie to trzeba sobie wybic z glowy kazda opone ponizej profilu 50 itd itd :)
Opublikowano

Cześć, opowiem Ci jak to u mnie było. Po kupnie moja E39 stała prawie tak samo jak Twoje (ta czarna), nawet może jeszcze wyżej :D Postanowiłem kupić sprężyny. Tak się złożyło, że znajomy przyciągnął E39 z niemcowni i nie odpowiadał mu niski zawias, więc odkupiłem od niego sprężyny K.A.W. (żółte). Dokładnie nie wiem jakie miały obniżenie, ale po moich pomiarach zeszła ok. 50/30. Problem zaczął się jak chciałem założyć przód. Założyłem przednią sprężynę, a samochód nawet 1mm nie zszedł, okazało się, że mam za długie amortyzatory (Bilstein B4, na nierównościach mogła nawet sprężyna z zamka wylecieć). Postanowiłem kupić amortyzatory. Wybór padł na Sachs Advantage (na SuperTouring też by mogło być, ale trafiły się Advantage w dobrych pieniądzach). Teraz auto stoi ładnie, chociaż gdyby zeszło jeszcze z 1cm niżej, było by już super :mrgreen:

 

Moja rada, zastanów się nad sprężynami 60/40 + odpowiednie amortyzatory, wtedy będziesz na pewno zadowolony, a przecież na 19" i tak podłoga wysoko stoi, więc nie będziesz haczył :)

Opublikowano
no i teraz to juz sie zastanawiam nad zalozeniem m-technika jak koledzy opisuja ze jest komfotowe, a wydaje mi sie ze w starej takie mialem bo bylo idealne nizkie i bardzo komfortowe bez porownania do tego

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kanał na YouTube

https://youtube.com/channel/UCxH2eXFg5Y0BJLJyWR5G0pQ

Opublikowano

no i teraz to juz sie zastanawiam nad zalozeniem m-technika jak koledzy opisuja ze jest komfotowe, a wydaje mi sie ze w starej takie mialem bo bylo idealne nizkie i bardzo komfortowe bez porownania do tego

 

i teraz nasuwa mi sie pytnie co wchodzi w sklad zawieszenia m-technik niech mi ktos przyblizy wiedzy

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kanał na YouTube

https://youtube.com/channel/UCxH2eXFg5Y0BJLJyWR5G0pQ

Opublikowano
jak sie dobrze orientuje to przy m-techniku nie wystarcza same amory ze sprezynami bo caly wozek jest inny,wachacze i zwrotnica,takze teraz nasuwa sie pytanie czy gra warta swieczki :)
Opublikowano
jak sie dobrze orientuje to przy m-techniku nie wystarcza same amory ze sprezynami bo caly wozek jest inny,wachacze i zwrotnica,takze teraz nasuwa sie pytanie czy gra warta swieczki :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Źle się orientujesz. W skład zawieszenia mtechnik w modelu e39 wchodzą: sprężyny, amortyzatory i grubsze stabilizatory. Reszta jest taka sama jak w seryjnym zawiasie. Mtechnik obniża samochód o około 20mm.

 

Jeśli chcesz obniżyć to polecam sprężyny Eibach (ok 1000zł) - schodzi ok 40mm z przodu i 20 z tyłu. Jak obniżysz mocniej to naprawdę ciężko będzie ci się jeździć po naszych pięknych drogach. Do sprężyn koniecznie musisz dokupić odpowiednie amortyzatory. Wkładanie zwykłych amorków jest kompletnym idiotyzmem, po kilku miesiącach będą nadawał się tylko na złom.

Opublikowano

Z ciekawości sprawdziłem na przykładzie mojego auta oraz identycznego auta z zawieszeniem zwykłym i na Real OEM wygląda, że wózek i zwrotnica jest taka sama w M Techniku i standardowym zawieszeniu. Numery części są takie same.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a ja Ci mowie ze wozek i zwrotnica jest inna :!: :!:

Sprawdź w ETK, wróć na forum i napisz co widziałeś. Powtarzam: inne są tylko amorki, sprężyny i stabilizatory.

Opublikowano
Źle się orientujesz. W skład zawieszenia mtechnik w modelu e39 wchodzą: sprężyny, amortyzatory i grubsze stabilizatory. Reszta jest taka sama jak w seryjnym zawiasie. Mtechnik obniża samochód o około 20mm.

 

Jeśli chcesz obniżyć to polecam sprężyny Eibach (ok 1000zł) - schodzi ok 40mm z przodu i 20 z tyłu. Jak obniżysz mocniej to naprawdę ciężko będzie ci się jeździć po naszych pięknych drogach. Do sprężyn koniecznie musisz dokupić odpowiednie amortyzatory. Wkładanie zwykłych amorków jest kompletnym idiotyzmem, po kilku miesiącach będą nadawał się tylko na złom.

 

 

no i fajnie coraz więcej dowiaduję sie na temat tego zawieszenia, spręzyny już wiem jakie a prosze mi powiedziec jakie były seryjnie amortyzatory zakładane w zawieszeniu m-technik bo nie chcial bym zrobic z tego auta wuzka widlowego, albo zalozyc jakies dobre komfortowe amortyzatory

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kanał na YouTube

https://youtube.com/channel/UCxH2eXFg5Y0BJLJyWR5G0pQ

Opublikowano
Źle się orientujesz. W skład zawieszenia mtechnik w modelu e39 wchodzą: sprężyny, amortyzatory i grubsze stabilizatory. Reszta jest taka sama jak w seryjnym zawiasie. Mtechnik obniża samochód o około 20mm.

 

Jeśli chcesz obniżyć to polecam sprężyny Eibach (ok 1000zł) - schodzi ok 40mm z przodu i 20 z tyłu. Jak obniżysz mocniej to naprawdę ciężko będzie ci się jeździć po naszych pięknych drogach. Do sprężyn koniecznie musisz dokupić odpowiednie amortyzatory. Wkładanie zwykłych amorków jest kompletnym idiotyzmem, po kilku miesiącach będą nadawał się tylko na złom.

 

 

no i fajnie coraz więcej dowiaduję sie na temat tego zawieszenia, spręzyny już wiem jakie a prosze mi powiedziec jakie były seryjnie amortyzatory zakładane w zawieszeniu m-technik bo nie chcial bym zrobic z tego auta wuzka widlowego, albo zalozyc jakies dobre komfortowe amortyzatory

Sachs Advantage lub Billstein B8 będzie odpowiadało temu co jest w M Techniku. Są dedykowane do E39 z zawieszeniami M-Technik.

Pzdr.

Opublikowano

pisalem wlasnie do takiego kolesia ktory ma do sprzedania Eibach Pro Kit 30/24 w cenie 600 zl za komplet i pisze ze auto obnizylo mu przod o 40 a tyl o 25 sprezyny byly uzywane pol roku, wyslal mi fotki jak wygladala jego e39, co o tym myslicie:

 

http://twoj-garaz.pl/thumbs/e/1/2/small_9f445046016c2722c521970b765022e0_IMG_5591.JPG

http://twoj-garaz.pl/thumbs/d/a/c/small_9f445046016c2722c521970b765022e0_IMG_5592.JPG

 

jak dla mnie wysokosc idelanie tylko czy faktycznie to jest to auto na tych sprezynach.

 

A co do amortyzatorow podanych przez kolege Manolito77 to ktory byście wybrali, jaki jest przedzial cenowy miedzy jednymi a drugimi i ktore lepsze.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kanał na YouTube

https://youtube.com/channel/UCxH2eXFg5Y0BJLJyWR5G0pQ

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Potwierdzam - tak wygląda e39 na sprężynach Eibach.

Jeśli chodzi o amorki to ja przećwiczyłem u siebie wszystkie zestawienia:

1. Eibach Pro Kit + seryjny amor

2. Eibach Pro Kit + Sachs Advantage

3. Eibach Pro Kit + Bilstein B8

 

Wrażenia (podkreślam, że są to moje wrażenia i nie trzeba się z nimi zgadzać)

1. Standardowe amorki nie nadają się do żadnych obniżających sprężyn. Kilka głębszych dziur i po kilkukrotnym "dobiciu" amorków do końca przestają one spełniać swoje zadanie, nowe odboje Sachsa popękały itp.

 

2. Ten zestaw przypomina najbardziej mtechnika, czyli zarazem sportowo i komfortowo. Jeśli ktoś oczekuje naprawdę dobrego wyjątkowego zawiasu to polecam zestaw nr 3.

 

3. Robi się twardziej ale prowadzenie samochodu w zakrętach to poezja. Wchodzisz w zakręt z prędkością przy której na poprzednich zestawach były już spore emocje, a teraz samochód jedzie jak po szynach - bez przechyłów i nadzwyczaj spokojnie. Brak nurkowania przy hamowaniu. Koło niesamowicie szybko wybiera nierówności.

 

Ceny:

Advantage - ok 1200 za parę na przód

B8 - ok 1600 za parę na przód

Amorki do tyłu są trochę tańsze

 

 

 

no i fajnie coraz więcej dowiaduję sie na temat tego zawieszenia, spręzyny już wiem jakie a prosze mi powiedziec jakie były seryjnie amortyzatory zakładane w zawieszeniu m-technik

 

Amortyzatory w ASO są dobierane względem konkretnej wersji silnikowej, wyposażenia samochodu (masa) itd. Nie ma możliwości poza ASO dobrać sprężyn identycznych jak w mtechniku

Opublikowano
rewelacja dzięki bardzo, taką odpowiedz chciałem usłyszeć kolego DRAY. Mam rozeznanie w tym jak to wszystko ma wyglądać, a powiedz mi jeśli był teraz na moim miejscu to jakie zestawienie byś wybrał, oczywiście kasa tu nie gra roli. Dzieki jeszcze raz

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kanał na YouTube

https://youtube.com/channel/UCxH2eXFg5Y0BJLJyWR5G0pQ

Opublikowano

Tak sobie czytam, i powiem wam że może ja mam szczęście, albo zdania, że seryjne amory po kilku miesiącach czy nawet dziurach na obniżonym zawiasie sie kończą w mgnieniu oka. Fakt że bmw obecnie nie mam i może to nie odzwierciedla waszej dyskusji, ale od ponad roku latam na sprężynach Weitec 40/40 (swoją droga bardzo polecam te springi) i serii amorach. Po roku i 20000km nie zauważam znaczącej zmiany- ale to może honda na to nie reaguje, bo civic miał tak samo i amory się trzymały.

 

ciekawostka: Jeśli chodzi o Weitec, to kolega zamontował w E30 komplet razem z amorami, następnie po kilku modyfikacjach napisał pracę magisterską na Politechnice i ją obronił :) "Wpływ sportowej modyfikacji zawieszenia na bezpieczeństwo prowadzenia samochodu" :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak sobie czytam, i powiem wam że może ja mam szczęście, albo zdania, że seryjne amory po kilku miesiącach czy nawet dziurach na obniżonym zawiasie sie kończą w mgnieniu oka. Fakt że bmw obecnie nie mam i może to nie odzwierciedla waszej dyskusji, ale od ponad roku latam na sprężynach Weitec 40/40 (swoją droga bardzo polecam te springi) i serii amorach. Po roku i 20000km nie zauważam znaczącej zmiany- ale to może honda na to nie reaguje, bo civic miał tak samo i amory się trzymały.

 

Też tak myślałem (i miałem takie wrażenia podczas jazdy) do momentu kiedy po kilku miesiącach wyciągnąłem z samochodu nowe Sachs Super Touring (zamienniki serii) +spręzyny Eibach . Okazało się że nadają się tylko na złom, nowe odboje Sachsa (też kilkumiesięczne) całe popękane...

 

 

rewelacja dzięki bardzo, taką odpowiedz chciałem usłyszeć kolego DRAY. Mam rozeznanie w tym jak to wszystko ma wyglądać, a powiedz mi jeśli był teraz na moim miejscu to jakie zestawienie byś wybrał, oczywiście kasa tu nie gra roli. Dzieki jeszcze raz

 

Jeśli godzisz się na kompromis czyli utratę części komfortu to zdecydowanie B8. Te morki są naprawdę genialne. Dodatkowo są praktycznie wieczne (zupełnie inna budowa), nawet jeśli się coś stanie to są rozbieralne i można je naprawić/zregenerować u przedstawiciela Bilsteina. Jeśli zależy ci na większym komforcie to Advantage.

Opublikowano

Nikt Ameryki nie odkryje twierdząc, że seryjne amortyzatory nie bardzo nadają się do krótszych, inaczej zestrojonych sprężyn. Wiadomo przecież, że każdy amortyzator seryjny ma obliczoną pracę na konkretnie zestrojone sprężyny i zakres ich długości/pracy. Jeśli skraca się sprężyny a amortyzatory zostawia seryjne to niestety ryzykuje się uszkodzeniem amorów. Tak więc na upartego można ale po co skoro warto to zrobić jak należy.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.