Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

 

Stałem się dzisiaj, póki co nieszczęśliwym posiadaczem BMW 530d Touring z automatem. Skrzynia Steptronic, Ogólnie samochód super, ale już zawiódł, a wydawało się, że wszystko będzie super...

 

Problem jest taki, w pewnym momencie podczas jazdy, przyspieszam niedługo po ruszenu, usłyszałem jakieś stuknięcie (nie mam pojęcia czy to od skrzyni, czy wjechałem w dziurę) i obrotomiesz idzie w góre, ale samochód nie przyspiesza... Stanąłem, macham wajchą i niestety nic, tylko po wrzuceniu na "P" slychać, że coś sie przełączyło i nie można przepchnąc samochodu. W pozostałych pozycjach, włącznie z manualem nie czuć niczego, ani, że probuje coś włączyć, kompletnie nic. Przeskakują tylko diodki i na wyświetlaczu.

 

Co śmieszniejsze, jak wyłącze silnik, zakmnę samochód, zostawiam go wiadomo na "P" cały czas świeci obok niego diodka. Wyświetlacz nie pokazał żadnego błędu, kompletnie nic (oprocz za małej ilości płynu do spryskiwaczy) :(

 

Kompletnie nie mam pojęcia co się stało, nic nie wyciekło, nic nie śmierdziało, skrzynia jest 20kkm po wymianie oleju metdą dynamiczną i testach (wszystko wp orządku, mam wydruki jakieś i rachunki).

 

Co się mogło stać? Prócz przełączenia na "P" nie czuć, żeby cokolwiek się działo, na "N" samochód daje radę spokojnie przepchnąc, na "P" blokuje. No i po wyłączeniu samochodu cały czas świeci się diodka przy "P", mimo, że w śrdoku już ciemno...

 

Pomóżcie proszę!!!

Opublikowano

To ze po zamnkieciu auta dioda kolo lewarka sie swieci to normalne i prawidlowe. Ona gasnie dopiero po jakims czasie, nie pamietam czy to bylo 10minut czy dluzej.

Z objawow jakie opisujesz wyglada to jakby konwerter skrzyni stracil polaczenie z silnikiem o ile to mozliwe. Jesli zmieniaja Ci sie programy na wyswietlaczu to znaczy ze sterowanie lewarkiem dziala. Wyglada to bardziej na jakies uszkodzenie mechanicze, tym bardziej jesli jak mowisz zaczelo sie od stuku.

Ale niech sie wypowiedza lepiej jacys znawcy ASB bo nie chce Cie wprowadzac w blad. Chociaz tak na odleglosc to ciezko jest wywrozyc.

W kazdym razie cos jest bardzo nie halo, no ale to juz wiesz sam niestety.

O Tempora! O Mores!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kup zlacze diagnostyczne i podlacz pod kompa. W INPA posluchaj co ma ci do powiedzenia ASB. Najczesciej trafna, wstepna diagnoza najnizszym kosztem i na bank przyda sie na przyszlosc.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

kolego pierwsze to tylko komp a po drugie to dobry mechanior ale tylko od skrzyn!!! czy oby napewno olej byl zmnieniany tak jak trzeba i taki jak trzeba robiles to osobiscie czy tak juz kupiles??? jesli to drugie to pamietaj ze papier przyjmie wszystko a to byla tylko wymowka dla uszkodzonej skrzyni!!! na ile opiewa rachunek jesli go masz!!! i jaki olej jest zalany!!!

 

 

pozdr matty!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
dioda z oznaczeniem P świeci się jakiś czas nawet jak zamkniesz samochód , a jeżeli świeci się np parę godzin to wez wyczyść klemy aku, miałem to samo i u mnie pomogło już nie świeci
Opublikowano

No i niestety skrzynia okazała się do remontu, coś się zatkało w przewodzie olejowym, konwerter poszedł papa i podobnie reszta części (pompa olejowa się wytarła, tarczki itp)... Ogólnie masakra. Nawet nie spodziewałem się, że będzie aż tak źle :( Wszystko mi pokazali, opowiedzieli co i jak, ale decyzja - remontujemy... Troszkę po kieszeniu zaboli, ale chociaż może się szybko nie rozleci!

 

Aha jeszcze dodam, w skrzyni były 3 błędy dotyczące spadków ciśnienia oleju, prędkości i coś tam jeszcze - wszystkie związane z właśnie tym moim przypadkiem, ale skubaniec komputer nie wyświetlił "Getreib.....". Zastanawiam się kiedy go wywala, chyba wtedy, kiedy skrzynia już się rozpadnie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No w skrzyniach ZF czesto ratuje skrzynie... :wink:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
no to ja może tak jako fachowiec opowiem podczas wkładania konwertera do skrzyni ktoś się nie postarał i obrys skręcał na siłę wiadomo skrzynia trochę pojeździła ale to co się musiało stać wcześniej czy później poszła pompa w drobny mak nie podawała oleju więc i dostało się tarczką ,a i przy okazji szyjka konwertera dostała za swoje ,ktoś się nie postarał podczas remontu tej skrzyni wcześniej ale to jest nie ważne teraz ani kto i kiedy,więc odradzam tak zwanym mechanikom od wszystkiego (czyli od niczego)grzebanie w ASB jeśli nie maja jakiegoś doświadczenia pozdrawiam Firma WALent :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i niestety skrzynia okazała się do remontu, coś się zatkało w przewodzie olejowym, konwerter poszedł papa i podobnie reszta części (pompa olejowa się wytarła, tarczki itp)... Ogólnie masakra. Nawet nie spodziewałem się, że będzie aż tak źle :( Wszystko mi pokazali, opowiedzieli co i jak, ale decyzja - remontujemy... Troszkę po kieszeniu zaboli, ale chociaż może się szybko nie rozleci!

 

Aha jeszcze dodam, w skrzyni były 3 błędy dotyczące spadków ciśnienia oleju, prędkości i coś tam jeszcze - wszystkie związane z właśnie tym moim przypadkiem, ale skubaniec komputer nie wyświetlił "Getreib.....". Zastanawiam się kiedy go wywala, chyba wtedy, kiedy skrzynia już się rozpadnie...

 

 

widze, ze jestes z Wawy - gdzie robisz skrzynie? tradycyjnie odradzam autojozefow.pl, po tych partaczach robilem u Olczaka (automat.pl), niestety ten pan tez nie do konca wie co w trawie piszczy (nie wie np. jaki jest wlasciwy olej)

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Dzieki autojozefow mam taka skrzynie jaka mam, jezdzilaby dobrze, gdyby do nich wczesniej nei trafila :(

 

A ja robie w firmie Wal-ent (http://www.wal-ent.pl), pod Piasecznem. Mają spore doświadczenie, pozytywne opinie więc zaryzykowałem. Póki co z podejścia i obsługi jestem bardzo zadowolony, jak będzie po remoncie to zobaczymy, ale wstępnie mogę polecić! Większość rzeczy znają na pamięć, wiedzą co i jak i znają sie na ASB...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wlasnie po "naprawie" u nich poszla mi pompa, na szczescie tarczki nie byly uszkodzone

 

ja podalem ich do sadu i wygralem, koles musial sporo zaplacic za swoje partactwo, polecam droge sadowa - moge podpowiedziec co i jak

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bono, moze napisz na co uwazac, aby moc wygrac w sadzie? Mysle, ze potrzebowales swiadka i dowod w postaci chocby dokumentu odbioru "sprawnej" skrzyni czy cos w tym stylu...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Niestety, ja oprocz tego co mowil wlasciciel nie mam zadnych dokumentow ani faktur... podobno po tym jak po naprawie poprosic o jakis dokument czyli paragon, fakture czy gwarancje, wlasciciel powiedzial "oj to cena +22%, wie Pan jak to jest" :roll:
Opublikowano
Niestety, ja oprocz tego co mowil wlasciciel nie mam zadnych dokumentow ani faktur... podobno po tym jak po naprawie poprosic o jakis dokument czyli paragon, fakture czy gwarancje, wlasciciel powiedzial "oj to cena +22%, wie Pan jak to jest" :roll:

 

 

chyba wolalbym zaplacic te 22% wiecej i miec na piśmie, ze naprawa wykonana u niego, że zrobione zostało to i to, że jest jakas gwarancja itp

bez tego mechanik moze sie po prostu wypiąc na klienta, ktory wroci z reklamacją i tyle

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w moim przypadku bylo tak, ze wyklocilem sie o paragon za naprawe, oprocz tego dostalem druk gwarancji

 

jesli masz druk gwarancji a koles nie chcial Ci wystawic paragonu, to on ma przechlapane - pewnie nie ma zaraportowanego obrotu z tego tytulu, wiec mozna na niego doniesc do urzedu skarbowego (tak przy okazji)

 

jesli chodzi o naprawe w autojozefow.pl i dalsze kroki:

 

1) wlasciciel nie chcial przyjac samochodu w ramch gwarancji (skrzynia szarpala, w koncu zamarla), wiec wiedzialem, ze beda schody

2) oddalem samochod do innego warsztatu, zamowilem rzeczoznawce pzmot, aby byl w chwili wyjmowania skrzyni i opisal sytuacje (okazalo sie, ze czesci wylistowanych na kartce jako wymienione, nic nie bylo wymienione, nic! skasowali mnie na 4k zl :) )

3) pozniej sprawa do adwokata, pozew, rozprawa

4) na podstawie KC mozna domagac sie zwrotu poniesionych kosztow jako straty / szkody z tytulu niewlasciwej naprawy - proponuje z tego korzystac

5) pozniej komornik i egzekucja

 

powodzenia!

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
A slyszal , ktos z Was o firmie MID-parts w Ursusie ?, Ja w kwietniu co prawda tylko u nich wymienilem olej z filtrem i uszczelka, ale sprawiali wrazenie fachowcow, no i troche dobrych furek tez stalo na podworku, klientow na wymiane oleju tez spora byla kolejka..
m62, V8, 245 km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.