Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Mam pytanie. Jaki jest lepszy silnik w e36 91-93 rok. 1.6 czy 1.8 Slyszalem o jakims symbolu M40. Co to oznacza? Jak bede wiedzial, ze dany silnik ma akurat taki symbol? Jak wygladaja w silnikach 1.6 i 1.8 wymiany7 rozrządu? Tzn. jak jest cena kompletu rolek, napinaczy i paska (łańcuszka"? Zamierzam kupic takie autko dlatego chce wiedziec na co w silniku zwrocic uwage. Dzieki. Pozdrawiam
Opublikowano

Witaj na forum.Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na Twoje pytanie poniewaz wybór silnika do BMW jest uzalezniony od dwielu czynników.Zasdobnosci portfela i przenaczenia auta oraz stanu auta jakie trafisz.

Najlepszymi silnikami do BMW są oczywiscie silniki 6 cylindowe a więc od 2,0 wzyż.Spalanie np dwulitrówki nie jest wcale większe od np.1,8 .....

Na pewno nie polecałbym Ci 1,6 jest moim zdaniem ciut za słaby i jesli juz wydawac pieniadze to raczej patrząc nawet na ta bliska ale przyszłość .A tak za 2 , 3 miesiace będziesz żałował ze nie masz tych 50 koni wiecej- co wiąże się z np bezpieczniejszym wyprzedazniem, dynamiką etc.

Dostępnosc cześci jest bardzo duza. Grunt aby kupowac części od producenta markowego czyli: LEmforder, Febji, Bilstein, Sachs a nie np włoskie czy tajwańskie podróby. BMW ma to do siebie ze raz wstawisz częśc i przejedziesz na niej pond 100 000 kilomterów wiec opłaca sie kupowac części dobrej jakości .

Uzyj wyszukiwarki na forum i wpisz np silnik M40 odnajdziesz mnóstwo rzeczy co do tego co to za silnik i jakie ma wady.... :mrgreen:

Jestesmy ludzmi ktrzy wiedzą i problemami dzielą sie z innym uzytkowanikami forum i z pewnoscia znajdziesz wszystko co Cie interesuje odnosnie konkretnego auta.

to tyle ode mnie

aha i jeszce jedno BMW raczej kupuje sie bardziej zwracajac uwage na stan techniczny niz na rocznik - mówie tu o egzemplarzach powyzej 10 lat

Opublikowano

Z roczników 1991-93 utrafisz raczej silnik M40 - z popychaczami hydraulicznymi, paskiem rozrządu i tradycyjnym rozdzielaczem zapłonu z "latającym" palcem.

 

W lekkiej E30 ten silnik jest niezłym "pistoletem", nawet w wersji 1,6 litra. W lekkości przyspieszania niewiele brakuje mu do 320i (wersję Automatic zostawia w tyle).

 

Wymaga regularnego serwisu na dobrym poziomie. I stąd biorą się jego "choroby" w polskich warunkach - jest wrażliwy na jakość oleju (na minerałach często zatykają się kanaliki w głowicy, doprowadzające olej do popychaczy). Pasek zębaty wymaga wymiany co 45 tys. km, zawsze z nowymi rolkami, przy okazji warto zawsze zobaczyć czy pompa cieczy jest w 100 % szczelna. Tu nie warto oszczędzać, bo rozrząd jest kolizyjny.

 

M40 w cięższej E36, dodatkowo przyciśnięty bardziej ekonomicznymi dłuższymi przełożeniami, rzeczywiście radzi sobie wyraźnie gorzej.

 

Od 1993 roku w E36 używa się silników M43. W sumie to M40 po paru głębszych poprawkach, z popychaczami hydraulicznymi, ale już z dożywotnim łańcuchem rozrządu, nowocześniejszym układem zapłonowym (indywidualne cewki zapłonowe dla każdego cylindra), z wyższą sprawnością (m.in. przez obniżenie tarcia w układzie rozrządu), ciut mocniejszy i wyraźnie oszczędniejszy (apetyt niższy o 10-15 %).

 

I to jest napęd godny polecenia, bo mniej zawodny niż M40. Nie tylko dlatego, że egzemplarze E36 z M43 pod maską są młodsze.

 

Do normalnej jazdy E36 316i / 318i wystarczy, ale na trasie będziesz odczuwać niedosyt mocy przy wyprzedzaniu 2-3 tirów na raz, zwłaszcza przy pełnym obciążeniu.

 

Przez kilka miesięcy E36 z silnikami M40 i M43 były oferowane równolegle. Zdarzają się seryjne E36 rocznik 1994 z silnikami M40.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Ceny części o które pytasz są takie same dla 1.8 jaki i 1.6 M40

 

Napinacz Lemforder - 100 zł

Rolka prowadząca Lemforder 58 zł.

Pasek rozrządu Bosch 90 zł.

Opublikowano

bierz najlepiej szesciocylindrowke,

sam kupilem 1,8 bo sugerowalem sie tym ze lepiej chodzi z gazem II generacji i rzeczywiscie nie mam z tym problemow ale te 115 koni to stanowczo za malo na e36.

:duh: A i jeszcze kultura pracy silnika pozostawia wiele do zyczenia, ale jezeli zastanawiasz sie nad 1,6 lub 1,8 to tylko 1,8

Opublikowano
Jesli wiekszosc jezdzisz po miescie to 1.8 Ci wystarczy natomiast rzeczywiscie na trasy brakuje mocy jak dociązysz go. Wracając z wakacji w 5 osob i pełbym bagazem wyprzedzanie nie jest zbyt łatwe. Jesli chodzi o 1.6 to troche mało kucy jak na taką wage. Spalanie bardzo podobne wiec 1.8 jest lepszym rozwiazaniem
Opublikowano

W wyglądzie silnika też jest różnica. Zrobie jutro zdjecie swojego silnika, bedziesz wiedział jak on wyglada.

 

Z reszta opinni o silnikach M43 zdecydowanie sie zgadzam. Ja osobiście jestem z niego bardzo zadowolony. Dynamiczny, oszczędny, dużo wytrzymalszy od M40, no i oczywiście łańcuszek rozrządu (wymiana paska rozrządu w M40 to koszt około 900pln).

 

Zgadzam się też z opinniami, że lepiej kupić 320i z małą uwagą - to niekończący się wyścig. Póżniej będziesz chęciał 323i...325i...328i...M3....???

 

Ja sam mam ochote sprzedać swoją benie i kupić 328i.

 

Gdybyś chciał jeszcze jakichś informacji to z checią pomogę.

Opublikowano
A o potrzciwym 1.8is to się zapomina?? Nie wiemy jaka wersja nadwoziowa interesuje kolegę. Na początku rozglądałem się za sedanem, kombi od razu nie wchodziło w grę. Przyglądałem się coupe- ale zazwyczaj były one dużo droższe i rzadko występujące na rynku- co zresztą i teraz podobnie to wygląda. I raptem ciach. Znalazłem E36 coupe 1.8is w kolorze grafit metalic- wersja "bez upiększeń", taka jak ją fabryka wydała. I to było to o czym marzyłem. A ten silnik to marzenie (dwa wałki rozrządu, 16V, na łańcuchu rozrządu, zmienna długość kanałów dolotowych-tego nie ma nawet wersja 2.0) - jego praca i to jak się wkręca- poezja!! Podobno wersje z 2.0 przy nim są nie do odróżnienia ( charakterystyka zachowań podczas jazdy)- ale nie miałem możliwości sprawdzenia. No i ekonomika- 7 litrów/100km (jazda bez "przegięć"). NAPRAWDĘ POLECAM tę wersją silnikową. Ale sam silnik to nie wszystko- trzeba znaleźć stan ogólny b.dobry. A to nie jest łatwe. :8)
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
  • Członkowie klubu
Opublikowano
A ten silnik to marzenie (...) - jego praca i to jak się wkręca- poezja!!

Ja mam trochę inne zdanie... :wink:

Poezja to jest 6 cylindrów, nie 4 :cool2:

Wkręca się, owszem, ale prawdziwa jazda zaczyna się po 4tys. obrotów dopiero...

 

Podobno wersje z 2.0 przy nim są nie do odróżnienia ( charakterystyka zachowań podczas jazdy)- ale nie miałem możliwości sprawdzenia.

Wielokrotnie stawałem na klubowych zlotach na lotnisku z 320i coupe E36 - od startu do finiszu zawsze byłem z tyłu, żeby nie wiem co.

320i ciągnie od samego dołu w porównaniu z 318is - to jest zupełnie INNA charakterystyka niż w 318is.

 

Porównanie 318is z 320i, ale w E30 - tu is radzi sobie całkiem nieźle :cool2:

 

No i ekonomika- 7 litrów/100km (jazda bez "przegięć").

Ale chyba tylko w trasie ??

U mnie niekasowane od jakichś 13kkm spalanie wg. OBC to 10.2

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć

Właśnie odnalazłem ten wątek i jest kapitalny:)

Od kilku stoi u mnie przed domem e-36 coupe 1,8 is przyjechało z Niemiec przywiózł je kolega na handelek.

Im dłużej na nie patrzę tym bardziej mi się podoba i chyba nie pozwolę go zabrać, mam jednak kilka wątpliwości.

Sprawdziłem już podstawowe części eksploatacyjne i jestem bardzo mile zaskoczony ale czy przy poważniejszych awariach też jest tak dobrze - np przy awari którejś z pomp czy np kompa jest szansa kupienia tego za kwotę mniejszą niż wartość 1/3 auta?

Bardzo proszę użytkowników o kilka słów komentarza:)

 

O silniku też już sporo poczytałem i zdecydowanie przeważają superlatywy. Zakładająć że nie potrzebuję auta do wyścigów jeżdzę głównie sam i dopuszczam możliwość założenia wtrysku gazu wydaje mi się że silnik 140 konny powinien mi wystarczyć i trochę frajdy z jazdy na pewno będzie.

Bardzo zaciekawiło mnie zestawienie z 2,0 wg danych Vmax jest prawie identyczna a od 0 -100 jest bodajże 0,2 sek różnicy Przypuszczam że na równoległych 1,8 zostaje ale minimalnie i przy takich różnicach chyba nie ma o co kruszyć kopii. W spalaniu i opłatach chyba wszystko przemawia na korzyść 1,8 no poza dzwiękiem 6 garów.

 

I na koniec najważniejsze jakie przebiegi wg Was poszczególne silniki są w stanie udźwignąć Ta moja sztuka ma aż 240 000 i jest ogólnie zmordowana więc musiałbym troszkę pracy w nią włożyć żeby ją doprowadzić do perfekcji - i generalnie mam ochotę odratować to autko bo mnie naprawdę zauroczyło:) Nasłuchałem sie że dla tego silnika 300 000 to nic - jakie jest Wasze zdanie?

 

Sory za przydługi post:)

 

Dzięki za Wszystkie informacje i pozdrowienia dla Wszystkich

Obarek

Opublikowano

Hej!

w ponizszym linku sa podane osiagi 2.0 i 1.8 is i faktycznie roznica jest tylko 0,2 sek. natomiast dynamika np. na 3 czy 4 biegu juz jest zdecydowanie lepsza w 2.0

 

http://bmw.isp.net.pl/bmw/3/e36/d36/d36.htm

 

a jesli chodzi o przebieg 240tys w silniku 4 cylindrowym to wydaje mi sie duzo...ale to wszystko zalezy od tego jak auto bylo uzytkowane...natomiast w 6 cylindrowym silniku 2.0 to ten przebieg jest jeszcze znosny..

Opublikowano
jezeli był serwisowany regularnie to 240 tys km bo betka dla silnika, natomiast reszta, tj: zwieszenie układ hamulcowy itd to juz inna bajka.Pytanie co było robione i wymieniane. Natomiast jezeli chodzi o pojemnosc silnika to zasada jest jedna: im wieksza pojemność tym lepiej! Gdyby tylko nie te nasze polskie realia..... Ja przy zakupie musiałem pokierowac sie ekonomia(spalanie) bo checi były inne.Chciałem 320 z 6 garami a wybrałem 316 z 4 garami :D . Samochód jezdzi jak poezja a przyspieszenia to........niestety.Ale cos za cos!
DARK SIDE OF POWER!
Opublikowano
Co do przebiegu - mam silnik 1,6 m40 i przebieg 334 tys i po wymianie paska rozrzadu oraz regeneracji walka i dzwigienek (tradycja m40 :) ) smiga jak zegarek a pali na dotyk!
Jeśli po zaparkowaniu samochodu nie odwracasz się, żeby spojrzeć na swój samochód to znaczy, że kupiłeś złe auto :)
Opublikowano

To jest tak:

Jak kupisz m40 i będziesz miał lekkiego pecha i będziesz musiał wymienić pare rzeczy w glowicy to w najgorszym wypadku zapłacisz za to 2000 i będziesz miał na tiptop na wieki.

Jak kupisz coś 16V z 2 wałka mi i coś będzie nie halo to się zapłaczesz z kosztami, będą 2 razy wyższe.

Osobiście mam 1.8m40. W sumie to wystarcza, ale musisz mieć świadomość że lanos 1.6 byłby w stanie cie objechać ;)

Opublikowano
z 1.8 nie jest tak źle ostatnio próbował mnie gościu objechać escortem 1.6 i nie podołał a mam tylko e-30 1.8 :mrgreen:
to właśnie te chwile,kiedy wszystko jest dokładnie takie,jak pragniesz,a jedyne co czujesz to czysta przyjemność.To właśnie daje Ci BMW.
Opublikowano

heh ale wybrales sobie konkurenta - ile to moze miec koni - max 90 :D wobec twoich 115 :D.

 

A Kyokushin pewnie chodzilo o LAnosa 1.6 16V ale zdrowe 1.8 w budzie E30 i z takim sobie radzi --- bo wydaje mi sie ze buda e36 jest zbyt ciezka dla tego silnika.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Tak, chodzi o 1.6 16V 105 KM.

W/g danych katalogowych przyspieszenia do 100 ma tylko o 0,5s gorsze (czyli nie ma różnicy) niż e36 318i 115KM.

 

316i taki lanosik by objechał spokojnie :)

I tak najważniejsze to nigdy nie ścigać się z maluchami.

Nic nie wygrasz a wszystko możesz stracić :)

Opublikowano
I tak najlepiej stać na światłach... gosciu chce się popisać nowo nabytym cinquecento. Przygazować... gosciu sie podnieca bo za chwile bedzie mogl udowodnić swoją piekielną moc. Zolte swiatlo powoli sie zaswieca... za chwile zielone... on rusza jak idiota piłując swoj ogromny silnik, a ty jak czlowiek powoli ruszasz jadąc przed siebie :P:P
Opublikowano

316i taki lanosik by objechał spokojnie :)

ó)

niestety, ale racja. Niedawno na trasie Cieszyn - Bielsko Biała, brał nas Lanos z silnikiem 1,6. Auto firmowe, więc gościu nie przejmował się niczym i pruł ile można :D

1,6 na bude e36 to za mało.

http://img222.imageshack.us/img222/9720/bmw3ln0.png
Opublikowano
spróbujcie z golfem II 1.8.[taka sama moc,teoretycznie, 113 km] ale dlaczego fabrycznie jest sekundę szybszy do setki od m-40? :roll: .ale moc to nie wszystko.co z tego że szybszy jak to taczka!!! :norty:
klepało ale przestało!!!
Opublikowano

Dokładnie, wujek ma golfa II 1,8 i przyspiesznie ma .....

Na starcie nie mam szans z nim. Auto o wiele szybciej się rozpedza, dlatego tez ze jest o wiele lżejsze.

http://img222.imageshack.us/img222/9720/bmw3ln0.png
Opublikowano

Wiesz, to jest tak:

Jak masz 318 tak jak ja czy 316 tak jak ty to nie bardzo jest sens się ścigać bo może to się skończyć uśmiechem na twarzy kierowcy Tico, z któym się ścigasz.

316 i 318 to typowe wózki do wożenia tyłka. Wyglądają tyko tak jakby były mocne (jak każde bmw).

Lepiej zignorować zaczepki niektórych :)

Co innego jak przegrasz z S70 co innego jak przegrasz z Pandą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.