Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jestem tu nowy i nie ukrywam, że zarejestrowałem się ponieważ chcemy z żoną kupić rodzinne kombi, ale zanim to uczynimy chcemy się poradzić osób znających temat.

 

Niestety poprzez opcję szukaj nie znalazłem postów na temat tego jaką wersje E34 najlepiej wybrać, stąd ten post...

 

Powiem tak myśleliśmy wcześniej nad E39, ale kilka postów ludzi rozsądnych pozwoliło nam zrozumieć, że to nie nasza półka cenowa.

 

Więc to czego szukamy to E34 benzyna lub coś z sekwencją. Wykluczamy diesla ze względu na koszty części, napraw.

 

Prosiłbym o wszelkie wasze sugestie jaki silnik radzicie wybrać. (Z rozmów ze znajomymi sugerowano mi wersje po 92 r. z Vanosem, ale to chciałbym tu z wami przedyskutować)

 

Czy radzicie ewentualnie inwestować w LPG czy też omijać ten temat szerokim łukiem.

 

Jeśli dobrze znosi LPG to czy polecacie jakąś konkretną sekwencje?

 

I ostatnie co mi przychodzi na myśl to, to jaką sumę waszym zdaniem należy przeznaczyć na E34 Kombi które byłoby bardzo dobrze utrzymane?

 

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

 

Pozdrawiamy z Cieszyńskiego

 

PS Jeśli czyta ten post ktoś kto miałby zadbany egzemplarz który jest na sprzedaż to proszę o kontakt :) :oops:

[MOD EDIT] Przenoszę do właściwego działu

Opublikowano
Ciezko jest znalezc e34 w bardzo dobrym stanie technicznym,poprostu trzeba szukac i omijac okazje cenowe(nikt dobrego auta nie oddaje za pol ceny).Jesli gaz to tylko sekwencja,osobiscie wybralbym silnik m50b25-spalanie takie samo jak w 520 a frajda z jazdy duzo wieksza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Temat bez dna.Było o tym wiele.

1.Polecam 525 24V(jak kolega wyżej) spalanie takie jak 520 24V(nawet ciut mniejsze) a komfort jazdy nie do porównania(elastyczność silnika)sam mam 520 i czasami trochę mało mocy.

2.Najlepiej bez gazu a instalacje załóż sam(jeżeli już to sekwencja).Sam smigam na sekwencji(stag 300 i nie mam powodów do narzekania)

3.Co do ceny (tu nie chodzi o rocznik, bo to nie najmłodsze samochody)ważny jest stan techniczny auta.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Znajdz dobrego mechanika i przed kupnem auta pojedz na przeglad.Kupilem 525i z gazem sekwencyjnym Stag 300 od swojego brata(jezdzil nim 2 miesiace i nic przy nim nie robil),wiedzialem ,ze stan techniczny tego auta jest sredni,cena dobra do odbudowy(5tys zl).W ciagu 6 miesiecy uzytkowania dzieki poprzednim mechanikom i tunerom,wydalem juz ponad 10 tys zl.Ludzie wkladaja czesci ,ktore im pod reke wpadna,chlodnica od 520,przeplywomierz od 520,reduktor na gazie do 150KM,usniety katalizator,wstawione strumienice(problemy z sonda lambda)itp itd.Skonczylo sie na wymianie silnika na m52b28,wymianie zawieszenia ,ukladu wydechowego,praktycznie wymienilem polowe czesci w aucie by go doprowadzic do normalnego stanu.
Opublikowano
Znajdz dobrego mechanika i przed kupnem auta pojedz na przeglad.Kupilem 525i z gazem sekwencyjnym Stag 300 od swojego brata(jezdzil nim 2 miesiace i nic przy nim nie robil),wiedzialem ,ze stan techniczny tego auta jest sredni,cena dobra do odbudowy(5tys zl).W ciagu 6 miesiecy uzytkowania dzieki poprzednim mechanikom i tunerom,wydalem juz ponad 10 tys zl.Ludzie wkladaja czesci ,ktore im pod reke wpadna,chlodnica od 520,przeplywomierz od 520,reduktor na gazie do 150KM,usniety katalizator,wstawione strumienice(problemy z sonda lambda)itp itd.Skonczylo sie na wymianie silnika na m52b28,wymianie zawieszenia ,ukladu wydechowego,praktycznie wymienilem polowe czesci w aucie by go doprowadzic do normalnego stanu.

 

to są skutki kupowania TANIO.

Ja polecam Ci moją E34 z 1995 roku, zadbana i nie rzeźbiona, natomiast cena x2 niż powyżej. Pisz na prive, jesli jesteś zainteresowany.

pozdrawiam

Opublikowano

1. Jeżeli lubisz jeździć dynamicznie to szukaj 525i. Oczywiście 520i (150KM) dla przeciętnego kierowcy w zupełności wystarczy. To czy silnik będzie z vanosem czy nie wg mnie nie ma już takiego znaczenia - niby silnik z vanosem jest bardziej elastyczny (różnica mało odczuwalna) ale za to w autach z tamtych lat często pojawia się problem z grzechotaniem i uszkodzeniem tej części (a jak jej nie ma to jeden problem z głowy). Nie nastawiaj się na to że silnik 2.5 spali mniej od 2.0 (praw fizyki nie oszukasz) w sprzyjających warunkach (trasa) spali co najwyżej tyle samo.

2. Chcąc dużo i tanio jeździć zakładaj od razu sekwencyjny LPG i nie słuchaj tych co twierdzą że BMW "nie lubi gazu", "gaz do zapalniczek", "nie opłąca się" bo takie głupoty wygadują Ci co mieli do czynienia z gazem II-generacji albo jeźdzą dieslem.

3. Polecam (tak jak kolega wcześniej) instalkę STAG-a. Do tego np reduktor SCORPION ST i wtryski MAGIC JET. Taki zestaw z założeniem to wydatek ok 3-3,5 tys zł i naprawdę nie ma po co pchać tam droższych instalacji. Oczywiście korzystniej cenowo jest znaleźć auto już z gazem ale trzeba się liczyć z tym że takie auto będzie miało większy przebieg - coś za coś.

4. Odnośnie ceny: Nie nastawiaj się na okazje. Auto w dobrym stanie musi swoje kosztować. Jeżeli nigdy nie miałeś do czynienia z BMW to radzę na oględziny przed zakupem auta zabrać jakiegoś fana marki (ktoś z klubu zapewne Ci pomoże - wystarczy poprosić) bo łatwo się wpitolić na minę która wpedzi Cię w niepotrzebne koszta a dodatkowo zrazi do marki - czego nikt z NAS nie chce :D

Opublikowano

Osobiście mam 520 ale z silnikiem M20B20 130KM (ECE) a znajomy ma E36 z silnikiem M50B20 i mogę powiedzieć, że nie odczułem zbytnio różnicy. Inny ma silnik 2.3 170KM w E36 inna bajka (samochód lata)

Dlatego odradzam silnik 2.0.

Wybrałbym opcję 2.5 a nawet 3.0 V8 - Tylko cięzko znaleźć. Najwięcej jest diesli w kombiku- Odradzam. Znaleźć autko w dobrym stanie to trzeba chyba ze świeczka.

Spalanie silnika M50B25 to około 10 litrów/100km. To nie jest tragedia jak na autko 6cio cylindrowe i 192KM.

Gaz osobiście odradzam i omijam temat wielkim łukiem.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
Spalanie silnika M50B25 to około 10 litrów/100km. To nie jest tragedia jak na autko 6cio cylindrowe i 192KM.

Widzę że nie masz pojęcia o spalaniu tego silnika - gdyby tak naprawdę było nikt by nie kupował diesla :duh:

Gaz osobiście odradzam i omijam temat wielkim łukiem.

No to jeszcze podziel się swoją wiedzą na temat tego sekwencyjnego gazu - podejrzewam że też nie miałeś z nim nigdy do czynienia :mad2:

Opublikowano
jezeli mozna cos dodac to polecam 530i v8 sam taka jezdze.Wczesniej mialem 520i- duzo pali malo emocji :nienie: .V8 w manualu jest autem ktorego bardzo dlugo nie zmienie.Goraco polecam i pozdrawiam.
Opublikowano
jezeli chcecie z zona w miare nie drogo jezdzic polecamy jak wiekszosc 525i 24v 192km +lpg koniecznie sekwencja spalanie nie oszukujmy sie powyzej 16l gazu,prosimy niewiezyc ze silnik M50B25 spala 10l(niema takiej opcji) ludzie mowia,ze bmw nie lubi gazu a moje lubi i jezdzi.Takie osoby mialy zle doswiadczenia z gazem 2 generacji i co chwila dzily sie cuda.Polecam tez jednostke m60 ale to juz niestety wieksze koszta czesci i spalanie nie male.Pytaliscie o cene,czasem zdazaja sie okazje ale rzadko ceny w przedziale od 8tys w zwyz bardzo dobrze utrzymane ok 12(nieraz warto poczekac dluzej i nie kupowac na sile) .Zycze udanego zakupu,pozdrawiam :cool2:
Opublikowano

Akurat znajomy ma tyle , że E39 z silnikiem 2.5 w dodatku w tiptroniku i średnie spalanie w/g kompa w aucie równe 10.0 przy normalnej jeździe. I to chyba ty "daniello320i" nie masz pojęcia o spalniu tego silnika bo jeździsz kosiarką taką jak ja albo masz za ciężką nogę.

A na temat gazu każdy ma swoje zdanie............

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
moje BMW z poprzednim silnikiem M50B25(stag 300) na 65 litrach gazu w miescie przejezdzal ok 400-420km,w trasie 450-470km,dodam,ze mieszkam w Holandii i jezdze na holenderskim gazie,ktory jest nieporownywalnie lepszy.
Opublikowano
wcale nie taki lepszy ten Holenderki gaz tez uzywałem i najwiecej kilometrów przejezdzałem na polskim gazie w e28 m20b20 2gen.. m50 b25 w trasie 10 litrów bp to normalka.. Moje m60 b30 130/h tez 10l bp tyle ze na autostradzie... kazdy z nas wie ze bmw moze duzo spalic niewazne czy mały czy duzy silnik zalezy jak obchodzisz sie z pedałem gazu....moje pierwsze bmw to m20b20 załozyłem gaz i sie zaczeło... moze to własnie te złe odczucie
Opublikowano
moje m60 pali 22-23 gazu przy dynamicznej jezdzie po miescie,na trasie tez lubie jechac raczej zwawo wiec ponizej 15.4 jeszcze nie zjechalem.Racja zalezy jak kto jezdzi,majac ponad prawie 220 koni i piekny dzwiek v8 trudno go nierozwiercac. :lol:
Opublikowano
A ja nie mam gazu , ale benzyny bierze mi przy normalnej jeździe około 10-11litrów , ale to silnik M20B20.
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

Ja również polecam Ci 525i chociaż ja mam 525iA (Automat). Mam zwykłą instalacje bez komputera, regulowaną jeszcze analizatorem spalin w serwisach gazu i spalanie 20l -miasto, 13l-trasa. Przy cenach gazu takie jakie są wychodzi mi mniej więcej 20zł na 50km w mieście i 25zł trasa na około 100km (jeżdżę często Zamosć -Lublin czyli 90 kilometrów i za 50zł jadę tam i z powrotem). Nie kupował bym 2.0 24V bo nie ma sensu, a spalanie nie jest mniejsze

(wystarczy porównać w danych technicznych a myślę ,że będzie jeszcze większe bo 1500kg ruszyć z miejsca to dla 2.0 litrów pojemności nie jest tak lekko) zwłaszcza ,że moment max obrotowy jest w okolicach 4200 obr/min.

Opublikowano
Akurat znajomy ma tyle , że E39 z silnikiem 2.5 w dodatku w tiptroniku i średnie spalanie w/g kompa w aucie równe 10.0 przy normalnej jeździe

To niech sprawdzi ile w rzeczywsistości pali a nie wierzy wskazaniom komputera. W przeciwnieństwie do Ciebie ja mam kilku znajomych którzy mają silnik M50B25 w e36 i e34 z manualem i nikt nie słodzi mi że jego fura pali średnio 10L. Wystarczy posłuchać wypowiedzi na forum osób które na codzień jeźdzą takimi autami.

I to chyba ty "daniello320i" nie masz pojęcia o spalniu tego silnika bo jeździsz kosiarką taką jak ja albo masz za ciężką nogę.

Moja "kosiarka" jak byś niezauważył to M52B20 z vanosem i z Twoim M20B20 nie ma za wiele wspólnego. A biorąc pod uwagę jeszcze gabaryty obu aut to i spalania nawet nie ma co porównywać

Opublikowano
przy normalnej jezdzie(ekonomicznej)bez szarpania to moze tak byc.mialem 520i v24i spijal 13-14l benzynki ale nie oszczedzalem go zabardzo.525 vanos znajomemu w e34 spala srednio 16.9do 19 po miescie gazu!pitolenie ze takie auta pala 10l to w buty se mozna wsadzic komputery ze srednim tez.
Opublikowano
No oczywiście ,że gadanie o spalaniu w mieście 10 litrów to robienie z kogoś głupka :mad2: Miałem kiedyś takiego kolegę w liceum co się chwalił,że jak ćwiczył na placu manewrowym to "kopertę" robił na 2 ce :lol: Dla mnie sprawa jest prosta: zwykły gaz to około 25-30% więcej niż spalanie benzyny i koniec. Nie wiem jak sekwencja,ale czytałem w czasopismach motoryzacyjnych że więcej o jakieś 10% minimum.
Opublikowano
...zwykły gaz to około 25-30% więcej niż spalanie benzyny i koniec. Nie wiem jak sekwencja,ale czytałem w czasopismach motoryzacyjnych że więcej o jakieś 10% minimum.

Można tak ustawić sekwencję że będzie paliła tyle co Pb z tym że osiągi będą już zauważalnie odbiegały od serii.

Przy poprawnym ustawieniu (brak spadku mocy lub na poziomie 2-3%) spalanie LPG większe o 10-15% w stosunku do Pb.

Opublikowano
moim zdaniem tylko gaz sekwencyjny nadaje sie do bmw sterowany elektronicznie,wtedy nie obawiamy sie o strzaly i tp...cuda.W moim m60 bardzo dobrze to wszystko wspolpracuje.Wczesniej mialem zalozone listwy wtryskowe matrixa tez super wszystko dopoki dwa wtryski sie nie pozapychaly,panowie gazownicy z wydawniczej z łodzi(reklame zrobilem-przy okazi pozdrawiam)zalozyli mi dwie nowe listwy magic jet i wszystko wrucilo do normy.Auto na gazie sie unosi i niemarudzi nigdy nie muli,ogulnie super z gazu jestem zadowolony,chociaz bylem kiedys badzo uprzedzony.Spalanie wiecej od wachy to 1,5 do 2litrow.
Opublikowano
Hey... Ja mam tylko benzyne mieszkam w Holandi i auto głownie słuzy mi na trasie... najczesciej na zbiorniku przelatuje 860 kilometrów ( trasa ) mam automata i jest swietny jezeli chodzi o trase 10 godz potrafie przeskoczyc sam 1200 kilometrów i nie jestem zbytnio zkonany.. w miescie tez wygoda tylko ekonomia gorsza, wychodzi 15 litrów jak emeryt a 20 i wiecej gdy jade jak na własciciela bmw przystało :) autor postu musi sam zdecydowac jak bedzie auta uzywał....m50 b20 i kombi to troche mało ja powiem ze niedługo na m60 b40 planuje przeskoczyc bo b30 to zadna rewelacja. i niema sie co bac dużych motorków :)
Opublikowano
b30 zadna rewelacja?wiekszosc osob ktore jezdzily wieloma modelami bmw tak nie uwaza.Wiadomo b40 leb urywa szczegolnie manual,ale ja mam b30 i dla mnie bomba.Ale kazdy ma swoje przemyslenia w tej kwestji.ps.tez choruje na m60b40.A ta beta z linka cudo adekwatne do ceny w euro. :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.