Skocz do zawartości

Problem z dwustrefowym KLIMATRONIKIEM. gorące powietrze


maqbmwe39

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posaidam BMW e39 525 TDS 98' , od paru dni zauważyłem( nie wiem czy problem jest regularny czy nie) ale mam problem z ustawieniem temperatury w drugiej strefie a dokładnie od strony pasażera. objawia sie to tym ze jak ustawię klimatronik powiedzmy na 16st od strony kierowcy i pasażera. To od kierowcy jest OK temperatura jest regulowana mysle ze zgodnie z temeperaturawskazaną na klimatroniku ALE!!!! od strony pasażera nieważne jakbym nie ustawił leci GORĄCE POWIETRZEEE, cały czas.!!!! pokrętło w kratce środkowej mam ustawione na 3 czerwone kropki bo podobno przy tym ustawieniu klimatronik działa. Wyczytałem na forum ze może byc to problem z jakimiś elektrozaworami(moga się zawieszać) tylko nie wiem jak te elektrozawory znaleźć, jak wymienić i jaki jest koszt tego, a mzoe da sie przeczyścic????? proszę o pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pozdrawiam

 

POZA TYM ZAUWAŻYUŁEM i niewiem czy to normalne że, od strony kierowcy regulując temeperturę wraz z zmiana temperatury ustawiają sie adekwatnie do tego obroty dmuchawy i to jest jaknajbardziej normalne zaś od strony pasażera obroty dmuchawy nie reagują wogole i nie wiem cz to normalne!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dopiero zaczynam przygodę z BMW, mam ją od tygodnia i już ze 3 razy mi się tak zdarzyło jak opisujesz, jest już sporo tematów i w sumie powinieneś się tam dopisać, nie mam kiedy zajrzeć to tych elektrozaworów ale zauważyłem, że zmieniając temperaturę na dużo wyższą o raz kierunki coś się odblokowuje i przestaje grzać na maxa.

Na forum są wrzucone fotki tego ustrojstwa całego w mazi oraz jak powinno wyglądać czyste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że to jest częsty problem w tych BMW.... w przyszłym tygodniu wymienie je podczas zmiany plynu chłodniczego. Moge wtedy sie podzielić informacjami czy to te zawory czy nie . jestem pewny na 90% ze tak, wiec kupilem je w ciemno. około 100-200 zł na allegro uzywka. z tego co mi sie wydaje w moim przypadku uszczelnienie na zaworach jest juz nie tkaie jak powinno i przepuszczzają to co przepuszczać nie powinny... dam znac jak zmienie! pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

WITAM ponownie! tak wiec jak mówilem wymienilem zawory ogrzewania wraz z pompką i nic z tego tak jak wczesniej. Podmienilem również panel klimatronika na moment i tez nic. wiec co teraz proponujecie? moze ktos mial podfobny problem? moze cos jest zapchane?

Moze ja przypomne problem. Moj problem z moim BMW polega na tym że klimatronik dwustrefowy dziala bez zarzutow ale..... tylko od strony kierowcy... od strony pasażera zaś wieje cały czas gorące powietrze..... nawet barddzo gorace!! i nie reaguje strona strona pasażera na zmiany temperatury z wyswietlacza! zaś kierowcy strona reaguje na te zmiany temperatury. Tak więc jestem po wymianie zaworów wraz z pompką i panel klimy tez jest sprawny wiec.....?? co proponujecie teraZ? moze filtr pylkowy? ale w to wa[tpię albo może jakies kanaly sa zapchane jeśli tak to jakie? i gdzie ich szukac? ktoś pomoże ? będę bardzo wdzięczny. pozdraiwam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak właśnie myslałem ale gdzie on jest? ten czujnik ?

 

powiem tak problem jest taki...... sprawdziłem diziasiaj wieczorem na jeden elektrozawór nie mam napiecia. Panel klimatronika jest dobry zawory sa dobre nie ma napiecia na jeden z zaworów i dlatego leci cały czas gorące nie wiem dlaczego nie ma napięcia przydałby sie jakis schemat tej instalacji od zaworów do panela sterującego. może czujnik temperatury w strefie od pasażera kto wie gdzie jest ten czujnik o ile wogole jest. Mimo wszystko prosiłbym o jakies schematy instalacji do mojej E39 od tych zaworów do konca! pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od strony pasażera zaś wieje cały czas gorące powietrze..... nawet barddzo gorace!! i nie reaguje strona strona pasażera na zmiany temperatury z wyswietlacza!

 

Może to dziwnie zabrzmi ale kolego przywal kilka razy w deskę, tak bardziej z boku bo u mnie to pomogło, fakt że to chwilowe rozwiązanie ale też myślałem, że to elektrozawory, jednak może jakaś klapka zamykająca dopływ ciepłego się przycina ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Macie moze koledzy schemat elektryczny klimatronika dwustrefowego e39 525 TDS 98r? chodzi mi o schemat od zaworów panelu łacznie zczujnikami wewnetrznymi. nie dochodzi mi napięcie na jeden elektrozawór i wieje strona pasażera cały czas na maxa gorące. nie wiem gdzie szukac winy . zawroy wymienine, panel sterujący klimatronika sprawdzony( zamontowałem inny) to samo było... potrzebuje sie doweidziec od drogę przewodów napieciowych od elektrozaworów do samego panel po czujniki. ile jest czujnikow w kabinie ? 2 czy 1? bo jeden jest w panelu klimy a jezeli jest do dwustrefowy klimatronik to wydaje mi sie ze powinny byc dwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A kolega AUTOR to w ilu założonych przez siebie tematach o kłopocie z klimatronikiem ,wogóle śledzi odpowiedzi ?

 

Już pisałem w jednym z nich gdzie są te czujniki temperatury w kanałach powietrznych. Za panelem klimatronika. Najlepiej wyjmij też radio to widoczność na nie będzie elegancka.

Wyjmij je i zamień stronami.

Wymontowanie to prosta sprawa.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.