Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja miałem kompleksowo sprawdzane wtryski (wyciągane, czyszczone itd) teraz mam korekcje jak na nowych i niestety objawy raz na jakiś czas mam dalej takie same - delikatne szarpanie pomiędzy 1500-1800 obrotów jakby na ułamek sek brakowało paliwa.

 

Szarpanie przy ruszaniu wyeliminowałem całkowicie wymianą kpl dwumasy ze sprzęgłem.

  • Odpowiedzi 432
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja też wymieniłem turbinę na nową, ale chyba niepotrzebnie. Nadal odczuwam "lagowanie" w okolicy 2000 obr. Zastanwiam się, czy nie wymienić jeszcze elektrozaworku sterującego klapkami w dolocie bo w tym zakresie obrotów one też pracują. Orientujecie się jakie korekcje powinny być na wtryskach (na zimnym i na ciepłym silniku)? Na jakim poziomie trzeba zacząć się martwić?
Opublikowano
Ja też wymieniłem turbinę na nową, ale chyba niepotrzebnie. Nadal odczuwam "lagowanie" w okolicy 2000 obr. Zastanwiam się, czy nie wymienić jeszcze elektrozaworku sterującego klapkami w dolocie bo w tym zakresie obrotów one też pracują. Orientujecie się jakie korekcje powinny być na wtryskach (na zimnym i na ciepłym silniku)? Na jakim poziomie trzeba zacząć się martwić?

 

Zawsze im bliżej okolic 0 tym lepiej, trzeba się zacząć martwić na poziomie +/- 2,5-3.

Opublikowano

do osób co nadal mają na pokładzie DPF. Gdy pojawi się opisywane poszarpywanie, dodajcie minimalnie więcej gazu, o jakieś 200 obr/min. po jakiś 5 - 10 min. jazdy zatrzymajcie się i dotknijcie końcówki wydechu. Uwaga można się oparzyć! Jeśli będzie gorąca, to znaczy ze poszarpywanie jest oznaką początku procesu wypalanie dpf-u.

Zwiększane są dawki na wtryskach,aby zwiększyć temp. gazów, umożliwiających wypalanie filtra dpf.

Dlatego przy tych obrotach pojawia się to poszarpywanie, może są zbyt niskie żeby płynnie rozpocząć cały proces.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Trzeba wyjąć turbo w tym celu ? Czy jest jakiś łatwiejszy sposób ?

sprobuj tak jak pisal Hipo, czerwone obroty/odciecie przez ~15minut, nie musi byc autostarda, wystarczy wlaczyc "2" i jechac ~80km/h (prdekosc z granicy odciecia...)pozdr.

 

 

Hej ale czy to jest bezpieczne dla autka ???? ten sposób nie rozpindolimy nic tak jadac przez 15 minut ????? halo ;-)

Opublikowano

Witam

 

Posłuchałem rady tutaj jednego kolegi z forum , i przestałem tankować na orlenie Ekodiesel a zalałem na BP Ulitmate kurde telepanie rano ustało i falowanie na niskich obrotach przy małych prędkosciach również ustało hmmm ciekawe co nie ?;-)

 

Do tej pory słuchałem mojego mechanika że do BMW CR nie lać paliwa typu premium bo jest za suche i takie tam ... no itak lałem tego zwykłego ON i okazuje sie że jednak chyba trzeba lac tylko premium paliwko i silniczek pracuje silabamba ;-)

 

Spróbujcie i dajce znac czy uwas tez to cos wniosło do sprawy umnie na tą chwile jest ok aczkolwiek jeżeli objawy powróca juz na tym lepszym On napewno napisze żeby było wiadomo na czym stoimy ....

 

 

BMW - będziesz miał wydatek ;-)

Opublikowano

Hmmm. To ja powiem przypadek w drugim kierunku.

Kolega z forum Audi, mający 3.0 TDI model B8, też na CR lał tylko uszlachetniane BP, Shelle itd. Auto po programie, a kolejne mody miał w planach, dlatego wybrał się na hamownię podobnie i okazało się, że auto nie trzyma mocy. Szukał różnych przyczyn i nic.

 

Spróbował zalać zwykły ON z Orlenu, BP itd. i ... auto odżyło. Zaczęło w końcu jechać normalnie.

Pojawiły się teorie dlaczego tak się dzieje, ale że specjalistą nie jestem, to nawet nie będę cytował.

Ale coś w tym jest.

 

Więc kategoryczne stwierdzenie, że lać tylko zwykły albo uszlachetniony ON jest ciężkie.

 

To tak tylko informacyjnie.

Opublikowano
Witam

 

Posłuchałem rady tutaj jednego kolegi z forum , i przestałem tankować na orlenie Ekodiesel a zalałem na BP Ulitmate kurde telepanie rano ustało i falowanie na niskich obrotach przy małych prędkosciach również ustało hmmm ciekawe co nie ?;-)

 

Do tej pory słuchałem mojego mechanika że do BMW CR nie lać paliwa typu premium bo jest za suche i takie tam ... no itak lałem tego zwykłego ON i okazuje sie że jednak chyba trzeba lac tylko premium paliwko i silniczek pracuje silabamba ;-)

 

Spróbujcie i dajce znac czy uwas tez to cos wniosło do sprawy umnie na tą chwile jest ok aczkolwiek jeżeli objawy powróca juz na tym lepszym On napewno napisze żeby było wiadomo na czym stoimy ....

 

 

BMW - będziesz miał wydatek ;-)

 

A nie pomyślałeś o tym, że po prostu zmieniłeś stacje ? :wink:

Spróbuj zalać zwykłą ON z tego BP i obserwuj.

Sprzedam:
Opublikowano
bede se loł roz toki a roz toki i se byde pacoł cu sie dziac bydzie ;-)
Opublikowano

Dzisiaj z ciekawości podpiąłem samochód pod INPE celem sprawdzenia korekcji wtryskiwaczy w odniesieniu do temperatury silnika. Okazało się, że ze wzrostem temperatury korekcje maleją. Czy to prawidłowy objaw?

Po uruchomieniu silnika wtryskiwacz na 1 cylindrze miał korekcję powyżej 2, ale po paru minutach wartości zaczęły wyglądać tak:

- 65 st C

http://s23.postimg.org/rwt9b2rcb/65_C.png

 

-85 st C

http://s1.postimg.org/rz400crvj/85_C.png

 

-88 st C

http://s9.postimg.org/o9gte27m7/88_C.png

 

-90 st C

http://s10.postimg.org/5fvp9sw55/90_C.png

 

Ewidentnie wtryski na cylinrze 1 i 2 są już słabsze, ale czy takie wyniki oznaczają, że już na nie pora i mogą powodować objawy podobne do opisywanych w tym wątku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pierwsze co to sciągnąć przewód podciśnienia z egr.

u mnie szarpnięcie całkowicie zniknęło

 

korekcje patrzymy na zagrzanym silniku

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
dziś dla profilaktyki kupiłem sobie ORI czujnik (przetwornik) 11747796634 pytanie; czy wystarczy zamienić część i po podłanczać tak samo przewody czy coś jeszcze bo z tego co wiem to są jakieś "podciśnienia"..
Opublikowano
dziś dla profilaktyki kupiłem sobie ORI czujnik (przetwornik) 11747796634 pytanie; czy wystarczy zamienić część i po podłanczać tak samo przewody czy coś jeszcze bo z tego co wiem to są jakieś "podciśnienia"..

Ostatnio wymieniałem w swoim aucie ten zaworek (przetwornik) i z tego co wiem to mechanik podmienił go 1:1. Musiałem tylko wykasować błąd emisji który pojawił się po odłączeniu zaworku (około miesiąca jeździłem na odłączonym). Ale niekoniecznie jest problem z zaworkiem. Możesz mieć np. przytkany EGR . U mnie uszkodzony zaworek wydawał dziwny dźwięk coś w rodzaju skrzypienia ( przejrzyj moje posty znajdziesz linka do filmiku).

Opublikowano

To u mnie nie ma takiego dzwięku.. słabo się zbiera, spalanie 7,5l (termostaty wymienione nowe oryginalne), będe wymieniał przepływkę jeszcze i zobaczymy.

Najwyżej wszystko zamontuje mi mechanik za jednym razem.

 

 

EDIT: uwaga na ORI cześći BMW: kupiłem taki przetwornik był oryginalnie zapakowany w pudełku BMW z numerem OEM

a w środku część ze znaczkiem PIERBURG MADE IN GERMANY bez znaczka BMW i numeru OEM

za to z numerem czesci PIERBURG.. identyczna czesc kosztuje 280zł w intercarsie tylko z innym opakowaniem :( ŻENADA.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Jeżeli dalej odczuwalne jest chwilowe zdławienie po lekkim dodaniu gazu w zadanym przedziale obrotów to tak ma być czy dalej jest coś nie tak.

Wymieniłem termostaty ,usunąłem klapki, wyczyściłem dolot i egr i szarpnięcie jest mniejsze.Czyszczenie na 2-gim biegu też było.

Jednak pomimo wszystkich zabiegów dalej czasem się udławi i na zimno ma obroty nierówne.

Dodam jeszcze że jak odłączę wężyk sterujący od egr to wszystkie dolegliwości mijają.

Pytanie: czy może być uwalony egr czy zaworek strujący ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

widze że 50% właścicieli 320d może sobie przybić 5 ;)

 

u mnie wymiana nie pomogła - a kupiłem oryginalny. w sumie to mam zrobione wszystko to co ty. tylko że ja jeszcze wyszczyściełem vacum pompe - i to deczko pomogło.

przeczytałem pół internetu i jeden z tropów prowadzi do tej pompy. vacum pompy nie kupuje się używanej bo ona po prostu się wyciera w środku. niestety nie mam manometru żeby ustalić w jakiej formie jest moja.

 

 

http://imageshack.us/a/img832/844/fx6j.jpg

 

 

drugi trop jaki mam to w disie skasować adaptacje przepływki, no albo na stałe ograniczyć egr. ograniczenie egr spowoduje taką sytuacje jakbyś go odpiął - tyle że nie wywali błędu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czy komuś może udało się rozwiązać ten problem?? mam 530d i identyczne objawy

Po odłączeniu przepływomierza objawy ustają, więc kupiłem nowy BOSCH'a i jest tak samo jak na starym, dławi się przy delikatnym przyśpieszaniu. Teraz zauważyłem że po odłączeniu wtyczki na EGR objawy również ustają. O co w tym chodzi? Mechanik rozkłada ręce, na komputerze brak błędów, wtryski OK, turbo nowe, wszystkie filtry wymienione

Opublikowano
Czy komuś może udało się rozwiązać ten problem?? mam 530d i identyczne objawy

Po odłączeniu przepływomierza objawy ustają, więc kupiłem nowy BOSCH'a i jest tak samo jak na starym, dławi się przy delikatnym przyśpieszaniu. Teraz zauważyłem że po odłączeniu wtyczki na EGR objawy również ustają. O co w tym chodzi? Mechanik rozkłada ręce, na komputerze brak błędów, wtryski OK, turbo nowe, wszystkie filtry wymienione

Winny może być właśnie elektrozawór EGR. To podobno jest u mnie problemem, tak stwierdził kiedyś pewien mądry Pan.

Kupiłem elektrozawór już jakiś czas temu, ale jeszcze go nie zamontowałem :oops: , więc pewności nie mam.

Może na dniach się w końcu zmobilizuję i to zrobię.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ROZWIĄZANIA SĄ TAKIE:

 

1. elektrozaworek

2. kondycja wtryskiwczy

3. vacum pompa

4. regulacja sztangi turbiny (u mnie)

Opublikowano
Czy komuś może udało się rozwiązać ten problem?? mam 530d i identyczne objawy

Po odłączeniu przepływomierza objawy ustają, więc kupiłem nowy BOSCH'a i jest tak samo jak na starym, dławi się przy delikatnym przyśpieszaniu. Teraz zauważyłem że po odłączeniu wtyczki na EGR objawy również ustają. O co w tym chodzi? Mechanik rozkłada ręce, na komputerze brak błędów, wtryski OK, turbo nowe, wszystkie filtry wymienione

Winny może być właśnie elektrozawór EGR. To podobno jest u mnie problemem, tak stwierdził kiedyś pewien mądry Pan.

Kupiłem elektrozawór już jakiś czas temu, ale jeszcze go nie zamontowałem :oops: , więc pewności nie mam.

Może na dniach się w końcu zmobilizuję i to zrobię.

No dobra. U mnie problem rozwiązany. Diagnoza była trafna - elektrozawór EGR. Wymieniłem po pół roku wożenia w bagażniku :oops:

Auto teraz chodzi płynnie, bez żadnych szarpnięć.

ALE ... z podpiętym elektrozaworem EGRa trochę słabiej zbiera się od dołu, ale ma jakby trochę więcej mocy w całym zakresie, tzn. napewno rozwija ją płynniej.

Zobaczymy, czy wpłynie to jakoś na spalanie jeszcze, bo w tym roku (z odpiętym EGRem) miałem około litra wyższe niż rok temu w tym samym czasie.

Opublikowano
U mnie szepnięcia w zakresie 1500-2000 obr na każdym biegu powodował regulator na pompie CR, a odkryłem to nie podpinając przez przypadek z powrotem wtyczki jak grzebałem pod maską i pojechałem zaskoczony że zaczęła płynnie jeździć. Po wymianie na drugi jak na razie odpukać jest OK :) Dodam że odłączenie EGR też powodowało iż samochód zaczynał płynnie jeździć, zaworek egr wymieniany na nowy oryginalny do tego wszystkie przewody podciśnienia, przepływka na bosch -a, nowy kolektor z klapkami, wgrane najnowsze dostępne oprogramowanie do DDE, nawet turbo wraz z elektronicznym sterownikiem zregenerowane.
Opublikowano
Regulator na pompie czy na szynie CR? Możesz podać numer części? U mnie nowe turbo i zaworek EGR. Kolektor, EGR i przepustnica umyte przy wymianie turbiny. Objawy nadal identyczne: częste zamulanie poniżej 2000rpm, czasem szarpanie i moim zdaniem duże spalanie (7,5 - 8 l/100km - tyle paliła mi 530d E39). Mam wrażenie, że jak jest mało paliwa w zbiorniku to objawy ustępują, ale co by to mogło mieć wspólnego nie mam pojęcia.
Opublikowano
częste zamulanie poniżej 2000rpm
cały czas czy po jakimś czasie? u mnie np jak odpalę rano jest wymiot.. a po 20- 30km zamuła jakbym miał przyczepkę..
Opublikowano
Najczęściej po dłuższym postoju w korku. Na zimnym nie testuje osiągów - oszczędzam turbo, ale jak jest gorąco to raczej przymula zaraz po odpaleniu.
Opublikowano
Bez przesady też nie piłuje na zimnym, ale chodzi mi tutaj że czuć różnice w ciągu jazdy na niekorzyść mocy. Masz to samo co ja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.