Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie objawy takie same, szarpanie 1500-2000 obrotów.

Dodatkowo pojawił się błąd emisja spalin.

Jeden z "serwisów" podpiął komputer i stwierdził przyczynę uszkodzonego wtrysku (brak danych na 4, a 2 podawała coś koło 3, pozostałe ok), szacowany koszt 1500zł na nieoryginalnym.

Na szczęście podjechałem do lepszego fachowca, który wskazywał na objaw związany z egr-em.

Nie do końca się na tym znam, ale na zadawanym parametrze przez sterownik było 295 a egr miał 520, przyczyną był uszkodzony Przetwornik ciśnienia 11747796634.

Wymiana usunęła błąd emisji spalin i zlikwidowała szarpanie.

Podobno częsta usterka.

Całkowity koszt 300zł. :lol:

 

No i najważniejsze z tymi wtryskami wszystko ok.

PZDR

  • Odpowiedzi 432
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Gratuluje rozwiązania sytuacji i znalezienia właściwego fachowca. Może podasz jakiś namiar..?

Troche cieżko znaleźć kogokolwiek z pojęciem o tym silniku.

U mnie największy problem jest rano na zimnym, trzęsie i telepie budą im zimniej tym bardziej.

Świece żarowe wymienione a sterownik świec po naprawie u kolegi Rogera Nysa. Tak kombinuje,

może to też sterownik EGR-u. Po odpaleniu sporo dymi, na jasno. Na obrotach podczas jazdy objaw minimalny

i sporadyczny, w sumie to delikatnie wahnięcie. Spadku mocy nie zanotowałem

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam! U mnie szarpanie najbardziej odczuwalne jest od niecalych 2tys. rpm do ponad 2tys. Czasem slyszalny jest przy tym dziwny dzwiek, jakby stukal jakis zawias lub cos sie zapchalo, ciezko dokladnie okreslic. Na luzie tez potrafi zabujac buda. Auto posiadam ok 1,5 roku, przez ten czas zostaly wymienione filtry (paliwa, powietrza, oleju, odma), swiece, pasek, oraz zregenerowana zostala turbina w firmie OP Turbo w Łodzi. Po zalozeniu turbiny przez mechanikow w maju, nie stwierdzili nic co dodatkowo wymagaloby naprawy. Na przegladzie rowniez wszystko ok. Auto szarpie od 2-3 miesiecy, co dziwne nieraz jest to uciazliwe, nieraz wrecz niezauwazalne. Kolejna dziwna rzecza jest to, ze po zgaszeniu auta na chwile np. na stacji benzynowej oraz ponownym odpaleniu auto szarpie mniej, przynajmniej przez kilka km. Co moze byc przyczyna?
Opublikowano

U mnie objawy takie same, szarpanie 1500-2000 obrotów.

Dodatkowo pojawił się błąd emisja spalin.

Jeden z "serwisów" podpiął komputer i stwierdził przyczynę uszkodzonego wtrysku (brak danych na 4, a 2 podawała coś koło 3, pozostałe ok), szacowany koszt 1500zł na nieoryginalnym.

Na szczęście podjechałem do lepszego fachowca, który wskazywał na objaw związany z egr-em.

Nie do końca się na tym znam, ale na zadawanym parametrze przez sterownik było 295 a egr miał 520, przyczyną był uszkodzony Przetwornik ciśnienia 11747796634.

Wymiana usunęła błąd emisji spalin i zlikwidowała szarpanie.

Podobno częsta usterka.

Całkowity koszt 300zł. :lol:

 

No i najważniejsze z tymi wtryskami wszystko ok.

PZDR

Potwierdzam po wyczyszczeniu zaworu EGR przepustnicy kolektora samochód zachowuje się jak nowy do tego paliwo bez BEZ ZAWARTOŚCI BIOKOMPONENTÓW naprawdę bajka.

http://www.arge.pl/aktualnosci_szczegoly.php?id=34

Opublikowano
U mnie największy problem jest rano na zimnym, trzęsie i telepie budą im zimniej tym bardziej.

Świece żarowe wymienione a sterownik świec po naprawie u kolegi Rogera Nysa. Tak kombinuje,

może to też sterownik EGR-u. Po odpaleniu sporo dymi, na jasno. Na obrotach podczas jazdy objaw minimalny

i sporadyczny, w sumie to delikatnie wahnięcie. Spadku mocy nie zanotowałem

 

Znalazłeś rozwiązanie? bo u mnie to samo świece wymienione sterownik po naprawie, a jak odpala zimny to szarpie silnikiem.

Opublikowano (edytowane)

Koledzy a wie kto gdzie sie znajduje ten ZAWÓR TURBINY EGR w silniku 318d 2007r m47t2 czy wogule jest :?: U mnie też występuje sporadycznie te szarpnięcie

i czy moze byc to zawór egr-u

Edytowane przez skrab
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja czyściłem zawór EGR i nie wyeliminowało to szarpania przy niskich obrotach, możliwe że to wina elektro zaworka od EGR tak jak piszą koledzy wyżej. Zaobserwowałem że szarpanie nie występuje jak temperatura na zewnątrz jest poniżej +12 stopni, od ok. +14 już je odczuwam kiedy jadę np. na 3 biegu utrzymując równą prędkość ok. 50 km/h
Opublikowano
U mnie od ok 1800 przy wolnej jeździe było odczuwalne załączanie się turbo lub otwarcie klapek po wyczyszczeniu i wymianie idzie ładnie z dołu bez zastanowienia :wink: Nagaru w EGR nie było tak dużo jak na zdjęciu :wink: Operacja czyszczenie egr, kolektora jest o tyle dobra że można sprawdzić szczelność ew.stan klapek, które lubią się rozszczelnić. Ps samo załączenie klapek następuje chyba w tym zakresie obrotów 1500-1800.
Opublikowano

Panowie u mnie było podobnie! miałem problemy z szarpaniem, na komputerze nie pokazywało żadnych błędów.

Ale w wakacje przy małym serwisie (wymiana filtrów, odmy) wyrzuciłem klapki. na początku nic się nie zmieniło w dalszym ciągu poszarpywało ale po przejechaniu około 200km problem całkowicie znikł i od około sierpnia problem do dnia dzisiejszego nie powrócił!

nie wiem czy to od tego, ale zaraz po wyjęciu klapek pytałem się jednego z lepszych fachowców u mnie w okolicy i mówił ze to w 90% przypadków w tym modelu jest problem klapek, jakiej jej regulacji czy coś w tym stylu, nie dopytywałem się bo ja już tych klapek nie miałem :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie u mnie było podobnie! miałem problemy z szarpaniem, na komputerze nie pokazywało żadnych błędów.

Ale w wakacje przy małym serwisie (wymiana filtrów, odmy) wyrzuciłem klapki. na początku nic się nie zmieniło w dalszym ciągu poszarpywało ale po przejechaniu około 200km problem całkowicie znikł i od około sierpnia problem do dnia dzisiejszego nie powrócił!

nie wiem czy to od tego, ale zaraz po wyjęciu klapek pytałem się jednego z lepszych fachowców u mnie w okolicy i mówił ze to w 90% przypadków w tym modelu jest problem klapek, jakiej jej regulacji czy coś w tym stylu, nie dopytywałem się bo ja już tych klapek nie miałem :)

 

Klapki mam usunięte i nic to nie zmieniło, dobrze że to lekkie przerywanie nie jest tak uciążliwe bo występuje tylko podczas równej jazdy przy niskich prędkościach i kiedy temp. na zew. jest powyżej ok. +14 stopni.

Opublikowano

no to ja miałem identycznie ze przy równej spokojniej jeździe do 2 tys obrotów to poszarpywanie się obawiało !

no ale u mnie jakoś to na szczęście ustało!

ale tak jak pisałem ten znachor ode mnie mówił ze jak są klapki to ze w 90% trzeba je jakoś wyregulować na komputerze, nie dopytywałem się dokładnie co i jak!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to ja miałem identycznie ze przy równej spokojniej jeździe do 2 tys obrotów to poszarpywanie się obawiało !

no ale u mnie jakoś to na szczęście ustało!

ale tak jak pisałem ten znachor ode mnie mówił ze jak są klapki to ze w 90% trzeba je jakoś wyregulować na komputerze, nie dopytywałem się dokładnie co i jak!

 

Jakiej firmy filtry założyłeś ?

Opublikowano
mana ale to od filtrów raczej nie zależy! problem wydaje mi się ze leży w klapkach, w ustawieniu ich, bo ponoć się rozregulowują tak jak mówił mi tez znachor z mojej okolicy! a zajmuje się głównie autami: bmw, merc i audi!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mana ale to od filtrów raczej nie zależy! problem wydaje mi się ze leży w klapkach, w ustawieniu ich, bo ponoć się rozregulowują tak jak mówił mi tez znachor z mojej okolicy! a zajmuje się głównie autami: bmw, merc i audi!

 

No tak tylko że ja klapek nie mam dlatego szukam innej przyczyny, a tak w ogóle co w klapkach może się rozregulować, ich sterownie jest bardzo proste i nie wiem co by tam mogło się stać poza urwaniem się oczywiście :) , pierw wymienię elektrozaworek egr jak koledzy wyżej.

Opublikowano
no to ja miałem identycznie ze przy równej spokojniej jeździe do 2 tys obrotów to poszarpywanie się obawiało !

no ale u mnie jakoś to na szczęście ustało!

ale tak jak pisałem ten znachor ode mnie mówił ze jak są klapki to ze w 90% trzeba je jakoś wyregulować na komputerze, nie dopytywałem się dokładnie co i jak!

A te klapki normalnie sie wyrzuca i montuje sie kolektor bez klapek :?:

Opublikowano
mana ale to od filtrów raczej nie zależy! problem wydaje mi się ze leży w klapkach, w ustawieniu ich, bo ponoć się rozregulowują tak jak mówił mi tez znachor z mojej okolicy! a zajmuje się głównie autami: bmw, merc i audi!

 

No tak tylko że ja klapek nie mam dlatego szukam innej przyczyny, a tak w ogóle co w klapkach może się rozregulować, ich sterownie jest bardzo proste i nie wiem co by tam mogło się stać poza urwaniem się oczywiście :) , pierw wymienię elektrozaworek egr jak koledzy wyżej.

A wiesz gdzie się elektrozawór znajduje?/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A wiesz gdzie się elektrozawór znajduje?/

 

Jak stoisz przed maską to po prawej stronie lekko w dole. Wężyk zaznaczony na zdjęciu łączy zawór EGR z elektro zaworkiem EGR (przetwornik ciśnienia).

 

http://img694.imageshack.us/img694/1908/2779357348.jpg

Opublikowano

Obserwuję ten temat i czasem też mam tak ,że auto od 1800 obrotów idzie do przodu a innym razem dopiero między 2500 a 3000 . Nie wiem od czego to zależy ?

Jak jest zimny silnik to staram się go nie wkręcać na 2500 a zarazem w tej sytuacji najlepiej wchodzi na obroty . Jak się nagrzeje to czasem właśnie dopiero od 2200 - 2500 idzie do przodu . Innym razem po długiej trasie jeżdzi tak jak fabryka dała i nie ma problemu bo już od 1600 - 1800 odlatuje aż wciska w fotel .

Czasem mam wrazenie ,że to auto jest inteligentne i nie daje sobie zrobić krzywdy :norty:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

A ja koledzy mam trochę inny problem... Mianowicie od kilku dni zauważyłem problem występujący mniej więcej od 1300-1700 obrotów. Jadąc spokojnie na 1-szym lub 2-gim biegu dodając gazu na sekundę czuję lekki brak mocy, po sekundzie idzie dalej bez problemów do 4tys obrotów(tak jakby turbo robiło na sekundę dziurę). Jest to trochę denerwujące zwłaszcza na rondach czy światłach, gdy trzeba mieć się caly czas na baczności... Przez ostatnie 2 miesiące lałem ON Orlen Verva, kilka dni temu przed pojawieniem się objawów zalałem 15 litrów zwykłego ON

Czy ktoś przerabiał już taki problem?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Zrobiło się cieplej i znowu można odczuć te objawy: szarpnęcia jakby brakowało paliwa na pól sekundy :mad2:

Pojawiły się symptomy przy 12C na zewnątrz, co by mnie nie dziwiło gdyby ktoś gdzieś już nie pisał o tym ze pojawiają się gdy będzie cieplej.

Paliwo jest Verva z dobrej stacji (na ile można tak w Polsce powiedzieć).

 

Kuba

Opublikowano

Wrzucę swoje 3 grosze, ponieważ pozbyłem się u siebie większości objawów tutaj opisywanych:

- okresowo występujące, łagodne poszarpywanie przy jednostajnej jeździe na niższych biegach, np. 3-cim

- szarpnięcia przy ruszaniu występujące rzadko, jakby sprzęgło nie łapało

- szarpnięcie przy gaszeniu

- wrażenie jakby silnik był kobietą. Raz wyrywał dobrze do przodu (bez powodu), raz jakby był lekko zamulony (również bez powodu).

 

Dodatkowo objawy nie opisywane w tym wątku:

- metaliczne stuki/cykanie przy intensywnym przyśpieszaniu, słyszalne najlepiej na zewnątrz samochodu

- przy mocnym przyśpieszaniu na wysokich biegach (duże obciążenie) i obrotach w okolicy 3 tyś, ekonomizer lekko się ruszał. Mimo, że samochód ledwo nabierał prędkości, ekonomizerem minimalnie szarpało.

 

Powyższe problemy definitywnie zostały rozwiązane poprzez kompleksową regenerację wtryskiwaczy. Nie była to tania impreza, sama regeneracja to koszt 3.000 zł. Ze starych został w zasadzie sam korpus oraz cewka. Jeden wtryskiwacz był w stanie agonalnym i on był głównym winowajcą, reszta jednak niedługo by podzieliła jego los i kwalifikowała się już przynajmniej do wymiany końcówek. W INPA wtryskiwacze na pierwszy rzut oka o dziwo trzymały parametry! Dzięki jednak sugestii kolegi z forum, sprawdziłem korekty na w pełni nagrzanym silniku po dłuższej jeździe - wtedy wyszło szydło z worka.

 

Efekt jest mocniej niż zadowalający. Przed tryskami wymieniłem w odstępie kilku miesięcy: dwumas+sprzęgło, poduszki pod silnikiem, przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, koło pasowe oraz zamontowałem fabrycznie nową turbinę (stara jeszcze działała, wymieniłem słuchając głosu intuicji). Zwłaszcza wymiana turbiny przyniosła poprawę, ale to jeszcze nie było to.

 

Największa odczuwalna różnica występuje na pierwszym oraz drugim biegu. Nie wiem jak, ale samochód znacznie chętniej reaguje na gaz prowokując do działania kontrolę trakcji. Od 1.500 obr/min do 1.800 czuć przyrastający moment, od 1.800 do czerwonego pola subiektywne odczucia przyśpieszenia jest już liniowe. Nie ma też już wyczuwalnego opóźnienia. Diagnozowałem problem INPĄ i widać było, że coś nie tak jest z ciśnieniem doładowania, rosło powoli ale dochodziło w końcu do zadanych parametrów. Problem był tylko przy niskich obrotach, przy wyższych nie było tego objawu. Dziwne, bo turbina była nowiutka. Teraz układa się to w logiczną całość, ponieważ sprężarka napędzana jest energią pochodzącą ze spalin. Mimo poprawnego wysterowania samą turbiną, ta nie miała energii ze spalin aby pompować jak należy.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.