Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani
Opublikowano
U mnie po ostatnim update na v46.1 problem zanikl, polecam ci podjechac do kogos kto ci to zrobi lub kupic kabelek i program do aktualizacji i sprobowac szczescia :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 432
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie wiem jak wygląda sytuacja u innych ale u mnie od jakiegoś czasu (około 4 tygodnie) ten problem albo nie występuje albo jak się pojawia to z dużo mniejszym nasileniem niż to było po zimie. Nie wiem czy to jest kwestia temperatury powietrza czy też może tego że już drugi bak jeżdżę na Vervie. Wcześniej lałem zwykłego diesla też na Orlenie.
Opublikowano (edytowane)

witam,

ja tez mialem te objawy... kupilem autko jakies 1,5 roku temu i bylo wszysko OK (tzn pewny nie bylem na 100% ze tego nie bylo tzn tego szarpania)... auto dalem do znajomego mechanika na przeglad i wymiane filtrow (zastosowal filtru firmy FILTRON- paliwo + powietrze!)... Wiec radze zaczac od filtrow a na 100% od filtra paliwa ja wymienilem na MANN-a i odpukac nie mam szarpania! (widzialem w internecie jakis filtr slabszej firmy jak jest zbudowany i co sie znim dzieje po jakim czasie)----> sprawdzcie czy ktos wam nie włozyl wlasnie taniego zamiennika! (koszt filtrow MANN --->paliwo cos kolo 110PLN a powietrza 100PLN

 

P.S. dziqsek po update softu szarpanie bylo nadal! ale sa inne plusy tego update :)))

Edytowane przez nics
Opublikowano
witam,

ja tez mialem te objawy... kupilem autko jakies 1,5 roku temu i bylo wszysko OK (tzn pewny nie bylem na 100% ze tego nie bylo tzn tego szarpania)... auto dalem do znajomego mechanika na przeglad i wymiane filtrow (zastosowal filtru firmy FILTRON- paliwo + powietrze!)... Wiec radze zaczac od filtrow a na 100% od filtra paliwa ja wymienilem na MANN-a i odpukac nie mam szarpania! (widzialem w internecie jakis filtr slabszej firmy jak jest zbudowany i co sie znim dzieje po jakim czasie)----> sprawdzcie czy ktos wam nie włozyl wlasnie taniego zamiennika! (koszt filtrow MANN --->paliwo cos kolo 110PLN a powietrza 100PLN

 

P.S. dziqsek po update softu szarpanie bylo nadal! ale sa inne plusy tego update :)))

 

oooo to coś jak u mnie! Mam auto od 2 m-cy. Po zakupie nie odczuwałem żadnych szarpnięć, ale podkusiło mnie (mimo, że komp nie wymagał) żeby wymienić olej + filtr oleju + filtr powietrza (na wszelki wypadek zawsze tak robię po zakupie auta). I własnie wszystkie filtry to FILTRON. Teraz mam tak, że na zimnym silniku jaka temperatura spada poniżej 10st i/lub jest deszczowo to mam szarpnięcia na biegu jałowym i tak do 1800 obr. Jak się porządnie nagrzeje to szarpnięcia zanikają :cool2: Nie mam pojęcia jak będzie zimą, bo jeszcze nim zimy nie przejeździłem ;)

 

Może to coś z wersją na zimne kraje http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU31&mospid=48831&btnr=13_1144&hg=13&fg=20 ?

Tam są jakieś elementy grzejne, może to nie działa lub źle działa...

Opublikowano

jak odłącze egr (zdejme i zatkam wąż od podciśnienia) to objawy ustępują . Czyli falowania przy zimnym (bieg jałowy) nie ma oraz podczas stałej równej jazdy najczęściej 1400obr/min. falowanie też ustępuje.

 

Czy winny jest zawór egr?? Błędów brak. Filtr paliwa i sterownik egr wymieniony.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja także miałem problem z szarpaniem - pomogło uszczelnienie układu dolotowego /-nie szczelna chodnica powietrza/.
Opublikowano
jak znalazłeś tą nieszczelność? na co zwrócić uwagę?

Do wykonania tego sprawdzianu potrzebne są dwie osoby.Jedna siedzi za kierownicą i "gazuje" pedałem przyśpieszania.Druga w tym czasie np: gołą dłoń przesuwa w małej odległości wzdłuż całego układu dolotowego.UWAGA na pracujący silnik !!! Ten zabieg wykonujemy ze szczególną ostrożnością! Jeżeli dziura jest dość duża,słyszalny jest dosyć głośny syk uciekającego powietrza /-nawet wewnątrz autka/ przy gwałtownych przyśpieszeniach.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Myślę, że w końcu udało mi się rozwiązać problem szarpania. Zmieniłem sterownik EGR. Od ponad 5 tys. km, co najważniejsze przy wysokich temperaturach przekraczających 20 stopni, szarpanie ani razu się nie pojawiło.
Opublikowano
Myślę, że w końcu udało mi się rozwiązać problem szarpania. Zmieniłem sterownik EGR. Od ponad 5 tys. km, co najważniejsze przy wysokich temperaturach przekraczających 20 stopni, szarpanie ani razu się nie pojawiło.

 

Ile Cię to kosztowało? Próbuję zrobić zestawienie, w którą stronę pójść najpierw, jako że objawy mam podobne.

Opublikowano
Myślę, że w końcu udało mi się rozwiązać problem szarpania. Zmieniłem sterownik EGR. Od ponad 5 tys. km, co najważniejsze przy wysokich temperaturach przekraczających 20 stopni, szarpanie ani razu się nie pojawiło.

 

Ile Cię to kosztowało? Próbuję zrobić zestawienie, w którą stronę pójść najpierw, jako że objawy mam podobne.

 

150 zł. Kupowałem tutaj: http://allegro.pl/zawor-turbiny-egr-bmw-5-e61-e39-e60-3-e46-e90-e91-i2358838434.html Montaż jest banalny, zajmuje około 10 minut. Wcześniej zmieniałem przepływomierz, ale gdy nadeszły wysokie temperatury to problem powrócił.

Opublikowano
Dziś zebrało mi się na próbę bo też czasami przerywał odłączyłem wężyk podciśnienia i było wsio ok. nie szarpał już. Zrobiłem z 40 km a tu nagle zaświeciła mi się na żółto kontrolka chyba silnika i błąd z komputera pokładowego nr. CC-ID 31 czy to coś poważnego? Proszę o odpowiedź.
Opublikowano
ta kontrolka oznacza ze masz odłączony egr, podłączysz wężyk to zniknie za pare km. :) mam identycznie, podmieniłem egr i zmieniłęm sterownik egr, nie pomogło, więc to pewnie przepływka daje złe parametry.
Opublikowano

Dzięki wielkie już mnie :evil: Mi akurat pomogło właśnie to identyczne problemy tak ok. 20 stopni wzwyż mi czasami silnik szarpną

 

Myślę, że w końcu udało mi się rozwiązać problem szarpania. Zmieniłem sterownik EGR. Od ponad 5 tys. km, co najważniejsze przy wysokich temperaturach przekraczających 20 stopni, szarpanie ani razu się nie pojawiło.
Opublikowano
Odgrzebie temat trochę. Poczytałem poszperałem trochę w książkach i artykułach i zaślepię chyba EGR bo on jest psu na budę potrzebny jego jedynym zadaniem jest redukcja tlenków azotu. Jednak ceną za to jest zwiększona liczba cząstek stałych, które wymagają zastosowania dodatkowego filtra cząstek stałych – DFP i dodatkowego chłodzenia spalin oraz innych płynów eksploatacyjnych – oleju silnikowego i płynu chłodzącego. I teraz koncerny samochodowe (jeśli chodzi o osobowe) nie przodują we wprowadzaniu technologii ws. czystości spalin ale ciężarowe i maszyny rolnicze zamiast egr wprowadza się adblue w skrócie SCR. Silnik jest pozbawiony wówczas EGR jest to zewnętrzny układ wtryskiwania do katalizatora substancji, nazwanej AdBlue wiążącej tlenki azotu.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czy ktoś uporał się z tą powszechną dolegliwością? Moja 320tka cierpi na nią już od jakichś 2 lat. Diagnostyka DISem nie wykazywała błędów. Początkowo utrata mocy poniżej 2000 rpm pojawiała się przy wysokich temperaturach (po dłuższym postoju w korku). Później problem zniknął, ale okazało się że miałem walnięte obydwa termostaty i auto osiągało max 68C. Po wymianie termostatów problem powrócił. Silnik traci moc, przy stałych obrotach w okolicy 2000 czuć jakby szarpnięcia, chwilami jest dobrze ale częściej nie ma mow o przyjemności z jazdy. Ostatnio zdażyło się tak że całkowicie odcięło moc poniżej 3500rpm. Znalazłem trochę czasu, podłączyłem DISa i porobiłem trochę testów i operacji.

1. Zrobiłem wymuszone dopalanie DPFa.

2. Zrobiłem test parametrów (ciśnienia wstecznego w układzie wydechowym DPF) - paremetry znacznie poniżej dopuszczalnych.

3. Odczyt błędów pokazał błąd sterowania ciśnieniem doładowania, błąd udało się skasować i nie wraca.

4. Uruchomiłem test sterownika turbo - silnik krokowy wsuwa i wysuwa cięgno bez zauważalnych problemów.

5. Zrobiłem test układu przepływomierza, który wykazał uszkodzenie sterowania ciśnieniem turbiny lub całej turbiny.

5. Uruchomiłem test sterownika turbo - silnik krokowy wsuwa i wysuwa cięgno bez zauważalnych problemów.

6. Testowałem parametry podczas jazdy: Poniżej 2500rpm przy stałych prędkościach ciśnienie doładowania jest niższe o jakieś 150-200 mbar od zadanego

Powyżej 2500rpm ciśnienie doładowania jest prawidłowe lub do 150mbar wyższe od zadanego.

Pozosałe parametry jak temperatury i ciśnienie paliwa na szynie CR, w normie.

Dodam, że od około 90000km ubywa oleju (SLX 0W-30) jakieś 100ml na 1000km, wymiana co 20000km odma co 40000km.

Przy zaworze EGR jest mała nieszczelność, widać wokół rozpylony olej z układu dolotowego.

Może ktoś doświadczony podobnymi objawami coś poradzi, czy szykować 5000zł na wymainę turbo (mitsubishi) czy szukać przyczny gdzie indziej (klapki w kolektorze,EGR, przepływomierz)?

Opublikowano
Klapki nic nie dają, ja usunąłem swoje w tym tygodniu i dalej szarpie ok 1500 obr.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Udało mi się chyba usunąć szarpanie, miałem czasami bardzo duże szarpnięcia okolo 1700-1800obr. W moim przypadku to wina 1-szego wtryskiwacza. Odczyty korekcji przed zmianan od +1.5, -0.73, -0.07, -0.68 do +2, -0.8, -0.3, -0.86 . Po wymianie (kupiłem używany) mam na pierwszym blisko 0 korekcje na pozostałych tez sie polepszylo i auto nie dość że nie szarpie od kilku dni to chodzi równiej, ciszej, nie ma smrodu silnego za autem palonej ropy i wróciła dynamika , jakby wyjąc 250kg z auta. Za to pali więcej , ale to pewnie moja noga się rozochociła :wink:

 

Prawdopodobnie ten objaw może być spowodowany wieloma rzeczami ale u mnie na razie od 2 dni jest dobrze - pozostał mi wahania obr na jałowym i bede testował z sprawną przepływką - ale to inny temat.

 

*** EDIT 08.08.2012 ***

Niestety wymieniony wtrysk nie zalatwil tego problemu do konca, choc jest on duzo mniej widoczny teraz to jednak pozostal. Dzisiaj zamontowalem inna przeplywke (choc wymieniam ja z innego powodu) i zobacze ale mysle ze to powoduje cos innego a niesprawne np.wtryski wzmacniaja efekt dlatego poczatkowo wygladalo na naprawione. Dam znac.

 

Pozdrawiam!

Kuba

Opublikowano

Dzięki bardzo za informację, czekamy na dalsze wieści, jak u mnie szarpanie uspokoiło się całkowicie po wymianie tego elektrozaworu co steruje egr-em. Sam jestem ciekaw czy szarpanie może mieć różne przyczyny.

 

 

Marek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.