Skocz do zawartości

320d ASB dziwne drgania przy 70-80km/g ok.1500rpm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
nie mam pojecia, poszukaj na forach anglojezycznych i w dokumentacji technicznej. tam bedzie opisane. dawno temu czytalem o tym i pamietam, ze troche czasu mi to zajelo. co do skrzyni to sam nic nie zrobisz ponad wymiane oleju. sproboj najpierw wgrac najnowszy program i wymienic olej z filtrem.
  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
burczyk, poczytaj w dziale 5er, jest tam chyba z 60 stron na temat tej skrzynie. masz motor 3.0d? jezeli tak to skrzynia jezeli cos szwankuje to nadaje sie do całkowitego remontu plus konwerter. wgranie softu i wymiana zaworu pomaga w wypadku poznego startu auta po wlaczeniu gazu na zimnym. poczytaj dokumentacje technicza wiekszosc usterek jest naprawiana poprzez wymiane calej skrzyni. zalezy od modelu i rocznika czasami wgranie nowszego softu pomaga. w wypadku 3.0D pomaga jedynie wymiana calej skrzyni plus konwerter. najtanszy koszt naprawy tak, zeby zrobic spokojnie nastepne 300 tys km bezawarynie z sinlnikem 3.0d to bylo 2 lata temu chyba od 6-8 tys zl.
Opublikowano
cos nie moge znalesc tego tematu w dziale 5 ale jeszcze 2 lata temu byl. wpisz do wyszukiwarki A5S390R i sobie poczytaj masz lekury na kilka dni. w temacie ktory szukalem koledzy pisli o naprawie gdzie nie warto robic a gdzie mozna itd.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Do kolegi burczyk84

Czy zawór który wymieniłeś to ten ze schematu który podałeś wyżej (główny zawór ciśnienia)? Jeśli nie to powiedz który wymieniłeś oraz jaki był koszt wymiany, gdzie dostałeś ten zawór i czy wymieniałeś to sam czy jakiś warsztat. Chciałbym spróbować u siebie zrobić to samo. Mam opóźniony start na zimnym i mam wrażenie że defekt ten się pogarsza ( przy opóźnionym starcie doszło jeszcze lekkie szarpnięcie) Po rozgrzaniu jest wszystko ok.

Opublikowano
Wymieniłem zawór główny ciśnienia zawór ok 200zł, wcześniej wymieniłem też zawór lokapu i konwerter ale buczenie było. Dziś wymienili mi konwerter na drugi pomogło w 50%. Robiłem w warsztacie
Opublikowano

Posiadam ten sam problem z wibracją silnika tyle że jeśli jadę naprawdę delikatnie i chcę delikatnie przyspieszyć to wibruje ( myślę że od trzeciego biegu mi się to zdarza i nie zawsze ale często ) Odnosi się wrażenie, jak by silnik się wkurzył że brakuje mu mocy przy dolnej granicy obrotów i za chwilę albo sam zmieni bieg albo trzeba samemu zdecydowanie zareagować nogą.Dałem koledze pojeździć, nie zauważył problemu ( charakterystyka jazdy ). Kupiłem rok temu to auto i już podczas jazdy próbnej wystąpił objaw -Nieważne, chciałem to BMW-( pewnie dla tego właścicielka pozbyła się wózka ) Kupiłem w Niemczech z komisu gdzie tylko BMW sprzedają . Na trybie S nie występuje wibracja ponieważ obroty kręcą się lekko wyżej więc idzie to sprawnie. Przyzwyczaiłem się do tego więc technicznie inaczej jeżdżę bo nie mam ochoty psuć sobie chumoru po śmiesznych ocenach serwisantów. Konkretnych opini tutaj nie widzę a temat już się ciągnie laaata.. :PP

 

Udzieliłem się bo chciałem powiedzieć wam, że dzisiaj jechałem samochodem m-ki Opel Insignia w Dislu i automacie z 2009 roku lisingową w niemczech ( tutaj pracuje ) i był dosłownie ten sam objaw ! ! ! Przy 40 km/h się zaczynał . Ludzie to przecież prawie nowe auto ! Do tego serwisowane w serwisie opla w Niemczech . 149 000 Kilometrów...Masakra... Do tego hałas o wiele większy przy 120 km/h niż w naszych wózkach ..

 

Zrozumiałem szybko, że mimo obecnej wady BMW jest to Samochód ! ! ! Reszta to po prostu pojazdy :)

 

Obserwuje temat, w przyszłym tygodniu podjadę do Autoryzowanego Serwisu w Niemczech i może będę miał coś konkretnego żeby się z wami podzielić.. Pozdrawiam

Opublikowano
Mam identyczny problem, podejrzewałem o to konwerter jednak z poprzednich postów wynika iż przy konwerterze od pierwszych objawów do katastrofy proces niszczenia przebiega bardzo szybko. Poza tym występuje jakieś falowanie obrotów. Ja czegoś takiego nie mam. Jeżdzę już tak trzeci rok. Ostatnio wymieniłem poduchy pod silnikiem i skrzynią oraz olej w skrzyni i objawy prawie nie występują (występują jedynie bardzo sporadycznie i na tyle cicho iż sam nie wiem czy na coś wjechałem czy to auto). Jedyną systematyczną rzeczą jaką zauważyłem to baaaaardzo delikatna i krótkotrwała wibracja (chyba za mocno powiedziane), przy redukcji w manualu z 5 biegu na 4 przy prędkości ok 80 km/h. Jednak skoro problem się nie pogarsza a w moim przypadku po powyższych zabiegach polepsza, jeżdzę dalej i nie przejmuję się tym, być może komuś bardziej cierpliwemu uda się zdiagnozować nasz problem. Jeździło moim autem trzech mechaników w tym jeden z ASO (Wrocław) i żadnego problemu nie zauważyli. Jednak jestem bardzo ciekaw co na to spece z Niemiec. Jak byś co wiedział to daj znać, też chciałbym to zrobić a nie stać mnie na wywody mechaników szczególnie z ASO że może to to a może tamto i należy się 7 tys. a problem pozostał.
Opublikowano

Mam ten sam problem. Ja dodatkowo zaobserwowałem, że nasilenie wibracji jest jak silnik/skrzynia jest zimna. Po przejechaniu 50km problem maleje i występuje znacznie rzadziej. Zauważyłem, że nie ma znaczenia w jakim trybie jest skrzynia, chociaż zdecydowanie częściej i wyraźnie słychać to na "D". Przy "S" prawie w ogóle tego nie ma. Ja zbieram kasę i będę regenerował konwerter i wymieniał olej z filtrem itp. w skrzyni. Szkoda mi skrzyni, która idealnie pracuje poza tym efektem.

Mi to wygląda niestety na wadę produkcji skoro występuje w konwerterach przy określonych parametrach pracy. Niestety czasami inżynierzy też coś nie tak dopracują. Jak zrobię, to się odezwę, jednak jestem przekonany, że na 99% komfort/estetyka/zadowolenie wzrosną po tym zabiegu.

Czy ktoś korzystał z usług lub zakupu z tej firmy http://allegro.pl/konwerter-po-regeneracji-zf-5hp19-audi-bmw-vw-i1635988068.html. Jak link wygaśnie to tu jest namiar tej firmy http://www.auto-mat.com.pl/. Zastanawiam się czy nie kupić konwertera zregenerowanego od nich. 671 zł to nie majątek. Tylko kto wie jaka jakość tego konwertera i jak zrobiony/regenerowany. Odnośnie samych usług widzę, że na forum (SENTYRZ) nie ma pochlebnych opinii.

 

Jeszcze zostały mi wszystkie tarcze i klocki do wymiany, bo debilna niemra wstawiała często części zamienniki, które się dziwnie nierówno starły i mają skorodowane bruzdy, a ja lubię jak mi wszystko gra. Wkład lusterka do zmiany, bo drga (podróba zapewne) i znaczek przedni dostał kamieniem więc też do wymiany. Małe poprawki odprysków na lakierze i tylko cieszyć się z BMW-ci. Odnośnie lakieru, czy ktoś może podać namiar na sklep on-line z zaprawkami ale oryginalnymi (opakowanie BMW) takie jak w ASO, bo nie mogę znaleźć w sieci.

Opublikowano

Tak jak pisałem wcześniej, w moim samochodzie również występuje problem z drganiami. Dodatkowo samochód niechętnie przekraczał prędkość 115km/h. Z tego co wyczytałem na różnych - polskich i zagranicznych - forach problem podobno rozwiązuje wymiana konwertera. Z racji tego, że nie lubię jak coś stuka, puka itd. koniecznie chcę wyeliminować ten problem.

 

Przekopałem internet w poszukiwaniu jakiegoś dobrego fachowca (o których bardzo ciężko w UK). Mechanik stwierdził, że przyczyną jest konwerter ale nie wykluczone że trzeba będzie kopać w skrzyni - wszystko miało się okazać po zdjęciu tego cholerstwa. Koszt takiej zabawy 2500GBP :mad2: Z tego co powiedział mi majster jest to typowa usterka dla tych skrzyń, które były montowane również w Land Rover'ach. Na angielskim forum problemy ze sprzęgłem przy przebiegu 115k km to norma.

 

Jako że nie mam zamiaru wydawać tyle kasy za naprawę, postanowiłem zabrać się za sprzęgło osobiście i zaoszczędzić 80% kosztów jakie poniósłbym zostawiając auto w warsztacie. W sobotę zrzuciłem skrzynię, we wtorek wysłałem sprzęgło do regeneracji, dzisiaj dostałem zregenerowany konwerter. Auto będę składał przez weekend, dam znać jak się to skończyło :roll: Trzymać kciuki :cool2:

Opublikowano

Wszystko złożone i co najważniejsze problemu BRAK! Sprzęgło po regeneracji, olej i filtry nowe.

Informacja dla tych, którzy chcą sami zrzucić skrzynie... automat waży co najmniej 80kg!

Opublikowano
A możesz kolego opisać dokładnie jak to zrobiłeś ? Czy trzeba skrzynie rozbierać czy tylko zdjąć ? Dokłany opis dla tych, co nie są mechanikami ale potrafią coś zrobić więcej przy aucie niż wymienić żarówkę.. Sam po opisie ocenić chcę, czy dam rade to zrobić. Czy wizualnie widać że to właśnie sprzęgło . No i jakie łączne koszty . . Pewnie połowa osób zaraz zacznie ściągać skrzynie-czego się nie robi dla naszego wózka...:) :D
Opublikowano

regenerowany konwerter 3 lata temu kosztowal 1500zl w holandii, w krakowie brali chyba 800 zeta. co do sciagania skrzyni, chlopaki sciagnijcie tisa i wszystko jest opisane.

pzdr.

ja gdybym musial wymienic konwerter to od razu dalbym do wymiany wszystkie tarczki. wymiana samego konwertera mija sie z celem. konwerter rzuca syf na skrzynie i reszta sie bardzo niszczy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Rozmawiałem ze znajomym co ma BMW 528i z taką samą skrzynią, miał identyczny problem i o dziwo jemu po wymianie oleju w skrzyni problem zniknął . Drugi z fachowców poinformował że mimo opini BMW i skrzyni bezobsługowej olej powinno się wymieniać co ileś tam - jedni twierdzą 60 tyś inni 80 ... Myślę że i ja to zrobię. Czy ktos może rzucić info, jak to zrobić :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Więc jest rozwiązanie problemu ! Ale czy ktoś to w ogóle przeczyta ? Bo widziałem już co najmniej dziesięć nowych wątków...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W moim aucie dokładnie ten sam problem, występuję i na D i na S, jednak na S rzadziej. Mam 320d, 2002 rok, 240 000 km przebiegu. Wymieniłem wszystkie możliwe elementy gumowe. I ogólnie auto jest w rewelacyjnym stanie. Oprócz tego kilka razy wystąpił taki objaw, że gdy ruszam zimnym samochodem włącza mi się tryb serwisowy, gdy zgaszę auto i odpalę jest wszystko w porządku. Problem taki nigdy nie wystąpił na ciepłym silniku. Dodatkowo gdy jadę zimnym samochodem równa prędkością do 70 km/h obroty falują. Przy wyższej prędkości i ciepłym silniku objaw nie występuje. Dzisiaj został zregenerowany konwerter przez firmę Midparts zmieniony olej, filtr (dodam, że wyglądał nieciekawie i było sporo opiłków metalu) Po zabiegu skrzynia chodzi tak miękko, że aż się miło robi. Niestety tarka pozostała, lecz teraz nawet ja nie umiem jej uruchomić celowo, występuje bardzo rzadko i jest słabsza. Ogólnie skrzynia od początku sprawuje się dobrze nie szarpie nie zastanawia się. Już ręce opadają ale chyba nie będę się tym więcej przejmował do puki się rozsypie to nie będę nic więcej robił. No chyba, że ktoś znajdzie lekarstwo.
Opublikowano
Już ręce opadają ale chyba nie będę się tym więcej przejmował do puki się rozsypie to nie będę nic więcej robił. No chyba, że ktoś znajdzie lekarstwo.

 

Spróbuj wymienić (jeżeli tego jeszcze nie zrobileś) poduchy pod silnikiem... mówię o "tarce"... mi ta wymiana pomogła w 99 %...

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano

Więc : Byłem w Autoryzowanym Niemieckim serwisie BMW Vogel Zwingenberg, i okazało się że problem który nas trapi jest bardzo popularny ! Praktycznie każdy automat przy naszych przebiegach zachowuje się tak samo . Ogólnie rzecz biorąc, Skrzynie są bezobsługowe , więc serwisy oleju nie muszą wymieniać i tego sami z siebie nigdy nie robią.. Ale na życzenie klienta, owszem :)

Rozwiązaniem naszych problemów jest lista czynności które należy wykonać-potem problem zniknie a skrzynia będzie robić dalej tysiące kilometrów bezawaryjnie.. Podam od razu Cennik usług w Niemczech ( W pl podejrzewam że ten sam )

 

Zdiagnozowanie Usterki skrzyni to Koszt : 30.40 Euro A Potem ;

 

1 : Wymiana Oleju w skrzyni Biegów 77.76 Euro ( Z góry zakładają Max 9 litrów ), Długo tłumaczył mi o co chodzi, Jakieś przepłukanie, dolewanie...Wiedzą najlepiej.

2 : Filtr W Skrzyni 62.85 Euro ( Nazywał je sitkiem, że się brudzi przy tym przebiegu i trzeba wyczyścić ) Możliwe że fitr to osobna sprawa ale usługa jedna.

3 : EGS-Steuergerat prog. 22.80 Euro ( Wgrywanie nowego oprogramowania do skrzyni ) Z tego co mi tłumaczył, skrzynia bedzie uczyć się od nowa przeżucać biegi-zabieg także obowiązkowy

Do Tych cen, należy doliczyć MwSt 33.21 Euro podatku .

Łączny Koszt To 208.01 Euro i Cieszymy się autem jak Nowe ! ! Uważajmy, komu auto oddajemy do naprawy bo specjalistów Zenków stawiających swoje diagnozy jest wielu :PP

 

Dodam, że w cenie diagnozy jest sprawdzenie ogólnego stanu skrzyni, bo do tego wszystkiego może dojść jeszcze wymiana jakiegoś ( Sprzęgła ), ogólnie żadko się zdarza. Ceny nie znam, nie trzeba było :PP

Mam nadzieje że dałem Otwarty obraz wielu osobom borykającym się z problemem ! Bo nawet nasze Polskie serwisy, nie wiedziały od czego zacząć .A Najłatwiej powiedzieć , że skrzynia zuzyta co jest kompletną bzdurą aż niemiec się uśmiał :)

Swoją drogą - Polecam wymianę poduszek pod silnikiem i skrzynią na tylko i wyłącznie oryginalne ! ! Żużycie wybija inne elementy, a nie chcemy przecież jeździć tylko ze znaczkiem BMW a z ideą auta wygodnego i niezawodnego .. Sam zabieram się za wymianę poduszek, w innym wątku napiszę jakie są ceny w Niemczech i co w pudełku :)

 

Pozdrawiam i Szerokiej Drogi :)

Opublikowano
Ja wymieniłem poduchy pod skrzynią i silnikiem zaraz po kupnie bo były takie wybite, że auto aż podskakiwało. Czyli wychodzi na to, że muszę jeszcze wgrać nowe oprogramowanie. Jak to zrobię to napiszę czy pomogło.
Opublikowano
Mam ten sam problem. Ja dodatkowo zaobserwowałem, że nasilenie wibracji jest jak silnik/skrzynia jest zimna. Po przejechaniu 50km problem maleje i występuje znacznie rzadziej. Zauważyłem, że nie ma znaczenia w jakim trybie jest skrzynia, chociaż zdecydowanie częściej i wyraźnie słychać to na "D". Przy "S" prawie w ogóle tego nie ma. Ja zbieram kasę i będę regenerował konwerter i wymieniał olej z filtrem itp. w skrzyni. Szkoda mi skrzyni, która idealnie pracuje poza tym efektem.

Mi to wygląda niestety na wadę produkcji skoro występuje w konwerterach przy określonych parametrach pracy. Niestety czasami inżynierzy też coś nie tak dopracują. Jak zrobię, to się odezwę, jednak jestem przekonany, że na 99% komfort/estetyka/zadowolenie wzrosną po tym zabiegu.

...

Skrzynia zrobiona u Andrzeja z Robakowa. Regeneracja konwertera, wymiana oleju i filtra. Wymiana tarczek i coś z w pompie szwankowało bo auto jak było zimne startowało na "D" po kilku sekundach. Dodatkowo poprawka tunelu przy turbo bo ciekło. Koszt 2800zł. Po tym zabiegu skrzynia chodzi idealnie i biegi zmienia bardzo płynnie. Po 10 tysiącach mam ponownie zmienić olej, bo poprzedni był bardzo zanieczyszczony i po remonciku najlepiej tak zrobić (zalecenie Andrzeja).

Opublikowano
A czy komus z was faluja obroty? U mnie na zimnym silniku gdy jade z rowna predkoscia to faluja mi obroty. Bo wyczytalem ze to falowanie moze byc spowodowane niesprawnym konwerterem.
Opublikowano
U mnie nie występuje żadne falowanie obrotów (też wyczytałem i ten objaw może dotyczyć konwertera). W moim przypadku występuje jedynie efekt "tarki" tzn. cichutkie ok. 1 sekundowe jakby drganie czy buczenie. Po wymianie poduszek pod silnikiem i skrzynią oraz oleju w skrzyni efekt ten w 90% znikł. Nie jestem w stanie sam go wywołać jadąc w pozycji D. Jedyny sposób na wywołanie to redukcja z 5 biegu na 4 w manualu przy prędkości ok 80km/h. Jednak efekt jest tak słaby że muszę wyłączać radio i jechać na bardzo równej powierzchni by go usłyszeć. Oczywiście przed zabiegami które wymieniłem wyżej efekt był sporo głośniejszy i występował dużo częściej szczególni podczas lekkiego dodawania gazu przy prędkości ok 80km/h i obrotach ok 1800rpm. Myślę że zdecyduję się jeszcze na wymianę oprogramowania (ktoś w tym wątku wspominał o tym) tym bardziej że ASO też mi to proponowało.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Do kolegi lehmpiotr.

Napisałeś że miałeś problem z ruszaniem z D gdy silnik był zimny. Mam ten sam problem (gdy postoi całą noc to z D rusza po kilku czasem kilkunastu sekundach) i próbuję go rozwiązać. Czy mógłbyś dokładnie podpowiedzieć co było przyczyną (wcześniej pisałeś że coś w pompie szwankowało). Jest to dla mnie ważne gdyż chcę oddać auto do warsztatu i mechanicy nie zabardzo wiedzą co może być przyczyną (podejrzewają uszczelniacze lub pęknięty kosz). Jakbyś podpowiedział co zrobili u ciebie jeśli chodzi o problem ruszania z D to mógłbym ich nakierować i zaoszczędzić na niewiedzy mechaników.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.