Skocz do zawartości

320d ASB dziwne drgania przy 70-80km/g ok.1500rpm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No u mojego ojca jak pisałem nic innego się nie dzieje! Za jakiś czas będzie już rok jak tarka nas prześladuje i muszę przyznać że ojciec zaczął coś wspominać o tym że coraz rzadziej mu się to pojawia! Chyba ze nauczył się tak jeździć żeby to wyeliminować. Chyba trzeba zorganizować zlot "drgających" e46 :)
  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam ponownie

 

Dzisiaj nakręciłem znajomego z Niemiec, żeby zadzwonił do ASO BMW w Monachium, udało się dorwać szefa działu technicznego i co usłyszeliśmy. Poprosił o nr VIN i powiedział tak: nie spotkał się z takim problemem, a przez jego ręce przeszło mnóstwo E46, na pytanie czy wymieniać olej w skrzyni odpowiedział: Skrzynia jest bezobsługowa jeśli olej nie wycieka nie dokonuje się jego wymiany.

 

Trochę dziwne u nas to nie jest odosobniony przypadek a gość w ASO w Niemczech mówi, że nie spotkał się z takim przypadkiem... Oczywiście pytanie dotyczyło drgań przy niewielkiej prędkości przy obrotach w okolicy 1500

 

Chyba olewam temat i jeżdżę dalej :)

Masz problem z DLR? Pisz...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czesc,

Od roku mialem nastepujace objawy:

- tarka przy predkosci 70-80km/h, obrotach 1600-1800/min, przy lekkim przyspieszaniu najlepiej pod gorke; choc ostatnio zakres sie powiekszyl i tarka wystepowala w szerszym zakresie (40-110km/h) ustepowala dopiero po wyrazniejszym ruchu pedalem gazu,

- po odpaleniu auta i wycofaniu z garazu, wrzucenie na D powodowalo tempo zolwia a nawet zatrzymanie auta pomimo wzrostu obrotow (najczesciej pomaga przerzucenie na N i znowu na D - nawet dwukrotnie).

 

Od kilku miesiecy jezdzilem od mechanika do mechanika (zdarzylo sie nawet w ASO) i nikt usterki nie potrafil zdiagnozowac - kazali prostowac felgi, wymieniac opony, inaczej jezdzic - ale nic konkretnego nie zalecali ani nie pomagali.

 

W koncu ostatnio trafilem na fachmana, ktory twierdzil ze dokladnie wszystko w tylnym moscie obejrzal (wszystko idealne), ale podlaczyl komputer (w trybie jazdy - cokolwiek to znaczy) i zdecydowanie stwierdzil, ze w tym zakresie obrotow na sprzegle pojawia sie niedowzolona roznica cisnien i powoduje to rezonans auta. Odeslal mnie tym samym do innego specjalisty od automatow.

Okazalo sie, ze drugi fachman tez obeznany - zadal kilka pytan: czy czuc rezonans nie wiadomo skad i drzy cale auto, czy auto ma okolo 200Kkm (ma 198!). Dostal odpowiedzi twierdzace - jeszcze go zmusilem do jazdy testowej i zdecydowanie potwierdzil, ze to sprzeglo (1300-2500PLN regeneracja we Wroclawiu). Na moje dodatkowe pytanie, czy zniknie objaw wyjazdu z garazu, powiedzial, ze raczej nie "bo to sterownik"...

 

Koniec koncow facet zregenerowal sprzeglo (podmienil z 330D) i efekt tarki zniknal; niestety objaw wyjazdu z garazu zostal.

Przed naprawa tego nie odczuwalem, ale teraz widze ze auto zwawiej reaguje na puszczenie hamulca, zwawiej przyspiesza i stracilo pewien bezwlad.

 

Tak wiec tarka to zdecydowanie zuzyte sprzeglo!

 

TWYLI

Opublikowano

Do kolegi TWYLI:

 

Gdzie znalazłeś tych fachowców i gdzie robiłeś sprzęgło. Oststnio też jeżdzę od fachowca do fachowca i nikt nie może zdiagnozować problemu. Z tym że ja nie jestem w stanie zademonstrować tego objawu gdyż pojawia się on się sporadycznie i bardzo rzadko.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Obaj fachowcy sa na Jeleniogorskiej (Lesnica) - ten ogolny to RobMax, a ten od skrzyni to nawet szyldu nie ma...

 

TWYLI

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam koledzy!

Oficjalnie Mogę ogłosić że mój problem został rozwiązany. Problem rozwiązali fachowcy z Auto Józefów pod Warszawą. Wymienili sprzęgło hydrokinetyczne. Po wyjęciu skrzyni ojciec zgodził się na jej przegląd przy którym okazało się że skrzynia mimo poprawnego działania była już w bardzo słabym stanie. Skrzynia została doprowadzona do odpowiedniego stanu i teraz wszystko chodzi jak powinno :) Tak więc wiem na 100% że powodem wibracji i efektu tarki jest uszkodzone sprzęgło. Pozdrawiam.

Opublikowano
auto juzefow z tego co pamietam to bardzo zly wybor jesli chodzi o ta skrzynie - poczytaj w dziale 5er.

 

Hmm. Nie wiem kolego czemu tak sadzisz bo po wpisaniu w wyszukiwarce naszego forum "Józefów" jest troche wyników dotyczących napraw ASB ale wszystkie pozytywne. CO by nie było to zawsze znajdzie się ktoś kto będzie krytykował. Ja jestem zadowolony bo mój ogromny problem z którym walczyłem prawie dwa lata został profesjonalnie rozwiązany w ciągu kilku godzin. Pozdrawiam.

Opublikowano
poszukaj, a znajdziesz w dziale 5-er. koles szarpal sie z nimi i sprawa w sadzie sie skonczyla, oczywiscie wygraną wlasciela auta. jeszcze kilka innych wtop bylo opisywanych w tym dziale.
Opublikowano

W sobotę kupiłem 320d 2003 z ASB, niestety mam ten sam problem. Co ciekawe udokumentowany przebieg to 115k :duh:

 

Witam koledzy!

Oficjalnie Mogę ogłosić że mój problem został rozwiązany. Problem rozwiązali fachowcy z Auto Józefów pod Warszawą. Wymienili sprzęgło hydrokinetyczne. Po wyjęciu skrzyni ojciec zgodził się na jej przegląd przy którym okazało się że skrzynia mimo poprawnego działania była już w bardzo słabym stanie. Skrzynia została doprowadzona do odpowiedniego stanu i teraz wszystko chodzi jak powinno :) Tak więc wiem na 100% że powodem wibracji i efektu tarki jest uszkodzone sprzęgło. Pozdrawiam.

 

Jaki koszt naprawy, jeśli można wiedzieć?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

auta w tej konfiguracji robią co najmniej 450 tys km bez awarii jesli chodzi o silnik i skrzynie. jaki jest max mozliwy przebieg do padniecia skrzyni to chyba nigdy sie nie dowiemy z powodu nagminnego krecenia licznikow.

silnik oczywiscie po 2003 roku gdzie byla zmieniona turbina. co do skrzyni jezeli padla to musiala byc bardzo katowana i napewno z przebiegiem bardzo duzym. jezeli pada przy przebiegu 115 tys km to wina wlasciela - eksploatacja, albo ukryta wada fabryczna tego konkretnie egzemplarza.

Opublikowano
Jak to jest z regenerowanym sprzęgłem, jaka żywotność takiej części? Na czym polega regeneracja?
Opublikowano

Witam

W mojej 330d też jest identyczny problem, wymieniłem konwerter, jakiś elektrozawór, olej. Przed wymianą nawalało ostro po wymianie przy prędkości ok 100km/h jest buczenie przeżucam na S zwiększą się obroty i ok. Czyli zły konwerter?

Opublikowano
Przed wymianą nawalało ostro po wymianie przy prędkości ok 100km/h jest buczenie przeżucam na S zwiększą się obroty i ok. Czyli zły konwerter?

U mnie objawy tzw. "tarki" mają miejsce przy prędkości 70-80km/h i 100km/h, ale z tego co zaobserwowałem te wibracje mają raczej związek z obrotami. W moim przypadku wibracje występują podczas delikatnego przyspieszania, kiedy obroty są poniżej 2000rpm - powyżej tej granicy oraz podczas dynamicznej jazdy nic się nie dzieje.

Opublikowano

Ze względu na to że rozpocząłem ten temat pasowało by przedstawić jak potoczyły się sprawy u mnie. Byłem w ASO celem wgrania nowego oprogramowania,

jednak aby to zrobić okazuje się że konieczna jest wymiana całego sterownika (koszt ok 4000zł w ASO). Na pytanie czy to rozwiąże mój problem nie potrafili mi odpowiedzieć jednoznacznie (wcześniej odczytali błędy z komputera i był jakiś błąd w oprogramowaniu więc chcieli najpierw usunąć ten błąd), więc podziękowałem im. Kolejny zakład to ponoć znany i ceniony w dolnośląskim STANDO BMW. Po przedstawieniu problemu odpowiedzieli "te skrzynie to bomby z opóźnionym zapłonem" i nic na to nie poradzą (chyba że wymiana na inną) więc też podziękowałem. Nie szukałem więcej mechaników i postanowiłem działać. Wymieniłem poduchy pod silnikiem (wcześniej trochę telepało budą), poduchy pod skrzynią oraz olej w skrzyni (olej kupiłem w ASO). Po tym zabiegu tzw. tarka jakby ucichła,

bądź występuje tak sporadycznie i cicho że nie jestem w stanie jej usłyszeć, więc przestałem się tym przejmować i jeżdżę dalej. Dodam że wcześniejsze objawy

nie były klasyczne tak jak to jest w przypadku konwertera. Występowały jedynie przy obrotach poniżej 2000 obr/s i prędkośći 70-80kk/h po dodaniu lekko gazu, lub gdy skrzynia zmieniała w tym momencie bieg na wyższy. Tzw. tarka występowała jedynie przez chwilkę ok 1-2 s po czym znikała. Mechanik który wymieniał mi olej podłączał skrzynię pod kompa i nie znalazł żadnych błędów. Jeżdżę tak już 3 rok (pół roku po wyżej wymienionych zabiegach) i jak na razie nic się nie zmienia

nie pogarsza ani nie polepsza. Tarka jeżeli jest to baaaardzo rzadko i tak delikatna że się tym nie przejmuję, pozostał mi problem ruszania po dłuższym postoju (na przez noc w garażu), po którym po wrzuceniu na D auto załapuje po 2-4 sek. Przez ten czas pomimo dodawania gazu nie rozpędza się, ale też tym się nie przejmuję.

Opublikowano

tomtejry

pozostał mi problem ruszania po dłuższym postoju (na przez noc w garażu), po którym po wrzuceniu na D auto załapuje po 2-4 sek

 

to jest oznaka wadliwego zaworu, do ktoregos roku byly montowane wadliwe zawory i byla nawet akcja serwisowa ich wymiany - jezeli klient sie skarzyl. zawor kosztowal cos kolo 120zl 4lata temu.

Opublikowano
Od soboty (czyli od dnia w którym kupiłem auto) przejechałem ponad 1000km. Z dnia na dzień objawy się nasilają. Dzisiaj w drodze do domu pojawiły się nowe objawy - takie same jak 3 lata temu, kiedy padło mi sprzęgło w 320d manual - jechałem 110km/h na najwyższym przełożeniu, chciałem delikatnie przyspieszyć. Przy 2500rpm auto przestało przyspieszać, obroty falowały, nie wspomnę już o głośnym dudnieniu :duh: Tak jak pisałem wcześniej te same objawy miałem w poprzednim samochodzie z manualną skrzynią biegów z tym że obroty rosły o 500.
Opublikowano
Czy mógłby ktoś sprecyzować o jaki zawór chodzi. Nie jestem specem w tym temacie ale wydaje mi się że w całym aucie jest kilka zaworów.
Opublikowano
robiola1 czy zawór, o którym piszesz występuje na tym schemanie ? Czy wymieniałeś go u siebie ? Pytam ponieważ w drugim e46 mam właśnie ten problem, że często rano po odpaleniu nie rusza jak należy tylko obroty wzrastają a auto ledwo jedzie. Zawsze trwa to tylko kilka sekund. Pzdr.
Opublikowano

od wrzesnia 2002 do listopada 2003 w E46 wgrywali nowe oprogramowanie i zmieniali zawor -( nie moge cos znalesc ktory). nie interesowalo mnie to poniewaz moja skrzynia jest z 09/2005 roku i jest juz ok.

poszukajcie sobie chlopaki w dokumentacji technicznej bo ciezko sie w tym szuka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.