Skocz do zawartości

320d ASB dziwne drgania przy 70-80km/g ok.1500rpm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a masz kogoś kto robi takie przekładki skrzyń? ciekaw jestem jaki jest efekt końcowy, czy jest jakaś różnica w porównaniu z seryjnym manualem.
  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Tak znam w Tarnowskich Górach maniak bmw kocha to co robi jest szefem zakładu naprawczego ale wszystko rob sam żeby nie było jakiś reklamacji to się ceni gdy szef robi auta przekładki juz robił nawet w innych modelach i wszystko gra mówił mi ze w manualu zmienia sie jakies sterwanie jak masz dsc i jazda nawet jak ściągniesz mieszek masz miejsce na wycięcie otworu na drążek zmiany biegów manualny jaki efekt ? ano taki ze auto ma ma kopa ze szok bo jak sam wiesz automat dużo ucina mocy jutro popytam co i ile będzie kosztowała naprawa auomata jak za drogo do zdecyduje sie na manualna
Opublikowano
Hmmmm..... to koledzy chyba mają już padake z tą skrzynią bo u mnie to jest sporadyczne i jak nawet występuje to jest mało odczuwalne ot taki efekt jakby auto przejchało po jakiejś lekkiej tarce przez 2-3sek. Co do swapa skrzyni na manual to nie wiem czy to ma sens skoro konwerter można wymienić na regenerowany i mieć z tym spokój (słyszałem że ok 2kzł z robotą ale oddaje się swój stary) i jeśli reszta skrzyni jest ok to teamt zamknięty a przekładka na manuala wiąże się z wieloma niewiadomymi nie jestem pewny co trzba podmienić ale gdybam że chyba komp silnika może być inny dla automata a inny dla manuala (komp automata komunikuje się z komp skrzyni) , koło zamachowe , może być inna długość wału itd. nie wspominając o stanie kupionej skrzyni jego sprzęgła i dwumasu które też kosztuje nie mało a jego jak i skrzyni stanu raczej "na oko" się nie zdiagnozuje dopiero po zamontowaniu dowiemy się co kupiliśmy. Podmiana na inny automat to też może być mina bo można trafić na taki sam albo i gorszy niż swój bo nasze autka już nie są najmłodsze i ze świecą szukać modelu z przebiegiem poniżej 100tyś więc proponuję raczej ostygnąć i dobrze temat przemyśleć żeby nie wpaść z deszu pod rynne kosztów.
Opublikowano
z drugiej strony znaleźć człowieka któremu naprawiano automat i jest zadowolony to cud, czytam wątki i widzę że każdy narzeka na jakość napraw już o cenie nie wspomnę :)
Opublikowano
bo do grzebania wewnątrz skrzyni to trzeba mieć naprawdę pojęcie i doświadczenie i takich fachowców jest pewnie niewielu i nie polecam pierwszego lepszego zakładu ASB ale wymiana konwertera to co innego tu dostaje się gotwy zregenerowany zewnętrzny podzespół ASB którego regeneracją zajmują się poważne firmy a rolą mechanika jest tylko jego wląsciwe zamontowanie a jest to na pewno o niebo prostsze niż naprawa główna skrzyni ASB także nie demonizujmy bo widzę że wątek zmierza do celu że nie ma jak manual i lepiej nie pchać się na dzidę w posatci ASB w aucie
Opublikowano
No wiec w czasie gdy czekamy na odpowiedzi forumowiczow tomijery1 i czang w sprawie diagnozy i wgrania nowego softu w ASO, proponuje zrobic jakis ranking/liste polecanych warsztatow od ASB. Moim zdaniem AutoJozefow to fachowcy. Mozna zadac pytanie na forum na ich stronie internetowej. Co prawda robilem tam tylko wymiane oleju i filtra ale nie musialem sie zastanawiac jaki olej, ile, jaki filtr. Robota zostala wykonana fachowo. Kto nastepny?
Opublikowano
Witam ponownie dzwoniłem do firmy która robi te sprzegiełka polecana przez członków bmw slask dzwonie i sie pytam i powiedział mi tak 5tys sprzęgło robota 590zł :cry2: wiec szok pytam sie czy robia regeneracje ano nie robią ale dal mi num do warsztatu do michałkowic gdzie współpracują no i dzwonie mowie ze chce wymienić sprzegiełko odpowiedz 800zl regenerowane 6miesicy gwarancji z robocizna koszt 1850zł ide dalej pytam sie kolegów mechaników gdzie robią na śląsku najlepiej skrzynki do bmw dali mi adres i dzwonie i miłe zaskoczenie pełen profesjonalizm jutro mam przyjechać na BEZPŁATNA diagnozę i mi powiedzą co jest zepsute i jakie koszty po zapytaniu co jakby było sprzęgło odpowiedz 1700zl ale nie jest to powiedziane bo moze byc wiele innych rzeczy popytałem sie poczytałem i nie znalazłem żadnego negatywa na ten warsztat ja jutro jadę na diagnostykę na 9 powiem co i jak a na koniec podaje linka bo warto nawet z tego powodu ze diagnostyka za free a u innych płac i płacz http://www.auto-maxasb.pl/kontakt.html
Opublikowano
dzwoniłem do firmy która robi te sprzegiełka polecana przez członków bmw slask dzwonie i sie pytam i powiedział mi tak 5tys sprzęgło robota 590zł :cry2:

Masakra ładni naciągacze chyba że montują oryginał BMW nr24407537181 Cena z VAT: 5035.72 zł ale to paranoja bo to tak jakbyś poszedł kupić do serwisu nowe turbo Nr : 11657790994 i wyżygał cena z VAT: 5609.56 zł jeśli można swoje zregenerować w profesjonalny sposób za powiedzmy 1500-1700zł i niczym nie będzie ustępowało nowemu. Tak słyszałem że wymiana na regenerowany to kwota ok 2000zł z robotą i nie jest to tylko BMW bo regeneracja konwertera w większości skrzyń ASB jest pewnie podobna i cena jest pewnie podobna w innych markach. Dobrze byłoby się rozeznać kto i jak go regenrował żeby nie było że włożą umyty z innej skrzyni dobrze by było gdybyście się popytali po tych serwisach ASB skąd mają dany konwerter czy regenerowali go sami czy też robiła to jakaś wyspecajlizowana firma jeśli firma to jaka i skąd w ten sposób pozbieramy wiadomości kto co robi i będzie wiadomo czego szukać a czego się wystrzegać.

Jeśli moge coś polecić to podam ten link http://www.sserwis.pl/start_pl.php?kategoria=europa_pl ze śląska gdzieś chyba koło Rybnika. Oni niby specjalizują się w autach grupy VAG ale ponoć zakład jest OK a zwłaszcza szef jest bardzo łebski w ASB chłopaki z forum audi sikają po kalesonach i ponoć jeżdżą do niego pielgrzymki jak do Lichenia. Ja osobiście nigdy tam nie byłem nie mogę tego potwierdzić opinie tylko zasłyszne z forum audi wpiszcie sobie "Sopa serwis" jeden koleś jeździ do niego nawet ze Słupska ze swoją A6 :shock: to musi być miłość :lol:

Opublikowano

Juz sprawa załatwiona byłem w auto maxie co go reklamowałem ale nie polecam robią tylko dobre wrażenie rzeczywiście diagnostyka była za free ale taka ze było widać ze znają sie tyle co i ja ... :lol: wyliczyli mi naprawę około 4-5tys i 10 dni roboczych naprawa :x wiec podarowałem sobie ich poczytalem na forum BMW o polecanych warsztatach i pojechałem do najlepszego według użytkowników forum zadzwoniłem dzis czy mogę podjechać na diagnostykę byłem na 9ta diagnostyka 30min i okazało sie ze to co myślałem a mianowicie sprzęgło hydrokinetyczne powiedział ze to normalny obaw buczenia i drgań zużywa się rozebrali mi skrzynie w srodku opiłki z metalu ze zużytego sprzęgła decyzja wymieniamy wymienił mi z sprzęgło (regenerowane ) ja mam 320d a dal mi z 330stki pasuje w skrzyni GM powiedzieli ze będzie mocniejsze i przeżyje teraz auto a wiec wymieniamy. Podczas wymiany sprzęgła były na warsztacie jeszcze 2 inne bmki a ja z innymi użytkownikami aut graliśmy sobie w warsztacie w bilarda i delektowali sie kawa patrząc na robotę przez szybę u góry :D po wymianie była jazda próbna i komputer ..i pełne zadowolenie ze nic nie buczy nie stuka jak nowa z warsztatu do teraz sie ciesze :D koszt 1850 zl za wszystko z filtrami olejem i sprzęgłem hydrokinetycznym zwanym konwerterem(regenerowanym) czas robocizny 3 godziny (inne warsztaty do 10dni) :shock: GWARANCJA pisemna 6miesiecy :) pozostaje mi na koniec dumnie przesłać linka do firmy http://www.asbpalka.eu/

 

a ktoś pytał ostatnio gdzie robią przekładki z automatów na manuale i jaki najlepszy mechanik od marki BMW solidny i tani Tarnowskie Góry ul.Powstańców śł 18 606-532-913

Opublikowano

hehe, jakis kit ci wcisneli, ze dali z 330, to jest ten sam konwerter. rózniły się nie modelem tylko rokiem produkcji im nowszy tym trwalszy.

jak miales opilki juz w misce (nie szlam) to szykuj grubsza kase, chyba że w te 3 godziny ci rozebrali cała skrzynie, sprawdzili i dokladnie wymyli.

jezeli regenerowany to ciekawe czy w polsce czy z holandii, te regenerowane w polsce 2 lata temu byly jeszcze kiepskie.

jak juz dlubali przy skrzyni mogli ci chociaz tarczki wymienic.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
witam panie i panowie, jakieś nowe wieści w temacie? ktoś naprawi w między czasie komuś padła? U mnie dziś tryb serwisowy skrzyni, tarka coraz częstsza i doszedł strzał przy ruszaniu jak by skrzynia nagle zaskakiwała. Zaczynam zbierać kasę :)
Opublikowano
Ja osobiście bardzo polecam Teo Motors z Poznania www.teomotors.pl . Bardzo dobry serwis ASB. Naprawa trwa przeważnie jeden dzień bo mają swój duży magazyn części. Sami regenerują także konwertery. Kilku moich znajomych robiło już tam skrzynie. Sam też byłem tam z problemem którego nie mogło rozwiązać kilku mechaników. Diagnoza była trafna jeszcze przed diagnostyką komputerową, następnie bardzo szybka naprawa na miejscu i moje zadowolenie :D
Opublikowano
A jaka pewnosc , ze to skrzynia? Zaczynał ktoś od prostych rzeczy? Jak np. podpora wału czy wymiana tego sprzegła gumowego przy skrzyni? Mam takie same objawy, ale jak sie kiedys przysłuchałem to bardziej to czuc w tylnej czesci auta, wiec bardziej mi to podpadało pod wał. Chociaz objawy mam identycznie te same , tarka przy ok. 1500 obr.
Opublikowano
mnie auto traci przy tym moc, auto nie wejdzie na obroty wyższe niż 3 tyś, czasem skrzynia wejdzie w tryb awaryjny, no i czasem przy ruszaniu ze świateł auto rusza a po chwili jest sekundowy moment że auto nie przyspiesza po czy nagle jest strzał jak bym w manualu strzelił ze sprzęgła
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Właśnie mój kumpel był na diagnozie, ponieważ też miał wrażenie jakby wjeżdżał na tarkę, okazała się ASB uszkodzona. Jakiś bęben. Niestety ktoś się nie potrafił z nią obchodzić i dlatego tak jest.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Witam u mnie objawy dokładnie takie same jak z pierwszego postu . e46 320d 2004r i przebieg 138tyś . Z tego co wyczytałem to pewnie konwerter . Spróbuje jeszcze olej wymienić , na ciepłym silniku wszystko jest ok.
Opublikowano

A dokładniej mechanik powiedział mi: regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego.

 

Dziwne trochę, bo zauważyłem po wymianie oleju w skrzyni, że pracuje dużo "lżej" i efekt tarki zniknął (u mnie uwydatniało się przy prędkościach 100-130 km/h).

Teraz jak dla mnie auto drży zbyt mocno. Ale poduszki mechanik wykluczył :/ - nie wiem jak można to rozwiązać. Miał ktoś może taki przypadek ??

 

Odpowiedź tyczy się mojego problemu opisanego w tym wątku. Po wymianie poduszek pod silnikiem, drgania zniknęły. Teraz cieszę się jazdą i szukam kolejnej rzeczy do poprawy :)

Taki ze mnie malkontent.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Hej! Panowie jak tam sprawa z drgającymi skrzyniami? Czy coś ruszyło się w temacie? Pytam bo mój ojciec ma okropne drgania przy ok 2tyś obrotów. Nie występują żadne inne objawy tylko efekt tarki przy danych obrotach. Często pojawiają się nawet przy większych prędkościach ok 120km. Dodam że wszystko zostało sprawdzone. Wał, podpory, poduszki. Zastanawiam się do jakiego specjalisty oddać auto, żeby jednoznaczne określić usterkę.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ostatnio zakupiłem interface i IMPA wyświetliła takie błędy:

 

http://img245.imageshack.us/img245/148/zdjcie0271l.jpg

http://img715.imageshack.us/img715/7923/zdjcie0272y.jpg

http://img825.imageshack.us/img825/1742/zdjcie0273.jpg

http://img137.imageshack.us/img137/281/zdjcie0274e.jpg

http://img411.imageshack.us/img411/8667/zdjcie0275n.jpg

 

może ktoś wie co oznaczają?

Opublikowano

Dołączam się do tematu 320d z 12.2003, przebieg 196000 oczywiście automat (A5S 390R - wg. http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi) i ten sam problem. Przy ok 1500 rpm występuje "efekt tarki" podobnie jak u jednego z kolegów efekt natychmiast ustępuje po minimalnym ruchu pedałem gazu (do góry lub w dół).

 

 

Temat ciągnie się już parę miesięcy, mam nadzieję że komuś udało się wreszcie zdiagnozować i wyeliminować usterkę. Czekam na wieści.

 

Nasuwa się jedna myśl - Wada fabryczna. Może napiszemy pozew zbiorowy przeciwko BMW ;)

Masz problem z DLR? Pisz...
Opublikowano
mnie auto traci przy tym moc, auto nie wejdzie na obroty wyższe niż 3 tyś, czasem skrzynia wejdzie w tryb awaryjny, no i czasem przy ruszaniu ze świateł auto rusza a po chwili jest sekundowy moment że auto nie przyspiesza po czy nagle jest strzał jak bym w manualu strzelił ze sprzęgła

jak pisałem wcześniej tracenie mocy i tryb awaryjny były efektem walniętego czujnika położenia wałka rozrządu (ssącego), mam jeszcze drobne problemy z paleniem na rozgrzanym ale to z kolei problem z czujnikiem wału korbowego. Efekt tarki po roku użytkowania i przejechania około 17 tyś pozostał ale mam wrażenie że jest coraz rzadszy a na pewno nie coraz częstszy i w sumie srał go pies :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.