Skocz do zawartości

320d Powazna usterka przesal jechac ;(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam chyba poważna usterkę w mojej E46 320d 150, 02r, a wiec tak, kupiłem ja jakiś nie cały miesiąc temu i wybrałem się nią w pierwszą dłuższa trase, po przejechaniu tak 150 km chciałem sobie sprawdzić ile nią polecę no i na budziku 212 i musiałem przyhamować do 0, póżnej ruszam ze świateł i porsche się na smiechy chciało ścigac ale ja oczywiście nie odpuszłame i tak było jakieś 160 i nagle nie moge przyspieszyć a silnik zamiast przyspieszać zwalnia, zatrzymałem się praktycznie odrazu i zaczoło nim trząść na wolnych obrotach tak jak by nie pracował na jeden gar, sprawdziłem czy jest olej i płyn chłodniczy wszystko było git, nie mailem przy sobie żadnych narzędzi zeby cos innego patrzeć. dodam jeszcze ze na poczatku nie dymil. zgasilme go i próbuje odpalić tak z 10sek i zapalił ale tak sie trząsł ze masakra, zmuszony bylem przejechać z 800metrow toczac sie bo wogóle nie chciał przyspieszać 15-30na godz i zaczął później dymić na biało. Poziej laweta i do domu. i mam takie pytanie co to moze byc wtryskiwacz czy co?? dodam jeszcze ze on tak dziwnie tak jak by slabl czasmi powyzej 4tysiecy. miał ktoś moze podobny problem?
Opublikowano

Pompa wtryskowa w 2002? No jest ale trochę inna.

Stawian na turbo lub wywaloną uszczelkę pod glowicą i zalewanie cylindra plynem.

Opublikowano
Turbina odpada po pierwsze kopci na czarno a po drugie mimo wszystko samochodem da się jechać ja osobiście grzałem nawet blisko 100 km/h z zepsutą turbinką :) Jedz do byle jakiego mechanika i uwierz mi że on ci to od razu powie o co biega a mechanicy za ocenienie wady nie biorą pieniążków ...I nie będziesz się nie potrzebnie martwić chociaż ja też stawiam na czujnik masy powietrza (czyt. przepływomierz )...
Opublikowano
ja odrazu go wstawiłem do mechanika ale nie ma czasu bo ma sporo samochodów do zrobienia, dzisiaj bylem i powiedział ze coś z 4 wtryskiem jest nie tak bo ja go odłącza to samochód tak samo pracuje a jak odłączy inne to słychać różnicę coś takiego. To ze uszczelka to nie wydaje mi się bo płyn jest na dokładnie takim samym poziomie a to ze turbo to tez wydaje mi ze nie trzęsło by tylko by dymił Oporowo na czarno. O co chodzi z ta klapka bo coś tam kiedyś słyszałem ale myślałem ze to pada w 3.0d
Opublikowano
Ja pierdziele jakie te świeżaki są mądre :mad2:

 

Wiesz pracuje w tym fachu , fakt nie mechanika ale pracuje w sklepie motoryzacyjnym więc na co dzień mam bardzo dużo styczności nie tylko z BMkami ale i mechanikami z którymi zawsze się rozmawia o problemach itp itd a poza tym myślisz że nabiłeś dużo postów to jesteś mądrzejszy ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeczytaj najpierw te moje wszystkie posty, dopiero zabieraj głos w sprawie.

 

Ps. Co do auta i awarii, to zapytałem czy coś nie wali w silniku?? w 2.0 na CR są klapki sterowane podciśnieniowo, tylko jeśli wpadła by nawet śrubka od klapki to powinno się to objawiać jakimiś nietypowymi dźwiękami,

ale różnie to bywa, może utknęła między zaworem a gniazdem i na zylindrze nie ma sprężania...

Ja nadal obstawiam turbinę.

Pozdrawiam
Opublikowano

Czekałem na posta TC :) Ale ubaw...

 

A co do problemu to ja tez na turbo stawiam.

Opublikowano
Taa biały dym nagły brak mocy potem problem a odpaleniem. Z doswiadczenia wyglada mi na padnieta turbinke. daj znac co z tego wyniklo.
Opublikowano
Ale z tego co ja wiem to na zepsutej turbinie da się jeździć przynajmniej tak było w moim przypadku a łopatki w turbince były całkowicie zdarte :D Nawet się nie dało regenerować jej musiałem nową kupić p.s tyczy się to volvo a nie BMW ale turbo to turbo tak mi się wydaje ;p
Opublikowano
Gdy padnie uszczelnienie turbiny i caly olej zostanie wtloczony do kolektora dolotowego to oczywiście można jechać do czasu zapalenia się czerwonej lampki z trupią czaszką.
Opublikowano
A ja koledzy stawiam na najprostrzą przyczynę jaka przychodzi mi do głowy i już przerabiałem tzn. zatkany katalizator. I nie mówcie mi że jak zatkany to nie ma prawa dymu puścić bo też się zdziwiłem !!! :P A w ostateczności wtrysk bo to wada w 320d :-( a o turbinie nawet chłopakowi nie mówcie bo jak tak trzepało by silnikiem od turbiny to tylko kapitalny remont silnika!!! Już też to przerabiałem z 530d , padła turbina olej wleciał dalej i po zawodach. w 530 remon silnika dałem 7000 zl :-( bardzo jestem ciekaw co Ci się kolego stało , daj znać jak będziesz wiedział. pozdro.
Opublikowano
zatrzymałem się praktycznie odrazu i zaczoło nim trząść na wolnych obrotach tak jak by nie pracował na jeden gar, sprawdziłem czy jest olej i płyn chłodniczy wszystko było git,

 

Sprawdzanie oleju i płynu w chłodnicy na ciepłym silniku wogole nie ma sensu, Jak doszedles do tego ze poziom jest OK ??

Opublikowano

może być turbo...., przepływka..... obstawiam turbo bo stało się to podczas znacznego obciążenia silnika, hmm do sprintów spod świateł to chyba lepiej benzynka ;), a tak dla przestrogi dodam że awaria turbiny w 530d kuzyna na autostradzie podczas jazdy z przyczepą nie spowodowała nic poza samym padnieciem turbo ale silnik został dosłownie zabity przez speca mechanika :shock: nie wyczyszczono dolotu, intercolera z oleju który się tam dostał, po wymianie turbo odpalono autko olej trafił do cylindrów nastąpił samozapłon i silnik się rozleciał dosłownie ............. to taka przestroga aby uważać na mechaniorów .............

 

pozdr

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano
jest tez opcja ze przy przegazowce spadł ci waz od doładowania i to co turbo pompuje idzie w atmosfere - sprawdz wszystkie węże zanim zaczniesz sie bardziej martwic
Opublikowano
jest tez opcja ze przy przegazowce spadł ci waz od doładowania i to co turbo pompuje idzie w atmosfere - sprawdz wszystkie węże zanim zaczniesz sie bardziej martwic

 

Wtedy idzie czarny dym z wydechu i nie ma problemu z odpalaniem auta. Przerabialem to u siebie :)

Opublikowano
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Wiec tak niby coś było z czwartym wtryskiem mechanik oddal go do sprawdzenia i wyszło ze niby jest ok, jutro ma mi określić niby co to jest, bo samochód stoi juz tam u niego tydzień i ma niby tyle roboty ze nie miał czasu. Bylem dzisiaj u niego i do jutra ma mi określić co i jak. Ktoś pisał ze może zatkany kat. nie możliwe bo ostatio robiełem ten element elastyczny od katalizatora i spawacz powiedział ze kat jest w bardzo dobrym stanie. CO do turbo to ze wydaje mi sie ze nie trzęsło by samochodem, to sie stało tak około 160 na 5 biegu ale dokładnie już nie pamiętam. A co do oleju to fakt ze był sprawdzany tak po 10 minutowym postoju wiec był silnik jeszcze ciepły ale jak dla mnie to duzej roznicy nie ma między zimnym a 10 min po wyłączeniu silnika.
Opublikowano

tydzień autko stoi i mechanik nie wie co mu dolega............. bierz od niego autko jedź do fachowca, popytaj na forum ........... bo to wygląda jakby gość nie wiedział co ma z autkiem zrobić ............ a naprawdę trzeba uważać mi kiedyś pewien fachowiec w moim rejonie powiedział iż w moim poprzednim Tds nie ma kompresji i silnik ruina, zaraz po sprowadzeniu z Niemiec...... zrobiłem od tej diagnozy 80000 km a przyczyną ciężkiego zapalania w zimę były świece żarowe, autko sprzedałem i obecny właściciel po 3 miesiącach zadzwonił i powiedział iż jego mechanik dawno nie widział Tds w tak dobrej kondycji....... od tej pory bardzo uważam na mechaników bo diesle BMW i wogóle nowoczesne diesle wymagają prawidłowej diagnozy........... bo naprawianie w ciemno to ogromne koszty itd....

 

pozdro

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano
Wymień/Zregenerować turbospręzarke. Stwierdzam, ze strasznie spadł poziom na tym forum. Normalnie ręce opadają...

Xdrive

Koder

Opublikowano
Wiec niestety jest tragedia z tym silnikiem. Po zdjęciu głowicy okazało się ze jest zmasakrowany 4 cylinder łącznie z głowicą, wiec musze niestety wstawiac caly nowy blok:( jak macie jakieś kontaktu to wielkie dzięki za jakieś tel.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.