Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam zamiar kupic BMW E46 320 Diesel. Autko jest bardzo ładne ale zauważyłem jeden niepokojący objaw - raz na jakiś czas zapala się kontrolka od smarowania. Pali się na żółty kolor. Stan oleju w silniku sprawdziłem i jest prawidłowy. Czy będzie to tylko uszkodzony czujnik czy coś z układem smarowania? Proszę o podpowiedź. Serdecznie pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kazdy pisze ze jesli oleju jest tyle co ma byc to jest to wina tego czujnika. Jesli chcesz go kupic to podjez z nim na kompa i wszystkiego sie dowiesz

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Kolego, jeśli oleju jest ok, a po uruchomieniu silnika (po kilkunastu sek) zapala sie żółta kontrolka, a później gaśnie (po także kilkunastu sek) to uszkodzony jest czujnik poziomu oleju - standardowa usterka. Koszt takiego czujnika nowego 300-500zł, wiec niech tyle ci on opuści ;) Do jego wymiany trzeba spuscic olej, wiec jak kupisz auto, kup czujnik i dopiero wymeiniaj olej, przy okazji czujnik i bedzie wszystko ok. Napisz później za ile i gdzie kupiles czujnik oraz czy po jego wymianie masz juz wszystko ok.

pozdrawiam

Opublikowano
Dzięki serdeczne za pomoc. Jeżeli dojdzie do zakupu autka to oczywiście po wymianie czujnika napisze jak sobie poradziłem. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
Opublikowano
Ale zrób tak, jak radzi ziomek, koniecznie na kompa, bo w ciemno przyjmować, że czujnik uwalony to ryzyko. Jest to najczęstsza przyczyna ale ludzie na forum (np. kolega TUDM w swoim niekończącym się temacie) piszą, że po wymianie czujnika problem lubi pozostać. I ciężko go potem zdiagnozować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie kupuj e46 bo będziesz miał ciągłe problemy i wydatki z tym autem...

Co ty za bajki wypisujesz ? Jestem posiadaczem 320d od prawie 4 lat i nie mialem wiekszych problemow z nia i 318i kilka miesiecy i tez jest super.

Opublikowano
Nie kupuj e46 bo będziesz miał ciągłe problemy i wydatki z tym autem...

jak kupiłeś klamota z pół-milionowym przebiegiem (licznikowo 160tyś :8) ) to tak będziesz pisal i straszył.

ja zakupiłem zadbane 318i, z faktycznym przebiegiem nieco ponad 200tyś km i od prawie roku nie mam problemów, a zrobiłem już nieco ponad 70tyś. Na dzien dobry wymieniłem tylko przewody i swiece, a tak to auto było po kompletnym serwisie (mialem nawet nowe oryginalne tarcze i klocki założone, nie wspomne o filtrach, które sie nawet zabrudzić nie zdążyły.

Tak czy siak jak auto zadbane, bez przygód blacharskich i na kompie oraz na kanale wszystko ok to bierz i ciesz się. I nie słuchaj takich oszołomów jak ten wyżej.

Opublikowano

Miałem dokładnie takie same objawy z żółtą kontrolką.

Wymiana czujnika bez diagnozy na kompie.

Czujnik używany za 150zł załatwił sprawę. Od ponad roku już OK

Opublikowano
Takie problemy to nie nowość jak widzę.Mam to samo po odpaleniu autka momentalnie gaśnie czerwona olej szybciej niż kontrolka ładowania,czyli jest dobrze z ciśnieniem oleju.Ale po kilku sek.zaświeci żółta też na kilka sek.W E46-320d oczywiście.Nie wiem czy się tym należy przejmować,znacie się na tym na pewno lepiej niż Ja z tego co tu mogę wyczytać. :mlotek:
Opublikowano
Takie problemy to nie nowość jak widzę.Mam to samo po odpaleniu autka momentalnie gaśnie czerwona olej szybciej niż kontrolka ładowania,czyli jest dobrze z ciśnieniem oleju.Ale po kilku sek.zaświeci żółta też na kilka sek.W E46-320d oczywiście.Nie wiem czy się tym należy przejmować,znacie się na tym na pewno lepiej niż Ja z tego co tu mogę wyczytać. :mlotek:

wymienic czujnik oleju i bedzie ok

Opublikowano
olać czujnik, w 15 sekund nie wypali oczu, oczywiście pod warunkiem że poziom oleju ok, u mnie o samo z czujnikiem, może przy wymianie oleju się zmuszę...:)
Opublikowano
te czujniki są wogóle jakieś porypane , u mnie znowu zapalała sie kontrolka na pomaranczowo i tak świeciła , wymieniłem czujnik / ponad 200zł / i po 200km znowu zaświeciła a co ciekawe to po zgaszeniu silnika i zapaleniu ponownym już nie świeciła ale zapalała dię dokładnie między 18 a 20km jazdy i nie gasła aż nie zgasiłem silnika , potem to samo :mrgreen: z tego co wiem to są dwa czujniki jeden w mise wkręcony a drugi w silnik
Opublikowano
Mam to samo. Zaraz po wymianie oleju zaczela mi kontrolaka na zolto swiecic. Jezdze juz tak od roku :) . Po podlaczeniu pod kompa mechanik powiedzial mi ze padl czujnik temperatury w misce olejowej i ze jak kolor zolty mi nie przeszkadza to moge z tym jezdzic :D
Opublikowano
Mam to samo. Zaraz po wymianie oleju zaczela mi kontrolaka na zolto swiecic. Jezdze juz tak od roku :) . Po podlaczeniu pod kompa mechanik powiedzial mi ze padl czujnik temperatury w misce olejowej i ze jak kolor zolty mi nie przeszkadza to moge z tym jezdzic :D

Miałem tak samo , ten czujnik wymieniłem , kurcze ponad 200zł , i potem ponownie świeciła na żółto ale dopiero po kilkunastu kilometrach się zapalała i nie gasła , wcześniej przed wymianą non stop świeciła na żółto od zapalenia silnika do zgaszenia , tyle że ja byłem przed wymianą oleju

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Już wyżej ktoś pisał. Ściągasz osłonę pod silnikiem i na dole miski olejowej jest czujnik. Z jednej strony jest otwór spustowy do wymiany oleju, a po drugiej stronie czujnik. Przymocowany jest trzema śrubkami i odchodzi od niego wiązka el.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.