Skocz do zawartości

dziwne stukanie w przednim zawieszeniu i podczas hamowania


hodi83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pewien problem z którym nie moge sobie poradzic... w czasie wolnej jazdy po poprzecznych nierownosciach slychac dziwne metaliczne stuki... sa przerazajace... mam wrazenie jakby sie cos urywalo... dzwiek ten tez wystepuje czasami w trakcie hamowania.... naciskam pedal hamulca i jest jeden stukot. Przegladalem inne watki na forum i niestety nie znalazlem satysfakcjonujacej odpowiedzi stad moje pytanie.

Autko prowadzi sie idealnie... nic nie sciaga, zero luzow na kierownicy... Niedawno wymienilem wahacze... Bylem w 3 niezaleznych serwisach i nic... wszysko OK...a niestety dalej stuka... Klocki byly sprawdzane, magiel tez... wiecej pomyslow nie mam... Prosze o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A co tu mozna poradzić na odległość?

Ja obstawiam w takiej kolejności

-Przekładnia kierownicza < nie wiem co masz na myśli pisząc , że była sprawdzana? W jaki sposób była sprawdzana?>

-amortyzatory

-poduszki amortyzatorów < górne mocowania >

Nie wspominam tu o wahaczach bo mówisz , że wymienione.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sprawdzone... i dalej stuka :? Juz nie mam pomyslow co dalej...

 

Witam, u mnie chałasowały blachy zakrywające zaciski chamulcowe, jak zdjołem koło to wszystko wyglądało na zdrowe ale jak dokręciłem do tych blach coś w rodzaju wygłuszaczy z kawałków przewodu gumowego około 2 cm średnicy to brzęczenie ustało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolegodaje sobie reke uciac ze zle spragorne mocowanie amortyzatora. jest to stukanie z tego mocowania. tam jest takie łożysko i ono walnelo.wyciagnij caly amorek wraz ze sprezyna i przyjrzyj sie temu mocowaniu. dodam ze na szrpakach na stacji diagnostycznej nie ma jak tego sprawdzic i dlatego powiedza ci ze wszystko jest ok. nie jest to zadna przekladnia kierownicza czy blachy na hamulcach. a dlatego jestem tego taki pewien gdyz mam to samo w e34, moze model nie ten sam auta ale objawy te same. szukalem przyczyny i u mnie wlasnie te gorne mocowania amora siedza :cool2: Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolegodaje sobie reke uciac ze zle spragorne mocowanie amortyzatora. jest to stukanie z tego mocowania. tam jest takie łożysko i ono walnelo.wyciagnij caly amorek wraz ze sprezyna i przyjrzyj sie temu mocowaniu. dodam ze na szrpakach na stacji diagnostycznej nie ma jak tego sprawdzic i dlatego powiedza ci ze wszystko jest ok. nie jest to zadna przekladnia kierownicza czy blachy na hamulcach. a dlatego jestem tego taki pewien gdyz mam to samo w e34, moze model nie ten sam auta ale objawy te same. szukalem przyczyny i u mnie wlasnie te gorne mocowania amora siedza :cool2: Pozdrawiam

 

 

Kolego. E34 to nie E39. :nienie: Inna przekładnia kierownicza.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bardzo mnie to ciekawi w jaki sposób kolega piszac ze wszystko posprawdzal, wyeliminowal te wlasnie gorne mocowania amora??

 

 

No tu się zgodzę bo górne mocowania musiały by być chyba zupełnie zerwane , zeby coś się dało zauważyć na szarpaku. Czasem podczas skręcania kół na postoju da się wyczuć takie przeskoki. Jak są dwie osoby to jeden kręci na max w prawo i lewo a drugi przykłada dłoń do tych mocowań < znaczy w okolicy > i czasem da się coś wyczuć. Można też wyjąć górne zaślepki z poduszek i wtedy palce położyć bezpośrednio na srubie przyjkręcającej amortyzator od góry.

Ja u siebie wyjmowałem te poduszki przy przebiegu około 250 000km i nie wymagały jeszcze wymiany. < znaczy się ja je wymieniłem profilaktycznie wraz z wymianą amotryzatorów ale nie było takiej potrzeby. Nie były zniszczone.>

 

O poduszkach wspomniałem w mojej pierwszej odpowiedzi.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja dyzio, jedynie tak mozna to stwierdzic jak opisales, ale nie w kazdym przypadku, gdyz jezeli dopiero co te mocowania zaczynaja lekko stukac i zaczynasz je co jakis czas slyszec w kabinie podczas wolnej jazdy, to nie zdiagnozujesz na wyczucie reki... najlepiej wyciagnac i oczmi obejrzec. Wspominales o tym wczesniej a ja tylko potwierdzam. stuki u mnie byly takie cos w rodzaju jak bys kulki rzucal na metal, cos w tym rodzaju. a powiedz mi jeszcze ile takie mocowania jak sie wymieni na nowe moga wytrzymac?? 50tysiecy czy wymiana na naszych warunkach drogowych bedzie czestsza??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.