Skocz do zawartości

325 TDS 1996 dymi na czarno brak mocy stukanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

jestem nowy na forum i mam pewien problem , mianowicie mam BMW ;P 325TDS rocznik 1996 kombi .Jak dodam gazu ma maxa to ciągnie do 2.5 tys obrotów a dalej tak jakby zawiesza sie i zaczyna straszliwie kopcic wręcz robię zasłone dymną ,a gdy dam mu fest po garach to słychac zawory nieiwme czy to zawory ale taki dzwięk jak dodam gazu to tak jak obroty wzrastają to dzwiek sie ucisza i jest ok do następnego dania mu w piz...;P

 

 

prosze o odpowiedź pozdrawiam szczęśliwych użytkowników TDS;P

Opublikowano

Witam

Ekspertem nie jestem ale sprawdziłbym rurę egru od intercoolera czy nie jest pęknięta lub uszkodzona, może być też zawór egr.

Pozdrawiam użytkowników TDS jeżeli się mylę proszę o poprawę.

Pozdrawiam

Opublikowano
rura sprawdzona bylo tam duzo oleju wyczysciłem dalej to samo turbo tez sprawdzalem dokladniej jest igła prawie nie wyczuwalne luzy prosze o pomoc !!;)
Opublikowano
a dam rade jakos sam sprawdzic wtryski czy musze jechac do jakiegos serwisu ?? po bliższym testowaniu doszedłem do wniosku jak dam mu do 6000tys w czasie jazdy i puszcze gaz dam 5bieg i pojade powoli dodam gazu zaczyna sie to stukanie zaworów dymi jak sam sku....brak widoczności dodam jeszcze ze jak juz stukaja te zawory kopci na niebiesko i czarno i strasznie powoli na obroty wchodzi w sumie wtryski i pompa jest sucha sam silnik też, jutro nagram filmik z tego stukania i dymienia
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a dam rade jakos sam sprawdzic wtryski czy musze jechac do jakiegos serwisu ?? po bliższym testowaniu doszedłem do wniosku jak dam mu do 6000tys w czasie jazdy i puszcze gaz dam 5bieg i pojade powoli dodam gazu zaczyna sie to stukanie zaworów dymi jak sam sku....brak widoczności dodam jeszcze ze jak juz stukaja te zawory kopci na niebiesko i czarno i strasznie powoli na obroty wchodzi w sumie wtryski i pompa jest sucha sam silnik też, jutro nagram filmik z tego stukania i dymienia

 

 

A jakim cudem tds wchodzi na 6tysięcy??? A chodzi równo na wolnych obrotach. bo jak dla mnie to stukanie zaworów z dużym dymieniem to tak jak by coś z zapłonem. Czyli bym podejrzewał że łańcuszek się przestawił o 1 zęba.

Opublikowano
moze przesadzilem z tym 6000obrotow dajmy na to 5000 ale jakby sie przestawil to by bylo tak cały czas czy jak bo to jest tylko jak mu sie da ostro w palnik sprawdzałem jeszcze raz intercooler i jest ok rury tez ....pojade dzisiaj na kompa i obajam
Opublikowano

witam

 

 

bylem na kompie i okazalo sie ze kąt wtrysku jest ok ale dawka paliwa była 1mg na coś niewiem dokładnie ale mechanik mówił że ma byc około 6 mg prosze o odpowiedz jaka ma byc dawka paliwa taka zeby bylo ok

pozdrawiam

Opublikowano
czyli kolego jak mówiłem.... sterownik pompy niepodaje odpowiedniej dawki paliwa i to jest przyczyna twojego problemu.... w moim wypadku pomogła wizyta u pompiarza :D
Opublikowano
może na potencjometrze siedziec syf od filtra np papierek albo juz jest tyle opiłków lub duzy luz ze blokuje potencjometr

W tym roczniku już jest indukcyjny nastawnik - co nie zmienia faktu że mógł się zabrudzić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.