Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
... Doczytałem przed chwilką że w odmach stosuje się też zawór. Nie jestem pewien ale być może ....

 

... Nie jestem pewny ale są dwa odpowietrzniki być może ze względu na spore ciśnienia, ...

 

 

Kolego doktorze. Myślę że nie pisałem aż tak wielkich totalnych bzdur jak to ująłeś, gdyż zbyt wiele osób z silnikiem M50 potwierdza że nie kuleje po odkręceniu korka - lub też tylko na chwilkę. Ty jak widać za swoją teorię ręki nie dasz chyba sobie obciąć?! Jeśli ja się myle to 99% procent użytkowników M50 ma pozapychane odmy czy też inne problemy?

 

W M50 też jest kolego ten separator i membrama?

W M50 nie ma tego zaworu.Jest to rozwiązane trochę inaczej.

 

Ja uważam że M50 nie kuleje a M52 kuleje. Mam nadzieje że wszytsko sobie naspokojnie wyjaśniliśmy i przynajmniej troszkę wiedzy załapałem -przynajmniej ja.

 

pozdrowienia i Wesołych Świąt.

Szerokości i przyczepności koledzy i koleżanki.

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

micgz bardzo dobrze uważasz.M50 ma inaczej rozwiązany układ odpowietrzenia niż M52.W jednym reakcja na korek jest spora a w drugim praktycznie żadna.

 

Pierwszy post napisany w tym temacie odnosi się do silnika M52 a wszyscy nagle rozpisują się na temat M50 itd.

W M52 odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika jest doprowadzone do kolektora ssącego TYLKO ZA PRZEPUSTNICĄ gdzie panuje podciśnienie

więc jakakolwiek ingerencja w ten układ (a więć naprzykład odkręcenie korka wlewu czyli rozszczelnienie ) musi powodować reakcję w pracy silnika.

Mowa tu oczywiście o sprawnym a więc szczelnym układzie ze sprawnym zaworem separatora.

Opublikowano

To w takim razie jak sie bedzie zachowywal silnik m43?

 

Z tego co juz zdazylem sie zorientowac - to zdaje sie ze nie ma tu zaworka z membrana???

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nagrzany silnik po odkręceniu korka jeśli jest szczelny , tzn pierścienie nie przepuszczają powietrza NIE MA PRAWA ZGASNąć. Jak kuleje to jeszcze nie jest najgorzej ale nie jest również dobrze. Jak nie ma większych zmian po odkręceniu korka to silniczek igła.

 

Przeglądam inne fora i zdania są podzielone na ten temat...

 

Do pokrywy głowicy doprowadzona jest.......... odma. Jeśli komuś działa super silnik, a potem nagle przestanie - KULEJE, to każe się sprawdzić przede wszystkim węże od ssania.

W każdym aucie które posiadałem ODKRĘCENIE KORKA POWODOWAŁO KULENIE SILNIKA, jeśli (tak jak kolega wcześniejszy napisał) nic się nie dzieje wtedy wiemy że mamy pewnie inną nieszczelność albo...... ZATKANĄ ODMĘ.

A o zatykaniu się odmy możemy poczytać na forum lub googlach, jest to bardzo poważna sprawa gdy się do tego dopuści. W M50 odma jest po prostu kretyńsko skonstruowana, natomiast w M52 jest już to świetnie rozwiązane : jest zbiorniczek na ewentualny olej który spływa po bagnecie.

 

 

[EDIT]

Ha.... teraz czytam że pojawiła się podobna odpowiedź kolegi :-) Czyli wszystko jasne.

Opublikowano
Nagrzany silnik po odkręceniu korka jeśli jest szczelny , tzn pierścienie nie przepuszczają powietrza NIE MA PRAWA ZGASNąć. Jak kuleje to jeszcze nie jest najgorzej ale nie jest również dobrze. Jak nie ma większych zmian po odkręceniu korka to silniczek igła.

 

Przeglądam inne fora i zdania są podzielone na ten temat...

 

Do pokrywy głowicy doprowadzona jest.......... odma. Jeśli komuś działa super silnik, a potem nagle przestanie - KULEJE, to każe się sprawdzić przede wszystkim węże od ssania.

W każdym aucie które posiadałem ODKRĘCENIE KORKA POWODOWAŁO KULENIE SILNIKA, jeśli (tak jak kolega wcześniejszy napisał) nic się nie dzieje wtedy wiemy że mamy pewnie inną nieszczelność albo...... ZATKANĄ ODMĘ.

A o zatykaniu się odmy możemy poczytać na forum lub googlach, jest to bardzo poważna sprawa gdy się do tego dopuści. W M50 odma jest po prostu kretyńsko skonstruowana, natomiast w M52 jest już to świetnie rozwiązane : jest zbiorniczek na ewentualny olej który spływa po bagnecie.

 

 

[EDIT]

Ha.... teraz czytam że pojawiła się podobna odpowiedź kolegi :-) Czyli wszystko jasne.

 

Kolego przeczytaj moj post wyzej w ktorym napisalem jak sprawdzilem odme, moze w zly sposob jesli tak to napisz jak najlepiej sprawdzic.

Jezeli jest nieszczelnosc to raczej auto rowno chodzic nie bedzie a moje chodzi rowniutko. A po odkreceniu korka nic sie nie dzieje.

Rysiek
Opublikowano

Kolego doktorze. Myślę że nie pisałem aż tak wielkich totalnych bzdur jak to ująłeś, gdyż zbyt wiele osób z silnikiem M50 potwierdza że nie kuleje po odkręceniu korka - lub też tylko na chwilkę. Ty jak widać za swoją teorię ręki nie dasz chyba sobie obciąć?! Jeśli ja się myle to 99% procent użytkowników M50 ma pozapychane odmy czy też inne problemy?

 

Przesadziłeś z 99%, raczej 70% może 80% aut M50 i nie tylko nie wykazuje różnicy po odkręceniu korka a to dla tego że auta mają przejechane po min 300tyś km nawet 500tyś km, oczywiście na licznikach mamy po ok 200tyś lub 130tyś km jak w moim. Oczywiście są auta z mniejszym przebiegiem ale to rzadkość. Odma to jedyna ruka w silniku która potrafi się zapchać bardzo szybko, nawet po przejechaniu ok 100tyś km.

Opublikowano
A co powiecie na to silnik m50b25 przebieg po kapitalnym remoncie 600km po odkreceniu korka nie kuleje :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

 

Kolego przeczytaj moj post wyzej w ktorym napisalem jak sprawdzilem odme, moze w zly sposob jesli tak to napisz jak najlepiej sprawdzic.

Jezeli jest nieszczelnosc to raczej auto rowno chodzic nie bedzie a moje chodzi rowniutko. A po odkreceniu korka nic sie nie dzieje.

 

Cóż, ja zawsze praktykowałem sprawdzanie poprzez profilaktyczne udrożnienie rury - albo poprzez demontaż i mycie, albo poprzez mocne dmuchnięcia ustami. W każdym bądź razie rura musi być pusta, bez zalegającego oleju.

 

Myślę jednak że jeśli po odkręceniu korka nic się nie dzieje to jest wina odmy. Proste rozumowanie: odkręcając korek doprowadzamy lewe powietrze do odmy która jest podłączona do kolektora ssącego - efekt : KULENIE.

 

Można zrobić inny test...... wkręcić korek na miejsce a wyjąć z gumy przepływomierza króciec odmy. Jeśli kuleje to problem jest pomiędzy tym króćcem a końcówką rurki odmy na pokrywie zaworowej.

Opublikowano
A co powiecie na to silnik m50b25 przebieg po kapitalnym remoncie 600km po odkreceniu korka nie kuleje :D

 

Pewnie mechanik nawet nie sprawdził i nie spojrzał na wnętrze odmy.

Nie jeden mechanik potrafi zrobić remont silnika bez oczyszczenia podstawowych elementów silnika, są tacy co głowice składają na silikon i dają gwarancję. Widziałem też szlif cylindrów wykonany papierem ściernym.

Opublikowano
A co powiecie na to silnik m50b25 przebieg po kapitalnym remoncie 600km po odkreceniu korka nie kuleje :D

 

Pewnie mechanik nawet nie sprawdził i nie spojrzał na wnętrze odmy.

Nie jeden mechanik potrafi zrobić remont silnika bez oczyszczenia podstawowych elementów silnika, są tacy co głowice składają na silikon i dają gwarancję. Widziałem też szlif cylindrów wykonany papierem ściernym.

 

Racja! Mam obrzydzenie do mechaników po tym co widziałem w ciągu ostatnich 2 lat, teraz robię co potrafię sam - a jak nie potrafię to chociaż się naucze i i tak zaoszczędze dodatkowo :)

Opublikowano

 

Pewnie mechanik nawet nie sprawdził i nie spojrzał na wnętrze odmy.

Nie jeden mechanik potrafi zrobić remont silnika bez oczyszczenia podstawowych elementów silnika, są tacy co głowice składają na silikon i dają gwarancję. Widziałem też szlif cylindrów wykonany papierem ściernym.

 

W sprawie odmy to mam zamiast niej mam taki wynalazek

http://allegro.pl/item869436576_zbiornik_odmy_oil_catch_tank_od_estd.html

i napewno wszystko jest szczelne i nie zapchane co do niedbalosci o szczegoly to odpada skladalem silnik sam jedynie szlifowanie walu, honowanie bloku i planowanie glowicy bylo zlecone ze wzgledu na bras sprzetu

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

W sprawie odmy to mam zamiast niej mam taki wynalazek

http://allegro.pl/item869436576_zbiornik_odmy_oil_catch_tank_od_estd.html

i napewno wszystko jest szczelne i nie zapchane co do niedbalosci o szczegoly to odpada skladalem silnik sam jedynie szlifowanie walu, honowanie bloku i planowanie glowicy bylo zlecone ze wzgledu na bras sprzetu

 

Widze na zdjęciu jakiś wężyk przezroczysty, myśle że służy do obserwacji ile nazbierało się oleju lub osadu ale tego nie wiem, nie znam budowy tego zbiornika.

Ciekawe urządzenie, ale gdzie są prowadzone gazy, czy do kolektora ssącego czy na zewnątrz zatruwając środowisko. Bo jeśli na zewnątrz to nic dziwnego że nie ma różnicy po odkręceniu korka oleju. Kolektor ssący musiał być wcześniej zatkany w miejscu gdzie była podłączona odma. Jeśli nadmiar gazów prowadzony jest z powrotem do kolektora bo tak powinno być to może już zdążył się zablokować jakiś zawór.

Kolego ja nie odpisuje złośliwie ale sprawdź dobrze swój układ odprowadzania gazów czyli układ odmy.

Nadmiar gazów musi być prowadzony albo na zewnątrz albo spowrotem do kolektora ssącego i dla tego po odkręceniu korka oleju zaburzasz podciśnienie. Jedyne rozsądne wytłumaczenie na to że M50 nie reaguje na odkręcenie korka to takie że gdzieś po drodze w odmie siedzi zawór ciśnieniowy, ale ze specyfikacji wynika że tego zaworu nie ma.

Czemu zastosowałeś taki patent, a nie zostałeś przy oryginalnym rozwiązaniu ?

Opublikowano

W sprawie odmy to mam zamiast niej mam taki wynalazek

http://allegro.pl/item869436576_zbiornik_odmy_oil_catch_tank_od_estd.html

i napewno wszystko jest szczelne i nie zapchane co do niedbalosci o szczegoly to odpada skladalem silnik sam jedynie szlifowanie walu, honowanie bloku i planowanie glowicy bylo zlecone ze wzgledu na bras sprzetu

 

Widze na zdjęciu jakiś wężyk przezroczysty, myśle że służy do obserwacji ile nazbierało się oleju lub osadu ale tego nie wiem, nie znam budowy tego zbiornika.

Ciekawe urządzenie, ale gdzie są prowadzone gazy, czy do kolektora ssącego czy na zewnątrz zatruwając środowisko. Bo jeśli na zewnątrz to nic dziwnego że nie ma różnicy po odkręceniu korka oleju. Kolektor ssący musiał być wcześniej zatkany w miejscu gdzie była podłączona odma. Jeśli nadmiar gazów prowadzony jest z powrotem do kolektora bo tak powinno być to może już zdążył się zablokować jakiś zawór.

Kolego ja nie odpisuje złośliwie ale sprawdź dobrze swój układ odprowadzania gazów czyli układ odmy.

Nadmiar gazów musi być prowadzony albo na zewnątrz albo spowrotem do kolektora ssącego i dla tego po odkręceniu korka oleju zaburzasz podciśnienie. Jedyne rozsądne wytłumaczenie na to że M50 nie reaguje na odkręcenie korka to takie że gdzieś po drodze w odmie siedzi zawór ciśnieniowy, ale ze specyfikacji wynika że tego zaworu nie ma.

Czemu zastosowałeś taki patent, a nie zostałeś przy oryginalnym rozwiązaniu ?

 

A tu masz racje nie wpialem w kolektor a zalozylem filterek i do atmosfery :duh: Umknelo mi to :oops:

A nie zalozylem orginalnej bo przy okazji remontu troche przerobilem silnik a dolot to juz wogole przekombinowalem i zastanawiam sie czy nie zalozyc orginalu spowrotem

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Filterek :)

Ja rozumiem że dbasz o skład spalin aby był idealny, to wiąże się z przyrostem mocy, ale ile tych KM przybędzie ? 10KM czy 0,001KM ?

Opublikowano
Po wszyskich modach mam nadzieje ze przyrost bedzie na poziomie ok 50km wzgledem serii ale dopiero jak dotre silnik wjade na hamownie :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Masz silnik po remoncie wiec wróć do oryginalnego układu.

Co innego jak ktoś ma super przedmuchy, można wtedy kombinować z odmą prowadząc gazy do atmosfery ale wiele mocy też nie przybędzie.

Opublikowano
Taki zbiornik który pokazałeś http://allegro.pl/item869436576_zbiornik_odmy_oil_catch_tank_od_estd.html powinien byc stosowany w autach które mają mocne przedmuchy lub z odmy wydostaje się sporo oleju brudząc cały dolot np. przepływkę i silnik krokowy. Świetnie nadaje się do silników starych a nie po remoncie. Dzięki temu zbiornikowi możemy wylać olej lub usunąć nadmiar osadu i mamy pewność ze kolektor ssący jest zawsze czysty. Jeśli chodzi o moc to przybędzie tyle samo ile dają magnetyzery czyli NIC.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam mój silnik M52 po odkręceniu korka zakuleje i zgaśnie czy to dobry objaw czy moze cos jest nietak z odmą ??? Przebieg auta 168tys. i jest w 100% autentyczny
Opublikowano
Witam mój silnik M52 po odkręceniu korka zakuleje i zgaśnie czy to dobry objaw czy moze cos jest nietak z odmą ??? Przebieg auta 168tys. i jest w 100% autentyczny

 

Przeczytaj kolego jeszcze raz te posty od początku i bo odpowiedź już podano ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.