Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie

posiadam bmw320i z 95 roku ostatnio zauważyłem że na wolnych obrotach jeżeli odkręcę korek wlewu oleju to samochód gaśnie.

nie wiem co o tym myśleć czy to jest normalne Czy mam zacząć się martwić.

Może ktoś miał podobną sytuacje lub coś o tym wie to proszę o jakieś info.

Pozdrawiam Hasaj

Opublikowano
przy moim m43 1.8 jest taki sam objaw tyle że nierówno pracuje .oleju nie łyka ,wody nie ubywa więc raczej wszystko wrzątku.Mam pytanie!!! Czy ta nierówna praca może mieć związek z podciśnieniem który steruje pracą silnika ?
Opublikowano

tak jest po zdjęciu korka silnik łapie jakby lewe powietrze

jedne gasną całkiem inne kuleją i to jest ok świadczy to o szczelności silnika

gorzej jeżeli nie ma żadnego objawu

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Nagrzany silnik po odkręceniu korka jeśli jest szczelny , tzn pierścienie nie przepuszczają powietrza NIE MA PRAWA ZGASNąć. Jak kuleje to jeszcze nie jest najgorzej ale nie jest również dobrze. Jak nie ma większych zmian po odkręceniu korka to silniczek igła.

 

Przeglądam inne fora i zdania są podzielone na ten temat...

Edytowane przez micgz

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
edit

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

Kolego micgz, piszesz totalne bzdury.

Po pierwsze nigdy silnik nie bedzie szczelny pomiędzy blokiem a pierścieniami, nawet nowy! Technologicznie nie jest możliwe osiągnięcie takiej szczelności, zresztą taka szczelność nie może istnieć ze względu na grubość filmu olejowego, czyli silnik mógłby się zatrzeć nawet z olejem gdyby pierścienie były idealnie szczelne. Przedmuchy będą zawsze występować w silniku spalinowym i jest to normalne zjawisko, w starszych autach przedmuchy mogą być większe.

Po drugie poczytaj po co stosuje się odmę. Na wstępie do nauki mogę Ci powiedzieć że odma służy do odprowadzania nadmiernej ilości gazów do kolektora dolotowego aby zmniejszyć ciśnienie w bloku silnika. Gdyby nie było odmy ciśnienie w bloku silnika doprowadziło by do uszkodzenia uszczelek lub wypchania pierścieni uszczelniających na wale korbowym i tak się dzieje jeśli ktoś ma zatkaną odme, czasem bagnet potrafi wyskoczyć, to jest jeden z powodów rozszczelnienia silnika - zapchana odma.

Zrób dziurę w wężu za przepływomierzem to zobaczysz jak będzie pracować silnik - silnik bedzie szalał a nawet może zgasnąć i to jest objaw zdrowego silnika.

Również po odkręceniu korka oleju, kolektor dolotowy zasysa lewe powietrze przez korek a następnie ODMĘ, i występuje identyczne zjawisko jak w nieszczelnym wężu za przepływomierzem gdyż silnik zasysa lewe powietrze przez odkręcony korek oleju - silnik szaleje a to oznacza że silnik jest OK.

Opublikowano
Jak nie ma większych zmian po odkręceniu korka to silniczek igła.

 

quote]

 

To oznaka zatkanej odmy lub zaworu.

Opublikowano

Kolego nie mam żadnego problemu z moim silnikiem typu uszczelniacze , wyrzucanie bagnetu wieć z odmą raczej nie mam problemu.

Napewno tak jak mówisz po przedziurawieniu węza za przepływką będzie silnik kulał ale tu jest mowa o odkręceniu korka więc to nie to samo.

Może ECU dobiera inna mieszanke - prawidłową stad silnik nie kuleje. Przeglądałem inne fora i 90% użytkowników pisze że M50 nie kuleje , a M52 kuleje. W silnikach tych są zupełnie inne odmy , inaczej rozwiązane. To wiec jak 90% ludzi ma odmy pozapychane?

 

Szukam dalszych info na ten temat...

 

pozdrawiam panie Dr.

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Silniki M50 i M52 po odkręceniu korka wlewu oleju będą gasły lub kulały i tak ma być przewody z odmy omijają przepływomierz i efekt po odkęceniu korka będzie taki jak byś miał dziurawą gumę dolotu Dr.Om wyjaśnił wszystko i tak ma być sugerujecie się opiniami starych mechaników co na oczy niewidzieli silnika M50 lub M52
Opublikowano
silnik szaleje a to oznacza że silnik jest OK.

Witam.

Dzisiaj sprawdzalem jak sie silnik M50B20 bedzie zachowywal po odkreceniu korka na zimnym i goracym no i niestety ale tez zadnych zmian nawet malutkich.

Silnik chodzi rowniutko,oleju nie bierze, ogolnie zadnych problemow ( odpukac) a mam juz ta beemke 4 rok.

Rysiek
Opublikowano
silnik szaleje a to oznacza że silnik jest OK.

Witam.

Dzisiaj sprawdzalem jak sie silnik M50B20 bedzie zachowywal po odkreceniu korka na zimnym i goracym no i niestety ale tez zadnych zmian nawet malutkich.

Silnik chodzi rowniutko,oleju nie bierze, ogolnie zadnych problemow ( odpukac) a mam juz ta beemke 4 rok.

 

Temperatura silnika nie ma nic wspólnego z odmą. Jeżeli po odkręceniu korka oleju nie ma zmian, proponuje odłączyć odme od silnika i dmuchnąć w nią w celu sprawdzenia drożności.

 

http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html

Tu jest troszkę informacji dla wszystkich którzy nie są pewni jak działa odma i po co ją się stosuje.

Opublikowano
silnik szaleje a to oznacza że silnik jest OK.

Witam.

Dzisiaj sprawdzalem jak sie silnik M50B20 bedzie zachowywal po odkreceniu korka na zimnym i goracym no i niestety ale tez zadnych zmian nawet malutkich.

Silnik chodzi rowniutko,oleju nie bierze, ogolnie zadnych problemow ( odpukac) a mam juz ta beemke 4 rok.

 

Temperatura silnika nie ma nic wspólnego z odmą. Jeżeli po odkręceniu korka oleju nie ma zmian, proponuje odłączyć odme od silnika i dmuchnąć w nią w celu sprawdzenia drożności.

 

http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html

Tu jest troszkę informacji dla wszystkich którzy nie są pewni jak działa odma i po co ją się stosuje.

 

W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.

 

O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.

Ja czytalem to dokladnie i umnie nic takiego nie wystepuje

Rysiek
Opublikowano
Kolego RysiekM50, taki efekt uzyskamy jak odma będzie totalnie zabita szlamem. Ciśnienie w bloku może uchodzić np przez uszczelki a dokładnie przez mikro pęknięcia uszczelki, wtedy bagnetu lub uszczelniacza nie wypchnie. Zatkana odma może mieć otwór jak włos i będzie częściowo przepuszczać duże ciśnienie i zmniejsza się wtedy gdy dajemy na "luz" lub wyłączymy silnik. Być może w Twoim aucie jest zatkana odma i od strony bloku jest pęknięta i uchodzi nadmiar gazów, a od strony dolotu również jest zatkana i dzięki temu silnik nie łapie lewego powietrza i teraz masz sytuację że z silnikiem nic się nie dzieje ( nie ma wycieków ) a po odkręceniu korka oleju silnik nie szaleje - nie ma zmian w pracy silnika.
Opublikowano
Kolego RysiekM50, taki efekt uzyskamy jak odma będzie totalnie zabita szlamem. Ciśnienie w bloku może uchodzić np przez uszczelki a dokładnie przez mikro pęknięcia uszczelki, wtedy bagnetu lub uszczelniacza nie wypchnie. Zatkana odma może mieć otwór jak włos i będzie częściowo przepuszczać duże ciśnienie i zmniejsza się wtedy gdy dajemy na "luz" lub wyłączymy silnik. Być może w Twoim aucie jest zatkana odma i od strony bloku jest pęknięta i uchodzi nadmiar gazów, a od strony dolotu również jest zatkana i dzięki temu silnik nie łapie lewego powietrza i teraz masz sytuację że z silnikiem nic się nie dzieje ( nie ma wycieków ) a po odkręceniu korka oleju silnik nie szaleje - nie ma zmian w pracy silnika.

Jutro sprawdze odme i dam znac.

Pozdrawiam

Rysiek
Opublikowano
Kolego RysiekM50, taki efekt uzyskamy jak odma będzie totalnie zabita szlamem. Ciśnienie w bloku może uchodzić np przez uszczelki a dokładnie przez mikro pęknięcia uszczelki, wtedy bagnetu lub uszczelniacza nie wypchnie. Zatkana odma może mieć otwór jak włos i będzie częściowo przepuszczać duże ciśnienie i zmniejsza się wtedy gdy dajemy na "luz" lub wyłączymy silnik. Być może w Twoim aucie jest zatkana odma i od strony bloku jest pęknięta i uchodzi nadmiar gazów, a od strony dolotu również jest zatkana i dzięki temu silnik nie łapie lewego powietrza i teraz masz sytuację że z silnikiem nic się nie dzieje ( nie ma wycieków ) a po odkręceniu korka oleju silnik nie szaleje - nie ma zmian w pracy silnika.

Jutro sprawdze odme i dam znac.

Pozdrawiam

 

Doczytałem przed chwilką że w odmach stosuje się też zawór. Nie jestem pewien ale być może zawór ten otwiera się wtedy gdy jest duże ciśnienie w komorze silnika lub otwiera się wtedy gdy jest duże podciśnienie w kolektorze ssącym i być może w Twoim silniku taki zawór istnieje i działa prawidłowo.

Opublikowano

Witam.

Kolego Dr.Om czy od odmy sa dwa przewody gumowe: jeden idzie od pokrywy zaworow do gumy przeplywomierza a drugi z bloku do tej samej gumy?

Nie jestem pewny i dlatego pytam.

Rysiek
Opublikowano

M50 i M52 mają inaczej rozwiązane odpowietrzenie silnika.

W M52 jest zawór membranowy w separatorze pod kolektorem ssącym.

Z mojego doświadczenia wynika,że jeśli wszystko jest jak należy to po odkręceniu korka od wlewu oleju

silnik powinien zafalować na obrotach a nieraz nawet zdarza się że zgaśnie.

Jeśli nić się nie dzieje to prawdopodobnie dziurawa jest membrana w separatorze albo gdzieś występuje inna nieszczelność.

Tego silnika nie oszukasz :8) .

Opublikowano
W M50 też jest kolego ten separator i membrama?

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
...

Z mojego doświadczenia wynika,że jeśli wszystko jest jak należy to po odkręceniu korka od wlewu oleju

silnik powinien zafalować na obrotach a nieraz nawet zdarza się że zgaśnie.

...

 

W moim przypadku silnik chwile zafaluje ale wraca do normy po chwili - to jest prawidłowe wg. ciebie?

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Witam.

Kolego Dr.Om czy od odmy sa dwa przewody gumowe: jeden idzie od pokrywy zaworow do gumy przeplywomierza a drugi z bloku do tej samej gumy?

Nie jestem pewny i dlatego pytam.

 

Rys. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF11&mospid=47427&btnr=11_1284&hg=11&fg=15

Z rysunku wynika że tak.

Nie jestem pewny ale są dwa odpowietrzniki być może ze względu na spore ciśnienia, tzn olej spływa do miski przez kanały w bloku, gdyby nie było dolnego odpowietrznika w bloku to ciśnienie mogło by cały spływający olej wypchnąć spowrotem do pokrywy zaworów, więc zastosowano dwa odpowietrzniki które się łączą w rozgałęźniku a następnie po przez element redukcyjny nr 4 gazy prowadzone są do kolektora ssącego.

Opublikowano
W M50 też jest kolego ten separator i membrama?

W M50 nie ma tego zaworu.Jest to rozwiązane trochę inaczej.

Opublikowano
...

Z mojego doświadczenia wynika,że jeśli wszystko jest jak należy to po odkręceniu korka od wlewu oleju

silnik powinien zafalować na obrotach a nieraz nawet zdarza się że zgaśnie.

...

 

W moim przypadku silnik chwile zafaluje ale wraca do normy po chwili - to jest prawidłowe wg. ciebie?

Według mnie jest OK.U mnie jest tak samo.Jak jest reakcja to jest prawidłowo.

Opublikowano

Koledzy żeby zakończyć temat

zdjęcie korka powoduje zaburzenie podciśnienia i silnik powinien zafalować

zróbcie stary prosty test

po zdjęciu korka przyłóżcie do otworu kartkę papieru

jeżeli kartka będzie przyciągana to jest ok

natomiast jeżeli będzie wydmuchiwana na zewnątrz to jest be

i to wszystko

Wesołych Swiąt

Opublikowano
Witam.

Kolego Dr.Om czy od odmy sa dwa przewody gumowe: jeden idzie od pokrywy zaworow do gumy przeplywomierza a drugi z bloku do tej samej gumy?

Nie jestem pewny i dlatego pytam.

 

Rys. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF11&mospid=47427&btnr=11_1284&hg=11&fg=15

Z rysunku wynika że tak.

Nie jestem pewny ale są dwa odpowietrzniki być może ze względu na spore ciśnienia, tzn olej spływa do miski przez kanały w bloku, gdyby nie było dolnego odpowietrznika w bloku to ciśnienie mogło by cały spływający olej wypchnąć spowrotem do pokrywy zaworów, więc zastosowano dwa odpowietrzniki które się łączą w rozgałęźniku a następnie po przez element redukcyjny nr 4 gazy prowadzone są do kolektora ssącego.

 

Witam.

Kolego odme sprawdzilem w taki sposob ze zdjalem waz nr3 ( z rysunku) i przytkalem palcem wylot tej koncowki, po puszczeniu palca gazy uszly, po chwili znowu ja przytkalem i wyciagnelem bagnet efekt byl ten sam czyli uszly gazy. Moim zdaniem wynika z tego ze odma jest drozna bo innaczej gazy zbieraly by sie caly czas.

Pozdrawiam.

Rysiek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.