Skocz do zawartości

Bmw 750, pytanie o LPG...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

teraz to mnie zatkało! a co ma instalacja gazowa do wymiany świec?? wysnucie takiej teorii jest debilizmem!wymieniam świece w niecałe 2 godziny czy z gazem czy bez hahaha! Uważam że jeśli można zredukować koszty eksploatacji samochodu bez żadnych strat,konsekwencji to nie ma sie nad czym zastanawiać i nieważne ile auto ma lat tylko w jakim jest stanie.

pozdro

Opublikowano
ttrol ma rację. Może w przypadku R6 problemu tego nie ma, to już w fałkach owszem. Ja mam V8 i wprawdzie wymiana świec nie zajęła mi aż tyle czasu, to jednak parownik i osprzęt tuż obok głowicy przeszkadzają, nie tylko przy wymianie świec, ale również przy innych pracach. Przy czym nie jestem przeciwnikiem gazu, pod warunkiem że instalacja jest sekwencyjna, dobrze zestrojona i na dobrej jakości podzespołach ;)

Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.

Opublikowano
2 opcje sa takie : można założyć stożki i parowniki upchać w miejscu po obudowie filtra lub widziałem inne rozwiązanie ale troche ingerujące w auto mianowicie można odseparować jeden zbiorniczek od spryskiwacza i juz jest miejsce.Jeśli chodzi o przewody i reszte gagów gazowych to w żaden sposób nie przeszkadzają w wymianie świec w m70 a o tym była mowa :) przyznam że ogólnie patrząc pod maske to nie da się nie zauważyć że bałaganu troche przybyło :)
Opublikowano
@ttrol a jakie ma to znaczenie? Jeśli chcesz kogokolwiek obrażać to przynajmniej odwołaj się do jakichkolwiek konkretów technicznych lub zestawienia np. kosztów eksploatacji etc. Pytanie brzmi "da się czy się nie da" a nie o to "czy w mniemaniu "miłośników" marki będą bardziej fajny?"

 

Kolego odwoływałem się do technicznych aspektów kilkanaście razy przez ostatnich kilka lat, robiłem nawet analizę termiczną silnika M70 z gazem i na benzynie, gdzie nawet na benzynie chłodzenie tego silnika jest źle zaprojektowane. Jak chcesz to możesz przekopać forum, przecież nie będę tutaj pisał laboratu. Nie jestem przeciwnikiem gazu, ale na boga jaki jego sens w dwudziestoletnim aucie??

W Łodzi są dwa serwisy BMW, z czego jeden bardzo dobry, czeka się na termin miesiącami, silników M70/M73 z gazem nie przyjmują jeżeli coś do zrobienia w silniku jest, bo za dużo rozbierania. To jest na przykład ważny aspekt, nie każdemu chce się dłubać w aucie lub ma na to czas i umiejętności. Kolejny aspekt, który podparty jest zdrowym rozsądkiem to kto do auta wartego średnio 5 tyś (moja szkoda z OC 2010 roku, wycena auta na 3800 PLN, ze zwyżką 700 PLN za nowe opony) zakłada instalację gazową przekraczającą wartość auta, nie da się założyć sekwencji do tych silników w cenie poniżej 5 tyś, a to i tak jest za mało uważam. Wyleci Ci dwudziestoletnia uszczelka pod głowicą w półrocznym gazie i kolejne 5 tyś poszło w piach. Nie oceniam nikogo po tym czy jeździ na gazie, czy bez pół Polski jeździ na gazie i kupuje w Biedronce i co z tego, biedny naród, jeszcze kryzys i tyle. Ale wszystko musi mieć swój sens.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
kto do auta wartego średnio 5 tyś (moja szkoda z OC 2010 roku, wycena auta na 3800 PLN, ze zwyżką 700 PLN za nowe opony)

To ja daje tobie ttrol 5000 zł i zabieram twoją E32. Będziesz 1200zł do przodu :D . Nie mam pojęcia jak wyceny takie robią ubezpieczalnie. PZM mojego fiata 125P z 80 roku wycenił na 10300zł a poloneza z 1985 roku na 8400zł. Oczywiście są w bardzo dobrych stanach oraz wpisane do rejestru zabytków ale E32 - 750 w dobrym stanie na żółtych blachach to 20 -25 tyś spokojnie można wołać oczywiście nie w Polsce. Pozdrawiam!!

Opublikowano
kto do auta wartego średnio 5 tyś (moja szkoda z OC 2010 roku, wycena auta na 3800 PLN, ze zwyżką 700 PLN za nowe opony)

To ja daje tobie ttrol 5000 zł i zabieram twoją E32. Będziesz 1200zł do przodu :D . Nie mam pojęcia jak wyceny takie robią ubezpieczalnie. PZM mojego fiata 125P z 80 roku wycenił na 10300zł a poloneza z 1985 roku na 8400zł. Oczywiście są w bardzo dobrych stanach oraz wpisane do rejestru zabytków ale E32 - 750 w dobrym stanie na żółtych blachach to 20 -25 tyś spokojnie można wołać oczywiście nie w Polsce. Pozdrawiam!!

 

Chyba się nie skuszę :) Nie miałbym przy czym dłubać, a nie mam czasu już uczyć się innego auta.

pozdrawiam Bartek
  • 1 rok później...
Opublikowano

Szukałem taniej instalki do mojego M73 i grzebałem przy okazji po schematach M70...

 

http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/164-168-1991-1995/52389d1166366399-electrical-diagrams-bosch-motronic-m1-7-m1.7_wiring_5.pdf

 

schemacik z którego wynika że cały silnik daje się "opędzić" (przed chwilą trafiłem na to słowo ;) ) jedną instalką 4 cylindrową

plus jakiś trochę większy reduktor i 12 wtryskiwaczy...

 

czyli sekwencja za 2.5k... roboty coś jak z V6

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.