Skocz do zawartości

[E34] M20B20 i ciężki rozruch, nie równa praca


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam taki problem. Kiedy autko postoi całą noc to przy dzisiejszych temp. z rana mam problem z zapaleniem go tzn. kręci kilka razy po około 5-6sek. bez odzewu a potem zapala odrazu. Przez kpare minut na wolnych obrotach go dusi tzn. obroty mu spadaja do około 400-500 po dodaniu gazu znowu kilkanaście sekund chodzi normalnie i znowu go dusi.

Jak autko się trochę zagrzeje problem znika i chodzi i pali normalnie.

Ostatnio ustawiałem zawory (0,25mm) na wszystkich i takie mam wrażenie, że to od tego czasu choć nie wiem czy to ma coś wspólnego. I tu moje pierwsze pytanie czy szczelinomierz powinien chodzić lekko czy cisno po wyregulowaniu?

Wymienione zostały także kable, świece, olej, filtry.

Mechanicy rozkładają ręce twierdząc, że silnik umiera. :( Czego to może być przyczyna??

Edytowane przez mus102
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
moze podlacz pod kompa cos sie moze wyjasni (mam podobne objawy , po podlaczeniu wyszlo ze sonda)
http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano
Tylko, że przed regulacją nie było tego problemu tak mi się przynak\jmniej wydaje.
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozumiem że zawory byly regulowane na zimnym silniku.Nie mogą mieć wszystkie jednakowego luzu,zawsze wydechowe mają większy.Jeżeli ssące 0,25 to wydech 0,30.Szczelinomierz musi mieć lekki opór (ale nie może latać luzno ani się klinować).Co do luzu u ciebie to nie jestem pewny ale chyba było 0,20 0,25
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
W/g książki jest 0,25 na ssącym i wydechowym
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Postaram się sprawdzić ten luz.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Byłbym bardfzo wdzięczny, ale myśle, że to 0,25 na wszystkich .

Kiedyś się już tym interesowałem

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

Engine

Oil filter

M10 engines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Champion C121

M20 engines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Champion C160

M30 engines

3-Series . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Champion C160

5-Series . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Champion X115

M40 engines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Champion X120

Valve clearances (intake and exhaust)

M10 engines

Cold . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.20 mm

Hot . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.25 mm

M20 engines

Cold . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.25 mm

Hot . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.30 mm

 

M30 engines

Cold . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.30 mm

Hot . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.35 mm

M40 engines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Hydraulic adjusters

Cooling system

Antifreeze mixture . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40% antifreeze/60% water

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytałem na elektrodzie ,faktycznie luzy są jednakowe.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Dla zainteresowanych, sprawa się wyjaśniła.

Przyczyną jest dziurawa od dołu gumowa rura przepływomierza. Po uszczelniniu autko zaczelo chodzic normalnie

http://allegro.pl/item821315439_guma_rura_przeplywomierza_bmw_520i_m20_w_w.html

chetnie odkupie jzeli ktos ma do silnika M20

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

sprobuj uszczelnik silikonem, dobrze odtlusc, nastepnie nawal na grubo, jakos to usztywnij i zostaw na 24 godziny, ja kupilem nowa i zaraz ja popsulem po miesiacu i teraz na uszczelnionej latam :D

 

P.S takie objawy to moze byc tez czujnik temperatury, albo regulator cisnienia paliwa na listwie, tak dla potomnych

Opublikowano

Czujnik temp. już kiedyś wymieniłem tak dla sportu bo miała objaw , że na ciepłym silniku długo kręciła.

Ale okazał się sprawny też go mam dalej.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
to jak na cieplym to wlasnie regulator cisnienia paliwa na listwie, kolega Solaris wymienial chyba, z tego co dobrze pamietam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.