Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam pewien "malutki problem " mam JEDYNKE ktora miala uszkodzona listwe kierownicza (maglownice) kupilem inna listawe, ktora nie ma luzu, nie cieknie itp jest poprostu ok a auto na prostej rownej drodze delikatnie myszkuje a w koleinach i na nie rownosciach mocno rzuca ,bardzo zle sie jedzie trzeba uwazac (zbieznosc ustawiona) co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy , szerokosc opon (bo z tylu mam 215 a z przodu 205) , zle ustawiona zbieznosc , czy tez jakis luz gdzies ?? , mial ktos taki przypadek jesli tak albo ktos cos wie na ten temat prosze o pomoc
Opublikowano

cześć,

dużo rzeczy wchodzi za odpowiedzialność "rzucania"

sprawdź na prostej drodze puszczając kierownicę i na trzecim biegu spróbuj go troche rozpędzić, a następnie zahamuj - jeżeli auto ucieknie na jakiś bok to prawdopodobnie zmierzność do poprawy.

Postaraj się również sprawdzić czy na końcówkach drążków kierowniczych nie masz luzów.

Nie masz wrażenia, że tył chce "wyprzedzić" przód? jeżeli tak to bardzo możliwe, że coś z amortyzatorami.

Wielkość opon ma się również do tej sprawy, ale tylko w koleinach - im wiksze opony, tym trudniej utrzymać go w lejcach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ogólnie za takie zachowania auta mogą odpowiadać opony runflat, ewentualnie zużyte zawieszenie albo rzeczy o których pisał "przedmówca".

 

Z czym związana jest zmiana zachowania auta na drodze. Czy tak było od zawsze, czy coś się w ostatnim czasie zdarzyło? np. uderzenie w krawężnik itp.

Opublikowano
witam kupilem to auto uszkodzone,i nie wiem jak bylo wczesniej jutro zawioze auto do mechanika zeby jeszcze raz sprawdzil listwe kier. jesli to nic nie pomoze sproboje zmienic opony na wszystkie rowne,sprawdzony byl juz wozek cale zawieszenie ,osiowosc auta nie robi 4 sladow zbieznosc ,sprawdzilem na stacji diagnostycznej zuzycie amortyzatorow maja 80% obydwa na przodzie, zobaczym z gory dzieki za info
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

wczoraj jeżdziłem mojego znajomego bmw 1 i też pływał po drodze. Odstawił go na warsztat i mechanik powiedział, że jest "wywalona" poduszka tylnego amortyzatora. Sceptyczne podszedłem do tej diagnozy ponieważ nie dochodziły żadne odgłosy z tylnego zawieszenia, a auto "płyało" - zaryzykował i wymienił dolne poduszki i tu szok! auto stabilne i co najważniejsze nie pływa.

 

Jak widzisz przyczyny mogą być naprawde różne.

 

Co do sprawności amortyzatorów to dobry wynik, ale suma wyniku nie bierze się tylko ze sprawności amorów - ważne jest, aby mieć sprawne całe zawieszenie jeżeli chcesz osiągnąć najwyższy pułap.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
witam doprowadzielm w koncu auto do porzadku teraz prowadzi sie bardzo dobrze ,okazało sie ze zle ustawili jednak mi zbierznosc kola wychodzily po 1cm na zewnatrz, po ustawieniu zbierznosci auto jeszcze lekko plywalo ,winne byly przednie opony podjechane na bokach wymienilem na nowe i BAJKA dzieki wszystkim za info

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.