Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy do wykręcenia termostatu EGR trzeba spuszczać cały płyn chłodniczy? Czy może jest jakiś sposób spuszczenia tylko części płynu ? Po za tym jaki jest oryginalnie stosowany płyn do chłodnicy w serwisie BMW? Bo auto niedawno sprowadziłem z Niemiec a serwisowane było w ASO.
  • Odpowiedzi 446
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Przy wymianie termostatu EGR nie trzeba spuszczać płynu - wycieknie go tylko minimalna ilość Na twoim miejscu wymieniłbym oba termostaty na nowe; samochód ma 6 lat, a termostaty są takimi elementami, które się po prostu zużywają. Wtedy za jednym zamachem zlewasz płyn chłodniczy i wymieniasz oba termostaty = spokój na długi czas...ostatnio też tak zrobiłem :norty: :norty:
Opublikowano
Przy wymianie termostatu EGR nie trzeba spuszczać płynu - wycieknie go tylko minimalna ilość Na twoim miejscu wymieniłbym oba termostaty na nowe; samochód ma 6 lat, a termostaty są takimi elementami, które się po prostu zużywają. Wtedy za jednym zamachem zlewasz płyn chłodniczy i wymieniasz oba termostaty = spokój na długi czas...ostatnio też tak zrobiłem :norty: :norty:

kolega ma racje ! jeśli zamierzasz tym autem jeszcze pojeździć to wymień oba .... bo idę o zakład że od nowości ich nikt nie ruszał !!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Panowie, wszystko ok, ale czy jest sens ? Auto się dobrze nagrzewa z tym że długo, temperatura jak już jest właściwa to nie spada. Ja rozumiem że warto wymienić oba. Ale czy warto taką prewencję robić? Czy ktoś wie jaki płyn chłodniczy stosuje ASO BMW?
Opublikowano
Panowie, wszystko ok, ale czy jest sens ? Auto się dobrze nagrzewa z tym że długo, temperatura jak już jest właściwa to nie spada. Ja rozumiem że warto wymienić oba. Ale czy warto taką prewencję robić? Czy ktoś wie jaki płyn chłodniczy stosuje ASO BMW?

to jeszcze mi powiedz od kiedy masz to autko ?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Płyn chłodniczy wymienisz, a potem padnie główny termostat i ponownie będzie zlewał płyn żeby go wymienić. A tak robisz wszystko za 1 razem i git.

 

Płyn chłodniczy nie musi być od BMW, np. Prestone robi b.dobre płyny.

Opublikowano
Panowie, ale widzę sceptycyzm. Rzeczywiście nie testowałem jeszcze auta w zimę, ale jak bylem niedawno w górach i auto miałem rozgrzane i jechałem 100 km/h to temperatura mi nie spadała mimo ze na zewnątrz było 10 stopni. Oczywiście że lepiej jest wymienić od razu dwa i mieć z głowy ale ja jednak wymienię jeden. Panowie marka BMW ma jednak swoją renomę, że robią dobre auta, które się nie psują dlatego też postanowiłem nie wymieniać na zapas. Czy ktoś z was wie jaki jest płyn chłodniczy używany w serwisie BMW ?
Opublikowano

Kolego jak najbardziej wymieniaj najpierw term. EGR bez wymiany płynu... a może raczej sprawdź jak koledzy wyżej radzą...

W czasie jazdy po górach to rzadko temp. spada...

Sprawdzałeś na elektronicznym termometrze temp. w czasie jazdy?

Mi np. spadała temperatura gdy hamowałem silnikiem z dużej prędkości na 6 biegu, choć na wskazówce nie zawsze było to widoczne...

Jeśli chodzi o płyn, sam miałem problem, wybrałem dynagel

Opublikowano
Panowie marka BMW ma jednak swoją renomę, że robią dobre auta, które się nie psują

 

Nic bardziej mylnego - Bmw psuje się jak każdy inny samochód :mrgreen:

 

Jeździłem jakiś czas po zakupie auta z "niby" właściwą temperaturą, ale jak się okazało w teście 7.0 silnik miał stale około 78stopni /wskazówka miała pion/ - także tylko pomiar z testu prawdę powie.

Opublikowano
Ja niestety nie mogę wykonać testu numer 7 z licznika, za każdym razem jak nastawie ten test na 7 i odczekam to zamiast pojawić mi się 7.0 to się wyłącza w ogóle i wraca do pokazania stanu kilometrów :/
Opublikowano

Panowie , macie chyba rację, sprawdziłem test 7.0 i wyszło że maksymalnie silnik w czasie jazdy nagrzewa mi się do 84 stopni, przy czym już przy 76 jest pionowo wskaźnik :(. Podgrzałem go na postoju do 90 stopni a po paru minutach było z powrotem 84 :/.

Tak wiec wychodzi na to że normalny termostat mam walnięty :/ pytanie czy ten od EGR tez mam walnięty, chyba będę musiał najpierw go odkręcić i sprawdzić. Czy lepiej od razu dwa wymienić ?

 

BTW: Gdzie się znajduje normalny termostat w E46 320 dA CR 150KM rok 2004 ? Albo może ktoś poda mi jaki mam numer katalogowy tego termostatu, bo termostat od EGR mam 7 787 870.

A i jeszcze jedno ile litrów mam kupić płynu chłodniczego i jaki ?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano
Czyli do ilu stopni powinno się nagrzać auto, żeby stwierdzić, że wszystkie termostaty są OK? U mnie też nagrzewa się max do 87, przy spokojnej jeździe bez znaczenia czy miasto czy trasa.
Opublikowano
Mi się wydaje ze powinno równo trzymać 90 stopni, tym bardziej ze to diesel i że lubi wysokie temperatury.
Opublikowano

wszytko zależy od temp. otwarcia termostatu!

po wymianie mam 88' i tyle wynosi temp. otwarcia tego termostatu

 

szatynwroc sprawdź sobie najpierw ten EGR nic to nie kosztuje, będzie puszczał na zimnym to kup nowy i wymień, nastepnie sprawdź na teście temp. i będziesz wiedział czy przy wymianie płynu wymieniać też główny

co do ilości płynu to wejdzie ci od 5,5 do 7,5 litra zależy ile spuścisz :o

 

pozdr.

Opublikowano
wszytko zależy od temp. otwarcia termostatu!

po wymianie mam 88' i tyle wynosi temp. otwarcia tego termostatu

 

szatynwroc sprawdź sobie najpierw ten EGR nic to nie kosztuje, będzie puszczał na zimnym to kup nowy i wymień, nastepnie sprawdź na teście temp. i będziesz wiedział czy przy wymianie płynu wymieniać też główny

co do ilości płynu to wejdzie ci od 5,5 do 7,5 litra zależy ile spuścisz :o

 

pozdr.

wystarczy że wyciągniesz termostat EGR to dmuchnij w niego i jeśli przepuszcza powietrze to do wymiany !!!!

a główny zapewne ma urwane zaczepy ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Tylko że ja mam m47n, ale zrobię tak jak mówicie najpierw termostat EGR sprawdzę, a potem najwyżej ten zwykły.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
dzis w tescie 7.0 sprawdzałem u siebie i w trasie 74 stopnie a na wskażniku strzałka stoi pionowo;/ wymieniac termostat czy tak zostawic ?? dodam ze w miescie ma tak 80-81
Opublikowano
W moim przypadku nie trzymania temperatury silnika wymiana termostatu głównego nie pomogła, mimo że był uszkodzony. Dopiero po wymianie termostatu EGR wszystko jest w porządku :)
Opublikowano

dobra teraz ja opisze swój przypadek:)

a wiec tak odpalam jade temperatura juz po jakis 3-3,5 km jest w okolicy 60stopni(jazda do 2tys obr czyli spokojnie, temperatura idzie równomiernie) zatrzymuje sie i sprawdzam węże, dolny po stronie pasażera zimny natomiast górny do zbiorniczka wyrównawczego ciepły jade dalej temeratura idzie do 72-73 stopni(juz troszke wolniej) i wsio:( właczając nawiew gorącego na max temperatura spada do 70 i powolutku idzie do góry. Po osiągnieciu tych 74 stopni sprawdzam weze i dolny cieply a górny gorący... i teraz który termostat wymieniac :D ?? pozdrawiam i dzieki za opdpowiedzi

Opublikowano
wyciagałem termostat egr i na zimnym próbowałem dmuchnąc i powietrze minimalnie ucieka ale trzeba fest dmuchnąć nic w nim nie lata wiec jest dobry??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.