Skocz do zawartości

320d niska temperatura silnika


kaszanowski

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie auto nagrzewa sie przez około 16-20km... Dziś pojechałem do ASO i kupiłem termostat AGR, mam nadzieję że po zamontowaniu nowego problem się rozwiąże. W sumie to nawet nie sprawdziłem starego, po prostu pojechałem i kupiłem nowy pod wpływem złości, czego teraz oczywiście żałuję :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 446
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wciąż coś nie tak i jeśli ktoś wie co może byc tego przyczyną to proszę o pomoc. Wymienieniłem termostat EGR (stary był zepsuty) i silnik nagrzewa się dużo szybciej, ale wciąż jest jeden duży problem. Gdy silnik sie nagrzewa i strzałka nie dojdzie jeszcze do pionu to w czasie trochę szybszej jazdy (70km/h i w górę) strzałka gwałtownie spada. Dziś (11 stopni) po przejechaniu 5 km strzałka byla bliska pionu, jednak po przyspieszeniu szybko spadała. :mad2: Główny termostat też martwy czy to coś innego ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Pierwsza uwaga to nie grzej auta na postoju, poprostu normalnie jedź, przy ok 75' 80' zatrzymaj się i sprawdź dolny waż od chlodnicy - ma być zimny. Poza tym czy masz odpowiednią ilość płynu? Czy odpowietrzałeś układ? Czy żaluzje są zamknięte w czasie pracy silnika?

 

Prawidlowo działający układ po ok 5-7km nagrzewa się do prawidlowej temperatury. Wg mnie temperatura może spaść po nagrzaniu się auta jedynie gdy włączysz ogrzewanie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziekuje za odp.

 

Po wymianie termostatu EGR byla sprawdzona ilosc plynu i uklad zostal odpowietrzony. Auta na postoju nie grzeje, jak jade wolno to temperatura wzrasta ladnie, dopiero jak przyspiesze to spada (to moze byc efekt nieprawidlowego dzialania zaluzji?). Jutro przejade sie kawalek i spr. przewod od chlodnicy, czy mozna tez poprostu samej chlodnicy dotknac? Jesli zaluzje sa otwrte przy zimnym silniku to co kwalifikuje sie do naprawy/wymiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezli duzy termostat siada to w trasie nie nagrzeje sie do 90 *nawet jak bedzie jechal wolno czy tez palowal,co innego w miescie.Co do zaluji to sprawdz wezyk podcisnienia,ktory idzie do gruszki,ktora nimi steruje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam że nie miałem kłopotu z żaluzjami, moje podczas pracy silnika są zamknięte, jak gasze silnik otwieraja sie...

Jeśli mówisz że 'łapiesz 90' i auto je utrzymuje to ok, pozostaje sprawa szybkości nagrzewania...

Tak jak pisałem wyżej powinien łapać temp. po ok 5/7km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam, pytanko mam takie- zrobiłem dzisiaj jakies 150 km temp powietrza ok 21st, głównie w trasie, i zauwazyłem nastepującą rzecz: jadąc na 5 biegu, tak do 2000 rpm( ~100km/h) temperatura była mniej więcej na godzinie 11( troszke za kreską, w stronę pionu) natomiast po przekorczeniu 2000 rpm, jadąc około 120 km/h temperatura rosła do pionu. dodam że mam zmieniony termostat( jednak stary okazał sie dobry) a pionową temperaturę w jeździe po mieście łapie dopiero po ok 15 minutach, przy ok. 20 st C. dodam że do końca nie rozumiem zasady działania żaluzji, bo zauważyłem, że po powrocie, kiedy temp miałem w pionie, przy pracującym silniku żaluzje miałem zamknięte- czy to jest normalne ? na chłopski rozum to powinien być przelot żeby lepiej chłodziło silnik, ale moge sie mylić.( motorek M47) bede wdzięczny za odpowiedź s. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszesz że wymieniałeś dobry termostat... a termostat EGR???

jadąc na 5 biegu, tak do 2000 rpm( ~100km/h) temperatura była mniej więcej na godzinie 11( troszke za kreską, w stronę pionu) natomiast po przekorczeniu 2000 rpm, jadąc około 120 km/h temperatura rosła do pionu.

temperatura powinna być w pionie przy każdych obrotach silnika na takim dystansie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dodam pewną uwagę- objawy o ktorych pisałem mogły wskazywać na zatartą pompę wody, gdyż dwa dni po moim poprzednim poście poście stanęła rolka od pompy, i zerwał sie pasek. czyli wnioskuję, że przy wyższych obrotach pompa nie wyrabiała z obiegiem płynu. po wymianie pompy stan wrócił do "normalności", czyli temperatura jest na stałym poziomie, jednak nie w pionie, tylko mniej więcej na białej kresce. dodatkowo pare dni wcześniej pojawił sie dźwięk tarcia, jednak myślałem, że to z racji zużycia oleju, gdyż juz pojawiła sie inspekcja olejowa. olej wymieniłem i dwie godziny potem stanęła pompa ;/

czyli pozostaje mi teraz jeszcze wymienić EGR, gdyż inne przyczyny niedogrzania silnika juz wyeliminowałem, i mam nadzieje, że to to :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wymieniałem dzisiaj oba termostaty - oto moje wrażenia:

 

Z niewiadomych przyczyn udało mi się zlać tylko około 6,5L płynu chłodniczego...pomimo faktu że spuszczałem go zarówno z chłodnicy, zbiorniczka wyrównawczego i również bloku... :twisted:

Z samego bloku zleciało może 1,5L - coś trochę mało...nawet odpaliłem auto na 30s, ale nic to nie dało - płynu więcej nie spłynęło...

 

Aha, płyn spuszczałem z wykręconymi wszystkimi śrubami odpowietrzającymi oraz z odkręconym korkiem zbiornika wyrównawczego...

 

Termostat główny udało mi się wymienić bez całkowitego demontażu chłodniczki spalin - nie bardzo wiedziałem jak odczepić jej końcówkę idącą pod filtrem powietrza, ale dało radę pomimo tego...zwinne ręce to skarb... :mrgreen:

 

 

Sama śruba spustowa mieści się obok katalizatora jest "nawet" dość dostępna...(tylko płaski klucz 13)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gratulację! Zwinna fachura z Ciebie.

 

Daj fote tej śruby bo do tej pory mnie intryguje która to, ja byłem przekonany, że imbus :/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co napiszę gdzie jest ta śruba:

Jak otworzysz to małe okienko, które daje dostęp do miski olejowej przy wymianie oleju i spojrzysz przez nie pionowo do góry to zobaczysz TĄ śrubę... :D

Ma kolor biały i jest wkręcona w blok na takim "wybrzuszeniu", około 10cm od katalizatora.

 

Nadal interesuje mnie sprawa pojemności układu chłodzenia - instrukcja mówi że układ ma 9,3L inne źródła 7L...a ja zlałem około 7L właśnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja to chyba jeszcze mniej zlalem.

Chyba jest 7l i udalo Ci sie zlac b.duzo.

 

troszke zawsze zostaje, ogrzewacz, zakamarki, rury, nagrzewnica itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły problem leży w termostacie. Wyjmij wentylator i na wierzchu masz przewody idące od zbiorniczka z płynem lekko poluzuj śruby po wcześniejszym spuszczeniu płynu i jeżeli coś Ci się z niego wysypie to na pewno jest popsuty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stestowałem auto po wymianie obu termostatów...

 

Temperatura trzyma się od 88st. (temp. otwarcia termostatu) do 92st. - według testu 7.0

Jeśli auto postoi ok. 15min, przy obecnych upałach temperatura osiąga ok. 100st., węże miękkie, płynu nie wyrzuca - także udało się odpowietrzyć prawidłowo chyba... :)

 

Gdy silnik uzyskał temperaturę roboczą, włączyłem także grzanie ma max. - temperatura spadła do 83st., jednak w ciągu 30 sekund ponownie było 90st. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Panowie mam problem z moją 320d e46 2004 rok M47n ( po lifcie)

U mnie sytuacja wygląda następująco, jak wyjeżdżam z garażu, w którym mam 18 stopni to kreska jest na niebieskim polu, jak na dworze jest około 10 stopni to mimo iż stoję w korku i jadę 7 kilometrów do pracy (co zajmuje mi około 20 - 25 minut) to nie osiągam 90 stopni na wskaźniku. Wychodzi na to ze bardzo wolno mi się auto grzeje. Co prawda przy dłuższej jeździe auto osiąga 90 stopni i cały czas trzyma tą temperaturę. Na dodatek jak się auto nagrzeje to trzyma tez bardzo długo ciepło. Jest to mój pierwszy diesel i zastanawiam się czy mam problem, z którymś z termostatów czy może ta żaluzja się nie zamyka i jest cały czas otwarta. Proszę pomóżcie, dajcie znać co mam posprawdzać i czy mam się martwić tym objawem, bo według mnie auto powinno się szybciej nagrzewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem właśnie, rozumiem że mogę go sprawdzić poprzez wykręcenie i dmuchnięcie w niego na zimno i wtedy nie powinien przepuszczać powietrza?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.