Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a to nie jest tak ze w silniku M47 nie dochodzi do 90 stopni bo termostat głowny Febi otwiera przy 84 stopniach. U mnie własnie w silniku M47 (136 ps) niedogrzewało, ciezko było dojść do 65 stopni w teście 7.0 . wiec kupiłem nowy term głowny. Na tymże nowym termostacie wybita jest temp 84 stopnie. I własnie teraz patrze na test 7.0 podczas jazdy i dochodzi do 84 i trzyma to, wiecej nie pójdzie bo sie pewnie term. otwiera i puszcze duzy obieg. to chyba normalne tak?

faktem jest ze troche długo sie nagrzewa przy spokojnej jezdzei ok 15 km aby doszło do tych 84. Powinno szybciej? dodam ze term egr wymieniałem rok temu.

  • Odpowiedzi 446
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hej ja tez nie wiem skąd oni biorą te 90 stopni?? Ja zawsze miałem 84 stopnie, latem 87, nigdy więcej. Czas nagrzewania ok 7 km. Bmka w automacie po liftingu 150 koni.

pozdrawiam

Opublikowano
Hej ja tez nie wiem skąd oni biorą te 90 stopni?? Ja zawsze miałem 84 stopnie, latem 87, nigdy więcej. Czas nagrzewania ok 7 km. Bmka w automacie po liftingu 150 koni.

pozdrawiam

ale Ty masz dodatkowo webasto.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

no i w sobotę wymieniałem płyn chłodniczy, termostat główny, olej, filtry, płyn hamulcowy

 

wszystko ładnie pięknie, ale dziś dopiero sprawdzałem na odcinku 25km dalej sie nie dogrzewa, choć wydaje mi sie że dochodzi wyżej, ale do 88' jak na termostacie nie doszła... :cry2:

 

pozostaje mi termostat EGR or źle odpowietrzony układ...

może coś jeszcze?

 

poradźcie coś

Opublikowano

no to ok

dzieki

 

mysle że dobrze odpowietrzyłem, odpowietrznik przy termostacie EGR, przy wyrównawczym, oraz ten do ogrzewania (przy filtrze oleju)

tylko tak myśle czy kupować zaraz ten termostat EGR czy rozbierać najpierw i sprawdzać...

Opublikowano
no to ok

dzieki

 

mysle że dobrze odpowietrzyłem, odpowietrznik przy termostacie EGR, przy wyrównawczym, oraz ten do ogrzewania (przy filtrze oleju)

tylko tak myśle czy kupować zaraz ten termostat EGR czy rozbierać najpierw i sprawdzać...

 

Najpierw możesz go wymontować - to tylko 15 minut roboty - i sprawdzić czy jest szczelny.

Sprawdzenie polega na dmuchnięciu w niego i sprawdzeniu czy na zamkniętym nie przepuszcza powietrza.

Jeżeli przepuszcza to do wymiany.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

ok mamy winnego

termostat EGR puszcza ...

choć robiłem to gdy silnik był jeszcze w miarę ciepły, ale po wymontowaniu termostatu czekałem jeszcze .... i dalej puszczał

 

Wiadomo przy jakiej temperaturze ma puszczać?

 

Zbytnio tego nie rozumie bo tam jest niby bimetal (czy jakoś tak) więc rozszerza się w wyższej temperaturze - jak rozszerza to zamyka, więc wypadałoby że na zimnym jest otwarty???

 

Jak to działa?

Opublikowano
Też bym sie chciał dowiedzieć jak to jest. Mój termostat egr jest do wyrzucenia a silnik jest dogrzany idealnie i nic się nie dzieje, wskazówka równiutko w pionie. Przecież on nie może mieć aż tak dużego wpływu na temp silnika. Miałem z tym problemy ale najpierw kupiłem głowny i jak ręką odjął, wiec ja nie wiem.
Opublikowano
Zalezy od termostatu, niektóre maja temperature otwarcia 84' inne 88' i zapewne są jeszcze inne. Kwestia jest tego typu że sam pion na zegarze to jeszcze nic - bo ponoś pion (90') ma granice błędu 15', wiec przy 75' także będzie pion. Sprawdź na teście 7 ile masz stopni
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Termostat EGR ma duży wpływ.

 

Dmuchać, telepać jak puszcza albo coś lata to wymieniać.

 

 

Czasem nie warto się doktoryzować, generalnie to proste i tanie urządzenie.

 

 

Ale pogoda, lepiej samochody pomyjcie ;).

Ja sprzedałem nawigacje i już niedługo nowe zawita, szczegóły w linku z podpisu.

Opublikowano
ok mamy winnego

termostat EGR puszcza ...

choć robiłem to gdy silnik był jeszcze w miarę ciepły, ale po wymontowaniu termostatu czekałem jeszcze .... i dalej puszczał

 

Wiadomo przy jakiej temperaturze ma puszczać?

 

Zbytnio tego nie rozumie bo tam jest niby bimetal (czy jakoś tak) więc rozszerza się w wyższej temperaturze - jak rozszerza to zamyka, więc wypadałoby że na zimnym jest otwarty???

 

Jak to działa?

 

no niby tak ale czasem w kieszeni więcej zostaje gdy sie wie o co chodzi...

ja prawdopodobnie wymieniłem dobry główny termostat :|

Opublikowano

potwierdziło się walnięty termostat EGR...

diś elegancko nagrzała się do 88/89 i tak trzymała już do końca jazdy :cool2:

 

chłopaki sprawdzajcie najpierw termostat EGR - łatwiej i taniej jeśli to tylko on padł, ja prawdopodobnie mam teraz na zapas termostat główny (objawy jak w postach wyżej).

 

pozdrawiam

Opublikowano

aa i jeszcze wydaje mi sie jakby kilka osób z bagażem wysiadło mi z auta :P , a wymieniłem olej z filtrami, paliwa tekże, przeczyściłem zawór EGR, odma w plastiku, no i te termostaty z płynem...

 

cały czas waham się jeszcze nad tymi klapami w dolocie...

Opublikowano
Hmm...ja miałem wymieniać oba termostaty jak się ociepli (miałem temp. 72-77 podczas jazdy w zimowych warunkach), ale zrobiło się ciepło to i temperatura silnika stała się poprawna - ok. 84stopnie... :mrgreen: (wiem jednak że mnie to nie minie, ale może na razie się wstrzymam... :lol: )
Opublikowano
Pewnie i tak nieco wolniej ci się auto rozgrzewa ale przy tej temperaturze powietrza już można z tym żyć. U mnie po wymianie i przy tej pięknej wiośnie wskazówka temperatury idzie równolegle z tą od obrotomierza ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.