Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 446
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hmm...najlepiej by było zmienić od razu oba termostaty + nowy płyn do chłodnicy - jedna robota i będzie z głowy na parę lat... :wink:

 

Termostaty są w tym aucie od nowości (według daty produkcji na obudowach) także zapewne nadchodzi ich "koniec" powoli...według tego co ludzie piszą na forach te termostaty są dość "mało żywotne", więc to i tak sukces że przetrwały prawie 6 lat...

Opublikowano
Witam kolegów

Jestem nowym użytkownikiem możne było już na ten temat pisane ale nie mogę znaleźć

Mam problem u mnie temperaturę na wskaźniku pokazuje lecz z nawiewów leci zimne powietrze nie wiem jaka jest przyczyna proszę o jakieś wskazówki.BMW e-46 320d

sprawdź czy nagrzewnica nie jest czasem zatkana.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

kolego odpowietrz bardzo dobrze układ chłodzenia,to też może być powodem niewłaściwego dogrzania auta.termostat agr służydo szybszego dogrzania płynu,jeśli będzie on walnięty nie będzie dogrzewać szybciej płynu ale po przejechani ileś tam km powinno złapać 90stopni.sprawdz termostat główny a z tym agr jak tam wyżej piszą to ja bym się nie zgodził agr to szybsze dogrzanie płynu w krótszym czasie,a kak walnięty to też nagzeje się ale wolniej.przecież za to wszystko odpowiada termostat główny a te agr to takie ulepszenie i skomplikowanie silnika :roll: A jeśli kolego na wskażniku masz jak piszesz z 70 stopni a powietrze zimne z nawiewu możesz mięć walnięty czujnik temperatury są dwa jeden do ogrzewania w aucie a drugi do klimy w twoim przypadku możesz mięć walnięty od ogrzewania

a to takie coś naiczęściej pada z zwie się TERMISTOR :norty:

Opublikowano
tak, tak termistor a nie termopara.

 

W dieslu do wymuszenia obiegu do nagrzewnicy jest elektryczna pompka, mogła paść bądź jej sterowanie.

a tu mnie zaciekawiłeś ... mógłbyś wskazać na realoem tę pompkę ??

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

witam

kolego silbergrau mam to samo

jeździłem ostatnio z testem 7.0 na wyświetlaczu: silnik szybko łapie temperaturę, ale tylko do około 75-78 stopni...jeśli samochód postoi trochę z włączonym silnikiem to temperatura dojdzie to tych 90 - 92 stopni...

nawet tych 75 nie osiągnąlem podczas jazdy

spr. dziś ok -5', odcinek 25km głównie autostrada, prędkość ok 130km/h, nagrzał się do 65'-68', następnie po wiosce troszke przycisnąłem, ale 75' nie przekroczyła (wskaźnik stanął pionowo!), dopiero na postoju w garażu zaczęła rosnąć...

 

Od czego zacząć szukać przyczyn?

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie: czy niedogrzany silnik może powodować większe spalanie?

Mam zamiar wymienić termostaty, ale wcześniej odpowietrzę układ i doleje płynu, może w tym tkwi problem.

Opublikowano
witam

kolego silbergrau mam to samo

jeździłem ostatnio z testem 7.0 na wyświetlaczu: silnik szybko łapie temperaturę, ale tylko do około 75-78 stopni...jeśli samochód postoi trochę z włączonym silnikiem to temperatura dojdzie to tych 90 - 92 stopni...

nawet tych 75 nie osiągnąlem podczas jazdy

spr. dziś ok -5', odcinek 25km głównie autostrada, prędkość ok 130km/h, nagrzał się do 65'-68', następnie po wiosce troszke przycisnąłem, ale 75' nie przekroczyła (wskaźnik stanął pionowo!), dopiero na postoju w garażu zaczęła rosnąć...

 

Od czego zacząć szukać przyczyn?

 

No to faktycznie mamy tą samą awarię... :mrgreen:

Ja przymierzam się już do wymiany obu termostatów + nowy płyn chłodniczy - i będzie spokój na jakiś czas...

 

Wskazówka temperatury mimo niedogrzania stoi pionowo, bo "pion" obejmuje 15 stopni -/+...

 

W obecnym stanie auto spala około 6,5 litra na 100km w trasie - wydaje mi się że o 1 litr za dużo...i zapewne jest to skutek niedogrzania.

 

Ja na razie ratuję się tym że nie włączam ciepłego nawiewu... :mrgreen: ale nie używam samochodu na co dzień, także idzie przeżyć - jak będzie trochę cieplej wymienię te termostaty i już.

Opublikowano

ja jeżdźe na codzień, myślałem że już jesteś po wymianach...

zajrze do mojego szpeca co on mi powie

 

pozdrawiam

Opublikowano
czy niedogrzany silnik może powodować większe spalanie?

 

Tak - to jest jedna z przyczyn. A zima nie odpuszcza... Jak nic termostaty do przeglądu.

Opublikowano

Jeszcze w sprawie termostatów chciałem zapytać, kupować tylko w serwisie? Zaglądałem dziś na alledrogo i nie znalazłem termostatu głównego do mojego M47N nr 11517805811, tylko taki bez nr częsci

http://moto.allegro.pl/item944010234_termostat_ukladu_chlodzenia_silnika_bmw.html

 

termostat EGR nr 11717787870 znalazłem tu

http://moto.allegro.pl/item944009435_termostat_spalin_egr_agr_bmw_x3_x5_e60_i_inne.html

tylko opisany pod innymi modelami :duh:

 

Brać? Bo nie znam nawet cen w ASO

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oryginał do M47 jest do dostania za 165zł (główny) i 110zł (EGR).

To czy warto finansowo i czy warto ryzykować to sam sobie odpowiedz.

Generalnie termostat to nie jakieś ekstremalnie trudne cudo do wykonania tak, że można się skusić.

 

Tym bardziej, że producentom nie OEM’owym łatwiej przychodzą zmiany i poprawy konstrukcji.

Dobrym przykładem jest dodatkowe użebrowanie termostatu głównego.

Opublikowano

Maiłem koledzy to samo , na testach maksymalnie temperatura dochodziła mi do 72 stopni i to już przy mocniejszej jeździe

 

wymieniłem termostat , przy -10 stopniach , zimny silnik odpalony po 5 km mialem już 90 stopni :) jak ręką odjął i spalanie znacznie mi spadło , ostanio właśnie zastanawiałem czemu mi tak dużo paliła

 

w moim silniku mam tylko 1 termostat , u was trzeba sprawdzić 2

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

panowie jestem debilem :mad2:

nie sprawdzałem płynu chołodniczego, wczoraj wieczorem patrze a tam pływak czerwony poniżej króćca wlewu

Zapewne dlatego mam takie temperatury silnika...

 

Czciałem zapytać czy w instrukcji Sam Naprawiam dostępnej na innym wątku jeśli mowa o silniku wysokoprężnym M47TU to jest to mój M47N? Czy jest to jakiś inny, a mojego nie opisują?

Opublikowano

Ten mój wg. Ciebie

ma cztery wersje...

no i żadna nie nazywa się M47N tak jak mi wychodzi po VIN:

W instrukcji Sam Naprawiam o której pisałem wyżej nie ma mowy o silniku M47N tylko o silnikach M47 oraz M47TU...

Chyba że M47N zalicza się do M47? Co by sugerowały Twoje posty. No i jaki to silnik M47TU?

 

sory że drąże ale chciałbym to skapować

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M47 = VP44 = 136KM = 100KW = wysoki stopień sprężania

 

M47N = M47DU = CRI (III) = 150KM = 110KW = niższy stopień sprężania

 

 

Napisałem Twój bo założyłem, że zadasz sobie trud porównania paramaterów technicznych Twojego silniki z tymi z linka.

Opublikowano
M47N = M47DU = CRI

to jeszcze jest taki ....DU

a więc

M47N = M47DU = M47TU

- to tak dla większej jasności chyba...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.