Skocz do zawartości

320d niska temperatura silnika


kaszanowski

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Generalnie jest tak: wolno nagrzewa EGR, nie łapie temp. główny.

 

Najłatwiej odkrec term. i potrzasnac i dmuchać.

 

Pisałem o tym u siebie poczytaj a jak coś to pytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 446
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hmm...najlepiej by było zmienić od razu oba termostaty + nowy płyn do chłodnicy - jedna robota i będzie z głowy na parę lat... :wink:

 

Termostaty są w tym aucie od nowości (według daty produkcji na obudowach) także zapewne nadchodzi ich "koniec" powoli...według tego co ludzie piszą na forach te termostaty są dość "mało żywotne", więc to i tak sukces że przetrwały prawie 6 lat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

Jestem nowym użytkownikiem możne było już na ten temat pisane ale nie mogę znaleźć

Mam problem u mnie temperaturę na wskaźniku pokazuje lecz z nawiewów leci zimne powietrze nie wiem jaka jest przyczyna proszę o jakieś wskazówki.BMW e-46 320d

sprawdź czy nagrzewnica nie jest czasem zatkana.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego odpowietrz bardzo dobrze układ chłodzenia,to też może być powodem niewłaściwego dogrzania auta.termostat agr służydo szybszego dogrzania płynu,jeśli będzie on walnięty nie będzie dogrzewać szybciej płynu ale po przejechani ileś tam km powinno złapać 90stopni.sprawdz termostat główny a z tym agr jak tam wyżej piszą to ja bym się nie zgodził agr to szybsze dogrzanie płynu w krótszym czasie,a kak walnięty to też nagzeje się ale wolniej.przecież za to wszystko odpowiada termostat główny a te agr to takie ulepszenie i skomplikowanie silnika :roll: A jeśli kolego na wskażniku masz jak piszesz z 70 stopni a powietrze zimne z nawiewu możesz mięć walnięty czujnik temperatury są dwa jeden do ogrzewania w aucie a drugi do klimy w twoim przypadku możesz mięć walnięty od ogrzewania

a to takie coś naiczęściej pada z zwie się TERMISTOR :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tak, tak termistor a nie termopara.

 

W dieslu do wymuszenia obiegu do nagrzewnicy jest elektryczna pompka, mogła paść bądź jej sterowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tak termistor a nie termopara.

 

W dieslu do wymuszenia obiegu do nagrzewnicy jest elektryczna pompka, mogła paść bądź jej sterowanie.

a tu mnie zaciekawiłeś ... mógłbyś wskazać na realoem tę pompkę ??

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

kolego silbergrau mam to samo

jeździłem ostatnio z testem 7.0 na wyświetlaczu: silnik szybko łapie temperaturę, ale tylko do około 75-78 stopni...jeśli samochód postoi trochę z włączonym silnikiem to temperatura dojdzie to tych 90 - 92 stopni...

nawet tych 75 nie osiągnąlem podczas jazdy

spr. dziś ok -5', odcinek 25km głównie autostrada, prędkość ok 130km/h, nagrzał się do 65'-68', następnie po wiosce troszke przycisnąłem, ale 75' nie przekroczyła (wskaźnik stanął pionowo!), dopiero na postoju w garażu zaczęła rosnąć...

 

Od czego zacząć szukać przyczyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

kolego silbergrau mam to samo

jeździłem ostatnio z testem 7.0 na wyświetlaczu: silnik szybko łapie temperaturę, ale tylko do około 75-78 stopni...jeśli samochód postoi trochę z włączonym silnikiem to temperatura dojdzie to tych 90 - 92 stopni...

nawet tych 75 nie osiągnąlem podczas jazdy

spr. dziś ok -5', odcinek 25km głównie autostrada, prędkość ok 130km/h, nagrzał się do 65'-68', następnie po wiosce troszke przycisnąłem, ale 75' nie przekroczyła (wskaźnik stanął pionowo!), dopiero na postoju w garażu zaczęła rosnąć...

 

Od czego zacząć szukać przyczyn?

 

No to faktycznie mamy tą samą awarię... :mrgreen:

Ja przymierzam się już do wymiany obu termostatów + nowy płyn chłodniczy - i będzie spokój na jakiś czas...

 

Wskazówka temperatury mimo niedogrzania stoi pionowo, bo "pion" obejmuje 15 stopni -/+...

 

W obecnym stanie auto spala około 6,5 litra na 100km w trasie - wydaje mi się że o 1 litr za dużo...i zapewne jest to skutek niedogrzania.

 

Ja na razie ratuję się tym że nie włączam ciepłego nawiewu... :mrgreen: ale nie używam samochodu na co dzień, także idzie przeżyć - jak będzie trochę cieplej wymienię te termostaty i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w sprawie termostatów chciałem zapytać, kupować tylko w serwisie? Zaglądałem dziś na alledrogo i nie znalazłem termostatu głównego do mojego M47N nr 11517805811, tylko taki bez nr częsci

http://moto.allegro.pl/item944010234_termostat_ukladu_chlodzenia_silnika_bmw.html

 

termostat EGR nr 11717787870 znalazłem tu

http://moto.allegro.pl/item944009435_termostat_spalin_egr_agr_bmw_x3_x5_e60_i_inne.html

tylko opisany pod innymi modelami :duh:

 

Brać? Bo nie znam nawet cen w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oryginał do M47 jest do dostania za 165zł (główny) i 110zł (EGR).

To czy warto finansowo i czy warto ryzykować to sam sobie odpowiedz.

Generalnie termostat to nie jakieś ekstremalnie trudne cudo do wykonania tak, że można się skusić.

 

Tym bardziej, że producentom nie OEM’owym łatwiej przychodzą zmiany i poprawy konstrukcji.

Dobrym przykładem jest dodatkowe użebrowanie termostatu głównego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maiłem koledzy to samo , na testach maksymalnie temperatura dochodziła mi do 72 stopni i to już przy mocniejszej jeździe

 

wymieniłem termostat , przy -10 stopniach , zimny silnik odpalony po 5 km mialem już 90 stopni :) jak ręką odjął i spalanie znacznie mi spadło , ostanio właśnie zastanawiałem czemu mi tak dużo paliła

 

w moim silniku mam tylko 1 termostat , u was trzeba sprawdzić 2

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jestem debilem :mad2:

nie sprawdzałem płynu chołodniczego, wczoraj wieczorem patrze a tam pływak czerwony poniżej króćca wlewu

Zapewne dlatego mam takie temperatury silnika...

 

Czciałem zapytać czy w instrukcji Sam Naprawiam dostępnej na innym wątku jeśli mowa o silniku wysokoprężnym M47TU to jest to mój M47N? Czy jest to jakiś inny, a mojego nie opisują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mój wg. Ciebie

ma cztery wersje...

no i żadna nie nazywa się M47N tak jak mi wychodzi po VIN:

W instrukcji Sam Naprawiam o której pisałem wyżej nie ma mowy o silniku M47N tylko o silnikach M47 oraz M47TU...

Chyba że M47N zalicza się do M47? Co by sugerowały Twoje posty. No i jaki to silnik M47TU?

 

sory że drąże ale chciałbym to skapować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

M47 = VP44 = 136KM = 100KW = wysoki stopień sprężania

 

M47N = M47DU = CRI (III) = 150KM = 110KW = niższy stopień sprężania

 

 

Napisałem Twój bo założyłem, że zadasz sobie trud porównania paramaterów technicznych Twojego silniki z tymi z linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.