Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
według mnie zmień pierw termostat głowny a EGRa można pierw łatwo sprawdzić wykręcić go i dmuchnąć w niego tak dłużej jak będzie puszczał to walnięty jest>a co do termostatu głównego to troszke ciężko się dostać jest pod termostatem egr a dostać msię do niego to trzeba troszkę wykręcić tych pierduł
  • Odpowiedzi 446
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Termostat EGR sprawdzony, przedmuch jak przez rurke zwykła, wiec myślę że napewno go wymienie i zobaczymy co z głównym tylko w dalszym ciągu martwi mnie ten płyn z chłodnicy który ile bym nie dolał po chwili znika i nigdzie się nie leje :(

dodam ze autko stało na zewnątrz przez te mrozy i nie było odpalane...

Opublikowano
jeśli przeż ERG jest przedmuch to napewno walnięty jest bo nie powinno być.a co do ubytku płynu może przyłapało gdzieś płyn,sprawdzałeś do ilu stopni wytrzymuje na mrozie.ja np miałem tak zostawiłem moją bunie na mrozie 3 dni bez odpalania i pewnego dnia zachodzę i przewody twarde zamarzł mi płyn ale na szczęście nic się nie stało.a czy twój problem z ubytkiem płynu miałeś wcześniej??? czy po ostatnich mrozach???jeśli wcześniej to może uszczelka pod głowicą.jeśli nie dostała ci się woda do oleju to może jest walnięta głowica,lub uszczelka pod głowicą i przez wydech raem ze spalinami ci wyrzuca płyn,a spaliny jakie jest jakaś różnica w koloże spalin???
Opublikowano

Płyn mam do -35 a takich mrozów nie było w moim regionie. Fakt stała nie odpalana ponad tydzień, co do tego , że mi znika płyn, wydaje mi się że kolor spalin taki sam (podlatuje pod biały) sprawdziłem stan oleju i jest ok konsystencja raczej też. Przed tymi mrozami nie uciekał mi płyn i takich jaj nie było.

Jechałem zmienić gumy ok 5km gdzieś po 3km z klimatronika zaczęło lecieć zimne powietrze mimo 25 stopni ustawionych i to mnie zdziwiło, zatrzymałem się macha do góry i tak płynu musiałem dolać gdzieś 1L i webasto chodziło jak szalone było takie ciepłe, że aż troche się oparzyłem. Odczekałem aż trochę wszystko ostygło i jade dalej. Przejechałem może 1,5km i zapaliła się kontrolka która jeszcze mi się nigdy jeszcze nie zapaliła mianowicie o ubytku płynu w chłodnicy. Zalałem płynu tym razem ok 2L (z gumiarza zwątpiłem) i wracając do domu ani razu nie stanąłem żeby mu go dolać. Jego ubytek jest nie równomierny że tak powiem.

Mechanikiem nie jestem i nie wiem o co może chodzić :( :( :(

Opublikowano
Witam.wkońcu uporałem sie z problemem temperatury w mojej BMW jest już ok wskazówka stoi w pionie a na trasie delikatnie spada.ale kolejny problem znów jak odpalę auto przejadę ileś tam km wskażnik temperatury prawie w pionie ale z dmuchawy leci zimne powietrz a na climatronicu jest tak 25 29 stopni i zimne leci zatrzymałem się zgasiłem auto odpaliłem od nowa i już ok z nawiewu ciepło leci,nie jest to cały cza ale czasem coś takiego jest jeśli możecie podajcie przyczynę :(
Opublikowano
arni83x

 

a może masz walnięty czujnik temperatury w nagrzewnicy. Są 2. jeden odpowiada za klimatyzację ,drugi za grzanie. tu jest temat jak go sprawdzić i ewentualnie naprawić. u mnie walnięty był ten od klimy. one są identyczne. wiec jak ten od grzania jak jest walnięty to możesz mieć takie cuda jak opisujesz. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=116336

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
a możesz kolego powiedzieć mi gdzie ten czujnik się znajduje i czy dużo jest roboty z jego wymianą i gdzie ewentualnie mogę taki czujnik kupić?????
Opublikowano
dużo roboty nie ma, oba są wpięte w nagrzewnicę, jeden za nawiewem na nogi kierowcy , trzeba zdjąć plastik pod kierownicą, potem gąbkę wokół nawiewu, odchylić ile się da - do tego dostęp jest kiepski bardzo, ciężko rękę tam włożyć, a drugi jest wpięty z przodu w nagrzewice, trzeba wyjąć radio, potem panel climatronica i jest widoczny - lepszy dostęp, łatwiej wyciągnąć. W ASO kosztuje taki czujnik 70 zł za sztukę, lub ewentualnie tylko allegro - używany, ale w banalny sposób można naprawić za 1 zł, jak się ma tylko minimalne zdolności lutownicze. Przy twoim problemie z ogrzewaniem to będzie raczej ten czujnik z przodu za panelem climatronica. Ale w sumie żaden problem wyciągnąć oba i pomierzyć zwykłym multimetrem za 10 zł i będzie chociaż jasność czy to on jest przyczyną problemów ( co jest wielce prawdopodobne) no chyba że słynny "jeż"
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam.pomóżcie:problem z temperaturą bmw e46 m2.0 d termostat główny nowy i termostat EGR też na postoju temperatura podchodzi wskaznik prawie do pionu w czasie jazdy opada tak do 70stopni.a powiedzcie mi na jakiej zasadzie działa ta przysłona na wentylatorze.w mojej BMW cały czas jest otwarta.po przejechani 80km nie może na trasie złapać temperatury aby kreska była w pionie :(
Opublikowano

kaszanowski, przecież dałem fotki wcześniej...

arni83x - żaluzja po starcie powinna być zamknięta a otwiera się powyzej 107 C. Działa jak karton przed chłodnicą w żuku ;) Zasadniczo powinna być cały czas zamknięta - zwłaszcza zimą. Sterowana jest podciśnieniem, więc sprawdź wężyki podciśnienia dochodzące do niej - może sparciały i poległy.

Opublikowano
Sciagnij przewod podcisnieniowy z gruszki przy zaluzji, domknij zaluzje i zatkaj palcem kruciec przy gruszce, jesli zaluzja natychmiast sie otworzy (sprezyna w gruszce wypcha jarzmo) to znaczy ze padla gruszka, najpredzej membrana w srodku. Jezeli zaluzja pozostaje zamknieta to z odlaczonym przewodem podcisnieniowym odpal silnik i delikatnie palcem zatkaj przewod sprawdzajac czy jest ssanie. Jesli nie ma ssania to mogl pasc elektrozaworek lub przewody sa sparciale i podcisnienie ucieka. Sprawdz przewody. Jak sa OK to odlacz ten ktory zasila elektrozaworek (znajdziesz go idac po przewodzie od zaluzji), sprawdz czy jest w nim ssanie, jak jest, to padl elektrozaworek. Dla pewnosci podlacz bezposrednio przwod zasilajacy elektrozaworek do gruszki np. za pomoca kawalka przewodu, jesli zaluzja sie zamyka to znasz przyczyne.

Szukajcie na tym forum - jest sporo informacji.

Opublikowano
a czy można tą żaluzję jakimś drutem czy czymś podwiązać żeby była cały cza zaamknięta,kiedyś patrzyłem to można coś takiego zrobić że będzie zamknięta.a mże to wina termostaru głównego bo kupiłem go używkę z allegro
Opublikowano
a czy można tą żaluzję jakimś drutem czy czymś podwiązać żeby była cały cza zaamknięta,kiedyś patrzyłem to można coś takiego zrobić że będzie zamknięta.a mże to wina termostaru głównego bo kupiłem go używkę z allegro

ile razy można mówić że takich rzeczy nie kupuje się używanych......

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
a czy nada się sam termostat od silnika m 43 benzyny i założyć go w obudowę do e46 20.0d a koszt o 100zł mniejszy to samo powinno powinno być jak myślicie
Opublikowano
Myslę że można. Ja również przerabiałem termostat EGR. No może nie sam termostat lecz będziesz musiał przerobić rurki gumowe wraz z dodatkowym kolankiem, bo nie da sie inaczej ich spasować do wlotów. Są za krutkie i mają inaczej wyprofilowany kształt. Sama rurka nie wystarczy bo bedzie się zaginać i zaciskać pod wpływem wysokiej temperatury. Ja takie kolanko znalazłem w markecie w dziale ogrodniczym. :D :D :D
Opublikowano
a czy nada się sam termostat od silnika m 43 benzyny i założyć go w obudowę do e46 20.0d a koszt o 100zł mniejszy to samo powinno powinno być jak myślicie

tylko w termostacie od 2,0 D najczęściej uszkodzeniu ulega sama obudowa termostatu!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
chodzi mi głównie o sam termostat bez obudowy.od m43 sam termostat założyć do obudowy do 2.0 D,tylko pytanie czy są te same wymiaty jak w 2.0 D
Opublikowano

witam serdecznie posiadaczy bmw.otoz nie jestem zbyt w stanie pomóc bo sam mam dopiero od roku bm-ke i sam ciagle sie ucze.niedawno pisałem z takim problemem jak niedogrzewanie się silnika podczas jazdy.niestety problem nadal jest.wymieniłem termostat gówny oraz egr jak mi poradzono i za dużo sie nie polepszyło.Fakt iż temp.już mi nie spada ale jej uzyskiwanie jest nadal długie.Termostat egr i główny jest orginalny a układ jako tako nie ma powietrza.osiagnięcie temp.jest tylko osiągalne podczas jazdy i to nie delikatnej zaś na postoju to ostatnio chodziła godzine i wskazywała tylko 40stopni.Temperature przy minusie na zewnątrz -10 osiąga po 15km.Kiedy osignie juz te 90 to trzyma i nie spada lecz gdy zostawie ja na jakies pół godzinki to spadnie tak do 70.proszę o pomoc.....moja bunia to e46 z 98 roku 2l disel.

ps.to autko posiada jeszcze webasto[piec]ale jest nie sprawene choc to podobno nie ma znaczenia co do osiągania temperatury.pozdrawiam,.

Opublikowano
powiem Ci że mi też Webasto nie dogrzewa i tak samo zajmuje mu osiągnięcie temp. ! Także to raczej normalna sprawa i ja też mam wymienione oba termostaty na nowe oryginały! Na postoju żaden diesel nie osiągnie właściwej temp. pracy ponieważ ma inny niż benzyna bilans cieplny ( dłużej się nagrzewa ) , a jak postojy samochód to normalne że temp. spada!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Temperature przy minusie na zewnątrz -10 osiąga po 15km.Kiedy osignie juz te 90 to trzyma i nie spada lecz gdy zostawie ja na jakies pół godzinki to spadnie tak do 70.proszę o pomoc.....moja bunia to e46 z 98 roku 2l disel.

 

 

jak bym widzial moje auto. tak samo sie dzieje. jak temp spadnie do ok. 70C to potem jest problem z powrotem do wlasciwej temp.

wyczytalem ze w wiekszosci przypadkow zalecacie wymiane termostatu egr. czy taka sytuacja jak u mnie takze wymaga takiego zabiegu??? szczerze mowiac nie odczuwam roznicy w pracy silnika przy tej temp

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.