Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
no a ja wlasnie wrociłwm od mechanika. popraw jest bo wskazówka staje prawie do pionu ale jak sie jedzie to znowu opada do pierwszej kreski. jutro wyciągne term. egr i zobaczymy. troche mnie to chłodzenie frustruje bo na czesci z wymianą wydalem juz 250 pln a to dalej nie jest to. powiedzcie mi wiec koledzy dosiadający benzynowe e46 czy u was tez sa takie wałki z silnikiem i jego osprzetem bo to nie pierwszy raz jak cos przy silniku nawala. bo ja juz sie powaznie zastanawiam nad benzyna z gaziorkiem jakims dobrym na wiosne
  • Odpowiedzi 446
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
nadal z tą temperaturą to samo,ale dziś wykręciłem termostat EGR i są tam 4 takie plastiki na dole i u góry są urwane dwa.i jak dmuchałen w niego to przepuszcza powietrze jak jest zimny
Opublikowano
arni83x - no to masz odpowiedź. Tylko nie kupuj jakiegoś badziewia bo 2 razy wydasz kasę.

w tym przypadku nie kupi badziewia ponieważ termostat EGR występuje tylko jako oryginał!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

A zajechany, używany EGR to nie badziew?? No zastanów się... (bez urazy).

Czasem ludzie w desperacji kupią wszystko. Ja owszem, kupiłem używkę, ale miałem okazję ją sprawdzić najpierw. Termostat mało jeżdżony (kierowca miał pecha - a ja farta) - 60zł.

Opublikowano
bo ja nie kupiłbym używanego termostatu

...i chwała Ci za to TC a ja szanuję Twój wybór. Ja kupiłem pewniaka i mam 60zł w kieszeni.

BTW: Nie oceniam tu nikogo - to nie to forum. Na rynku są części nowe i używane - każdy kupuje to, na co go stać albo to, do czego ma dostęp. I chciałem tylko ostrzec przed pochopnym wyborem "okazyjnego" towaru - nie odbieraj tego jako atak na swoją osobę.

Koniec offtopu.

Opublikowano
witam.po dzisiejszej wymianie termostatu egr brak grzania w aucie,wskażnik temperatury rusł ładnie do pionu ale nanle zaczeła wskazóka spadać i zaczymała się zaraz za niebieskim polem,co jes???????????
Opublikowano
Witam.właśnie wróciłem od mechanika zmieniłem dwa termostaty EGR i termostat główny po przejechaniu 15km przy -11stopniowym mrozie nie otworzył się termostat bo dolny wąż zimny i chłodnica a wskażówka nie stoi w pionie jest narówno z kreską następną za niebieskim polem a wcześniej jak jest pion.układ został odpowietrzony.co może być przyczyną że wskazowka nie zatrzymuje się na pion??????czy bto przyczyna niskich temperatur?????? :(
Opublikowano
Muszę Cię zmartwić ale w moim aucie wskazówka temperatury stoi prosto przy -15 stopniach :( Nie mam niestety pomysłu co jeszcze może być nie tak w Twoim BMW...
Opublikowano
powiedzcie co może być jeszcze przyczyną niskiej temperatury silnika brak już słów :( do tej mojej buni dwa termostaty zmiana jest ale powinno być lepiej,chociaż do tej kreski przed wskazówką na wprost łapie dosyć szybko ale czemu nie łapie 90stopni i tak jak wyżej pisałem termostat nie otwiera się bo chłodnica zimna, dolny wąż.walnięty był termostat główny poobrywne łapki w obudowie plastikowej odpowiadające za dociśnięcie termostatu
Opublikowano
No zaraz... Jakby się nie otwierał, to temp. rosła by pięknie chyba. Jak jest zepsuty, czyli otwarty na stałe, to wtedy są problemy z grzaniem, bo puszcza obieg na chłodnicę.
Opublikowano
ale on wogule się nie otwiera bo chłodnica zimna i wąż ten nadole po stronie pasażera też zimny a na tym walniętym wąż zaraz się robił ciepły tu wychodzi na to że jest wszystko ok ale do końca nie jest
Opublikowano
powiedzcie co może być przyczyną że nie łapie mi temperatury,dziś temperatura powietrza była zerowa to wskazówka już wyżej się podniosła ale 90stopni nie było tak 75stopni.a jak włoncze czasem nawiew powietrze chodz jest wszystko poustawiane na nawiew ciepły leci chłodne powietrze a temperatura jest ka klimatroniku ustawiona na 32 stopnie.zgaszę auto odpalę od nowa i jest ok leci już ciepłe
Opublikowano

Witam Mam podobny problem z moją bmką.Dokładnie sprawa wyglada tak.

Auto odpalam przy tem,-10 i zaczyna sie problem z temperatura.auto bardzo ale to bardzo długo sie rozgrzewa.osiągniecie temperatury wogóle jest nie osiągalne a ja zamardzam w srodku.Nawet po przejechaniu 30 km autko nie osiąga tem.a jedynie wskazówka wychyli sie z 2mm za niebieskie pole.Wymieniłem termostat na nowy[orginalny] i odpowietrzałem do bulu.Niestety po wymianie termostatu bez większych zmian.teraz jak jest powyzej zera to pion osiągnie ale to tez trzeba wcisnąc w pedał albo przejachać z 15km.webasto nie działa bo nie potrafie go uruchomic ale nawet jesli jest padniete to co to ma do tak długiego nagrzewania się,Auto obecnie nie pszekracza 40st.chyba ze pokatuje z pół godziny.A nawet jak już troche się nagrzeje to jak wpadne na trase i popędze to po chwili znowu spada w okolicy niebieskiego pola.Moja bmka to e 46 320d 136ps.kwiecień 98r.proszę o pomoc w zdjagnozowaniu tej usterki,pozdrawiam jarek.

Opublikowano
sprawdz czy dolny gruby wąż robi się ciepły jak odpalisz auto i pochodzi trochę wąż ten znajduje się jak podniesiesz klape dochodzi do chłodnicy na dole po lewej stronie gruby wąż,powinien on być zimny do momentu otwarcia termostatu jeżeli on będzie się robił ciepły jak odpalisz auto to wada termostatu.mam ten sam problem co Ty brak już słów. wczoraj wymieniłem termostat główny a kiedyś termostat EGR poprawa jest wczoraj przy temperaturze otoczenia 0 stopni wskazówka podchodziła w okolicy 80 stopni ale 90 nie ma mowy żeby złapał i co jest,może jeszcze rzeczywiście układ jeszcze nie do końca odpowietrzony
Opublikowano
a czy jak nie do końca będzie układ odpowietrzony to może być powód do tego ż e nie będzie łapał równe 90stopni (wskazówka w pionie)
Opublikowano

jaro85 - sprawdź swój termostat EGR - to on odpowiada za szybkie rozgrzewanie silnika. Było już na tym forum kilka razy. Ja sam znam problem z autopsji. Zdemontuj go i dmuchnij - wszystko się wyjaśni, a demontaż nie jest kłopotliwy.

Jeśli nagrzana fura traci raz osiągniętą temperaturę to winny jest termostat główny.

arni83x - spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć układ - gdzieś na forum była zdaję się fajna instrukcja.

Opublikowano
a czy jak nie do końca będzie układ odpowietrzony to może być powód do tego ż e nie będzie łapał równe 90stopni (wskazówka w pionie)

 

z tym 90 stopni to kolego nie przesadzaj. Tak się utarło powszechnie i każdy uważa że optymalna temp to 90 stopni. Na termostacie głównym jest wybita temperatura otwierania termostatu która wynosi w silniku m47 85 stopni. poza tym wskazówka stoi w pionie już od 75 do 95 stopni. wiec jak chcesz dokładnie sprawdzić jaka jest temp. silnika sprawdzaj na wskaźniku cyfrowym w teście 7.0 o ile dobrze pamiętam. Także praca silnika w zakresie 82-92 jest jak najbardziej prawidłowa. Jeśli ktoś ma problem z osiągnięciem temperatury 80 stopni to może mówić że ma jakiś problem z układem chłodzenia. sporo wychładza nawiew ciepłego powietrza do auta, więc jak ktoś ustawia sobie na climatronicu 32 stopnie i nadmuch na max to ciężko złapać optymalną temperaturę. Przyczyną niedogrzania może być poza termostatami niesprawny podgrzewacz płynu chłodniczego ( ewentualnie webasto jak ktoś ma) - który to też niweluje straty ciepła i pozwala na szybsze nagrzanie silnika. opisywałem temat z podgrzewaczem w moim wątku tu http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=117366

 

a swoją droga zapowietrzony układ szedłby raczej w strone z problemami przegrzewania się silnika a nie niedogrzania, tak mi sie wydaje.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Jeśli nagrzana fura traci raz osiągniętą temperaturę to winny jest termostat główny.

nie do końca, bo zepsuty termostat egr przepuszcza płyn do dużego obiegu, więc objawy będą takie same czy uszkodzony jest główny czy egr. żeby zlokalizować który to najlepiej sprawdzać węże które się robią ciepłe a nie powinny. A najłatwiej ten egr zdiagnozować wykręcając go i sprawdzając dmuchnięciem czy nie przepuszcza - najlepszy sposób opisywany wiele razy na forum.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Mam 330d. Jakieś 2 miesiące temu wymieniłem 2 termostaty zakupione w ASO. Temperatura na zegarze analogowym do osiągnięcia pionu ma mały pół milimetrowy brak. Troche się zeshizowałem, ale po sprawdzeniu temp. w teście 7.0 pokazuje mi przy spokojnej jeździe od 88-90 stopni przy normalnym urzytkowaniu klimatronika w zimę. Auto moje nie posiada podgrzewacza ani webasta a temperatury w Danii (bo tutaj mieszkam) były ostatnio w granicach -15 stopni. Rozmawiałem też na ten temat z 2 kolesiami którzy mają 535 e60 i u nich sytuacja jest nie ciekawa, bo temperatura jaka jest przez nich osiągana przy podobnych warunkach atmoswerycznych jak u mnie to zaledwie 70 stopni. Wymieniali oni termostaty dla pewności ale nic to nie dało. Nie wiem czy w ich modelach jest podgrzewacz ale na pewno nie ma webasta. Przy wyższych temperaturach (po wyżej 0 stopni) temperatura u nich wraca do normy (ok. 90 stopni). Nie mają też oni żaluzji na chłodnicy. Może to mały błąd konstruktorów BMW lub wyprzedzają oni czas zwarzywszy na postępujące ocieplanie się klimatu :lol: , lub też w projektowaniu systemu chłodzacego brała udział jakaś ekipa mieszkająca w rejonie równika :lol: . :mrgreen:
Opublikowano

Podepne się....

 

Z tego postu wnioskuje ze sam mam walnięte oby dwa termostaty zaczne wymiane od EGR-u

Gdzie się znajduje główny termostat (może fotka jak go rozmontować) ?

I gdzie przy tym wszystkim ucieka mi płyn z chłodnicy ba wlałem już ponad 10L a pod autem sucho, zero wycieku :( :(

Proszę o Pomoc bo brak sił............... :( :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.