Skocz do zawartości

320d niska temperatura silnika


kaszanowski

Rekomendowane odpowiedzi

Ja u siebie naprawilem.

 

Objawy byly nastepujace : nawet przy +5C na zewnatrz nie mozna bylo nigdy nagrzac plynu ponad 73C (wskazowka ok 1mm przed pionem).

 

Wymienilem termostat glowny (orginal BMW ok 200zl) - w starym o dziwo lapki nie byly urwane , wygladal zupelnie ok ! Po wymianie jednak samochod znowy zaczal sie nagrzewac do 88C jednak dosyc wolno i w trasie temperatura potrafila spasc nawet na nieco ponad 1/4 skali.

 

Wymienilem wiec termostat EGR'u (tez orginal, ok 140zl) ... i w koncu jest tak jak powinno byc ! :) tzn 88C szybko i stabilnie, wskazowka w pionie :).

 

2 uwagi:

 

Test z dmuchaniem w termostat EGRu po jego zdjeciu jest niezbyt dobry , bo nowy termostat z ASO tez przepuszcza troche powietrza. Fakt ..przez stary mialem praktycznie przeplyw powietrza bez oporow, a w nowy trzeba troche z sila dmuchnac ale tez powietrze przelatuje. Wiec jak ktos nie ma punktu odniesienia jak ma to powietrze leciec to lepiej nie sobie ten test daruje.

 

Odpowietrzenie takie na postoju to mozna o kant d.... potluc ...odpowietrzalem wg instrukcji z TISa a potem kolejnego dnia ponad 400km trasy jeszcze ok 1 litr plynu musialem dolac. Prawda jest taka ze odpowietrzy sie to dopiero po ok 200km przejechanych z kilkoma przystankami ...albo po prostu po kilku przjechanych odcinkach ponad 10km. Jak uklad jest zapowietrzony te temperatura wariuje, wiec nie dziwcie sie ze tuz po wymianie termostatow macie wieksze szopki jak przed ich wymiana ...trzeba pojezdzic kilka dni i posprawdzac poziom plynu, i ew. dolewac.

Tyczy sie to glownie termostatu glownego , ale i EGRu takze.

 

pozdro

Piotrek

witam,

Odniosę się do opisanej sytuacji:

1. Ja wymieniłem termostat główny (ASo 193zł), też nie zauważyłem żadnych oznak fizycznego popsucia starego termostatu. Po wymianie samochód nagrzewał się do prawidłowych wartości, tylko robił to wolno (10-15km jazdy). W trasie temp. praktycznie nie spadała (2 stopnie różnicy było). Odpowietrzyłem układ według czynności podanych na forum i więcej dolewać nie musiałem.

2. Sprawdziłem termostat Agr i on przepuszczał powietrze więc postanowiłem go wymienić, kupiłem w ASO 133zł i nowy nie przepuszczał wcale. Płuca mam zdrowe ale jak bym nie dmuchał to nic nie puszczał.

Według mnie jeżeli wymieniłeś główny a temp ci mimo wszystko spadała znacząco w trasie to coś jest nie tak, bo to właśnie on jest odpowiedzialny za utrzymywanie stałej temp. Być może ominąłeś jakąś czynność przy odpowietrzaniu układu i dlatego ci spadała. Termostat AGR odpowiada tylko za szybsze nagrzewanie, dogrzewanie silnika, gdy go wymieniłem spadł dystans jaki muszę przejechać żeby płyn osiągnął optymalną temp. Metodę z dmuchnięciem jak i sposób odpowietrzenia układu opisany na forum uważam za dobre.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 446
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To u mnie jest chyba AGR dlatego ze wolno sie nagrzewa a jak bylem w trasie to nie stala pionowotylko 1cm przed pionem,jak sie zatrzymalem lekko go gazowalem i sie bujnela ale zaraz opadla w to samo miejsc wiec chyba to ten tak mi sie wydaje prawda??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solaro nie jestem do końca pewien ale wydaje mi się że jeż nie ma większego wpływu na niedogrzanie sie samochodu (nie wiem czy masz na myśli wnętrze czy silnik?) bo jeż reguluje obrotami nawiewu i jak jest coś z nim nie tak to na niskich obrotach mogą falować obroty jest to słyszalne przynajmniej ja tak miałem ale skorzystałem z opcji naprawy jeża czyli przelutowałem nóżki chyba tranzystorów (miałem 2) i wszystko wróciło do normy chociaż falujące obroty zdarzały się sporadycznie ale za to teraz mam zupełny spokój

 

niedogrzanie silnika może pochodzić od przepuszczających termostatów bo nawiew powietrza nie powinien pobierać tyle ciepła z silnika żeby aż go schładzać przynajmniej tak mam że na opcji AUTO to nie leci ciepłe powietrze dopóki silnik nie osiągnie jakieś tam temperatury dopiero potem włącza sie silniejszy nawiew z ciepłym powietrzem

 

 

mam jeszcze pytanie odnośnie kalibracji wskaźnika temperatury czy ktoś już to robił? chodzi o to że nie pokazuje mi pionu przy rozgrzanym silniku brakuje ok 2 mm jednocześnie na zimnym to wskazówka też jest o te 2mm poniżej niebieskiego pola jak ją popchnę drucikiem żeby był pion to po pewnym czasie i tak wróci do poprzedniego stanu jak mam to zrobić żeby było dobrze?

i nie piszcie że to wina termostatu bo tez tak myślałem i go wymieniłem bo jak by nie było tez był zepsuty (na kompie pokazywał max 79st a po wymianie na nowy oryginalny BMW 169zł pokazuje 88st czyli tak jak pisało na termostacie a pionu i tak nie ma) i mam tylko jeden termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój nowy oryginał z ASO egr-u tez minimalnie przepuszczał. nie jest z nim tak że jest 100% szczelny, ale 98%. Jak się bardzo mocno dmuchnie minimalnie powietrze przechodzi. W zepsutym szczelność była 0%, dmuchało się jak zwykła pusta rurka.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blastar, gdzie ty kupiles org. termostat glowny BMW za 169zl ? :shock:

 

maciek1987 - za spadki temperatury w trasie odpowiada uszk. termostat EGRu , juz nie jedna osoba to napisala na forum i ja tez tak uwazam.

 

Klaudek33 - termostaty tylko orginal BMW. Ktos pisal ze kupil glowny Febi za 165zl (wiec roznica w cenie ok 30zl) i mial wciaz problemy.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blastar, gdzie ty kupiles org. termostat glowny BMW za 169zl ? :shock:

 

maciek1987 - za spadki temperatury w trasie odpowiada uszk. termostat EGRu , juz nie jedna osoba to napisala na forum i ja tez tak uwazam.

 

Klaudek33 - termostaty tylko orginal BMW. Ktos pisal ze kupil glowny Febi za 165zl (wiec roznica w cenie ok 30zl) i mial wciaz problemy.[/quo

 

A co sądzisz o moim problemie ktory mam wymienic najpierw???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem u siebie najpierw główny termostat, a termostat Agr nie bo postanowiłem najpierw sprawdzić czy jest dobry po przez dmuchnięcie. Okazało się że Agr był tez popsuty, dmuchało się jak przez rurkę. Ale nie miałem nowego więc założyłem stary i jeździłem tak dwa tygodnie. Efekt był taki: temp dochodziła do 84stopni i w trasie spadała do 82, wskazówka cały czas była w pionie.

po dwóch tygodniach wymieniłem również termostat agr i w efekcie temp była 88-86 stopni. Więc jeśli wzrost temp o te 4 stopnie uważacie za dogrzewanie silnika dzięki termostatowi agr to się zgadzam. Ale jeśli ktoś pisze że po winie termostatu głównego temp w trasie mu spada do pierwszej kreski, czyli w moim przypadku do około 50stopni to według mnie coś jest nie tak.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem u siebie najpierw główny termostat, a termostat Agr nie bo postanowiłem najpierw sprawdzić czy jest dobry po przez dmuchnięcie. Okazało się że Agr był tez popsuty, dmuchało się jak przez rurkę. Ale nie miałem nowego więc założyłem stary i jeździłem tak dwa tygodnie. Efekt był taki: temp dochodziła do 84stopni i w trasie spadała do 82, wskazówka cały czas była w pionie.

po dwóch tygodniach wymieniłem również termostat agr i w efekcie temp była 88-86 stopni. Więc jeśli wzrost temp o te 4 stopnie uważacie za dogrzewanie silnika dzięki termostatowi agr to się zgadzam. Ale jeśli ktoś pisze że po winie termostatu głównego temp w trasie mu spada do pierwszej kreski, czyli w moim przypadku do około 50stopni to według mnie coś jest nie tak.

 

Ok nie spadala do pierwszej kreski (mialem na mysli ta na 1/4 skali) ale wyraznie odchylala sie od pionu (pewnie na jakies 70C).

 

Zreszta mysl co chcesz, ja wiem jak u mnie bylo, opisuje to na forum i tyle ...bez zadego sciemiania i domyslania sie, pisze tylko jak bylo w praktyce.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotres więc jeśli aż tyle CI opada temperatura podczas jazdy to może masz nie sprawną żaluzje która jest za chłodnicą i się nie zamyka więc ciągle CI wieje przez nią i schładza silnik bo jeśli termostaty ok to nic innego mi nie przychodzi do głowy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotres na początku napisze że nie chciałem się wymądżać ani pouczać też pisze tylko jak było u mnie w praktyce. Jeśli temp ci spadała do tej kreski na 1/4 wskażnika to u mnie było wtedy około 60 stopni i uważam że taki spadek podczas trasy jest oznaką niesprawnego termostatu głównego.

Jeśli chodzi o żaluzję to też kiedyś myślałem że w takim przypadku mogą być niesprawne ale ktoś tu na forum napisał że sprowadził samochód z Włoch i nie miał wogólę żaluzji a mimo to auto utrzymywało optymalną temp. więc wychodzi że nie mają one aż tak ogromnego znaczenia. Poza tym ja sam przysłoniłem chłodnice z przodu żeby sprawdzić jaki jest efekt i stwierdziłem że nie miało to wpływu na szybsze nagrzewanie się płynu przy niesprawnych termostatach.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobiłem autem 1900 km nie mam w ogóle żaluzji i auto trzymało temperature idealnie wiec naprawdę nie obstawiał bym ze to moze byc przyczyna spadku temperatury silnika. co z tego ze wiatr wieje przez chlodnice jak nie ma obiegu wody przy sprawnym termostacie głownym i nic nie studzi. dawniej auta nie miały takiego wynalazku a temperatura było w normie to moze troche pomaga ale nie tak zeby temperatura spadało na 60 stopni, skoro termostat sie zamknie przy 85 (jak jest sprawny)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy forumowicze i podpowiadacze :)

 

oto mój post w tym temacie:

przez kiluś » 09 Sty 2011 15:36

 

Podpinam się pod wątek, przeczytałem pierwsze 12 stron i trochę mi się namieszało bo ze 2-3 wykluczające się wzajemnie wnioski wyciągam (jestem tu nowy ), zatem opiszę mój problem.

 

Odpalam auto i lecę nim z Ina do Bydgoszczy (nieco ponad 40km), cała trasa wskazówka jest w obszarze między niebieskim a pierwszą kreską, nie dalej. W Bydgoszczy stanę na 2-3 światłach i mam już pion, który jak tylko nieco przyspieszę zaraz zlatuje w ten obszar powyżej opisany.

 

Klimatronik grzeje elegancko mimo że wskazówka prawie nigdy nie stoi w pionie. Wniosek... główny sprawny, egr walnięty?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź (i wyrozumiałość)

 

 

 

Powiem co zrobiłem... sprawdzenie obu termostatów. Walnięty był ten główny, na egr był ok. Główny został zmieniony - na oryginał. Mechanior kazał jeździć, więc ja nie pytając... zacząłem jeździć i.............. jest lepiej. Nie muszę już przejechać 40km żeby wskazówka zbiżyła się do lub lekko przekroczyła pierwszą kreskę. obecnie po kilku-kilkunastu kilometrach wygląda to tak:

 

http://www.iv.pl/images/82154855953917146539.jpg

 

Jest LEPIEJ!... ale do ideału jak widać daleko. Mechanior mówi, że na bank trzeba wymienić świecę (tudzież sztyft, szyft, shit) w webasto. Nawet nie wiedziałem, że je mam, wszak jestem inż. mechanikiem hahahahahaha. Temat dla kolegów podpowiadaczy. Zakładamy, że oba termostaty są ok. Mechanior jest w porządku, więc zakładamy, że system nie jest zapowietrzony. Dodam jeszcze, że nie miałem okazji przejechać takiej prawdziwej trasy na minimum 50km na raz od odbioru mojej suczki (bmw znaczy się) od wymiany termostatu.

Obiecuję dzielić się dalszymi działaniami, jeśli nikt mnie nie wyśmieje tu na forum za brak wiedzy :P wyśmiewać proszę bezpośrednio do mnie hihi.

 

 

EDIT: temperatura otoczenia nie wyskakuje za przedział od -2 do +5 st.C

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz możesz zawsze wejść w testy i zobaczyć jaką masz temperaturę, może wskaźnik przekłamuje. Ja też mam webasto zepsute i auto nagrzewa mi się około 10 km przy mrozie, na nowym termostacie także u Ciebie jest coś nie tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy czujnik temperatury? Mam trochę dość już "podłączania pod komputer" i jestem bliski kupna odpowieniego kabla - programy już są. Trochę jestem zaskoczony dizelkiem BMW. Jest to "drugie" auto w domu. Do tej pory jeździłem dizlami spod marki renault, VW, a obecnie peugeot. I wszystkie "łapały" temperaturę... normalnie, po kilku kilometrach, więc jakieś tam mrozy (kilka - kilkanaście st.C) nie robią na mnie wrażenia. Tak nie powinno być. Chciałbym temat zamknąć zimą, żeby mieć pewność że jest ok.

Autko kupiliśmy w okolicach września/października zeszłego roku i to rozgrzewanie nie budziło wątpliwości. Jednak zima mnie wkurza :) wskazówka powinna być po środku!!!!!!!!

 

I żeby nie było że forum nie czytam :P wszystkim przeciwnikom i zwolennikom mówię stanowcze.... usunąłem klapki z kolektora :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień jeszcze termostat egr ! nawet bez webasto auto powinno się zagrzać po paru kilometrach! co do wymiany świecy w webasto to czy ktoś to sprawdził facem? nie wymieniaj nic w ciemno , bo może pompka wody może sterownik a to nie są tanie rzeczy .... i nie rozbieraj webasto bez kompletu nowych uszczelek...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oczywiście termostat EGR rozwiązał sprawę, no i przy okazji okazało się że webasto jest ok :duh:

Wymiana banalnie prosta a efekt... wskazówka stoi jak.. powinna ;)

Dziękuję za podpowiedzi kolegom forumowiczom i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa pytania bo kolega z pracy ma tez problem z 320d (ja swoj termostatmi rozwiazalem).

U niego nie dogrzewa. W tescie 7.0 temp dochodzi do 62 stopni max.

Na kompie niby wywalilo blad czujnika temperatury.

 

Pytania czy test 7.0 i wskaznik temp korzystaja z tego samego czujnika?

Ktory waz sprawdzic czy sie dogrzewa jednak silnik a tylko wskaznik przeklamuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

kolego ^^kaszanowski^^ okolo 4miechów temu mialem identyczny problem.Zimą w aucie masakra :evil: ale fotele podgrzewane wiec nie było zle :D .u mnie tez temperatura nie przekraczała niebieskiego pola. po wymianie termostatu głównego problem zniknął. koszt to 150 zeta plus wolny czas.ja osobiście robiłem to sam.wszystko siegniesz od góry silnika.termostat przykrecony na 4śrubki 6. okolo 2-2,5godzinki roboty z palcem w nosie :cool2: .daj znać jak ci poszlo.

 

Pozdrówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.