Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zrób tak:

 

1- Odkręcamy odpowietrzniki na: dolocie do chłodnicy, termostacie EGR, dolocie i powrocie ogrzewania (4 szt.)

2- Dolewać wolno płynu

3- Gdy zacznie wyciekać płyn zamknąć odpowietrzniki na: dolocie do chłodnicy i powrocie ogrzewania

4- Wypełnić płynem zbiornik wyrównawczy do maksimum (dla zimnego silnika)

5- Zamknąć pozostałe odpowietrzniki pozostawić otwarty zbiornik wyrównawczy

6- Uruchomić silnik nie zwiększać obrotów, ustawić temperaturę na maximum, a wentylator na minimum, jeśli obniży się stan dolać płynu

7- Zamknąć zbiornik wyrównawczy i kilkukrotnie zwiększyć obroty do ok. 2500

8- Nie wyłączając silnika odkręcić korek zbiornika i dolać płynu do maksymalnego zimnego poziomu

9- Pozostawić włączony silnik na ok. 5minut - do momentu, aż strumień powrotny w zbiorniku wyrównawczym będzie wolny od pęcherzy powietrza

10- W razie potrzeby dolać płynu do maksymalnego zimnego poziomu, następnie zamknąć korek

 

Samym wskaźnikiem nie ma co się sugerować, bo od około 78st. już ma pion - temperaturę trzeba sprawdzać na teście 7.0

  • Odpowiedzi 446
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Koledzy a przy jakiej temperaturze powinien się włączać wentylator?? wczoraj wymieniłem termostat główny i po uruchomieniu testu 7.0 zaobserwowałem następujące rzeczy:

1.Wskazówka jest w pionie już przy 73 stopniach

2. W czasie jazdy z włączonym nawiewem utrzymywał mi 90stopni.

3. na postoju jak wyłączyłem nawiew to temp mi rosła, doszła do 101stopni i wiatrak nie chodził jeszcze i żaluzje były cały czas zamknięte, A wskazówka cały czas była w pionie. Nie wiem jak długo by jeszcze rosła bo włączyłem nadmuch i spadła.

Dodam iż termostat główny kupiłem w ASO (193zł), Sprawdziłem termostat egr jest popsuty zamierzam również wymienić.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
Na forum gdzieś znalazłem że trzeba w niego dmuchnąć i nie powinien powietrza puszczać. Więc po wyjęciu termostatu egr wziąłem go i dmuchnąłem ustami, puszczał powietrze w obydwie strony

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
a powiedzcie mi jak temperatura dochodzi do pionu ale jak stanę na światłach to spada i to od pionu potrafi nawet prawie do pierwszej kreski spaść w krótkim czasie, fakt przy mrozach to który termostat jest zwalony. główny nowy, egr sprawny? Bo już sam nie wiem co jest co po przeczytaniu tego obszernego wątka...
Opublikowano

Podpinam się pod wątek, przeczytałem pierwsze 12 stron i trochę mi się namieszało bo ze 2-3 wykluczające się wzajemnie wnioski wyciągam (jestem tu nowy :P), zatem opiszę mój problem.

 

Odpalam auto i lecę nim z Ina do Bydgoszczy (nieco ponad 40km), cała trasa wskazówka jest w obszarze między niebieskim a pierwszą kreską, nie dalej. W Bydgoszczy stanę na 2-3 światłach i mam już pion, który jak tylko nieco przyspieszę zaraz zlatuje w ten obszar powyżej opisany.

 

Klimatronik grzeje elegancko mimo że wskazówka prawie nigdy nie stoi w pionie. Wniosek... główny sprawny, egr walnięty?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź (i wyrozumiałość)

Opublikowano
ja bym sprawdził czy ci się żaluzje chłodnicy zamykają. Jeżeli na takiej trasie ci sie nie nagrzewa to albo czujnik popsuty albo termostat główny bo to on jest odpowiedzialny za utrzymywanie prawidłowej temp. Ale skoro w mieście na światłach się grzeeje a na trasie nie to bym obstawiał że żaluzje nie pracują.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
Ja nie mam wcale żaluzji i temperatura sie trzyma caly czas 88-90 stopni po wymienie 2 termostatów, wiec nie obstawiał bym żaluzji o to raczej mega wpływu nie maja na temperature skoro płyn przy sprawnym termostacie nie przechodzi przez chlodnice to co ma do tego żaluzja?
Opublikowano

Masz kolego Jarek 159 racje z tymi żaluzjami. Dziwi mnie tylko to że

(...)Klimatronik grzeje elegancko mimo że wskazówka prawie nigdy nie stoi w pionie. (...)

Jak może grzać dobrze jak silnik nie jest dobrze nagrzany?

Może tylko Ci się tak wydaje że grzeje dobrze?? Jak by nie to to ja bym obstawiał że masz:

1.Główny termostat popsuty bo jeżeli nawet ci się nagrzeje to nie utrzymuje temp.

2.Termostat EGR popsuty bo bardzo wolno Ci się nagrzewa.

No i nie zdziwił bym się jak by ci w Inpie wyskoczył Błąd Podgrzewacza dodatkowego.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
Masz kolego Jarek 159 racje z tymi żaluzjami. Dziwi mnie tylko to że
(...)Klimatronik grzeje elegancko mimo że wskazówka prawie nigdy nie stoi w pionie. (...)

Jak może grzać dobrze jak silnik nie jest dobrze nagrzany?

Może tylko Ci się tak wydaje że grzeje dobrze?? Jak by nie to to ja bym obstawiał że masz:

1.Główny termostat popsuty bo jeżeli nawet ci się nagrzeje to nie utrzymuje temp.

2.Termostat EGR popsuty bo bardzo wolno Ci się nagrzewa.

No i nie zdziwił bym się jak by ci w Inpie wyskoczył Błąd Podgrzewacza dodatkowego.

 

w srodku może grzać nie mowie ze nie nawet jak sie nagrzeje na 60 stopni to w srodku bedzie ciepło.. ale to nie zdrowe dla silnika z niedogrzanym silnikiem jezdzic no i wiecej pali do tego webasto chodzi bez przerwy polecam wymiene glownego termostatu na 100 % pomoże wydatek sie zwroci przy 2 tankowaniu.

Opublikowano
a mnie ktoś pomoże ? wnioskuje, że główny walnięty, a ma miesiąc czasu...
Opublikowano

ja tez uważam że jeżeli spada temp podczas postoju dość znacząco, tak jak ty piszesz do pierwszej kreski czyli około 62stopnie to termostat główny nie trzyma właściwie.

Jednak jak ma dopiero miesiąc to przypuszczam że kupiłeś zamiennik jakiś nie oryginał? A sprawdzałeś termostat egr? Nie zajmuje to dużo czasu a może pomoże.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano

Na początku dzięki chłopaki za podpowiedzi, po niedzieli (czyli już niedługo:) ) planowałem odstawić na zrobienie klapek w kolektorze, to przy okazji lepsze pewno będzie mechanior miał dojście do wybadania termostatów + ew. wymianę.

 

P.S. nr1

No i nie zdziwił bym się jak by ci w Inpie wyskoczył Błąd Podgrzewacza dodatkowego.

2 błędy NO NAME mi wyskakują, jeden coś z trakcją (google pomogło) drugi to P3FF1. To może być błąd podgrzewacza dodatkowego? Jakoś nigdzie wyszukać tego nie mogę (viewtopic.php?f=48&t=144609).

 

P.S. nr2

Jeśli "P.S. nr1" jest offtopem to niezamierzonym :P

Opublikowano
witam, wtrace sie co do tematu, podobno bety z wloch nie maja jakiejs tam oslony przed chlodnica i przez to sie nie dogrzewaja w zimie, to prawda? (mimo sprawnych termostatow itd)
Opublikowano
a ja zapytam inaczej:) podczas jazdy w trasie ze stałą predkością niezależnie czy 120 czy 150 mam temp silnika 96 stopni... w miescie równo 90... czy u Was też tak jest?? boje się co bedzie jak przyjdzie lato :evil:
Opublikowano

Witam ponownie dziękuje wszystkim z tego miejsca za podpowiedzi przy odpowietrzenia układu - zrobiony według TIS'a ;)

Po wymianie termostatu EGR (oryginał) sytuacja była jeszcze bardziej beznadziejna, więc wczoraj wymieniłem termostat główny (oryginał), test 7 i wzrost temp silnika jest płynny w dość krótkim czasie po przejechaniu 8 km góra 10 km przy prędkości 60 - 70 km/h, wskazówka stoi w pionie już przy 74 C, jadąc czekałem aż osiągnie powyżej temp 85 C, ale problem zaparowanych szyb sprawił, że włączyłem ogrzewanie (przy temp 81 C) i temperatura spadła i wskazówka również się opuściła delikatnie 2 - 3 mm (temp 75 C). Szyby odparowały wyłączone ogrzewanie temp rośnie, poczekałem tak do 90 C i włączyłem ogrzewanie temp spadła do 83 C wskazówka w pionie. Moje pytanie czy tak powinno być czy to jest już prawidłowa praca układu. Mam ochotę sprawdzić czy przy temp ok 105 C włączy się wentylator i otworzy żaluzja bo tego jeszcze nie sprawdzałem co o tym sądzicie ?? dzięki za wszelkie sugestie i spostrzeżenia.

Opublikowano
ja tez uważam że jeżeli spada temp podczas postoju dość znacząco, tak jak ty piszesz do pierwszej kreski czyli około 62stopnie to termostat główny nie trzyma właściwie.

Jednak jak ma dopiero miesiąc to przypuszczam że kupiłeś zamiennik jakiś nie oryginał? A sprawdzałeś termostat egr? Nie zajmuje to dużo czasu a może pomoże.

 

 

Maciek przepraszam ,że tak długo się nie odzywałem. Kupiłem firmy EPS i jak wyjąłem mój stary to też było na nim to napisane, tylko nie jestem pewien na 100 % że był tam też znaczek BMW. Jak wrócę do domu to sprawdzę. EGR sprawdzałem, był OK.

Opublikowano

Witam.

Ja wymieniłem najpierw główny termostat i wtedy na trasie utrzymywał mi 84 stopnie niezależnie od tego czy włączony nawiew czy nie.

Następnie wymieniłem termostat AGR i na trasie utrzymuje mi 87-88stopni również nie zależnie od nawiewu. Jeżeli miałem wyłączony nawiew i włączyłem go to temp spadała o 3 stopnie a po chwili rosła i utrzymywała się na właściwym poziomie.

Dodam tylko że mam popsuty podgrzewacz. A i przy okazji spytam czy jeżeli wypnę wtyczkę od podgrzewacza to nic się nie stanie? bo podgrzewacz podnosi mi obroty silnika ale nie zaobserwowałem żeby grzał więc po co on mi??

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
według mnie jeżeli podnosi obroty silnika to działa może porostu tego nie odczuwasz. Jeżeli odłączysz wtyczkę nic się nie stanie.
Opublikowano
Witam panowie dzis pojechalem na trening i jechalem z kolega nie patrzylem na wskazowki wogole ale kolega zauwazył ze nie dogrzewa i faktycznie nie pojawila sie w pionie wskazowla tylko troche przed i nawet ani razu nie byla w pionie:( Co sądzicie od ktorego zacząc termostatu???
Opublikowano

zacznij od egr-u bo najłatwiej sprawdzić. jeśli to nie pomorze to termostat główny. Następnym miejscem gdzie może przepuszczać do dużego obiegu jest zawór ogrzewania.

No i ostatni rzecz jaka wpływ na szybkość nagrzewania to niesprawny podgrzewacz elektryczny.

Więcej opcji nie ma.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Ja u siebie naprawilem.

 

Objawy byly nastepujace : nawet przy +5C na zewnatrz nie mozna bylo nigdy nagrzac plynu ponad 73C (wskazowka ok 1mm przed pionem).

 

Wymienilem termostat glowny (orginal BMW ok 200zl) - w starym o dziwo lapki nie byly urwane , wygladal zupelnie ok ! Po wymianie jednak samochod znowy zaczal sie nagrzewac do 88C jednak dosyc wolno i w trasie temperatura potrafila spasc nawet na nieco ponad 1/4 skali.

 

Wymienilem wiec termostat EGR'u (tez orginal, ok 140zl) ... i w koncu jest tak jak powinno byc ! :) tzn 88C szybko i stabilnie, wskazowka w pionie :).

 

2 uwagi:

 

Test z dmuchaniem w termostat EGRu po jego zdjeciu jest niezbyt dobry , bo nowy termostat z ASO tez przepuszcza troche powietrza. Fakt ..przez stary mialem praktycznie przeplyw powietrza bez oporow, a w nowy trzeba troche z sila dmuchnac ale tez powietrze przelatuje. Wiec jak ktos nie ma punktu odniesienia jak ma to powietrze leciec to lepiej nie sobie ten test daruje.

 

Odpowietrzenie takie na postoju to mozna o kant d.... potluc ...odpowietrzalem wg instrukcji z TISa a potem kolejnego dnia ponad 400km trasy jeszcze ok 1 litr plynu musialem dolac. Prawda jest taka ze odpowietrzy sie to dopiero po ok 200km przejechanych z kilkoma przystankami ...albo po prostu po kilku przjechanych odcinkach ponad 10km. Jak uklad jest zapowietrzony te temperatura wariuje, wiec nie dziwcie sie ze tuz po wymianie termostatow macie wieksze szopki jak przed ich wymiana ...trzeba pojezdzic kilka dni i posprawdzac poziom plynu, i ew. dolewac.

Tyczy sie to glownie termostatu glownego , ale i EGRu takze.

 

pozdro

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.