Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ja uklad odpowietrzalem caly dokladnie od a do zet, wiec nie sadze zebym mial zapowietrzony... i wlasnie nie wiem co jest grane.. bo wlasnie tak jak kolega pisze, przeciez raczej jakby bylo zapowietrzone to by sie bardziej grzalo a nie chlodzilo?
  • Odpowiedzi 446
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

320d 136KM 2000r. 210 tys km

 

U mnie plyn nie zmieniany, uklad na bank nie zapowietrzony, przez 3 lata wszystko bylo idealnie a w ta zime:

 

wskazowka ok 2 mm przed pionem

temperatura cieczy w tescie 7.0 :

69 do 74*C po przejechaniu 23km

 

We wnetrzu jest ciepło, nagrzewa sie szybko raczej (schodzi z niebieskiego pola na wskazniku, czyli do 55*C dochodzi po ok 3km jazdy).

 

Zaluzja na chlodnicy jest ciagle zamknieta (prawidłowo).

 

Zastanawiam sie czy to termostat czy moze czujnik tempratury cieczy ? jesli termostat to ktory obstawiacie - glowny czy EGR?

 

Zmienial ktos czujnik temperatury cieczy ? Jaki ma on nr czesci i gdzie jest schowany ? Nie moge go znalezc w realoem.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
w 320d jest troche inny uklad jak w 318i ...
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
a czy nieprawidlowa temperatura w zimie moze miec cos wspolnego z tym ze silnik chodzi w trybie awaryjnym (tzw, not program)?
Opublikowano

nowe fakty:

 

Czujnik temperatury plynu chyba mam jednak OK ...dzis przy 68*C w tescie 7.0 profesjonalny termometr z sonda wlozona w zbiorniczek przy chłodnicy pokazal 63*C.

 

Dzis po 50km jazdy nie udało mi sie zagrzac cieczy ponad 74*C w tescie 7.0. zacisnałem waz idacy od termostatu EGRu i tez to samo ...75C max przy jezdzie na wysokich obrotach. Zreszta waz idacy od termostatu EGR'u ma po przejechanych 60km temprature ok 20C wiec wnioskuje ze nie plynie w nim plyn chłodniczy.

 

Zmieniam termostat glowny i zaraportuje czy sie poprawiło.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
witam panowie jak zrobic ten test 7.0 czy to trzeba sie podpiac pod kompa czy jakis knyf guzikami 330D 2000r sedan :shock:
Opublikowano
Witam. U mnie również pojawiły się problemy z temperaturą w 320d 136 KM. Mianowicie przy wolnej jeździe i na postoju auto nie nagrzewa się. Właściwą temp. uzyskuje dopiero przy dłuższej jeździe prędkością ok 100 km/h. Gdy zwolnie lub zatrzymam się temperatura spada. Na główny termostat mi to nie wygląda ( objawy powinny być wręcz odwrotne).
Opublikowano
Mam podobnie,czyli jak zamulam to tem jest gdzie kolo 80-82 *C jak przycisne troche to rosnie do 85-87 *C.NA swiatlach spada o 2-3 *.Glowny termostat mam nowy,egr zaciskalem i nie bylo poprawy.Wiec co jeszcze pozostaje????
Opublikowano

Mam podobnie,czyli jak zamulam to tem jest gdzie kolo 80-82 *C jak przycisne troche to rosnie do 85-87 *C.NA swiatlach spada o 2-3 *.Glowny termostat mam nowy,egr zaciskalem i nie bylo poprawy.Wiec co jeszcze pozostaje????''

Na moje jak masz głowny termostat nowy i temperatura spada do 80-82 stopnie to moze sie otwiera przy takiej temperaturze do tego dochodzi ogrzewanie w srodku wiec nie jest zle mi temperatura na trasie spada do 50 stopni a mam 2 termostaty nowe :shock: a to ze temperatura spada na swiatlach to moze dlatego ze auto chodzi na wolnych obrotach a jednak ogrzewanie w srodku przy takich temperaturach jakie mamy obecnie najczesciej ustawione na full..

Opublikowano
Mam podobnie,czyli jak zamulam to tem jest gdzie kolo 80-82 *C jak przycisne troche to rosnie do 85-87 *C.NA swiatlach spada o 2-3 *.Glowny termostat mam nowy,egr zaciskalem i nie bylo poprawy.Wiec co jeszcze pozostaje????

 

Wg mnie pozostaje nic wiecej nie kombinowac ;).

 

Przy tych 82C wskazowka pewnie juz Ci stoi idealnie w pionie, wiec mysle ze jest OK (przeciez to jest w bmw glowny wyznacznik czy uklad chlodzenia dziala OK czy nie ).

 

U mnie przy 72C jest lekko odchylona w lewo od pionu, ale juz przy 75C stoi pionowo.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Chciałbym dowiedzieć się od kolegów czy w ich dieslach jest tak samo jak u mnie, jeżeli chodzi o nagrzewanie silnika. Wymieniłem termostat główny, urwana łapka była i się nie nagrzewał teraz wygląda to tak:

 

-po 3 km schodzi z niebieskiego pola

-po 6 km jest na 1 kresce

-po 10 km wskazówka w pionie

 

a jak jest u was? jest ok, czy może Webasto szwankuje? Warunki jazdy normalne miasto no i mróz jak za oknem...

Opublikowano
Mialem podobniej jak nie chodzilo mi webasto,czyli 10-12 km pion.Teraz jak chodzi to 75*C lapie juz po 4 km
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

-po 3 km schodzi z niebieskiego pola

-po 6 km jest na 1 kresce

-po 10 km wskazówka w pionie

 

a jak jest u was? jest ok, czy może Webasto szwankuje? Warunki jazdy normalne miasto no i mróz jak za oknem...

 

A żaluzje zamykają ci sie po uruchomieniu silnika ?

Opublikowano
tak, zamykają się, jak zdejmę wężyk podciśnienia z gruszki to się otwiera, jak założę to się zamyka. czyli działa. Myślicie, że 10 km na nagrzanie się to dużo ?
Opublikowano
Przy obecnych temperaturach auto długo mi się nagrzewa. Ogrzewanie mam ustawione na 32 stopnie i szału nie ma. Na mniejszych obrotach i na postoju temperatura spada a im szybciej jade to temperatura wyższa. Dziwne objawy jak na termostat. Spotkał się ktoś już z taką usterką??
Opublikowano

no ja mam podobnie, tylko ze ja mam ustawione na auto na 18.5 stopnia, no i jest cieplo w aucie...

fakt jak sie przybutuje to moment i jest wskazowka w pionie, a przy wolniejszych predkosciach obrotowych to spada.. we wtorek zoabcze jak to wyglada z poziomu komputera, tzn jakie temperatury sa;)

Opublikowano

Jak kupilem mialem obiawy padnietych termostatow i wymienilem oba bo oba byly popsute.

Po zabiegu wskazowka rosla do pionu i nie opadala juz.

 

Dzis jazda z testem 7.0 i temp rosnie do 75 po 8km. Jak wylaczylem climatronic to max 90-91 wiec OK. Termostaty juz przy 85 puszczaja wiec jak osiaga 91 to jest ok. Przy wlaczonym climatroniku na 20 stopni trudniej jest do tej wartosci dojsc.

 

Mam popsuty podgrzewacz elektryczny i chyba tu jest problem dlugiego grzania bo do temp wlasciwej dochodzi.

 

2 pytania:

Jak na szybko odpowietrzyc ukla (wszytskie poodkrecac nakretki i juz)?

Jaki plyn polecacie do chlodnicy (mam cos K2 Kuller zielony).??

 

Podgrzewacz bede sam naprawial (zobaczymy).

Opublikowano
Jak na szybko odpowietrzyc ukla (wszytskie poodkrecac nakretki i juz)?

fornal sam doskonale wiesz że te nasze M47 to silniki wymagające szczególnej opieki :lol: Dlatego zabieg odpowietrzania składa się z kilku etapów i żeby było tak jak fabryka przykazała, a wiem że Ty zawsze dążysz do takiego zakończenia problemu to trzeba to wykonać według wskazań producenta. Pamiętam jak właśnie u siebie chciałem "szybko" odpowietrzać to po jeździe ZAWSZE brakowało płynu! Po prawidłowym odpowietrzeniu nie ubyło ani kropli do dzisiaj! a minęło już z 3 miesiące.

http://fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2010-12/67d06140.jpg

pozdr,

Opublikowano
dzisiaj zauważyłem, że przy zbiorniczku wyrównawczym, jak wystaje w stronę chłodnicy taka mała rureczka zaraz przy korku (nie wiem jak to dokłądnie opisać) i z tej rurki leci mi płyn, aż troszkę obudowa silnika jest mokra od czego to? Możliwe że źle jest odpowietrzony układ ?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie na wstępie wybaczcie jeśli popełnię jakieś błędy, ale jestem tu nowy i od pół roku jestem posiadaczem BMW 320D. Jak wielu z nas ja również zmagam się niską temp silnika. Auto powoli się nagrzewało, a jak osiągnęło pion traciło temp przy dynamicznej jeździe. Dziania jakie podjąłem po przeczytaniu całego tematu to sprawdzenie termostatu EGR. po wymontowaniu był przedmuch w obydwie strony , zakupiłem nowy oryginalny i zamontowałem i teraz zaczął się problem tzn odpowietrzenie układu, skorzystałem z instrukcji kolegi yoshimura01, ale najwidoczniej coś źle robię. Wynikiem wymiany był test 7 autko nagrzewa się szybciej, ale wskazówka nie osiąga pionu dopiero po 40 min gdy auto stoi, test na odcisku drogi expresowej 30 km tez nie zdał pozytywnych rezultatów autko nagrzewało się tylko do temp 69 - 70 C po włączeniu ogrzewania temp spada. Nie wiem w czym tkwi problem złe odpowietrzenie układu czy uszkodzony termostat główny.

Prosze kolegów o pomoc w podaniu schematu odpowietrzenia układu albo poprawienia co robie, źle bo instrukcji nie ma określonego jasno kiedy należy zakrecić odpowietrzniki ?

 

Moje odpowietrzenie wyglądało w ten sposób:

 

1. otworzenie zbiornika wyrównawczego

2. uruchomienie silnika i włączenie ogrzewania na max ( 32 C )

3. kontrola płynu w zbiorniku wyrównawczym ( stan max )

4. zamknięcie zbiornika wyrównawczego

5. zwiększenie prędkości obrotowej do 2000 obr/min ( 2 krotnie )

6. poluzowanie śruby odpowietrzającej na termostacie EGR , przy wymienniku ciepła olej - ciesz , przy dogrzewaczu i przy przewodzie wymiennika ciepła układu ogrzewania. ( wszystkie na raz odkręcone )

7. czekam az płynie płyn równym strumieniem ze wszystkich wymienionych wyżej śrub i zakręcam.

8. gasze silnik i wyłączam climatronik całkowicie

9. czekam 5 minut

10. uruchamiam silnik i nie włączam ogrzewania w ogóle

11. otwieram korek zbiorniczka wyrównawczego i dolewam płynu.

12. gaszę silnik

13. test auta na trasie

 

Proszę was o podpowiedzi sugestie poprawienie mnie w którym punkcie robię źle, albo co robię źle. Czy mam odpowietrzać do skutku czy wymieniać termostat główny. Z góry dziękuje za wszystkie informację

Opublikowano
Polecam wymienić termostat główny, po wymianie wróci wszystko do normy :D sprawdz jeszcze czy chlodnica robi się ciepła od poczatku jak odpalisz auto jeśli tak to kup głowny termostat,przy wymianie spojrz czy nic nie zostało ze starego termostatu ja tak miałem że auto grzało na nowym termostacie około miesiąc i przestało grzać kupiłem nastepny termostat zamontowałem i dopiero sie zorientowałem że coś wpadło pod termostat i nie mógł się zamknąć.Tym sposobem niepotrzebnie kupowałem 2-gi termostat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.