Skocz do zawartości

320d niska temperatura silnika


kaszanowski

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 446
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mi się wydaje że wszystko masz ok ja przejechałem 7 kilometrów i max temp miałem 71 stopni. Przy czym z 19 do 60 urosło mi w 3 minuty, a jechałem 20 min.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D :D dzis wymieniłem termostat główny(zajeło mi to ok 2h) i jest super :cool2: temperatura otwarcia na termostacie 85stopni a mi trasie trzyma od 90-93 przy czym jak włacze ogrzewanie na max i dmuchawe spada do 89 i finał :cool2: wskaznik zasówa jak szalony wiec polecam wszyskim wymiane termostatu głównego, mój przypadek jest opisany kilka postów wyzej jak amcie takie obajawy to główny do wymiany :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj wymieniłem swój termostat, stary był dobry wizualnie ale jak widać nie trzymał parametrów. Teraz spokojnie mam 90 stopni które nie spada, do tego auto grzeje się szybko. Polecam każdemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Masz do wymiany zwykły termostat ( oraz od razu najlepiej płyn chłodniczy, polecam Prestone), temperatura powinna się utrzymywać na poziomie 89 , 90 stopni. Ja miałem tak samo i mimo że po rozkręceniu i oglądnięciu termostatu na pierwszy rzut oka nic mu nie dolegało to nie trzymał parametrów. Jeśli chodzi o termostat EGR to trzeba ściągnąć ten wężyk od podciśnienia. Ja tam miałem oryginalną zapinkę zaciskową po rozpięciu jej musiałem założyć skręcaną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
U mnie silnik dość szybko grzeje się do okolic 60 stopni, następnie dużo wolniej do okolic 75 stopni i w normalnej jeździe po mieście czy trasie już tej temperatury nie przekracza, a w zależności od stylu jazdy waha się między 75 a 70 - i to wszystko teraz przy temperaturach powietrza ponad 10 stopni. Podejrzane są oba termostaty ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, pisze ponownie, doradziliscie mi w tym temacie jak pisalem wczesniej, zeby wymienic glowny termostat, no i wszystko ok, wymienilem i problemu nie bylo, teraz zaczely sie mrozy, to sprawa ma sie tak ze, jak jedzie sie na trasie, wiadomo, snieg, predkosc przelotowa ~60kmh, obroty kolo 1.5k, to temperatura jest na pierwszej kresce za niebieskim polem, gdy przydepnie sie troche i pojedize szybciej, wskazowka momentalnie dochodzi do pionu.. podobna sytuacje zaobserwowalem w avensis d4d i golf 1.9tdi. i teraz takie pytanie, czy to tak ma byc, czy cos trzeba wymienic czy jak?

(temperatura przy tej jezdzie byla jakies -13 stopni C)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam temperatura silnika powinna byc 90 stopni, to ze jechales na 5 biegu 1.5 k obrotów nie usprawiedliwia tego ze silnik sie nie dogrzewa powiedz mi na jakiej firmy termostat glowny wymieniles ? ja mialem problem z niedogrzaniem silnika i nadal mem hehe.. a wymienilem 2 termostaty wpierw egr i bylo ciut lepiej ale i tak nie trzymal pionu odrazu kupilem glowny termostat firmy febi i cieszylem sie jak dziecko ze mam spokoj na zime z grzaniem i za dlugo sie nie cieszylem ;( glowny termostat poszedl po okolo miesiacu teraz pora kupic 3 ale tym razem nie zamawiam zadnego shitu z allegro tylko jade do serwisu.. az mnie serce boli , czesto jezdze dluzsze trasy silnik wciaz zimny i spalanie duzo wieksze teraz na pelnym baku ( 320 d 136 koni) 550 km i koniec jazdy .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam podobny problem, nie dogrzewa mi silnika w ruchu miejskim w te mrozy.do pracy mam 14km (auto stoi pod chmurką) wymieniałem niedawno (jakieś 1mc temu) główny termostat, oryginalny, wszystko było ok ale jak przyszły te mrozy to już nie dogrzewa. muszę w weekend przejechać się gdzieś w dalszą drogę i zobaczyć, a ostatnio nie miałem czasu bo pracowałem do późna. ale wydaje mi się, że będzie do wymiany termostat egr. powiedzcie mi czy termostat egr może też powodować spadek temperatury? (termostatu egr nie wymieniałem ale wymieniałem główny oryginalny (mógł się zepsuć?))

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lato takze wymienialem glowny termostat(oryginalny) i bylo wszystko ok az przyszly mrozy.Samochod do 75 *C szybko sie nagrzewa bo pracuje webasto,jak webasto sie wylaczy temp przez pewien czas zatrzyma sie na 76 * i pozniej podczas trasy urosnie do 85-89*.Egr mozna latwo sprawdzic,a mianowicie zacisnij waz ktory do niego idzie.Czy ten glowny termostat otwiera sie stopniowo od jakiejs temperatury, czy jest caly czas zamkniety a jak bedzie temp otwarcia czyli 87* otwiera sie max????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozgrzeje go trochę a potem na postoju będę trzymać ten wąż, tak? w weekend przejadę się gdzieś w dłuższą trasę i zobaczę jak będzie zachowywała się temp., oby to nie był termostat główny(oryginał). dzięki.pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej bedzie jak na zimnym zalozysz zacisk,ja swojego czasu zrobilem sobie takowy zacosk z dwoch malych plaskownikow i dwoch srob.Jezeli chcesz sprawdzic w taki sposob jak opisujesz to zdejmij dzwon(ten plastik co okrywa chlodnice na 4 kolki rozporowe)i jaki silnik bedzie mial te 75-80* w tescie 7.1 na zegarach to sprawdz reka laczenie nr 6 na rysunku,jezeli jest zimne to termostat egr dobry jezeli letnie to zly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w weekend sprawdzę ten termostat egr, ale kurcze wydaje mi się, że ten główny też będę miał znów do wymiany (wymieniałem go niecały miesiąc temu, kupowany był w serwisie bmw). dzisiaj pojeździłem trochę po mieście i miałem pion ale na teście nie było 85-90C tylko 75-78 a jak jechałem z górki bez dodawania gazu to temp. spadała (do 70-73). spotkał się ktoś z niesprawnym termostatem z aso? mam go reklamować? pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam to samo tzn wymienilem 2 termostaty tylko ze glowny marki febi i nie grzeje.. wskazówka niby jest w pionie na miescie podluzszej jezdzie ale pokazuje kolo 75 stopni nie wiem w czym problem czy nowy mogł juz sie popsuc ale przez miesiac bylo ok a tereaz lipa.. zimnooo. i nie pozostaje nic innego jak kupic nowy glowny termostat jak to nie pomoze to juz nie wiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymienilem glowny termostat, oczywiscie na oryginalny:) i dopuki nie zaczely sie mrozy bylo wszystko ok;) wczoraj np na trasie krakow tarnow, wszystko bylo ok, do momentu wjechania do brzeska, wczesniej w krk odczuwalnie w miare cieplo kolo 0 to temperaturka normalnie w pionie, natomiast kolo brzeska bylo pogorszenie pogody ochlodzenie, i momentalnie wskazowka poleciala na pierwsza kreske.. i wlasnie nie wiem co jeszcze wymienic, bo egr, mam zaslepione tam przy chlodniczce, ale tak juz mialem, kupilem auto i wymieniajac termostat azuwazylem ze egr jest zaslepiony za chlodniczka, wiec nie wiem czy termostat egr gra tu wazna role? pozdrawiam seba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seba a jak u Ciebie zachowują się żaluzje chłodnicy?? Są zamknięte?? Bo ten nagły spadek to by wyglądał jak:

- zacięty termostat do obiegu dużego

- całkowite otwarcie żaluzji chłodnicy

- padnięty czujnik temperatury płynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podpowiem że u mnie żaluzje były cały czas otwarte (zepsute) i nie miały wpływu na obniżanie sie wskazówki od temperatury nawet przy - 20 stopniach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec, ja po wymianie termostatu jak odpalilem auto, zauwazylem, ze jak byl zimny engine no to zaluzje byly zamkniete, ale nie wiem jak to wyglada podczas jazdy.. bo to sprawdzalem na postoju zaraz po odpaleniu. najdziwniejsze w tym bylo to ze przez 60% trasy bylo w pionie a potem nagle zeszlo do pierwszej kreski..a co mozna zrobic z zacietym termosatem duzego obiegu?

albo co zrobic z czujnikiem temperatury plynu? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mozliwe ze przez zle odpowietrzenie ukladu po wymianie 2 termostatów auto grzalo przez miesiac a potem nie .. na trasie spada temperatura do niebieskiej kteski a chlodnica robi sie od poczatku goraca.. wydaje mnie sie ze predzej auto by sie grzalo gdyby byl zle odpowietrzony .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.