Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Przeczytałem 27 stron i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania - przy jakiej temperaturze ma się otwierać termostat EGR i jak wygląda temat wymiany głównego przy wersji po lifcie z automatem - brak żaluzji ale jest wisko - swoją drogą niezły paradoks.

Zauważyłem też że większość ma problem ze sprawdzeniem czy główny termostat jest sprawny. Przecież wystarczy sprawdzić czy wąż dolny idący od termostatu jest zimny/ciepły.

 

u mnie sprawa jest następująca, jeżdżę codziennie do pracy ok 7 km i przy rannej temperaturze (ostatnio 10st) płyn ma 13, do 50 idzie szybko potem wolniej do 58 i jest przywieszka, potem jeśli dojdzie do 68 to znowu trochę wisi przy takiej temp. dojeżdżam do pracy mam 68 - 72 stopni. wąż dolny zimny więc termostat zamknięty.

 

Termostat EGR wymieniałem, nowy minimalnie coś puszczał powietrze ale z tego co czytam to tak może być. stąd moje pytanie czy mały termostat ma się otwierać w okolicach 55 stopni? czy tak jak duży 85-88?

 

Jadąć nad morze po ok 40 km jak trochę postałem w korku silnik złapał 86-90 stopni i potem całe 500 km już trzymał - jazda nocą autostradą 160 km - temp 84-86 więc wydaje się że jak juz złapie to git i chyba termostat jest ok.

 

Czy jest to możliwe ze w wersji z automatem bez żaluzji i kręcącym się wiskiem aż taka różnica byłaby w nagrzewaniu się silnika?

  • Odpowiedzi 446
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
termostat nie zawsze może być zepsuty w ten sposób że jest otwarty lub zamknięty i koniec. Często jest tak, że po prostu "świruje" i otwiera się i zamyka kiedy "mu pasuje"
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zaczęły się chłodne dni więc przyszedł czas na moje problemy z termostatami...

Okazja tym lepsza, że szlag trafił pasek wieloklinowy i przy zmianie obydwu pasków i rolek z przodu nadarzyła się okazja do wymiany głównego termostatu. Mój mechanik zakupił i zamontował zamiennik gates. Nie zdążyłem go niestety ugotować...

Mam natomiast w ręku wyciągnięty z auta oryginał - nabite litery BMW; temp otwarcia 88 C; wybita na mosiężnej części termostatu oraz rok produkcji 09.2004. Termostat ma najechane ponad 200 000 km.

Włożyłem gada do garnka z zimną woda i zacząłem podgrzewać badając jednocześnie temperaturę cyfrowym termometrem z bagnetem. (muszę zaznaczyć że w temp. pokojowej przy próbie wdmuchnięcia jest "ganz" szczelny i nie przepuszcza powietrza (poza drobnym przedmuchem przez kanalik wyrównujący ciśnienie).

Pierwsze "bulki" powietrza wyszły już około 58-60C, dalej termostat otwierał się aż do pełnej dziury przy 99,8 C. Po wygaszeniu robiłem serię testów (w cyklu: zamknięty na full termostat; wrzut do garnka; mieszanie wody do stabilizacji temp - ok. 2 min; wyciągnięcie i test przedmuchu; studzenie do pełnego zamknięcia) - oto wyniki:

88C - spore otwarcie (mniej więcej połowa drogi grzybka pomiędzy full zamkniętym a full otwartym przy 100C

78C - wciąż spore otwarcie - dmuchanie nie wywołuje praktycznie żadnego oporu

68C (a więc całe 20C poniżej teoretycznego otwarcia) wciąż spore otwarcie - ale czuć już opór przy dmuchaniu

58C mała szczelina - spory opór przy dmuchaniu

48C zamknięty

Termostat moim zdaniem zwalony!

Pytanie - czy ktoś robił podobny test nowego oryginału?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

przepisze tekst z innego wątku ...

No i wymieniłem ten termostat EGR u Kuleszy ... zrobił mi to za free ale co sie przy tym nagadał i naszczekał to jego ...

wiecej do gościa nie pojade, a tak chciał zebym tam serwisowal samochód.

 

Co gorsze wyniki temperatury po wymianie termostatu bez zmian. w miescie 84-85 st. a czasem nizej stopien dwa ... trase sprawdze jak bede z roboty do domu jechal.

Serwisant zwrocil mi uwage na to że wąż gumowy idacy od chlodnicy po lewej stronie ( patrzac od zderzaka ) jest zimny ... wtedy temp silnika była 74C (bo do serwisu mam 1km) ale po 10 km i ustabilizowaniu temp silnika sprawdzielem na stacji benzynowej .... zimny bez zmian-temperatura otoczenia.

 

Pytanie do kolegów znawców ... co to moze oznaczac ?? jest to jakies jednoznacze wskazanie czy tylko daje to możliwości ... ?

Aha i jeszcze jedno, zaobserwowałem takie zachowanie temperatury:

1.) wysprzeglam jadac .... predkosc nieważna ... krece do około 4000obr/min i nagle w ciagu 2 sekund temperatura leci na łeb na szyję ... wyraznie otwiera sie jakies dodatkowe chłodzenie.

2.) puszczam gaz i w ciagu kilku sekund temperatura wraca do "normy" 82-84

 

Pomóżcie mi prosze czy ta rura/wąż gumowy o ktorej byla mowa moze mieć wpływ na temperature silnika ...

Gdzie teraz szukac przyczyn niedogrzania .... czy głowny termostat jest juz jedynym podejrzanym czy moze byc zwalone cos jeszcze ??

Zdunek chce mnie n serwis zaprszac ale ja do niego nie chce bo ASO drogie jak cholera a robota prosta tylko trzeba wiedziec co grzebac.

z góry dziekuje za pomoc.

 

 

PS: gdyby ktoś potrzebował mam do oddania za pol ceny sprawny termostat EGR. Odbiór osobisty TRÓJMIASTO :)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie trzyma temperatury to termostat główny do wymiany a termostat egr podobno wpływa tylko na szybkość nagrzewania, ale jak czytałeś to zdania są podzielone :8) tutaj raczej nie ma wątpliwości, że winny jest główny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Wymieniony główny,wcześniej EGR

Temperatura idealnie 90-91

Spalanie spadło o 1,0-1,5 L/100km

Nie zmieniłem stylu jazdy na spokojniejszy, pomiar na odcinku 150km więc daje już obraz

 

Jestem zadowolony i banan na gębie :mrgreen:

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To w dziale e90/91 nie pomogli? :P

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

...czuje sarkazm ?? :mrgreen:

pomogli, tylko tu sie wypowiadalem w sprawie samego termostatu EGR a potem jakos tak juz poszło :)

POZDRO

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czysta ciekawość :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Podepnę się pod temat, bo zauważyłem, że od jakiegoś czasu wskazówka temp. u mnie nie osiąga pionu- jak się pojeździ z 15 km to dojdzie tak ok. 1 mm przed pionem. Jeżdżę do pracy 8 km więc zazwyczaj wyjdzie niewiele za kreskę za niebieskim polem. W teście sprawdzałem po tych 8 km i pokazuje 66 stopni. Ogrzewanie normalnie działa. Który termostat raczej na pewno jest padnięty?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak już osiągnie pion to go utrzymuje? Temperatura w teście 7.0 waha się?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pionu jak jest zimno nie osiąga, przynajmniej na trasie do 20 km, dalej jakoś nigdzie ostatnio nie jeździłem. Jest minimalnie przed pionem, wskazówka się waha w zależności od stylu jazdy, ewentualnie postoju na światłach.W teście mierzyłem dwa razy, zawsze po tym samym odcinku drogi - 8 km - zawsze na postoju, z wyłączonym silnikiem, zaraz po zatrzymaniu auta. Obydwa razy 66.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ogólnie jest tak, że jak temperatura się waha, jak deptasz rośnie, jak jedziesz spokojnie maleje, to wina głównego a jak tylko późno osiąga 90 st., ale osiąga i nie opada to wina termostatu egr. Najprościej jak wykręcisz t. egr i sprawdzisz czy przepuszcza, jak tylko delikatnie to jest dobry. Zacznij od niego, jak przepuszcza to wymień go i sprawdź czy jest poprawa, jak nie to główny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Właśnie wróciłem z garażu. Odkręciłem, nawet węża nie zdejmowałem i dmuchnąłem leciutko. Poleciał płyn z tego ustrojstwa poniżej, co egr jest przykręcony i to dość znacznie, znaczy chyba egr kaput.
Opublikowano
No juz było poświęcić te dodatkowe 15s na zdjęcie węża - to tylko jedna spinka... ;) Ja jestem również świeżo po wymianie termostatu EGR. W uszkodzony, po wizycie tegoż w lodówce (tak dla pewności), dmuchało się jak we flet. Z tym że bez melodii :D To moja druga wymiana. Pierwszy wymieniłem na używkę (po zakupie auta były inne ważniejsze wydatki i nie śmierdziałem groszem) i używka służyła mi prawie 3 lata, więc nieźle. Teraz założyłem nówkę - ciepełko wróciło. Nowy też delikatnie przepuszcza (kanał wyrówania ciśnienia, czy jakos tak...).
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

krótkie pytanie odnośnie temperatury silnika:

czy niesprawne webasto może powodować bardzo długie nagrzewanie sie silnika czy wręcz nie dogrzewanie?

teraz przy mrozach powyżej -10 stopni nawet po przejechaniu 20km nie dogrzewa mi na tyle żeby wskazówka była w pionie.

gdy się zatrzymam to po chwili spada temp. silnika, w trasie wzrasta więc troche dziwne objawy jak na termostat główny, zresztą główny jak i egr-u były wymienione na nowe rok temu. po wymianie zimą też długo sie nagrzewał ale w trasie łapał pion a teraz lipa...

Opublikowano

pewnie znów termostat nawalił , u mnie też po półtora roku na nowo ten sam problem ...

webasto tylko przyspiesza nagrzewanie i nie ma wpływu na to czy silnik nagrzeje się do temperatury roboczej ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
może i masz rację, będę musiał o tym pomyśleć. zakładałem jakiś zamiennik więc pewnie dlatego już skończył żywot. ostatnio sprawdzałem wąż który wraca od chłodnicy i był zimny. czy mimo to termostat może puszczać?
Opublikowano
może i masz rację, będę musiał o tym pomyśleć. zakładałem jakiś zamiennik więc pewnie dlatego już skończył żywot. ostatnio sprawdzałem wąż który wraca od chłodnicy i był zimny. czy mimo to termostat może puszczać?

u mnie puszczał przy 84-85 st ... wążbył zimny bo przepływ mały ale wystarczyło to na obnizenie temperatury silnika o kilka stopni = wzrost spalania.

Dlaczego kupiłeś zamiennik ?? przecierz termostaty to 160 i 120 zł za zamiennik jesli nawet zapłaciłes polowe to robocizna kosztowala ... tu chyba szkoda oszczedzac... ale po szkodzie dobrze się mądrzyc ... mówi ten co czujnik temp. kupił zamiennik i teraz odliczam 4 st od wskazania ... -2 na kompie = -6 na zewnątrz ... ale kosztował 20 zł :mad2:

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
heheh, no z zamiennikami jest właśnie taka loteria.. kupiłem zamiennik bo wtedy jeszcze byłem za granicą a zakup w aso za euraski to troche za bogato... :D robocizna 0zł bo sam wymieniłem ale fakt, że teraz znowu roboty trochę będzie
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

no i jestem po wymianie termostatu na behr i ... zero poprawy bo już przy -5 gdy postoje z 10 minut na wolnych obrotach to wskazówka potrafi odejść od pionu.

porażka, wychodzi na to że brak osłon + brak webasto daje taki efekt :?

Opublikowano

nie daje takiego efektu brak osłon i brak webasto. Ja nie mam webasto, mam sprawne termostaty i temp. nigdy się nie obniża, a auto się szybko nagrzewa. Sprawdź termostat EGR.

 

Poprawnie odpowietrzyłeś wszystko ? tak jak w książce o e46 jest napisane ? :)

szukam
Opublikowano
U mnie auto tez sie w miare szybko nagrzewa, szczegolnie w trasie. Termostat egr ok- nie puszcza gdy sie w niego "dmucha". Odpowietrzanie - gdzies wyczytalem na forum i tak zrobilem: poodkrecalem odpowietrzniki i lalem do zbiorniczka az poplynal plyn nimi i je zakrecilem. Na drugi dzien weszla moze szklanka. Strumien w zbiorniczku ciagly takze sam nie wiem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.