Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 446
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam!

Postanowiłem rozjaśnić trochę wymianę termostatu i wrzucić trochę zdjęć z wymiany. Po tym jak żadnych zdjęć z wymiany nie znalazłem.

 

 

http://i44.tinypic.com/m8mfqd.jpg

 

http://i41.tinypic.com/qns9vs.jpg

 

http://i43.tinypic.com/1zd6b2w.jpg

 

http://i40.tinypic.com/1z5tf5t.jpg

 

Pozdrawiam!

 

Mam nadzieję, że komuś pomogłem.

Opublikowano
logo BMW często jest zeszlifowane, nie są to odpady ale pewnie części przeznaczone dla producentów na pierwszy montaż ale jakimś sposobem dostają się na rynek. Miałem tak z głównym termostatem BEHRA i z nowym EGR. Delikatnie różni się termostat EGR do przedlifta i polifta z 320d ale można kupić obojętnie który, chodzi o kruciec bo w przedlifcie jest gładki a w polifcie taki żebrowany :) ja zakładałem poliftowy do przedlifta i po prostu kruciec przełożyłem ze starego bo da się go rozebrać :) zawleczka jest, dla mniej cierpliwych można zeszlifować żeberka bo to tylko plastik :P
szukam
Opublikowano
sprawdz czy chlodnica robi sie goraca zanim auto uzyska temperature 90 stopni jesli przy 60 juz jest ciepla to znak ze termostat glowny do wymieny

 

łatwo powiedzieć sprawdź chłodnicę :) jak z przodu jet cała zabudowana skraplaczem klimatyzacji oraz IC, a od tyłu całą obudową wiatraka i żaluzjami. trzeba by to zdemontować i tak jeździć bez, żeby można było sprawdzić.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
sprawdz czy chlodnica robi sie goraca zanim auto uzyska temperature 90 stopni jesli przy 60 juz jest ciepla to znak ze termostat glowny do wymieny

 

łatwo powiedzieć sprawdź chłodnicę :) jak z przodu jet cała zabudowana skraplaczem klimatyzacji oraz IC, a od tyłu całą obudową wiatraka i żaluzjami. trzeba by to zdemontować i tak jeździć bez, żeby można było sprawdzić.

Troche się zapędziłem moje autko jest po dzwonie i nie mam żaluzji chłodnicy, co do termostatu jesli auto się nie nagrzewa wymienił bym oba termostaty ja tak zrobiłem i teraz grzeje pieknie. mam znajomego co jezdzi od zeszłej zimy z walnietym termostatem. Cała zime problem z grzaniem, latem mówi ze ok bo wskazówka temp. na środku teraz znowu nie grzeje.Szczerze za cene tego paliwo ktore spaliło mu wiecej by miał pewnie kilka takich termostatów wiec nie polecam oszczędzać.

Opublikowano
Robiłem ostatnio test 7.0 i pomimo że strzałka jest pośrodku wskaźnika pokazało mi maksymalnie 75 stopni. Czy może to być przyczyną spalania na poziomie 10-13 litrów w mieście.
Opublikowano
no jak nie, jak tak - silnik jest niedogrzany i więcej pali - a pion na wskazówce jest już od 75st. - trzeba zawsze sprawdzać po teście 7.0

Swięta racja :D

Opublikowano

Witam.

U mnie sprawa wygląda następująco:

Silnik od zera nagrzewa się w miarę szybko do 1/4 wskaźnika i bardzo ciężko osiągnąć pion(przy dzisiejszych temp) ale jak postać dłużej w korku lub zaczekać długo na biegu jałowym to pion osiągnie.Jak ruszę i przejadę trochę np. normalnie trasą to temperatura spada do 1/4 wskaźnika.

Spalanie w porządku cały czas ok. 7-7,5 litra.Często sprawdzam bo staram się jeździć na pełnym baku cały czas.

Pytanie:

Który termostat najprawdopodobniej do wymiany???

Główny czy egr.???

Jaki koszt mniej więcej???

Opublikowano
ja po swoim przykładzie moge powiedzieć tak, jeśli na światłach czy postoju dobrze się nagrzewa a jak ruszysz to spada temperatura to głowny, jeśli długo się nagrzewa i wskazówka nie stoi całkiem w pionie ale jednak stoi to EGR (egr można łatwo sprawdzić, ze 2 srubki odkręcasz, płynu nie upuścisz nic więc nie dygaj i po prostu dmuchnij przez niego, jak luźno to do wymiany, jak opór to dobry) 5 minut roboty i zobaczysz czy masz do wymiany jeden czy oba. Od razu jakbyś wymieniał to BEHR bo jak kupisz pare groszy tańszy zamiennik to nie pochodzi długo. No i potem niech twoj mechanik albo ty sam dobrze odpowietrzy bo to też nie takie łatwe w tym aucie :D
szukam
Opublikowano
po co behr od razu - po prostu oryginał oem.

 

 

przeciez oryginał to behr :wink:

Opublikowano

Też wydaje mi się ,że to główny termostat-z jego wymianą jest podobno sporo więcej roboty niż z tym egr.

 

Zastawiam się jeszcze czy tak można z taką usterką długo jeździć-skoro spalanie w miarę.W środku też szybko się nagrzewa..?

Ciepłe powietrze np. na szybę zaczyna lecieć po kilku minutach.

Czy coś innego się przez tą usterkę nie posypie?

 

Planuję jednak wymienić obydwa,główny Behr+ oryginalny egr.

Dobry serwis wycenił mi tę usługę z częściami powyżej... na 400zł.Chyba dobra cena.

Robota na poczekaniu.

Opublikowano
no to cena chyba dobra, bo EGR to ponad 100, główny koło 300? a płyn i odpowietrzenie też wliczone? bo coś mi się wydaje że jak za darmo :D
szukam
Opublikowano
Zastawiam się jeszcze czy tak można z taką usterką długo jeździć-skoro spalanie w miarę.W środku też szybko się nagrzewa..?

Czy coś innego się przez tą usterkę nie posypie?

 

posypie się w końcu dogrzewacz elektryczny.

Opublikowano

Egr oryginał 116zł

Termostat główny BEHR 160zł

Ceny dla warsztatów.

Reszta robocizna -tanio.

 

Podgrzewacz elektryczny-właśnie tak myślałem.

U mnie to urządzenie działa wyśmienicie.Lepiej by nie padło-trzeba wymienić termostaty jednak koniecznie.

Opublikowano
kolego to nie jest jakis wielki wydatek a wymienic i tak bedziesz musial bo za jakis czas bedzie jeszcze gorzej.Wiec lepiej od razu to zrobic i cieszyc sie ze sprawnego ukladu :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.