Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich.

 

Mój problem jest następujący. Wskaźnik temperatury silnika pokazuje podczas jazdy zbyt niską temperaturę silnika. Ledwo przekracza niebieskie pole na wskażniku. Przypuszczam że problemem jest termostat lub czujnik temperatury. Jednak stawiał bym na termostat bo nie mam również za ciepło w środku przy wysokich ustawieniach temperatury klimatronika. Proszę wiec o informację w którym miejscu znajduje sie termostat bo chciałbym wymienić go sam. Chyba że ma ktoś inną koncepcję problemu. Chodzi mi o BMW E46 320D 2000r. Będę bardzo wdzięczny za informację.

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 446
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

bylo na forum ze 100 razy. Jak to zrobic i gdzie jest polecam post

viewtopic.php?f=69&t=50504&start=150

poszukaj bo on wymienial i sa zdjecia.

 

Moje rady:

 

--> odkrec termostat erg i dmuchaj w niego i potrzasni (jelsi bedzie cos puszczal na zimanym albo cos bedzie latac) nadaje sie do wymiany

--> wymien teromstat glowny (pewnei masz jeden uchwyt urwany jak ja mialem i temp nigdy nei bedzie ok bo jest caly czas otwarty)

Opublikowano

ja też stawiam raczej na główny , ponieważ jeśli to byłby tylko EGR to samochód trochę bardziej by się nagrzewał , ponieważ termostat EGR nie ma aż takiego wpływu na temp. ....

ja też tak miałem i wymieniłem termostat EGR i było lepiej ale i tak nie nagrzewał się do końca , więc największe prawdopodobieństwo że obydwa będą uwalone...

aha z wymianą termostatu EGR nie będzie problemów ale z głównym już gorzej ponieważ do jednej śruby jest cienki dostęp bo przeszkadza uszczelka głowicy!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Dzięki wszystkim za informacje. Dzisiaj rozebrałem główny i okazało się że jest pękniete lewo mocowanie termostatu w obudowie. A więc przyczyna pewnie jest tu. Choć nie wiem jeszcze na 100% bo będę nowy montował w poniedziałek. Dostęp do termostatu głównego jest fatalny ale jakoś da się tam dogrzebać. Jeszcze rozbiorę EGR i przeczyszczę ale najpierw główny. Jeszcze raz dzięki za info....

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Miałem podobny problem. W mieście w korkach jeszcze jakoś sie rozgrzewala prawie do połowy, ale jak wyjechałem z korków to temperatura spadała. W trasie w temperaturze otoczenia ok 10st ledwo przekraczała niebieskie pole. Przyczyną był termostat główny. Teraz wskażnik temperatury stoi równo w pionie.
Opublikowano

Witam.

 

Termostat główny już mam nowy. Jednak temperatura nadal nie jest stała choć stary był peknięty i byłem przekonany że to jest przyczyna. Termostat EGR wyczyściłem i wydmuchałem. Wygląda jak nowy jednak bez wielkiej poprawy. Temperatura rośnie ale bardzo wolno. Dogrzewa ale po bardzo długim czasie a w okresach postojów lub wolnej jazdy temperatura na wskaźniku spada. NIe ma tragedi bo jest znacznie ponad niebieską kreske ale to nie jest to. Powinien stać non stop w pionie. Więc jak myślicie jaka jeszcze może byc przyczyna? Poza uszkodzonym termostatem EGR.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Uszkodzony termostat EGR odpowiada za długie nagrzewanie się silnika a główny za spadki temperatury. Znam temat z autopsji - u siebie wymieniałem obydwa.

Pozdrawiam.

Opublikowano
ja tez oba. Zrob tak jak pisalem spawdz ten ERG czy nie puszcza nic na zimnym.
Opublikowano

Witam.

 

Jeżli chodzi o główny to kupiłem oryginał. Dzisiaj rozebrałem EGR i faktycznie są pękniete dwa z czterech " dystansów " i wytarte miejsce na storzek. Jak sprawdziłem pod cisnieniem na zimno to oczywiście przepuszcza powietrze :lol: . Więc sprawa powinna być rozwiązana. Na jutro zamówiłem nowy EGR i zobaczymy jak się spisze :roll:

 

Pozdrawiam.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
a jeszcze jedno w któtym miejscu znajduje się ten zawór recylkulacji spalin,bo być może jak kolega wyżej napisał go b mojej 320D 98rok nie ma??? jśli można jakomś fotkę z tym zaworem
Opublikowano
możecie mi mapisać co z tym EGR???????już sam nie wiem co robić dziś np było z temperaturą ok podchodziło pod 90 i co to może być???????
Opublikowano
powiedzcie ostatecznie co z temperaturą może być dziś np przy temp.otoczenia 5stopni po przejechaniu 40km wskażnik wchodził tak gdzieś na 70stopni przy średniej jeżdzie 100km/h (chłodnica zasłonięta cała z przodu dekturką)na niższych biegach przy wolniejszej jeżdzie podchodziło w okolice powyżej 80stopni więc co może być walnięte,termostat główny,termostat EGR czy zawór EGR???
Opublikowano
Ja obstawiam termostat EGR - to on odpowiada za wolne nagrzewanie się silnika. Najłatwiej też jest go sprawdzić. Zdejmujesz plastik silnika i już go masz przed oczami. Bodajże 2 śrubki, wężyk i już masz go w ręku. Dmuchnij i zobacz czy przepuszcza. Drugi sposób to zagniecenie węża nr 11 (było o tym na forum). Nie kupuj od razu termostatu - najpierw sprawdź co możesz "domowymi sposobami".
Opublikowano
a czy termostat ten ERG da się coś naprawić czy to nie naprawialna część.Stwierdzam raczej i stawiam na ten termoostat ERG bo jak nie może złapać temperatury to to nie może a jak już złapie z trudem ponad 80stopni to już jakoś się utrzymuje ta tenperatura
Opublikowano
Mam Podobny problem jak kolega ktory załozył wątek( samochód nie chciał sie zagrzac temperatura ledwo ponad niebieskie pole a na trasie jeszcze spadała ).wymieniłem Termostat głowny, miał urwana łape przytrzymujaca nastapiła znaczna poprawa podczas normalnej jazdy ciagłej w miescie samochód dosc szybko sie zagrzewa i dochodzi prawie do pionu jednak podczas szybkiej jazdy temp nieznacznie spada. Mam rowniez wrazenie ze temperatura lekko spada przy mocnych zakretach . Nie ma tragedi ale strzałka powinna stac prosto jesli wszystko jest w porzadku :) Wczoraj rozebrałem termostat EGR i w nim sa cztery Plastikowe bolce (dystanse) u mnie okazało sie ze sa trzy jeden jest złamany wiec według wszystkich znaków na niebie i ziemi po wymianie termostatu chłodzenia EGR wszystko powinno byc ok . Mam jednak jedno pytanie czy gorny waz chłodnicy (ten koło zbiorniczka wyrownawczego moze byc ciepły po paru minutach jazdy) ?? U mnie tak jest Gorny jest ciepły dolny zimny.wydaje mi sie ze tak powinno byc po termostat głowny zamyka sie i otwiera własnie w miejscu powrotu wody do silnika a nie na wyjsciu wiec to chyba normalny objaw ze gorny waz jest ciepły . Prosze poprawcie mnie jesli sie myle. Z gory dzieki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.