Skocz do zawartości

M54B25 - minimalnie opóźniona reakcja na gaz.


ShakeIt

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem może jest coś nie tak z moją przepustnicą bo jak jadę w korku na 1 biegu to trudno wyczuć obroty i jadę żabką masakra po prostu. W wolnej chwili sprawdzę jak reaguje przepustnica na pedał gazu. Ciekawe jest jedno wczoraj zwiększyłem delikatnie może 1mm szczelinę silnika krokowego bo jak zmniejszyłem to falował i gasł. Teraz jak by ma większe obr.delikatnie ale kulając się ok 15km/h silnik podnosi obr.na 1000 jak stanę to wracają do normy.

U mnie przepustnica po odpaleniu ustawia 9.8st. Dziś sprawdzałem u kumpla w hondzie civic jak reaguje i też rewelacji nie było ale przy ruszaniu płynniej się zbiera i nie skacze jak żaba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 816
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Po wymianie oleju skasowałem wszystkie błędy wraz z adaptacjami i zrobiłem 300km w trasie na różnych prędkościach i obr. Auto dalej na zimnym chodzi nie równo może troszkę mniej ale efekt w czasie jazdy przy przyśpieszaniu był taki jak bym ciągnął przyczepkę z piaskiem,masakra co jest z tym autem. Jutro sprawdzę jak przepustnica reaguje na pedał gazu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj testy pracy Vanosów w czasie jazdy. Wygląda na to, że wszystko jest ok, pracują w takim zakresie w jakim powinny +-1 st.

Największe współotwarcie zaworów następuje przy pełnym przyspieszaniu z bardzo niskich obrotów - oba wałki ustawione są w swoich skrajnych pozycjach (-80 i +80 st.)

Kiedy hamuję silnikiem to oba ustawiane są w dokładnie odwrotnym położeniu, a więc -105 i +120 st. Wtedy nie ma współotwarcia zaworów.

 

 

 

Natomiast w Shadow Memory w sterowniku silnika raz na jakiś czas pojawia mi się taki oto błąd: Signal CAN environment temperature

y4mwTN6mRP1kHbLqVjq6BIwYz2TYjykze-vFppFgWxNww-sriJFYa8ChL0GoBfgLjlTqOIngnScUyqlqm1NYETNkTkJRPglfq-x35TPFsWMKoURExe_4BsPX9-UD0Ubjj-e_cT3IxHwuVs_jwY1g1x-QM565XKSKm8G2ENtmUUFyLNXUlWKMKWfnjNAtpbNaaDF?width=1280&height=800&cropmode=none

 

Nie mogę go dokładnie zlokalizować ani sprawdzić. Nie pojawia się w zwykłej pamięci błędów tylko zawsze w Shadow. Po skasowaniu znika ale za jakiś czas się znowu pojawia tak jak błąd klapki wydechu Exhaust flap (której Compacty nie mają) oraz błędy TEG_UP i TEG-DOWN.... nie wiem co to jest - zawsze w Shadow.

 

 

Z kolei w module DSC MK60 odkryłem pewną dziwną rzecz, skaczące napięcie: Voltage URef

 

Nie wiem co to jest i czego dotyczy. Nie mam żadnych błędów w tym module. Gdyby coś nie kontaktowało to na pewno byłby jakiś wyraźny skutek...

 

 

Sprawdzałem też wskazania potencjometrów pedału gazu i przepustnicy. Wygląda, że działają tak jak powinny, płynnie w pełnym zakresie. Natomiast to, że delikatne dodanie gazu powoduje uchylenie zaworu wolnych obrotów a nie przepustnicy to już wina sterowania.

 

A najdziwniejsze na koniec.

Pojeździłem kilka dni z odłączonymi wszystkimi sondami. Wielokrotnie odpalałem silnik i nie pojawiła mi się kontrolka CHECK (kiedyś po odłączeniu sond zapaliła się po drugim uruchomieniu silnika). Ale jakie było moje zdziwienie, kiedy podłączyłem sondy z powrotem, podłączyłem interfejs, żeby wykasować błędy a tu zonk! NIE MA BŁĘDÓW dotyczących lambd! Nie ma żadnych błędów, wszystko jak ta lala a w shadow tylko te błędy co wyżej.

 

Nie wiem, czy to przypadek czy może taka procedura jaką zrobiłem, a więc odłączenie lambd i skasowanie adaptacji, przyczyniła się do tego, że sterownik nie złapał błędów...

Edytowane przez Buckey
y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W shadow mam te same błędy od wydechu i teg up i down. Ja muszę oddać auto do kogoś kto się zna bo to po prostu porażka zbiera się jak żuk,przy 100 km/h na 4 biegu wciskam pedał gazu i nic powoli zaczyna przyspieszać. Silnik chodzi w miarę równo i cicho ale to cykanie jest dość głośne.

Zastanawiam się czy mój problem wypadania zapłonu i spadku mocy nie jest spowodowany przez pompę paliwa. Dziś oglądałem dolot filtr powietrza,masakra jak tak można zmaścić sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buckey - sprawdz ladowanie pod obciazeniem, kiedys pisales ze spada do 12,5v a to za malo.

 

Generalnie moze kogos zainspiruje moja "sciezka odzyskiwania mocy dla m54"

 

Jak kupilem auto wydawalo mi sie ze wszystko jest ok. Rowna praca, moc niby jest. spalanie w miescie 14-15l

 

Wyskakiwaly bledy niesprawnych katalizatorow. Wyczyscilem dokladnie przeplywomiez - spalanie spadlo do 12,5 w miescie.

 

Wymienilem katalizatory na ory uzywki razem z sondami (wyciagniete z auta 130kkm - sprawdzone) mimo ze sondy te same wg nr, okazalo sie ze wygladaja odrobine inaczej (mlodsze o 2 lata) po tej wymianie mega poprawa reakcji na gaz, spalanie znowu spadlo. Generalnie sondy regulacyjne to max 160kkm-200kkm

 

Juz myslalem ze jest pieknie, nagle padl alternetor. Niby ladowal ale pod obicazeniem spadalo napiecie. Wymiiana regulatora na ory bosch (szczotki byly za krotkie, standard w m54), i napiecie nie spada ponizej 13,6V przy pelnym obciazeniu fotele grzane, swiatla itd. Znowu poprawilo sie spalanie, teraz 10,2l w miescie i tu najbardziej poprawila sie reakcja na gaz. W trasie tez juz spadlo spalanie o ponad litr na sto w porownaniu do poczatku uzytkowania.

 

Jako ze mam przebieg 240kkm i czytalem na forach usa to jest moment na nowa pompe paliwa. NIby wsztstko jest ok z moca ale to jeszcze nie to moim zdaniem. Jak wymienie pompe i filtr paliwa to dam znac.

 

Podsumowanie: jak auto ma ponad 10 lat to potrzebuje nowych czujnikow (sondy, przeplywka) zeby komputer odpowiednio dawkowal paliwo, do tego sprawne ladowanie i nowa pompa paliwa. Filtry, swiece itd to norma. Tak samo jak szczelny dolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co udało mi się znaleźć to podobno Teg_up1 i 2 oraz Teg_down1 i 2 to są temperatury spalin w odpowiednich katalizatorach... :shock: Jak to niby ma być mierzone to nie wiem ale druga sprawa, że podobno nie ma się co przejmować błędami w Shadow memory... sam już nie wiem...

 

Tak się zastanawiam Yyveel », skoro ja mam teraz ok 140 tys przebiegu a od 115 tys kiedy kupiłem auto miałem tak samo mułowatą reakcję - czy Ty miałeś gorszą i po zmianie jest lepsza czyli taka jak moja? Czy była taka jak moja a teraz jest lepsza?

 

Kolega z innego forum z silnikiem M52TUB25 i z takim samym przebiegiem jak Twój, też ma oryginalne, wiekowe sondy, nagrał reakcję swojego silnika i jest podobna do mojej... Wprawdzie w swoim silniku zrobił kilka zmian i modyfikacji niestandardowych i dzięki temu jest lepiej... ale może Ty też mógłbyś jakoś nagrać jak teraz Twój silnik reaguje, tak dla porównania?

 

Fajnie, że udało Ci się z kilkoma zabiegami, które dały poprawę :) Ja w żadnym wypadku wymiany części nie odnotowałem różnicy (czasem była odczuwalna ale tylko w pierwszym momencie do wyuczenia adaptacji). Jedyne co naprawdę poskutkowało to chiptuning :)

 

A ile wyniosła naprawa alternatora? Nowy regulator? Sam to robiłeś czy ktoś Ci zregenerował?

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wymiany jest sam regulator, ma zintegrowane szczotki ktore sie zuzywaja. Latwo jest to samemu wymienic. Tutaj jest caly opis. http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=583423 Wyjmuje sie wiatrak, ktory ma tylko 3 sruby. Przy okazji warto zmienic paski, spradzic rolki, oryginalne sa firmy ina. Polecam odlaczyc akumulator przed wymiana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam w swoim kompakcie posiadam m54b25 i jak depne nawet na ułamek sekundy do dechy obroty wchodzą do 3500. jednak w moim silnik jest z e 60,a w dowodzie mam 1,8. ostatnio była wymieniana przepustnica,powodem było szarpanie silnikiem w czasie jazdy. polecam elektryka z łodzi rafała,zajmuje się tylko bmw,jakis czas temu dlubał takze przy m6, bo takie x5,x6 nowe siódemki to u niego na porządku dziennym. noi jest uczciwy

http://www.serwisbmwlodz.pl/dojazd-serwis-bmw.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro bledy sie wyswietlaja to znaczy ze silnik jest w trybie awaryjnym i nie ma pelnej mocy w dluzszej eskpolatacji to moze skrocic zywotnosc silnika. Przy 192ps jesli nie ma np 20ps to tego nie czuc tak wyraznie, do tego silnik w trybie awaryjnym nie adaptuje sie do warunkow. Masz super elektryka ktory Ci o tym nie powiedział? W m54 musz byc podlaczone sondy wszysktie. Mozna je oszukac np http://www.energeticforum.com/renewable-energy/1387-o2-sensor-modification-using-spark-plug-non-foulers.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sondy za katalizatirami maja znaczenie bo jeski nie ma katow albo katy sa slabe to wykrywaja to i wprowadzaja silnik w tryb awaryjny. Fakt jesli same sondy za katami padaja to nie ma czym sie martwic ale jesli majazle odczyty to jest problem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam ten temat o sondach:

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=102345&hilit=sondy+regulacyjne&start=20

 

Chłopaki zastanawiają się właśnie czy tylne sondy TYLKO monitorują czy czasem coś jednak regulują...

Podsumowując - nawet w instrukcji napisane jest, że tylne sondy mogą jednak mieć wpływ na skład mieszanki w pewnych warunkach.

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj u gościa który zajmuje się praktycznie tylko BMW,podłączył kompa oczywiście inpa i według niego wszystkie parametry i sond i vanosów itd. są ok. Przejechał się i podobno jeździ jak 2.2,tragedia dla mnie to nie jeździ. Reakcja na gaz przy 140-150 jest żadna po prostu tylko wciskam pedał bez reakcji,problem wypadającego zapłonu też skądś musi się brać. Aha chciałem wymienić alternator sugerując się info.z forum i teraz mam boscha 90 do sprzedania bo konstrukcyjnie nie pasuje na mocowania :mad2: Jeszcze pytanie czy da się zaprogramować DME MS43+EWS ale nie mam pestki bo podejrzewam problem sterownika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niedaleko mojej miejscowości jest coś takiego

http://www.klinika-bmw.pl/

może warto się z nimi skontaktować nawet telefonicznie odnośnie tej reakcji na gaz.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem na przeglądzie,gość sprawdził analizatorem spaliny i stwierdził"fabryka"sondy pracują idealnie. Mechanik sprawdzał vanosy i ustawienie rozrządu,wszystko jest ok ale problem zmulenia i wypadanie zapłonu dalej jest. Posiadam dme+ews+pestka z takiego silnika z ciekawości przełożę może uszkodzony jest sterownik silnika podobno nie trzeba kodować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Byłem wczoraj u gościa który zajmuje się praktycznie tylko BMW,podłączył kompa oczywiście inpa i według niego wszystkie parametry i sond i vanosów itd. są ok. Przejechał się i podobno jeździ jak 2.2,tragedia dla mnie to nie jeździ. Reakcja na gaz przy 140-150 jest żadna po prostu tylko wciskam pedał bez reakcji,problem wypadającego zapłonu też skądś musi się brać. Aha chciałem wymienić alternator sugerując się info.z forum i teraz mam boscha 90 do sprzedania bo konstrukcyjnie nie pasuje na mocowania :mad2: Jeszcze pytanie czy da się zaprogramować DME MS43+EWS ale nie mam pestki bo podejrzewam problem sterownika.

 

 

nie wiem jak to zrobiles, ale ja wyrzucilem swojeg valeo 90a i wstawilem od e38 2.8 140a boscha i wszystko idealnie pasuje, wraz z nawiewem chlodzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś z Was już wymieniał sondy i może coś sensownego powiedzieć? Szykuję się do wymiany kolektorów na sportowe, no i przy okazji może by zmienić sondy. Błędów nie mam, pali przyzwoicie...

 

 

No ja wymienialem. Tyle ze kolektroy i sondy uzywane ale przebieg o polowe nizszy niz u mnie. Polecam u mnie to sporo dalo. Jesli masz ponad 200kkm to polecam. Silnik sie odmuli ale jakis przyrostow mocy nie bedzie. Raczej spodziewaj sie poprawionej charakterystyki i lepszej reakcji. Wymieniasz tylko regulacyjne. ALbo ory albo dedykowany bosch bo inaczej to nic nie da albo bedzie gorzej. Pamietaj ze przy sportowych kolektorach trzeba jakis patent na sondy monitorujace.

 

Tu masz jak robic kolektory http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=571990

 

a tu jak oszukac sondy http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=486937&highlight=spark+plug+non-fouler

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja wymienialem. Tyle ze kolektroy i sondy uzywane ale przebieg o polowe nizszy niz u mnie. Polecam u mnie to sporo dalo. Jesli masz ponad 200kkm to polecam. Silnik sie odmuli ale jakis przyrostow mocy nie bedzie. Raczej spodziewaj sie poprawionej charakterystyki i lepszej reakcji. Wymieniasz tylko regulacyjne. ALbo ory albo dedykowany bosch bo inaczej to nic nie da albo bedzie gorzej. Pamietaj ze przy sportowych kolektorach trzeba jakis patent na sondy monitorujace.

 

Tu masz jak robic kolektory http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=571990

 

a tu jak oszukac sondy http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=486937&highlight=spark+plug+non-fouler

 

Mam niecale 150kkm. Myslalem o dedykowanych Denso, bo jezdze na ich swiecach irydowych i jestem zadowolony.

Co do kolektorów to ja mam zestaw Schmiedmanna, razem z katami, więc nie trzeba kombinować z oszukiwaniem regulacyjnych.

http://static.schmiedmann.dk/ProductPictures/image_62675_big.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim czasie zmieniłem komp i ews+pestka w mojej E46 z nadzieją ,że wszystko wróci do normy ale nic z tego. Silnik pracuje tak samo czyli słabo przyspiesza choć czasem zwłaszcza na 2 biegu jedzie. Nadal wypada na zimnym zapłon,ładowanie mam 13,99na włączonym nawiewie itd. ma 13,7. Wypiąłem dziś czujnik spalania stukowego i nic dalej wypada 6 cyl.,czy czujnik temp.może mieć wpływ na to? Co do alternatora to oles mi przysłał zły bo z 1.9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pytanie do - Buckey

 

Witam

Buckey posiadam w swoim sedanie silniczek m54b25 2003r i powiem Ci ze mam identyczne objawy jak Ty. To opóźnienie na dodawanie gazu i przydławienia nie daje mi również spokoju, w szczególności kiedy trzeba ruszyć spod górki lub zaparkować szczególnie tyłem :D. Zrobiłem juz 50 tys tym autkiem i od samego początku objawy były identyczne nawet przy jeździe próbnej zgasł mi chyba 2 razy przy ruszaniu bo ogólnie byłem przyzwyczajony na bardziej płynne ruszanie innymi samochodami. Tutaj efekt przydławienia powoduje problemy chodziarz ja już przywykłem i ruszam z większym kopem :D. Pierwsza rzeczą jaka wymieniłem był przepływomierz i po wymianie przez parę kilometrów autko chodziło znacznie lepiej czyli:

trzymało wyższe obroty lepiej się wkręcało . Jednak efekt nie trwał długo i znowu lipa. Robiłem diagnozę na kompie sprawdzane wszystkie parametry i oprócz wypadania zapłonów które ustały przy wymianie świec zero błędów ale co najważniejsze wszystkie parametry takie jak praca sond otwarcia przepustnicy itd itd książkowo. Próbowałem wiec walczyć dalej i zacząłem od dolotu, oczywiście klapka w zaworze disa żyła swoim życiem ale "zregenerowałem ja" wyczyściłem przepustnice, zawór wolnych obrotów pozmieniałem oringi odmę itd i niestety efekt podobny. Denerwujący jest tylko fakt ze objawy nie występują zawsze tzn jeżeli np dam na luz obroty nie zawsze spadają powiedzmy do 500rpm i wracają na 700 czasami wracają na swoje miejsce bez wahnieniach. Ale wracając do sedna sprawy powiedz mi na ile aktualizacja sterownika Ci pomogła i ile kosztuje taki zabieg bo sam zastanawiałem sie nad jakims chp tunningiem i jak podwyższyłeś swoje obroty bo tez by mi się przydało. Zastanawiałem się również nad wycięciem katalizatora ale co z sondami. Dodam ze znajomy ma e36 170 kucyków i po wycięciu kata auto naprawdę zapier... moj sedanik nie ma szans:)

 

Pozdrawiam Saiyan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.