Skocz do zawartości

M54B25 - minimalnie opóźniona reakcja na gaz.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 816
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie da się zrobić międzygazu? ...U mnie się da i mam wszystko fabryczne. Nie bardzo rozumiem o co Wam chodzi, reakcję silnika na wysprzęglenie mam natychmiastową.
Opublikowano
Nie da się zrobić międzygazu? ...U mnie się da i mam wszystko fabryczne. Nie bardzo rozumiem o co Wam chodzi, reakcję silnika na wysprzęglenie mam natychmiastową.

 

Poka poka...

Opublikowano
Nie da się zrobić międzygazu? ...U mnie się da i mam wszystko fabryczne. Nie bardzo rozumiem o co Wam chodzi, reakcję silnika na wysprzęglenie mam natychmiastową.

 

Poka poka...

 

 

Nie mam ładnych butów sparco...

Opublikowano

Nie mam ładnych butów sparco...

 

Sie nie gra, sie nie ma...

 

Nakręć komórą jak Ci obrotomierz śmiga przy naciskaniu pedału gazu.

Opublikowano

Buckey...

 

Nie daje mi spokoju ten Twój międzygaz.

 

1. Pedału się nie muska tylko konkretnie uderza. Widać to i słychać na filmie. W pewnych momentach kierowca wciska pół pedału. Chodzi o to, żeby w momencie ponownego wpięcia biegu i przekazania momentu obrotowego na koła przepustnica była otwarta.

2. Międzygaz bez mocnego hamowania nie ma najmniejszego sensu. Podczas hamowania tylne koła nie są dociskane i dlatego międzygaz zmniejsza siłę hamowania silnikiem i możliwość zerwania przyczepności.

 

Poćwicz międzygaz z śmiałym "walnięciem" Nie ma mozliwości, żeby obroty nie podniosły się.

Opublikowano

Tak to wygląda w moim M54b30. Uważam, że wszystko jest w porządku. Silnik M54 to silnik elastyczny oddający swoj moment obrotowy już od niskich obrotów. Ma długi kolektor dolotowy i ciężkie koło dwumasowe. To są antywarunki do szybkiego wkręcania się na 7 tys obrotów.

Opublikowano (edytowane)

Grindhouse »

A u Ciebie obroty od razu spadają? Z tego co zauważyłem to u nas są raczej podtrzymywane przez chwilę. To Wynika z dwóch rzeczy: oprogramowania, które nie dopuszcza do gwałtownego odcięcia paliwa - żeby nie było szarpnięć oraz z powodu ciężkiego koła zamachowego - jak rozpędzi się przy danych obrotach to ma bezwładność i dlatego obroty tak szybko nie spadają jak również nie rosną (bo z kolei trudniejsze jest wprawienie go w ruch). W planach mam założenie lekkiego, stałego koła zamachowego...

 

jakub »

Ja jestem kierowcą rajdowym - amatorem :)

 

ad 1. Ja wciskam gaz w podłogę (do oporu) przy redukcji biegów a obroty rosną dopiero po pewnej chwili - a rozchodzi się o to, że powinny od razu, błyskawicznie!

I krótkie wyjaśnienie. Międzygaz podczas redukcji biegów stosuje się po to aby zgrać obroty silnika z niższym przełożeniem. Czyli przykładowo: jedziemy na 3 biegu przy 3 tys., redukujemy na 2 więc silnik musi rozpędzić się do ok. 4 tys. I dlatego robimy międzygaz aby podnieść te obroty z 3 do 4 tys i dopiero wtedy puścić sprzęgło. Jeśli nie dodamy gazu to po puszczeniu sprzęgła silnik zostanie na siłę rozpędzony do 4 tys. ale kosztem uślizgu sprzęgła. Jeśli chcemy zrobić to sprawnie to dodajemy gazu na ułamek sekundy, muskając pedał gazu a wtedy redukcja jest płynna jak nigdy. I chodzi właśnie o to, że u nas gaz nie reaguje błyskawicznie i na delikatne wciśnięcie, a to utrudnia sprawne wykonanie międzygazu - czekanie sekundę aż obroty raczą wzrosnąć mija się z celem. Oczywiście jak przytrzymam gaz dłużej to obroty wzrosną... ale to już po ptokach...

 

ad 2. W rajdach międzygaz stosuje się właśnie przy dohamowaniach. Tak jak piszesz, stosuje się go po to żeby nie zerwać przyczepności - przy pełnym hamowaniu tylne koła są odciążone, gdybyśmy zbijali biegi bez międzygazu (jak przykład powyżej) to na rozpędzenie silnika do 4 tys. potrzebowalibyśmy energii pochodzącej z tylnych kół. A te są na granicy przyczepności. Puszczając sprzęgło spowodowalibyśmy intensywne hamowanie silnikiem, który zabrałby energię z tylnych kół i w konsekwencji doprowadził do chwilowego zerwania trakcji - co na zakręcie spowodowałoby uślizg lub nawet obrót.

 

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby stosować międzygaz przy dojeżdżaniu do świateł, hamując tylko i wyłącznie silnikiem a więc nie gwałtownie. Ale przy redukcji biegów i puszczaniu sprzęgła bez międzygazu za każdym razem powodujemy, że sprzęgło musi się uśliznąć i wyrównać obroty skrzyni i silnika - a to niepotrzebne jego zużywanie. Po to jest międzygaz, który powinien reagować na delikatne naciśnięcia gazu - jeśli mam czekać sekundę z wciśniętym gazem w podłogę to to jest nieporozumienie.

 

I na koniec ćwiczenie dla Ciebie, po którym przekonasz się, że pod maską masz "muła" :)

Rozpędź się do ok 40 km/h. Wyrzuć na luz i nie dotykaj pedałów. Pozwól chwilę aby auto się toczyło i zwalniało a obroty ustabilizowały się w okolicach 700. Teraz na ułamek sekundy dodaj gazu - takie kopnięcie w pedał... silnik prawie nie reaguje? Witaj w klubie :)

W normalnych autach takie kopnięcie w gaz powoduje, że obroty rosną jak szalone. Wiem to, bo mam porównanie z wieloma różnymi autami. I na prawdę, czasem pedał się muska... auto powinno reagować zarówno na delikatne sygnały jak i zdecydowane. Po to jest płynna regulacja nacisku - gdyby była zbędna to gaz byłby przyciskiem on/off. Chyba, że mottem bmw przy tworzeniu tego silnika było w każdej chwili pedal to the medal...

 

-Edit-

W Twoim filmiku powyżej dokładnie w 39 sek. kiedy naciskasz gaz delikatniej obroty słabo reagują mimo, że słychać, klepnięcie w pedał. W m54b30 jest trochę lepiej z reakcją na gaz niż w m54b25. Dlatego może w Twoim przypadku jest to mniej dokuczliwe ale jednak jest.

Edytowane przez Buckey
y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano

Dżejkob, ja nie wiem o czym Ty mówisz przyjacielu.

http://www.youtube.com/watch?v=Q0K150eiEgY

 

Masz tu filma. Z tego co ja tym silnikiem jezdzilem to on sie wkreca na obroty jak F1. Nie ma zadnych takich przykrych efektow, o jakich jest ten temat.

Co prawda do czynienia mialem w E60 z 3 litrowka ale to chyba praktycznie to samo we wczesnych latach produkcji.

 

Ja tez mam ciezki dwumas i wszystko ma swoje plusy i minusy. Niby troszke gorzej sie wkreca ale za to dluzej trzyma.

 

Ja wciaz mysle, ze kolega ma cos albo z przepustnica, wersja softu albo wtryskami. Bez dobrej diagnostyki ani rusz!

Opublikowano

Buckey....wiedziałem, że tak zareagujesz na mój instruktaż...ale usprawiedliwię się ..ja też jestem kierowcą rajdowym amatorem, ale z sukcesami ;)

Nie ma mowy u mnie żebym wcisnął gaz i czekał (jak piszesz 1 s) na reakcję. Oczywiście to przenośnia, ale wiem o co chodzi.

 

dxtr71....

Oczywiście że M54 wkręca się do 7 tys. Chodzi o styl w jakim to robi. Gdy pierwszy raz wsiadłem do 325 (M20B25) to miałem "czaszki" w oczach. Gdy wsiadłem pierwszy raz do 330i, którego testowałem dla kolegi (potencjalnego kupca) powiedziałem mu "dla mnie to auto nie jedzie"

Na papierze M20B25 jest daleko w tyle za M54B30 , ale w rzeczywistości silnik pozbawiony vanosów robi duże wrażenie podobne do starych aut turbo z dużą dziurą. Dostajesz nagłego kopa, który prostuje kark.

 

Teraz Panie już nie robią takich aut....

 

A tu masz film 325i, która dostanie baty od 330i....tyle że w e30 naprawdę będą emocje.... Zobacz jak ładnie i szybko się wkręca.

http://www.youtube.com/watch?v=NNmLHRz8Io4

Opublikowano
Kurde :evil: bo to wlasnie powinno chodzic tak jak w e30 :mad2: . A w M54 jest masełko. Ale maselko daje rade za to przy duzych predkosciach, bo jest przewidywalne. U mnie po resecie adaptacji i czyszczeniu przeplywki jest milutko. Juz sie nie wk.....am. A spalanie mi spadlo tak, ze jestem w szoku. Wiecej juz nic nie robie. WRC to to nigdy nie bedzie.
Opublikowano
Buckey....wiedziałem, że tak zareagujesz na mój instruktaż...ale usprawiedliwię się ..ja też jestem kierowcą rajdowym amatorem, ale z sukcesami ;)

Nie ma mowy u mnie żebym wcisnął gaz i czekał (jak piszesz 1 s) na reakcję. Oczywiście to przenośnia, ale wiem o co chodzi.

 

dxtr71....

Oczywiście że M54 wkręca się do 7 tys. Chodzi o styl w jakim to robi. Gdy pierwszy raz wsiadłem do 325 (M20B25) to miałem "czaszki" w oczach. Gdy wsiadłem pierwszy raz do 330i, którego testowałem dla kolegi (potencjalnego kupca) powiedziałem mu "dla mnie to auto nie jedzie"

Na papierze M20B25 jest daleko w tyle za M54B30 , ale w rzeczywistości silnik pozbawiony vanosów robi duże wrażenie podobne do starych aut turbo z dużą dziurą. Dostajesz nagłego kopa, który prostuje kark.

 

Teraz Panie już nie robią takich aut....

 

A tu masz film 325i, która dostanie baty od 330i....tyle że w e30 naprawdę będą emocje.... Zobacz jak ładnie i szybko się wkręca.

http://www.youtube.com/watch?v=NNmLHRz8Io4

 

No to rozwiazanie prosrednie to bodaj M50B25. Byly wersje bez vanosa. Ulubiony silnik turbiarzy :).

Wiem juz o co Ci chodzi. Mozesz zawsze przerobic swoja dwumase na jednomase i odelzyc. Tylko musisz powaznie zastanowic sie czy jest sens.

 

Vanos tak jak mowisz, ma swoje plusy i minusy. Nie masz kopa jakby sie skonczyla turbo dziura ale za to auto od dolu ciagnie jak odrzutowiec. Ja tam nie wiem, wydaje mi sie, ze na filmku M20 jest duze walniecie na pierwszych biegach a potem juz sie auto poci. Emocje sa bo auto ma poslizg i dlatego tak obroty mu rosna smiesznie. Potem juz nie jest tak klawo. Dodatkowo efekty dzwiekowe - auto ma wygluszenie jak maluch w porownaniu do E46. Moje wrazenia z M54B30 byly takie, ze moc wydawala sie kompletnie niezalezna od obrotow i predkosci, po prostu zawsze mial jej sporo w zapasie. Po wcisnieciu gazu ciagnal rowno do czerwonego pola.

 

Jak patrze na ten filmik to predkosciomierz zasuwa szybciej niz obrotomierz, moze nie ma po prostu tego wrazenia katapultacji i stad takie odczucia? Ja tam nie wiem.

Opublikowano

M54B30 na fabrycznej elektronice nie kręci się do 7000rpm - odcina przy 6500. Nie jest stworzony do wysokich obrotów ze względu na dość duży stroke.

 

Wiadomo że "strzał turbiny" w małym R4 to zupełnie inna bajka niż duże wolnossące V8, mimo że moc w obu przypadkach podobna. Tak samo wrażenie przyspieszenia w M20B25 jest bardziej odczuwalne niż w M54B30, właśnie ze względu na ten strzał powyżej 4000rpm.

 

M54B30 uzyskuje 270Nm przy 1500rpm i taki już zostaje do 6000rpm, dlatego jak wciskasz gaz w podłogę od niskich obrotów to już na początku "przyzwyczajasz się" do wciśnięcia w fotel i nic cie potem nie zaskakuje. Ale ostatnio odkryłem sposób na nudę w M54B30 - przyspieszaj delikatnie na jednym biegu a jak silnik osiągnie około 3000rpm to łagodnie wduś pedał w podłogę. Jak zrobiłem to na dwójce to aż przez chwilę ciarki mi przeszły po plecach jak fotel wyjeżdża spod tyłka, a normalnie nawet tego nie odczuwam kiedy wciskam z samego dołu od razu w podłogę.

 

Przed kupnem mojej 330Ci miałem okazję porównać M54B30 do silnika 2.5 V6 z alfy romeo 156 i mimo genialnej reakcji na gaz i cudownego dźwięku alfy, nie podobało mi się że ten silnik w ogóle nie jechał poniżej 4500rpm. Natomiast M54B30 ciągnął jak diesel.

 

Problemem w M54 nie jest ciężar dwumasy i wolno narastające obroty, tylko zwłoka od naciśnięcia gazu do momentu aż wskazówka obrotomierza wystrzeli w górę - ułamek sekundy. Więcej niż lekkie koło zamachowe zdziałałby nowy program i mapy wtrysku po TPS, oraz wymiana kolektora ssącego na krótszy np taki jak w M50.

Opublikowano

Qwet - te modyfikacje, ktore opisujesz oczywiscie mozna zrobic :)

 

Zamknalbys sie ze wszystkim w 1000zl. Odezwij sie do bagora i zagadaj o program a dolot to juz twoja inwencja. Tylko pamietaj, ze krotki dolot z kolei dol Ci spitoli, wiec zawsze cos za cos. Z tego co wiem to w do 2,5 pakowali dolot od 2,8 bo to dawalo przyrost mocy. Jak jest inny niz w 3,0 to mozesz probowac adaptaowac.

 

B30 nie ma klapek w kolektorze?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Przeanalizowałem układ podciśnień w silniku - narysowałem schemat i sprawdziłem u siebie tyle ile udało mi się ustalić. Narysowałem sobie to wszystko bo nie mogłem się odnaleźć a na RealOEM nie było to dokładnie rozrysowane. Może komuś się przyda.

Jutro kupuje filtr paliwa z regulatorem i od razu sprawdzę drożność rurki z podciśnieniem. Zobaczę czy to coś zmieni... i jestem na etapie rozmów w sprawie chiptuningu...

 

y4mBMkggfVRAWbjd8FtqOils7GYz55xVTk0a29uwJM-tDgjCEi-OkpLIABLVxvQvXwvCYZ_nqEThWY4DQw1Tza3bTSoJoiyGTe-taI2k_DALA_v4KJfRA8NBmMj3iFZ6hNdg5wUQTrhD83A6PSsc-2pRCfKkukyIovIwBXEPhHXL-_dHDKeQw3HZxE3F_s318Sk?width=1200&height=860&cropmode=none

Edytowane przez Buckey
y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano
Niezle, podziwiam zapał :shock: , z ciekawostek wiesz ze zmienil sie pedal gazu z 35426772706 na 35426786282 po ktoryms roku? Moze to cos pomoze bo cos mi sie wydaje, ze lepiej nie bedzie.
Opublikowano
Przeanalizowałem układ podciśnień w silniku - narysowałem schemat i sprawdziłem u siebie tyle ile udało mi się ustalić. Narysowałem sobie to wszystko bo nie mogłem się odnaleźć a na RealOEM nie było to dokładnie rozrysowane. Może komuś się przyda.

Jutro kupuje filtr paliwa z regulatorem i od razu sprawdzę drożność rurki z podciśnieniem. Zobaczę czy to coś zmieni... i jestem na etapie rozmów w sprawie chiptuningu...

 

http://buckey.w.interia.pl/Bmw/m54b25_vacuum.jpg

 

Wywal koło dwumasowe i zastąp lekkim.

 

A do swojego CV wysłanego do BMW AG podłącz te rysunki i filmy. Zrób rewolucje tym Chińczykom...

Opublikowano
Niezle, podziwiam zapał :shock: , z ciekawostek wiesz ze zmienil sie pedal gazu z 35426772706 na 35426786282 po ktoryms roku? Moze to cos pomoze bo cos mi sie wydaje, ze lepiej nie bedzie.

 

Była jakas akcja z pedałem gazu. Nawet wymieniłem swoj na model z 2004 roku, ale nie wiem czy pomoglo czy nie...

 

SUBJECT

Acceleration Pedal Feels "Notchy" at Times

 

MODEL

E38 with M62TU produced from 09/99 up to 07/01

 

E39 with M62TU produced from 09/99 up to 07/02

 

E39 with M54 produced from 09/00 up to 07/02

 

E46 with M54 and S54 produced from 06/00 up to 07/02

 

E52 Z8, E53 X5, and E65/E66 vehicles from series introduction up to 07/02

 

SITUATION

Customer may complain of the accelerator pedal feeling "notchy", or not moving smoothly when depressed in small increments. This situation can occur with high ambient temperatures, or if heating is directed towards the foot well area.

 

NOTE:

Integrity of the PWG "drive-by-wire" system is not being compromised, if such a situation is experienced - pedal movement is not restricted or limited.

 

CAUSE

Unfavorable friction conditions inside the accelerator pedal, when exposed to higher ambient temperatures (in excess of 140 deg F).

Opublikowano

Z opisu problemu pedalu wynika, ze tylko w okrelsonych warunkach i po lekkim wcisnieciu.

Czyli problem odwrotny do opisanego.

 

Chociaz jesli dorwiesz w dobrej cenie, to bym sprobowal bo BMW moglo dac zbyt ogolny i usredniony opis problemu.

Opublikowano

Pierwsze podstawowa sprawa to sprawdzić jaki masz soft w sterowniku silnika i czy były poprawki wypuszczane oraz ewentualnie ile. Może być tak że nowszy soft zminimalizuje objawy słabej reakcji na gaz. Choć obawiam się że może być też tak że to wcale jakiś wielki LAG nie jest tylko już przyzwyczaiłeś się do jazdy tym autem i chciałbyś więcej.

 

Jeśli chodzi o drożność przewodów to obstawiam że na pewno jest w innym przypadku ciśnienia by świrowały i sam sterownik silnika zgłaszał by błąd.

 

Warto by też dorwać kogoś z takim samym silnikiem i organoleptycznie porobić testy i sprawdzić czy jest różnica.

Opublikowano
Nie wiem czy to dobry trop, ale sprawdźcie reakcję na gaz zaraz po uruchomieniu silnika, wtedy gdy obroty są podwyższone i działa ssanie. Wg mnie silnik wtedy reaguje perfekcyjnie, więc może trzeba kombinować w tym kierunku (podwyższenie obrotów biegu jałowego itp).
Opublikowano

tutaj ciekawostka, ale mimo to wszedzie pisza ze jest delkiatny lag. Chociaz jak dla mnie to powyzej 3,5tys obr nie ma opoznienia.

 

 

a tutaj to o czym bylo pisane na poczatku, w usa juz to rozkinili :8)

 

Opublikowano
Nie wiem czy to dobry trop, ale sprawdźcie reakcję na gaz zaraz po uruchomieniu silnika, wtedy gdy obroty są podwyższone i działa ssanie. Wg mnie silnik wtedy reaguje perfekcyjnie, więc może trzeba kombinować w tym kierunku (podwyższenie obrotów biegu jałowego itp).

Dokładnie też mam takie odczucia że zaraz po odpaleniu jest idealnie , jest to trochę denerwujące ale mozna się do tego przyzwyczaić

Opublikowano

Wymieniłem filtr paliwa. Nie było tak jak wiele osób pisze, że ze starego leciał syf itp. itd. Mój był wymieniany w 2008 i miał ok 50 tys km. Był zdecydowanie zapchany bo sprawdzając przepustowość dmuchało mi się ciężko (w nowym bez problemu). Ale dla pompy to nie stanowiło chyba problemu... bo... jak wszyscy wiedzą, wymiana nie pomogła. Nic kompletnie się nie zmieniło :( Sprawdziłem drożność przewodu z podciśnieniem i była ok. Więc nie mam się do czego przyczepić.

 

Sprint Booster przy swojej cenie (chyba 1000zł) to śmiech na sali. Już była o nim mowa na pierwszej stronie. Może faktycznie daje odczucie, że niby reakcja jest lepsza ale to zupełnie nie rozwiązuje problemu. W poście na pierwszej stronie podaję link do dokumentu gościa, który to przetestował i opisał.

 

Co do reakcji samej przepustnicy - to już to zaobserwowałem że ten lag to nie jest wina systemu DBW. Przepustnica otwiera się prawie bez zwłoki (to widać na tym filmie, który już wcześniej widziałem) ale problemem jest to, że ECU nie podaje większej ilości paliwa równocześnie z naciśnięciem gazu. Tylko czeka na coś...

 

U mnie reakcja na ssaniu też jest more or less prawidłowa. To znaczy, że pedał gazu chodzi ok bo gdyby był felerny to objawiało by się to w każdych warunkach. Potwierdzeniem dla mnie winy ECU za słabą reakcję na gaz jest to, że jak przyciśniemy auto (kilka szybkich zmian biegów, przyspieszanie z pedałem w podłodze, wysokie obroty itp. itd.) to przez chwilę lepiej reaguje na gaz. Przyznało to już wiele osób, że tak jest u nich. A skoro tak to znaczy, że silnik w pewnych warunkach ma możliwości prawidłowego, szybszego działania, tylko ECU nie zawsze chce na to pozwolić.

 

I na pewno nie jest tak, że ten lag jest znikomy a ja wyolbrzymiam sprawę :) To na prawdę jest problem i różnica w stosunku do innych aut jest kolosalna.

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.