Skocz do zawartości

M54B25 - minimalnie opóźniona reakcja na gaz.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej :)

Złożyłem, zamontowałem, pojeździłem! Ale co to była za jazda! :D

 

Zacząłem od przymiarek sprawdzając czy węże, zaworki i opaski zmieszczą się w takim układzie jaki zaplanowałem. W grzebieniu są dwa otwory odchodzące do separatora - każdy o innej średnicy. Na ten mniejszy (bliżej tyłu auta, fi 14mm) dopasowałem wąż fi 16mm, inny niż w pozostałych miejscach, ale pasował na ten króciec bo był ciaśniejszy i po skręceniu opaską uzyskałem prawidłową szczelność. Na drugi - ten większy podpasowała oryginalna złączka z węża od starego separatora, który wymieniałem 4 lata temu. Akurat ta miała średnicę fi 16mm do zamontowania węża. Ale musiałem ją nieco zmodyfikować ponieważ zewnętrzny pierścień do odblokowywania zacisków był za mały, i jak wskoczył na miejsce w grzebieniu, to już nie byłem w stanie go ścisnąć i zdjąć złączki. Przeciąłem pierścień i teraz mogę podważyć zaciski śrubokrętem (widać to na zdjęciu).

54d6cdec43c9c3f1af7315c62ebc383c.jpg

 

Następnie dopasowałem kolanko od pokrywy zaworów i zaworek PCV - do połączenia miałem fi 20mm kolanka i fi 16mm zaworka. Poradziłem sobie wkładając pomiędzy wąż 20mm a zaworek kawałek cieńszego węża fi 16mm. Całość skręciłem obejmą i też okazało się bardzo ciasne i szczelne.

e1b25e95600e1c6a73191c61a927877c.jpg

 

Ku mojemu zadowoleniu okazało się, że będę w stanie zmieścić wszystko tak jak chciałem, więc pozakładałem obejmy na wszystkie połączenia, kilka razy je obracałem i usytuowałem tak, aby nie przeszkadzały w założeniu grzebienia na kolektor i poprowadzeniu rurki wzdłuż plastikowej osłony wiązki wtryskiwaczy - w tej wnęce jest mało miejsca na gruby wąż.

7a9190f6be41a1ac4cde07cb6dd574a0.jpg

 

Zaślepiłem też króciec przy bagnecie, który ma fi 12mm - użyłem węża 12mm i obciętej gładkiej śruby 12mm. Rurkę od oryginalnego separatora do bagnetu zdemontowałem, tak samo oryginalną rurkę z kolankiem od pokrywy do separatora i połączenia przy grzebieniu. Zostawiłem na razie separator przykręcony pod kolektorem i jeden wąż (tez zawinięty pod kolektorem), który bez problemu udało mi się odsunąć, aby nie kolidował z moją instalacją. Widać moje ocieplenie rurki bagnetu, które zrobiłem przy montażu separatora 4 lata temu :)

a51d2b8585af9621f6346f65d8828a0c.jpg

 

Przykręciłem grzebień, zamontowałem wszystkie graty (przepustnicę, icv, disę itd.), sprawdziłem czy silnik pali i jest ssanie przez korek wlewu oleju i bagnet i wczoraj o 22.00 pojechałem się przejechać.

4d1f77a0546419fcbbeb6fa05bb007ee.jpg

 

Od razu poczułem, że silnik inaczej pracuje, obroty są stabilniejsze, LEPIEJ reaguje na gaz i ruszając z wolnych obrotów i z lekkim gazem czuć, że silnik jest mocniejszy! To nie jest placebo! :mrgreen: Dzisiaj zrobiłem trasę do/z pracy, i pierwszy raz od dłuższego czasu nie mogłem się doczekać kiedy skończę pracę i będę mógł znowu wsiąść do auta! Myślę, że to najlepsza rekomendacja! :mrgreen: Na razie też nie zapaliły mi się żadne kontrolki, wizualnie węże trzymają kształt i nic się nie rozszczelniło. Także potwierdzam dobrą opinię bambusfly'a o tym rozwiązaniu. Nagrałem też filmik pokazujący jak ssie przez korek i bagnet i jak wygląda praca silnika i reakcja na gaz. Zmontuję film za kilka dni.

 

 

Witam, zrobiłem identyczną modyfikację u siebie, jednak martwi mnie to bardzo duże podciśnienie które panuje w silniku czy ma to negatywny wpływ na uszczelkę pod głowicą?

Korek od oleju czasem ciężko w ogóle podnieść tak bardzo go przysysa.... Jestem zadowolony z przeprowadzonej operacji ale bardzo martwią mnie skutki..., śledzę wątek cały czas ale nie doszukałem się info o szkodliwości tego patentu. Czy zakładając separator z lublina czy cokolwiek innego zmniejsza się to podciśnienie?

  • Odpowiedzi 816
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
U mnie na spokojnie można zdjąć korek oleju, słysząc przy tym przyjemny ssyk, jakbyś browar otwierał :D . Mogę nagrać jak to u mnie wygląda.
Opublikowano
Jeśli nie problem możesz pokazać jak to wygląda u Ciebie, ja też nagram jak wygląda to u mnie. Znając moje szczęście może wadliwy zaworek pcv...
Opublikowano

Hej :)

 

martwi mnie to bardzo duże podciśnienie które panuje w silniku czy ma to negatywny wpływ na uszczelkę pod głowicą?

Korek od oleju czasem ciężko w ogóle podnieść tak bardzo go przysysa....

To podciśnienie powinno być mniej więcej takie jakie widać na moim filmie - czy rośnie po kilku sekundach jak zakrywasz ręką i odkrywasz wlew oleju? Czy założyłeś zaworek w dobrym kierunku?

 

Takie podciśnienie nie ma wpływu na uszczelkę pod głowicą, ale chyba bardziej chodziło Ci o uszczelkę pod pokrywą zaworów - tą czarną plastikową? Podciśnienie ma wpływ na wycieki oleju z silnika. Jeśli jakaś uszczelka niedomaga lub jest na wykończeniu, to większe podciśnienie szybko ją wykończy i pojawią się wycieki. Ja zrobiłem na razie jedynie 2 tys. km od mojej modyfikacji, i na razie nie widzę skutków ubocznych a same zalety. Oleju bierze mi teraz ok 0,2L na 1 tys. zamiast ponad 1L na 1 tys.

 

Przewody od Separatora zostawiłem wolno i wydobywa się z nich trochę "pary olejowej". Przejechałem tak ok 100 km w tym jeździłem też 180km\h a więc wysokie obroty. Nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów ani wycieków oleju z otwartych przewodów. Może mnie ktoś uświadomić czy jazda w ten sposób bez podciśnienia w skrzyni Korbowej może mieć jakieś negatywne skutki ?

Znajomy robił takie testy, ale u niego praca silnika nie była lepsza, a nawet gorsza. Ja też kiedyś próbowałem tak robić, ale efekty były mizerne. Mankamentem otwartej odmy jest możliwość przedostawania się zapachów do kabiny. Do tego nie wiem czy nie ma możliwości w jakichś specyficznych warunkach zassania czegoś do końcówki rurki...

 

lazarus99 »

Twoje odczucia dokładnie potwierdzają się z moimi co do pracy silnika :)

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano

Zaworek jest założony na bank dobrze, w sumie jak słyszę po wyjęciu bagnetu to identyczny świst, korek oleju jak podniosę trochę żeby upuścić ciśnienie to też odchodzi lekko ale dosyć ciężko zdjąć go równo trzymając. Możliwe że wszystko jest okej tylko jestem przewrażliwiony... Pytałem o UPG bo nie jestem mechanikiem i nie znam się tak na konstrukcji silników-pro.... jak nie ma wpływu to się cieszę a z uszczelki pod deklem na razie jest okej chociaż delikatnie się pociła. Nie zaobserwowałem żadnego ubytku oleju a trochę jeździłem przez week dość dynamicznie

 

Zapomniałem dopisać, podciśnienie zachowuje się identycznie jak na filmiku też rośnie przez chwilę itd...

Opublikowano
Buckey, mając Twoje rozwiązanie co może się stać w momencie kiedy jadąc z dużą prędkością obrotową silnika puszczam pedał gazu, występuje wtedy bardzo duże ciśnienie w skrzyni korbowej, a jak wiadomo króciec w bagnecie zaślepiony, to czy może coś to ciśnienie rozerwać? czy np. wypchnąć uszczelkę pod pokrywą zaworów albo jakiś simering na wale? i wtedy wywala nam cały olej.
Opublikowano
witam wszystkich, moj samochod to e39 525i po przesledzeniu calego watku od razu wymontowałem plastiki osłaniajace pedały celem znlezienia czujnika sprzegla i odlaczenia go, ku mojemu zdziwieniu nie ma tego czujnika przy pedale sprzegła, czy ktos ma jakis pomysł gdzie tego szukac? mam takie same objawy jak kolega buckey
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć, sorry za późną odpowiedź, ech ten czas....

 

Buckey, mając Twoje rozwiązanie co może się stać w momencie kiedy jadąc z dużą prędkością obrotową silnika puszczam pedał gazu, występuje wtedy bardzo duże ciśnienie w skrzyni korbowej, a jak wiadomo króciec w bagnecie zaślepiony, to czy może coś to ciśnienie rozerwać? czy np. wypchnąć uszczelkę pod pokrywą zaworów albo jakiś simering na wale? i wtedy wywala nam cały olej.

W momencie jak hamujemy silnikiem z wysokich obrotów to powstaje duże PODCIŚNIENIE w kolektorze i co za tym idzie w silniku. Więc nie wypcha nam uszczelek, tylko wciąga, a zaworek PCV ma w sobie regulację i też jest po to, aby ograniczać to podciśnienie i jego za dużą siłę.

 

ferens »

Kolega też ma e39 i tam mogą być innego typu tradycyjne przełączniki. Dwa zamontowane w obu skrajnych pozycjach sprzęgła. To z kolei daje większą możliwość modyfikacji poprzez podkładki powodujące wcześniejsze przełączanie.

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie

 

i ponownie gratuluję wytrwałości, jestem wielkim fanem tego wątku :wink:

zainspirowany tematem wymieniłem odmę na zamiennik, po pół roku wszystko jest po staremu, oleju bierze troszkę mniej ale zakładam że to konsekwencja zmiany 5w30 na 5w40. Póki co na tym temat u mnie stanął.

Jednak dzisiaj piszę w innej sprawie : mianowicie jakiś czas temu kombinowaliście z pedałem gazu, podmianą na bardziej agresywny itd itp. a dziś natknąłem się na wątek, w którym dokopano się JAK ZMIENIĆ CHARAKTERYSTYKĘ GAZU W STEROWNIKU SILNIKA (siemens MS43). Pewnie temat został już na forum odkryty, jednak sądzę że wprowadzabcoś do wątku o reakcji na gaz, oczywiście możliwości podczas "chipowania" MS43 jest o wieeele więcej.

 

http://www.ms43wiki.com/index.php?title=Main_Page

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1082287

 

pozdrawiam.

Opublikowano

Ja ostatnio wywaiłem wąż od ccv co do miski idzie co poprawiło znowu reakcję oraz ( jak ktoś ogląda moje wypociny na YouTube ) zrobiłem sobie szufelke na wlot powietrza, fajna i tania sprawa a szczególnie podczas jazdy.

https://www.youtube.com/watch?v=9oW47uBP-3k

Opublikowano
Moglbys troche rozwinac temat tego wlotu? Co, jak i dlaczego? Ciekawy patent, interesuje mnie jakie wymierne korzysci osiagnales?
Opublikowano (edytowane)

Poprostu pęd powietrza podczas jazdy się zwiększa więc dzięki tej szufli może byc wepchnięty do puszki filtra.

Używam sportowego filtra PIPERCROSS który podnosi troszke osiągi a w raz z szuflą tworzy fajna pare,do tego świece IRYDOWE i auto nie do poznania.

Taką szufle można kupić nic nowego tylko że cena :mad2: wpisz BMW E46 INTAKE SCOOP a się przekonasz że ktoś upadł na głowe.Mnie to kosztowało grosze plus 40 min. roboty

Edytowane przez mlodydark
Opublikowano

Rozłożyłem cały silnik M54 na części i znalazłem przyczyne spalanie oleju,cała prawde o odmie (CCV) ,klekotaniu popychaczy i wiele innych.

Teraz nagrywam na YT by podzielić się z innymi co znalazłem ,już jeden cwaniak z ameryki mnie kopiuje ale kij mu w oko :twisted:

Bede robił pare filmów na temat poprawienia osiągów itp.

Jak ktoś zna angielski i zaczyna bolesną przygode z e46 to może sobie popatrzeć,zapraszam.

Opublikowano
mlodydark napisz konkretnie jakie parametry sie poprawily jesli w ogole, bo stwierdzenie fajna para nic mi nie mowi;). Jest zauwazalna zmiana w pracy silnika, zbiera sie lepiej, lepsze osiagi? Tak na chlopski rozum, bo rozumiem ze wiecej powietrza dociera do przeplywki i dawkuje wtedy wiecej paliwa= lepszy kop, tylko jest to uzaleznione od predkosci. Ten aspekt mnie najbardziaj interesuje, czy cos sie poprawilo w predkosciach nazwijmy to miejskich?
Opublikowano

Co tu wiele mówić więcej powietrza więc przepływaka daje sygnał do ECU i wtedy więcej paliwa proste.Ile mocy to Ci nie powiem bo nie bede jechał na hamownie z powodu blaszki za 5zł

Ja tam czuje różnice miedzy 30 do100 km/h poprostu się lepiej zbiera.

na wolnych obrotach jest jak było

Opublikowano (edytowane)

Konkretnie ile koni mnie nie interesuje, bo pewnie jest to niezauwazalne lub przyrost jest symboliczny, chodzilo mi o namacalne zmiany w kulturze pracy i dynamice silnika. Reasumujac jakas zmiana na plus jest, wiec warto sprobowac.

 

Ps. Faktycznie zmienia to postac rzeczy, sorki za zamet:)

Edytowane przez bambusfly
Opublikowano

lewe powoetrze ? polecam test szczelności bo ogladenie obtromierza nic nie da.

tu ma filmik co prawda po angielsku ale zobaczysz wszysykie miejsca gdzie powietrze może się dostawac

Opublikowano
Konkretnie ile koni mnie interesuje, bo pewnie jest to niezauwazalne lub przyrost jest symboliczny, chodzilo mi o namacalne zmiany w kulturze pracy i dynamice silnika. Reasumujac jakas zmiana na plus jest, wiec warto sprobowac.

jak chcesz poprawić kulture pracy to raczej nie pomoże może prędzej czyszczenie wtrysku lub servis

Czy warto spróbować? jezeli boisz się zainwestować 5zł i troche czasu no to nie warto :lol:

Ilość koni to nie wsyskto

Opublikowano

Hehe no troche sie nie zrozumielismy, ja nigdzie nie napisalem ze chce cos u siebie poprawiac ani szukac jakis ewentualnych problemow, typu lewe powietrze etc. Pytalem dokladnie o Twoje odczucia, u Ciebie w aucie po zainstalowaniu tego scoopa, nic wiecej:).

 

Ps. Moj blad tam powinno byc ilosc koni mnie nie interesuje, zaraz poprawie, sorki za zamieszanie:)

Opublikowano

Sorry to ja odpowiedziałem na posta w złym oknie bo pisałem jeszcze gdzie indziej. :mad2:

Co do soopa warto spróbować wczoraj go ściągnąłem żeby pomalować i pojechałem na zakupy no i "bez" było gorzej ,więc to nie placebo poprostu działa przynajmniek dla mnie. polecam.

Opublikowano
Ja sprawdzam wszystkie takie nowinki i usprawnienia, wiec zawsze jestem ciekaw efektow. U siebie rowniez to zaloze jak juz aura bedzie bardziej laskawa:)
Opublikowano
Wiem, odnotowałem, robiłeś tylko przegroda+stożek, czy cała hermetyczna puszka? U mnie mam ori filtr, więc pewnie nie będzie takiego efektu jak u Ciebie.
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.