Skocz do zawartości

M54B25 - minimalnie opóźniona reakcja na gaz.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś natchniony powiększonym odbojnikiem pedału sprzęgła wykonanego przez Buckey'a poeksperymentowałem z czujnikiem sprzęgła. Jako że moje sprzęgło jest już co by nie powiedzieć podjechane w stosunku do nowego i "bierze" wyżej postanowiłem spróbować podnieść pozycję czujnika sprzęgła w stosunku do cylindra pompy sprzęgła. Zamontowałem go na trytce obok jego oryginalnego miejsca zamocowania. Pozycje (jak wysoko go ustawić) ustaliłem na podstawie INPY (w digitalach) wartośc czujnika sprzęgła tak aby było na granicy i po minimalnym dotknięciu pedałlu zmieniło się na clutch On a zarazem nie dawał sygnału przez przypadkowe wibracje. Wydaje mi się że jeszcze łatwiej samochód rusza i płynniej przy cofaniu i parkowaniu. Mam wrażenie ze jest trochę płynniej. Jeśli e46 ma taki sam czujnik jak e39 to warto spróbować. Potrzebna tylko trytka. Ciekawe jak zachowa się silnik przy ori pedale gazu.

 

http://zapodaj.net/f534de88d84f1.jpg.html

 

http://zapodaj.net/fae185bed98e1.jpg.html

  • Odpowiedzi 816
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ciekawe spostrzeżenie z tym międzygazem i przepływką :) Ja, niedługo po kupnie auta, miałem coś takiego, że kiedy jechałem z normalnie wciśniętym gazem i lewą nogą chciałem dohamować to auto stawało dęba - taki tryb awaryjny z gwałtownym hamowaniem. Podobno coś takiego jest w VW, że sterownik ma taki tryb gwałtownego hamowania kiedy wykryje równocześnie wciśnięty gaz i hamulec, i tam żeby zrobić dohamowanie trzeba zrobić chiptuning sterownika. Myślałem że w bmw też jest coś takiego i byłem załamany.... Ale potem z jakiegoś powodu przestało się to dziać i też zaczął pojawiać się błąd w komputerze, o którym pisze mack800. A jak jest u Was?

 

Co do czujnika sprzęgła - ja właśnie chciałem zrobić podobnie mocując go z boku, ale nie wychodziło mi to, bo komputer od razu wykrywał błąd czujnika... Myślałem raczej, żeby zamocować go niżej, tzn. tak aby dopiero głębsze wciśnięcie pedału dawało sygnał - dzięki temu, mimo że sprzęgło nie byłoby puszczone do końca, komputer myślałby, że jest zwolnione całkowicie, i to mogłoby mieć pozytywny wpływ :) Ale właśnie wydaje mi się, że przez to, że to nie jest prosty przełącznik on/off to on potrafi wykrywać ruch pedału w większym zakresie i jeśli początkowa pozycja się nie zgadza to zgłasza błąd całego czujnika, i dlatego nic nie mogłem wskórać.

Udało mi się dorwać pedał gazu z automata o nr 35426786281 za 90zł - więc najnowszy jaki jest dostępny do mojego modelu. Powinien dojść w połowie tygodnia i mam w planach zrobienie porównania starego i nowego pedału. Zrobię też zdjęcia i zmierzę zakres ruchu obu - więc będzie widać czy faktycznie z kickdownem skok jest mniejszy.

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano
tak lekko przerywając rozmowę, popróbowałem trochę z redukcją z międzygazem i generalnie nie jest źle. Reakcja na gaz wydaje się nie inna niż na postoju, czyli taka trochę opóźniona (dla przypomnienia M54B22 rok 2002,wersje softu moge sprawdzić). Co prawda chciałoby się, żeby ten miedzygaz był tak precyzyjny jak w motocyklach, gdzie reakcja silnika to "milisekundy", ale w e39 po chwili można sie przyzwyczaic i wyczuć co zrobić, żeby to wyszło płynnie. Nawet powiem,że można zrobić to nieco niechlujnie, drastyczniej depnąć w podłogę bez wyczucia i sprzęgło puścić na słuch w dobrym momencie :)
Opublikowano (edytowane)

Zaciekawiony modyfikacją którą przeprowadził adamvfr750 dodając "sport button", trafiłem na temat dotyczący tej opcji w Z4.

http://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=266281&page=3

 

W skrócie, niektórzy mieli wiązkę już preinstalowaną i wystarczyło dołożyć przycisk sport i funkcja działała. Żeby w pełni działał przycisk tz. podświetlał się po aktywowaniu funkcji, należy dopisać do VO odpowiednią opcję i zaktualizować DME. Wszystko jest w tym wątku opisane co i jak.

 

Mnie natomiast nurtuje jedna rzecz. Panowie doszli jak sprawdzić czy mogą się spodziewać owej wiązki żeby dołożyć przycisk. Chodzi tu dokładnie o gniazdo X60004 sterownika DME (tu jest ładnie pokazane o co kaman http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=526659). Jeśli w tym gnieździe jest zajęty PIN1 (przewód o kolorze czarno/czerwono/żółtym) wiązka gdzieś jest i wystarczy ją odszukać. Oczywiście opcja ta występowała tylko w ściśle określonych rocznikach i wersjach wyposażenia i dotyczyła z tego co mi się udało ustalić DME MS45.

Fizycznie MS45 i MS43 są identyczne. Posiadają jednakowy układ gniazd. Rozkład pinów jest już jednak inny. Nas interesuje głównie wspomniane gniazdo X60004.

Porównując:

WDS dla MS43: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/us/zinfo/E46_PA6000J.htm i

WDS dla MS45 http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/us/zinfo/E46_PA6000P.htm, możemy stwierdzić że rozkład pinów jest zbliżony. Wspomniany wcześniej PIN1 w gnieździe X60004 nie występuje w obydwu sterownikach.

 

I tu moje pytanie do adamvfr750 czy jesteś w stanie sprawdzić, czy posiadasz ten PIN1 w tym gnieździe zajęty? O ile masz MS45 oczywiście. Ciekawe jest, że WDS milczy na temat sport button" w E60/E61. Jednak opcja działa zwierając odpowiedni pin do masy.

Sorki za mój wywód ale po prostu łudzę się że taka opcja występuję w MS43 i jest to tylko kwestia zwarcia odpowiedniego pinu.

 

edzia:)

 

Zakupiłem pedał gazu od automata (chyba najlepszy zakup do tego samochodu jaki zrobiłem, za niecałe 38 złotych). Zainstalowałem i nie uwierzyłem że samochód może tak jeździć:). To działa. Jest niebo a ziemia. W końcu samochód reaguję na gaz. Zmiana na ogromny plus. Martwił mnie jedynie ten kick down. Jednak po rozkręceniu obawy minęły. Jest to zwykły mechaniczny klik, demontowalny bez problemu i nawet można sobie do manuala wstawić jak ktoś chce. Pedały w budowie są jednakowe. Różnica na pewno jest w potencjometrach (inna charakterystyka?!). Z automatu działa jak powinien działać. Żaden check się nie pojawił i się nie pojawi zapewne. Jak ktoś będzie chciał wywalić kika, to niech się zaopatrzy w torx 5-cio ramienny z otworem w środku, numer TS10. Można też przełożyć sam potencjometr, kwestia odkręcenia dwóch śrubek na ten sam torx co obudowa. No i u mnie nie trzeba było nic wycinać w gnieździe. Wtyczka pasuje plug and play. Poniżej fotki dla potomnych.

 

Manual (nr części: 35426762481, taki miałem w oryginale)

http://i1250.photobucket.com/albums/hh536/bambusfly/BMW/pedal%20gazu/20150905_094720_zpsjxy5j1uw.jpg

 

Automat (nr częsci: 35426762480, na taki wymieniłem)

http://i1250.photobucket.com/albums/hh536/bambusfly/BMW/pedal%20gazu/20150905_094731_zpspjnleyfa.jpg

 

kickdown:

 

http://i1250.photobucket.com/albums/hh536/bambusfly/BMW/pedal%20gazu/20150905_094739_zpsya06h2fk.jpg

 

http://i1250.photobucket.com/albums/hh536/bambusfly/BMW/pedal%20gazu/20150905_094812_zpsxvnbwizi.jpg

 

Dzięki mack800 za naprowadzenie. Panowie to trzeba samemu poczuć. Nie piszcie że to efekt placebo etc. Wiem jak samochód się zachowywał przed zmianą i jak reagował na gaz. Czy na zimnym czy na rozgrzany jest ogromna różnica. W końcu czuję że mam te kuce pod nogą. Teraz ruszanie to przyjemność. Do tej pory miałem wrażenie że samochód "nie jedzie" jak powinien, oczywiście do tych 3500 obrotów. Ewidentnie jest inna charakterystyka pracy obu potencjometrów. Po prostu banan nie schodzi z gęby:). Dzięki mack800 raz jeszcze.

Edytowane przez bambusfly
Opublikowano (edytowane)

Hej,

dzięki bambusfly za informacje, testy i zdjęcia! :D To świetna informacja i super, że u Ciebie dało to ogromną różnicę. Czy ten pedał z manuala to Twój poprzedni pedał - więc różnica to tylko ostatnia cyfra? Zastanawiam się czy różnica jest w tym, że pedał jest nowszy i niezużyty, czy w tym że skok pedału jest krótszy czy może faktycznie coś zmieniło się w konstrukcji mechaniczno-elektrycznej...?

 

----

A teraz moje doświadczenia... pedał z automata dotarł... niestety, ale nr części jaką dostałem okazał się być inny, starszy nawet od mojego :( a dodatkowo lekko różni się mocowanie pedału do przykręcanej do podłogi obejmy. To też świadczy o tym, że jest to część stara a mój pedał jest nowego typu.

 

y4m9TsyjhDhSscvonm6um8RPgjihD7kW9Efp3FqGi7dm-HF-896BOGNG-foVwA1sM2_N5RXnd-npYcoxyBtvjV41p7_LSd8OWYKfcZrvEHGYLhEQ-jQqWzqXb7zeDWtH57a-5Zy2O_Kv61CfYBbZFRV_vVJwCaBXd9prXnRluVTzRBMSd10JY2XJnQqWHHxV6BS?width=1176&height=406&cropmode=none

 

Poza tym, jestem przybity tym, że otrzymałem część o innym numerze niż zamawiałem i to, że jest starsza od mojego pedału - delikatnie mówiąc - nie było to dla mnie zachęceniem do głębszych testów. Na szczęście sprzedawca zgodził się bez problemu przyjąć część z powrotem.

 

Ale mając już część postanowiłem sprawdzić jak się będzie spisywać, nie musiałem przerabiać wtyczki ani gniazda. Nie chciało mi się natomiast zmieniać obejmy, więc tymczasowo zamocowałem go tak, na ile pozwalało mocowanie – nie dochodził na odpowiednią głębokość z powodu zbyt płytkich wpustów – ale trzyma się ok więc tak zostawiłem.

 

Zmierzyłem skok obu pedałów, zamontowałem i pojeździłem dwa dni. Jak widać na zdjęciu, skok mojego pedału to ok. 6,5 cm, a z automata to 5,5 cm (bez kickdown). Daje to ok 15% krótszy skok w stosunku do manuala. Czyli przyzwyczajony do starego pedału, wciskam "nowy" ok 1 cm to tak jakbym stary wcisnął prawie o 0,2 mm głębiej. Nie jest więc to duża zmiana ale jest.

 

y4mo1lfHy-wipZcGzmYFu6G0-1WJqLQGwXKvXV8F_s6Ud6ZLL03nOvy2Ra4zFuSKQn037vF4CCV8g7fzHfUi7CIyDaPpnE-uM3Fc9ZgxJ99331uz2LmIydhWFGAhMBrBU5zOza1wPdKeluztfFZzbeSUDl-J_9IkoRCYyaS_zN4SnQYCqjhbWMJlxzBsJnCKeXS?width=1571&height=1000&cropmode=none

 

Moje wrażenia z jazdy są takie, że faktycznie czuć jakby minimalnie reakcja na gaz się poprawiła... auto jakby chętniej się zbierało, ale nie jest to duża różnica :( Ale niestety, wszystkie pozostałe symptomy są bez zmian. Mam dokładnie takie samo przydławienie po zejściu ze ssania na zimnym silniku, zafalowania przy schodzeniu z obrotów, muł na muskanie gazu itd. Nie nagrałem filmu bo nie ma tutaj jak pokazać różnic takich niuansów, a wszystko inne jest bez zmian. To pokazuje też, że mój pedał gazu najprawdopodobniej działa poprawnie, skoro na innym (może lepszym a może gorszym) wszystko jest tak samo. Chyba, że jednak oba są starego typu, więc działają identycznie, a nowy zmodyfikowany dał by kolosalną różnicę...

 

Zastanawiam się jeszcze nad jedną sprawą:

bambusfly możesz napisać czy u Ciebie było wcześniej tak jak u mnie na filmie o reakcji na gaz, że kiedy odpalam zimny silnik to na gaz reaguje błyskawicznie i na każde muśnięcie, ale kiedy schodzi ze ssania i przechodzi na sterowanie z czujników to dopada go muł? A może słabą reakcję miałeś także na zimnym silniku i nie było takiej różnicy? Jeśli teraz u Ciebie jest tak na rozgrzanym silniku jak u mnie na zimnym to chyba jest to oznaką, że pedał gazu jest ok... a jeszcze mam jakiś problem ze sterowaniem silnikiem...

 

- reakcja na dodawanie gazu Edytowane przez Buckey
y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano

Zdjęcia przedstawiają dwa pedały. Pierwszy- manual pochodzi z mojego auta. Drugi- automat to zakupiony "nowy" używka. Numery podane są przy opisie zdjęć. W tym temacie z niemieckiego forum są podane numery części na jakie trzeba wymienić. W moim przypadku faktycznie jest to tylko różnica w jednej cyfrze. Jednak w katalogu są one wyszczególnione na manual i automat i tych wersji troszkę było (dla mojego: http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/320i-M54/L-N/apr2004/browse/pedals/acceleration_accelerator_pedal_module/). Widać po numerach że wypuszczali parami. I różnica to właśnie ta jedna cyfra więcej na końcu miedzy automat/manual.

Tak jak widać na zdjęciach, różnica polega tylko na dodaniu kika do automata jeśli chodzi o budowę. Zarówno obudowa i potencjometr wyglądają identycznie. Wtyczki pasują. Różnice muszą być w samym potencjometrze. Musi coś być, bo różnica jest ogromna. Czuć że się ma od razu moc po wciśnięciu. Nie ma tego dziwnego zamulenia i czekania aż się szanowny silnik zbierze, szczególnie czuć na 1 i 2 biegu. Pewnie wynika to z samej pracy automatycznej skrzyni biegów. Reakcja na gaz musi być inna, szybsza. Taka jest moja teoria. Nie wiem czy dobrze główkuje, ale silnik musi wiedzieć prędzej że chcemy powiedzmy jechać szybciej na automacie w czasie powiedzmy wyprzedzania. Po wciśnięciu do dechy robi redukcje i wkręca na obroty. Pewnie dlatego ta reakcja w pedale jest szybsza już od niskich obrotów i tak różna od pedała w manualu. Jakiekolwiek opóźnienie mogłoby być niebezpieczne. Muszę rozkminić wds dla pedału i pomierzę jak się zmienia napięcie lub oporność na wyjściu po wciśnięciu. Wtedy będzie wiadomo na 100% że sygnał z pedału dla automatycznej skrzyni już na stracie ma większy/mniejszy/lepszy/szybszy/inny/wzmocniony/osłabiony wpływ na dme i jak to dme odczytuję i przekłada na zachowanie całego silnika.

 

Co do drugiego pytania. Reakcje miałem jak na Twoim filmiku. Kropka w kropkę. Ten Twój testowany pedał to staroć z 2001. Pewnie dlatego nie odczułeś wielkiej poprawy. One miały właśnie problem opisywany na forach jako pedał ospały, bez reakcji. Zmiany były chyba od 2002 roku. Najlepiej kupić od 2004 w górę. Te już są "poprawione".

Na szybko sprawdziłem jak jest teraz u mnie. Reakcja jest inna. Jest szybsza. Nie oznacza to zupełnie wyeliminowania tego ospania. Nie jest one jednak tak widoczne i odczuwalne jak wcześniej. Największa jednak różnica jest w samej jeździe. Czuć silnik w nodze.

Opublikowano
Coś zaczyna się klarować, ale mnie zaciekawił ten kick down - jak on działa bo niewidze żadnej elektroniki tylko pstryczek, a jeśli tak to znaczy że dopiero 100% wychylenia potencjometru dziala jako kick down a to znaczy że po usunięciu pstryczka skok obu pedałów powinien być ten sam.
Opublikowano

Jak pisałem wcześniej. Kik to zwykły mechaniczny pstryczek bez żadnej elektroniki. Skok obu pedałów jest identyczny z kikiem i bez kika. Widać to po odkręceniu obudowy. Wynika to z samej budowy. Nagrałem filmik, mam nadzieję że coś tam będzie widać. Skok potencjometru można zobaczyć w środku tego obrotowego kółka.

 

filmik:

 

adamvfr750 sprawdzałeś może o co pytałem wcześniej odnośnie wtyczki w dme?

Opublikowano (edytowane)

W takim układzie różni się dlatego, że po wciśnięciu pedału z automata do końca, a więc z kickdownem - zakres jest większy w stosunku do manuala bez kickdowna. Gdyby zmierzyć automat przed kikiem to wartości pewnie byłyby takie jak dla manuala. Ten większy zakres to info dla DME, żeby zredukować - jeśli oczywiście jest zaprogramowany do współpracy z automatyczną skrzynią.

 

Dla mnie istotniejszy byłoby pomiar np. gdyby wcisnąć oba pedały o dokładnie 0.5; 1 i 2 cm. Byłoby to może trudno dokładnie zrobić ale wtedy to różnica byłaby bardziej widoczna :) Można by nawet wartości wstawić do Excela i zrobić prosty wykres - o taki :)

 

y4mSFM5fK26o1hhI-BS_t6ICEssMQemoyKMkMNLuySFPLV4im9Zs9uOEn8AhAyrxp2EpJx1c0BmrYjbP4y_g28kB9xDkldy_pj9LgHjibNoAPfvsT7ULsnMTDqkWTLOkcFahniM4oFqmFcsBvtmBc9bnfvo6KaS3pEsirAwXhYz94qeek9s4aH2dTTEcejKX9cj?width=596&height=615&cropmode=none

Edytowane przez Buckey
y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano

Buckey, odpowiadam, robiłem pomiary z kikiem i bez kika. Kik nie ma wpływu na wychylenie potencjometru. Jest to fizycznie niemożliwe. Skok jest identyczny. Można dodać dla pedałów z tego samego okresu produkcyjnego. Jak rozkręcisz pedał to sam się przekonasz o czym pisze:). Różnica musi być w samym potencjometrze. W automacie jest po prostu wyższe napięcie. Stąd zapewne wynika odczuwalna poprawa po jego włożeniu zamiast manuala. Na zdjęciach powyżej kik był wymontowany w obu pedałach. Więc różnica w pomiarach jest i koniec:).

U Ciebie wychylenie się pewnie różniło z uwagi na to że miałeś jeden pedał z nowszej serii, a ten kupiony ze starej, "wadliwej". W moich pedałach skok/zakres jest identyczny, z kikiem czy bez kika.

Opublikowano

:) Oczywiście, że różnica jest widoczna, bez dwóch zdań, absolutnie tego nie podważam, nie o to mi chodziło :D :oops:

 

Dzięki za dokładne testy, zdjęcia i film - dzięki nim zrozumiałem jak działa pedał, i prztyczek - który jest tylko w celach odczuciowych. Chodziło mi o to, czy zakres napięć w manualu jest taki sam jak w automacie, w którym nie przejdziemy przez kika, czyli pedału nie wciśniemy do końca (nie o to czy kik będzie zainstalowany w obudowie). Dalsze wciskanie zwiększa napięcia, bo tak jak zauważyłeś, to jedyna możliwość, aby sygnał dla DME był inny. To by pokazało jedynie czy krzywa -charakterystyka obu potencjometrów- jest liniowa czy może ten z automata ma inną.

 

Ja swojego pedału nie mogłem rozkręcić bo śrubki-torxy mają jeszcze na środku wystający trzpień, uniemożliwiający włożenie pełnego klucza.... a takiego z dziurką nie mam... :(

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano

Jak widać na zdjęciach wyjściowe napięcia w stanie spoczynku są identyczne dla obydwu pedałów. Przy tym samym wciśnięciu w automacie co w manualu, uzyskujemy wyższe napięcia. Nie da się wcisnąć jednego pedału bardziej od drugiego. Oba pracują w jednakowym zakresie. Co za tym idzie, potencjometry kręcą się o ten sam kąt.

Podejrzewam że obie charakterystyki są (muszą) być liniowe, z tą różnicą że w automacie dochodzimy do 4,8V, w manualu do 4,0V. Jakby miało być inaczej ciężko by było prowadzić taki samochód. Nigdy by człek nie wiedział kiedy ten sam ruch nogą podawałby wyższe napięcie i większy sygnał do dme, w konsekwencji wyższe przyspieszenie.

 

ps: klucz to torx ts10 jak pisałem wyżej.

Opublikowano

Widze ze sie troche nierozumiecie chlopaki. Buckey'mu chodzi o to ze do pstryczka pedal jest wcisniety w 99% bo przeciez pstryczek by pstryknal musi wykonac ruch wiec zakres pedalow moze byc taki sam ale do pstryccka musi byc minimalnie mniejszy a po pokonaniu oporu pstryczka identyczny.

Wydaje mi sie ze Buckey slusznie uwaza iz wartosc powyzej 4v jest jedynie do wzbudzenia redukcji a wychylenie do kika bedzie rowniez 4v jak w pedale od manuala i podczas wcisniecia obu pedalow do polowy oba beda mialy te sama wartosc. Najlepij zalozyc kika na pedal i zmierzyc.

Nie znam sie ale moze byc tak ze komputer rozpoznaje pedal nie tylko po odczycie vartosci volt ale jako urzadzenie samo w sobie i na tej podstawie inaczej je obsluguje, na podobe domowych komputerow kazde urzadzenie w nim zainstalowane ma swoja nazwe parametry i jest obslugiwane przez inne sterowniki.

Bo przeciez jak ja naciskam guzik sport to nie zmieniam pedalu wiec potencjometr dziala identycznie tylko napiecie do niego wysylane moze byc inne i z tad ta roznica. Dziwi mnie tez to ze tabelka kiedys wklejona odnosnie porownan wartosci wysylanych przez pedal gazu w sporcie i bez byla podana w ohmach a przeciez tu sa volty ????

 

Ps niestety nie mam mozliwosci podlaczenia pod inpe aby sprawdzic jaki u mnie jest sterownik chyba ze mozna to zrobic jakos w ukrytym menu idriva albo komp pokladowego to moge sprawdzic.

Opublikowano

Rozumiemy, i nie wiem może ja nie umiem tego przekazać. Oba pedały osiągają 100% już przed kikiem. Więc nie będzie tak że manual jednak osiągnie te 4,8V po pokonaniu kika. Nie możliwe. Potencjometr ma określoną wartość i koniec. Wczoraj wyjąłem sam potencjometr, bo właśnie chciałem sprawdzić czy jak przekręcę go dalej, to czy wartość wzrośnie. Nic nie wzrosło, a po przekręceniu o 360 stopni wraca do wartości początkowej. Nie chce mi się podłączać znowu kika do pedału i wyciągać z samochodu ale znalazłem coś takiego:

http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2075225-6-speed-swap-the-throttle-pedal&p=27450208#post27450208

Potwierdza to o czym pisałem wyżej. Buckey jak będziesz przejazdem w stolicy zapraszam na testy :)

Opublikowano
Nie wiem czy sie smiac czy plakac, kik down placebo, normalnie to ja przyzwyczajony jestem ze gaz na max powoduje redukcje a kik w sensie doslownym klik kolejne redukcje, nawet tak czasem jezdze ze trzymam noge na kiku a jak potrzebuje wiecej to klik i jest redukcja, jeszcze sie nie spotkalem z tym zeby kik nic nie robil. Za to bmw robi nas w konia niezle, na sprzegle gazie i kiku niesamowite. Dzieki juz wszystko jasne czyli zeczywiscie bedzie roznica podczas jazdy bo jest prawie volt wiecej. Czyli magcliczne boksy nie robia nic poza wzmocnieniem sygnalu ale nie na wyjsciu tylko na wejsciu bo reszte robi juz potencjometr, kiedys jak szukalem czegos na ebaju to widzialem takie wzmacniacze voltow do samdzielnego montazu za niewielkie pieniadze. Jedyna trudnosc to pobudzenie tego wzmacniacza dopiero po uzyskaniu na wyjsciu wiekszej wartosci niz ta w spoczynku pedalu.
Opublikowano

Hehe dokładnie tak jest. Zobacz tylko ile te cudowne boxy kosztują. Mnie zawsze ciekawiło co za rakietowa technologia siedzi w tej małej kostce, która mieści się w oryginalny pedał. Do działania nic nie trzeba zmieniać, stroić w samym dme. Wpiąć, nacisnąć i się cieszyć (choć teraz to pewnie byłby śmiech przez łzy. 300$ za nic, w sumie za niewiedze). Wniosek prosty, wzmacnia sygnał po wyjściu z potencjometru. Wzmocniony leci dalej do dme.

 

Jako uzupełnienie załączam fotki samego potencjometru (manual). Nie chcę mi się już wyjmować tego z automatu. Różnice pewnie będą w pojemnościach tych małych kondensatorach lub nawet tylko w jednym kondziku, dające różne napięcia. Rozebrać całości mi się nie udało. Klejone, zgrzewane, bez łamania pewnie by się nie obeszło.

 

http://i1250.photobucket.com/albums/hh536/bambusfly/BMW/pedal%20gazu/20150907_091908_zpspckivyly.jpg

 

http://i1250.photobucket.com/albums/hh536/bambusfly/BMW/pedal%20gazu/20150907_091904_zpstmags4yu.jpg

Opublikowano

Włączę się do dyskusji.

Jestem przekonany, że podmiana pedału gazu w manualu na ten z automata nie likwiduje przypadłości związanej z opóźnioną reakcją na gaz.

Jedyna co jesteśmy w stanie uzyskać, to większe otwarcie przepustnicy przy takim samym kącie wciśnięcia pedału gazu, przez co auto może wydawać się bardziej zrywne.

Wynika to z innej charakterystyki potencjometrów zamontowanych w pedale gazu, pracują w innym zakresie napięć. Ktoś to zresztą tutaj udowodnił.

Przypuszczam, że ECU w automacie napięcia z pedału gazu powyżej 4V może 4,2V traktuje jako kick, te pstryknięcie na końcu to tylko taki sygnał dla użytkownika że jest opór..

Przypuszczam, że wsadzając do automata pedał z manuala nie będziemy w stanie zredukować biegu przy maksymalnym wciśnięciu pedału.

Ktoś kto może zrobić taką podmianę pewnie to potwierdzi.

Nie wiem czy ktoś z Was zwrócił uwagę na kąt otwarcia przepustnicy przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu, nie jest to 90 stopni czy 100%.

Maksymalne otwarcie przepustnicy jest na poziomie 80..81 stopni i nie mat tu znaczenia jaki pedał zastosujemy.

Wracając do tematu.

Wg mnie jedyne lekarstwo na opóźnioną reakcję na pedał gazu to umiejętne przeprogramowanie ECU MS43 lub podmiana na MS45 i aktywowanie opcji sport.

Opublikowano (edytowane)

Przeprogramowanie dme ok aktywacja opcji sport nie bo to uposledza pedal gazu mimo iz pedal gazu staje sie bardziej responsywny to nie znaczy ze jest jak w monowtrysku np golfa - niestety.

Ktos bardzo bardzo duuuuzo bardziej niz my tu wszyscy postaral sie aby ten pedal byl uposledzony i za wiele czynnikow czujnikow itp. za to odpowiada.

 

Ja bym sie klucil ze trzeba zwiekszyc napiecie na wejsciu do pedalu gazu i nie wydaje mi sie ze jest to proste bo potencjometry sa dwa a i obroty jalowe musza byc wiec moze i mozna zrobic to samemu tanio ale wiedze trzeba miec a i dme uszkodzicmozna wiec osobiscie nie pozalowal bym wydac 1000zl jakby mi na tym zalezalo a efekt napewno jest namacalny.

Edytowane przez adamvfr750
Opublikowano
Wszystko co napisales to juz wiemy sorry...

Odniosłem wrażenie, że dalej wałkowany jest temat pedału gazu. Przepraszam.

Czy ktoś jest w stanie mi uzasadnić przyczynę nie otwierania przepustnicy do końca?

Opublikowano

Obejzalem film buckeya poraz kolejny i faktycznie widac jakby sie nie otwierala do konca na aucie to pewnie z powodu za malej dawki paliwa a jak jest na stole ??? Tez sie nie otwiera do konca ?

Na stole sie otwiera cala

I jeszcze

Opublikowano

Na stole to wszystko można zrobić.

ECU nie wysterowuje przepustnicy do końca, przynajmniej mnie nie udało się tego zrobić.

81 stopni to koniec.

Rozbierając gumy z dolotu i ruszając przepustnicę palcem przy jednoczesnej obserwacji wskazań w INPA można stwierdzić, że pomiędzy 81 stopni, a max jest spory zapas.

Nie chcę robić tutaj OT, myślałem, że może ktoś to rozkminił.

Jednak mam wrażenie, że jest to obok opóźnionej reakcji na gaz kolejne udziwnienie ECU MS43, MS45 pewnie też.

Opublikowano
Włączę się do dyskusji.

Jestem przekonany, że podmiana pedału gazu w manualu na ten z automata nie likwiduje przypadłości związanej z opóźnioną reakcją na gaz.

Jedyna co jesteśmy w stanie uzyskać, to większe otwarcie przepustnicy przy takim samym kącie wciśnięcia pedału gazu, przez co auto może wydawać się bardziej zrywne.

Wynika to z innej charakterystyki potencjometrów zamontowanych w pedale gazu, pracują w innym zakresie napięć. Ktoś to zresztą tutaj udowodnił.

Przypuszczam, że ECU w automacie napięcia z pedału gazu powyżej 4V może 4,2V traktuje jako kick, te pstryknięcie na końcu to tylko taki sygnał dla użytkownika że jest opór..

Przypuszczam, że wsadzając do automata pedał z manuala nie będziemy w stanie zredukować biegu przy maksymalnym wciśnięciu pedału.

Ktoś kto może zrobić taką podmianę pewnie to potwierdzi.

Nie wiem czy ktoś z Was zwrócił uwagę na kąt otwarcia przepustnicy przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu, nie jest to 90 stopni czy 100%.

Maksymalne otwarcie przepustnicy jest na poziomie 80..81 stopni i nie mat tu znaczenia jaki pedał zastosujemy.

Wracając do tematu.

Wg mnie jedyne lekarstwo na opóźnioną reakcję na pedał gazu to umiejętne przeprogramowanie ECU MS43 lub podmiana na MS45 i aktywowanie opcji sport.

 

Z przepustnicą jest pies pogrzebany. Gdzieś widziałem temat że regulują chłopulki śrubkami. Nie w każdej to chyba jest możliwe. W super rozwiązaniach drive by wire, obawiam się że komputer i tak będzie wiedział lepiej. Porówna dane z kilku czujników i przymknie ile będzie trzeba. Przesadzimy z regulacją, to sypnie błędami.

 

W moim przypadku jest tak jak napisałeś, auto jest zrywne, w końcu jest dynamiczne z dołu. Wiadomo że i tak przepustnica otworzy się do tych 80-85%, jednak ja wolę do tego pełnego otwarcia czuć że się jedzie. Po wymianie jest duuuuużo lepiej. Wiadomo koni nie dodało, ale przyjemność z jazdy wzrosła i to bardzo. Opóźniona reakcja chyba jest nie do wyeliminowania "domowymi" sposobami. Może to wynikać z samej konstrukcji dme. Wolne podzespoły elektroniczne etc. Gdzieś czytałem że w tym względzie MS43 to jest mistrz świata jeśli chodzi o wewnętrzny przepływ danych. Nie zmienia to faktu, że po wymianie pedału jest dużo lepiej. Ja podobnie jak mack800 jestem ogromnie zadowolony z wymiany. Szkoda że nie wiedziałem tego wcześniej.

 

Przeprogramowanie dme ok aktywacja opcji sport nie bo to uposledza pedal gazu mimo iz pedal gazu staje sie bardziej responsywny to nie znaczy ze jest jak w monowtrysku np golfa - niestety.

Ktos bardzo bardzo duuuuzo bardziej niz my tu wszyscy postaral sie aby ten pedal byl uposledzony i za wiele czynnikow czujnikow itp. za to odpowiada.

 

Ja bym sie klucil ze trzeba zwiekszyc napiecie na wejsciu do pedalu gazu i nie wydaje mi sie ze jest to proste bo potencjometry sa dwa a i obroty jalowe musza byc wiec moze i mozna zrobic to samemu tanio ale wiedze trzeba miec a i dme uszkodzicmozna wiec osobiscie nie pozalowal bym wydac 1000zl jakby mi na tym zalezalo a efekt napewno jest namacalny.

 

Moim zdaniem sprintboxy i inne pedałobustery podbijają raczej sygnał już wyjściowy co idzie do dme po pedale. Pedał jest zasilany z instalacji samochodu 5V. Gdyby od razu dać więcej, to byłoby ryzyko uszkodzenia elektroniki pedału. Sam potencjometr też pewnie działa na napięciu do 5V. Obawiam się że nie dowiemy się tego na 100% zanim ktoś nie przedstawi pomiarów takiego ustrojstwa. Według mnie napięcie idzie normalnie na pedał, potencjometr daje sygnały wyjściowe do dme. Pedałbox jest wpięty pomiędzy i podejrzewam że podbija tylko dwa sygnały już wyjściowe do dme. Nie jest to moim zdaniem aż tak trudna rzecz, wiadomo diabeł tkwi w szczegółach. Zapewne trzeba się tylko trzymać maksymalnych wartości, które będą nieszkodliwe dla dme. Rozkład pinów w gnieździe pedała:

1 - GND1 (IN)

2 - GND2 (IN)

3 - VCC2 (IN)

4 - OUT1 (OUT)

5 - VCC1 (IN)

6 - SIG2 (OUT)

Wydaję mi się że cała magia to zmienić sygnał z pinów 4 i 6.

Opublikowano
bambusfly cieszę się że odczułeś w końcu radość z jazdy :) Jedyny który uwierzył, że nie jestem akwizytorem sprzedającym pedały od automata:) no i jeszcze Buckey. W ramach ciekawostki u mnie Inpa reaguje na Wciśnięcie kick down dodatkowymi kilkoma stopniami podglądać parametr wychylenia pedału gazu. Czyli guziczek mechaniczny jest tylko ogranicznikiem. Jak wcześniej napisaliście liczy się tylko wartość sygnału z potencjometru. Podczas jazdy czy kikc down wciśnięty czy nie wg mnie ciągnie tak samo. Różnica organoleptycznie jest niezauwazalna lub nie ma wcale.
Opublikowano

No to panowie uscislijcie dla potomnych jaki pedal trzeba kupic.

Rok numer benzyna diesel automat ?

Moze warto info o tym pedale jak i o sport dodac na poczatku tematu jako zaleczenie objawow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.