Skocz do zawartości

M54B25 - minimalnie opóźniona reakcja na gaz.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie chce robic z siebie pajaca bo to juz trzeci post z kolei napisany przeze mnie ale uwazam ze te szarpniecie, kangur czy jakkolwiek tego nie nazwac podczas zmiany z np. 1 na 2 bieg spowodowane sa glownie tym ze silnik za szybko opada z obrotow podczas zmiany biegow. Nie reakcja na gaz ani sprzeglo.
  • Odpowiedzi 816
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to zniechęciłeś mnie to dokładania przycisku 'sport'. :|
Opublikowano
Witam! Mnie również bardzo przeszkadzała charakterystyka pedału gazu w moim M54. Prześledziłem ten dłuuugi wątek i chcę wyrazić szacun dla Waszej zawziętości w próbowaniu usunięcia tej (jak wynika z forum) celowo zaprojektowanej przypadłości. Przeszukałem też niemieckie fora Bmw i znalazłem wiele tropów. Wiele z nich było już poruszanych w tym wątku i nie przyniosły Wam rezultatu. Jeden przykul moją uwagę. Kolega z niemieckiego forum napisał że jeśli ktoś preferuje bardziej sportową reakcję na gaz (w moim rozumieniu każdy użytkownik tego forum) trzeba założyć pedał gazu od automata. On napisał ze założył od 320D!! i silnik wkręca się jak powinien. Tak się składa że miałem pośród swoich gratów do BMW jakiś pedał gazu z Automata e46. Więc założyłem, auto odpaliło, żadnego Checka nie wywaliło. Podczas jazdy próbnej nie dowierzałem ale auto reaguje jak normalnie auto powinno. O wiele wiele lepiej. Ruszanie jest łatwiejsze, zmiana biegów płynniejsza, redukcja z międzygazem wychodzi całkiem dobrze i płynnie. Tempomat działa bez zmian. Samochód dostał werwy, moc jest odczuwalna nawet podczas spokojnej jazdy i minimalnym dodaniu gazu. Nie jest przy tym nadpobudliwy. Po wciśnięciu KICK-DOWN nic się nie dzieje. Jest po prostu gaz do dechy. Takie są moje pierwsze wrażenia, przejechałem dopiero ok 10 Km z tym pedałem gazu jestem mega happy że moja piątka w końcu jeździ jak Bmw. Jeśli ktoś ma ochotę wypróbować to rozwiązanie, mogę nagrać filmik z reakcji na gaz i fotkę numerów seryjnych pedału. Nie wiem od jakiego modelu on pochodzi bo dostałem go przy kupnie wcześniejszego e46. Przy montażu można trafić na jedną małą komplikację: wtyczka od wiązki auta (manuala) nie pasuje do pedału automata. Ja za pomocą nożyka do tapet i śrubokręta wyciąłem przeszkadzające przegrody w gnieździe pedału gazu z automata i weszło bez problemu na swoje miejsce. Jeśli zaobserwuję jeszcze coś ciekawego związanego z tym rozwiązaniem to napiszę. Być może jest to wystarczające rozwiązanie problemu dla wszystkich którym on trapi. Dajcie znać jeśli wypróbujecie!
Opublikowano

Było by to rozwiązanie dla buckey'go bo on nie ma przycisku sport, chociaż z drugiej strony, to twój post czyta się jak reklame sprzedawanych przez Ciebie pedałów gazu, ale może poprostu masz "gadane" ;) tak czy owak odkrycie przełomowe, wręcz rozwiązujące problem całkowicie, fajnie by było jakbyś coś nagrał, konkretnie to obrotomierz podczas jazdy spokojnej i ostrzejszej.

Pogooglowałem troche ale niemiecki to nie moja bajka - czy to ten temat ? http://www.e46fanatics.de/technische-probleme/13819-gelost-ruckeln-beim-anfahren-durchsacken-der-drehzahl.html

Opublikowano
Hehe, to mój pierwszy post na jakimkolwiek forum, więc starałem się :) Nie wiedziałem ze mam talent reklamowy :D W krótce nagram filmik i i wrzucę na Youtuba.
Opublikowano
Strasznie jestem ciekaw filmow jakbys mogl tez pokazac reakcje na gaz podczas postoju "kopiac" energicznie w pedal gazu jak na filmie buckey'a albo moim. Pierwszy post i lekarstwo na kilkuletnie zmagania sie z problemem, to sie nazywa mocne wejscie ;)
Opublikowano
podłączam się do kolegi wyżej. ZRÓB filmik kolego mack800 jak to u Ciebie wygląda bo wszyscy ciekawi i pewnie jak zobaczą że u Ciebie to hula to zaczną robić to też w swoich autkach :)
Opublikowano

Dziś nagrałem film odnośnie szarpnięć podczas zmiany biegów, obroty moim zdaniem opadają za szybko, czasem się utrafi i jest ok a czasem jest to o 200obr za mało a czasem 500obr/min, być może sprzęgło plus dwumasa powinna zniwelować ewentualne szarpnięcia spowodowane różną wartością obrotową ale tak nie jest nawet na filmie widać jak kamerka się trzęsie kiedy obroty spadają za nisko do wbitego biegu (rozpędzanie od 1go biegu.)

Niewiem sam czy problem tkwi w obrotach czy poprostu w sprzęgle, ale powoduje to brak płynności podczas np. szybkiego rozpędzania nie ma tego kopa bo jest ta cofka.

(normalne włącznie się do ruchu, biegi od 1 do 6, jak widać numer biegu nie ma znaczenia) 9s , 13s , 19s, widać kangury :)
Z tymi głuchymi stukami jak wciskam sprzęgło gdy napęd jest naprężony to mam tak samo... Wymieniłem obie pod silnikiem i nie pomogło...

Moim zdaniem zurzyty "miękki" docisk za szybko odłącza tarcze, albo naprawde dwumas.

 

Co do kangurków przy zmianie biegów - też słyszałem, że to może być sprzęgło... nie przeczę, że może być współwinne, moje też jest już zużyte i najprawdopodobniej też jest źródłem problemów, ALE... jeśli to byłoby tylko sprzęgło - to dlaczego po odłączeniu czujnika sprzęgła przyspiesza się inaczej- jak pociąg?

DME jest oszukane, daje pełną moc i nie ma wtedy tego zabezpieczenia przed przypadkowym... czymś

Przynajmniej u mnie - nie likwiduje to kangurów w 100% ale czasem nie ma ich w ogóle a czasem są mniejsze... Oczywiście czasem są takie same. Odłączenie częściowo wpływa na reakcję na gaz, wpływa na kangury przy zmianie biegów, więc reakcja na gaz ma wpływ na kangury - kropka :)

Ponieważ po odłączeniu czujnika obroty spadają wolniej prawda? + poprawa reakcji na gaz.

To wszystko jest ze sobą połączone czyli sprzęgło, obroty reakcja na gaz.

AdamVFR750 może mógłbyś sprawdzić czy tryb Sport ma wpływ na występowanie tych kangurów? Mógłbyś spróbować przy normalnej, powolnej jeździe miejskiej...

Sprawdzilem na wskroś, odpowiedź, w sumie to moge zacytować Ciebie, ''nie likwiduje to kangurów w 100% ale czasem nie ma ich w ogóle a czasem są mniejsze...'' Nic dodac nic ujac.

.... nie chodzi o szybką, agresywną jazdę - tylko normalną, codzienną ale z włączonym trybem Sport

Wiadomo przy agresywnej jezdzie obroty wyższe i bieg szybciej zmieniasz wieć tego nie ma no chyba że jest chwila zawachania to kangur hahahahahah porażka, BMW! no...

 

Ps. tylko my mamy taki problem czy poprostu za duzo bierzemy do bani?

Opublikowano

Cześć wszystkim!

Nagrałem dziś 3 filmiki dla zainteresowanych historią z "pedałem z automata" :D

Kangur jest dalej szczególnie z włączoną klimą ale trochę łatwiej go wyczuć. (To chyba kwestia zużycia podzespołów sprzęgła i koła dwumasowego ).

Podczas parkowania, ruszania i cofania pod górkę, nadal nieidealnie. Łatwiej operować gazem, mocą i obroty nie falują ale nadal nie da się robić tego bez myślenia o tym. (To tłumaczę sobie że może są jakieś niedociągnięcia w silniku jak: dolot, odma, czujniki wałków, Vanos itp. Nie sprawdzałem jeszcze tego bo auto mam dopiero od miesiąca.)

Poza tym jestem zadowolony przy każdym muśnięciu gazu :D

Oto linki do filmików:

https://www.youtube.com/watch?v=1qq2H-SPA7A

https://www.youtube.com/watch?v=kY88Ln7-cBA

https://www.youtube.com/watch?v=Ow-AvuD1tTM

Opublikowano
Czyli sam pedal gazu od automatu wystarczy kupić i podmienić ?Jaki koszt ?Sam to wymienię w garażu?
Opublikowano
Ja założyłem tylko inny pedał gazu oczywiście razem z czujnikiem jego położenia ( to co trzymam w ręce w pierwszym filmie). U mnie trzeba było jeszcze trochę "przerobić" gniazdo wtyczki przy nowym pedale gazu bo nie wchodziła. do tego użyłem nożyka do tapet i śrubokręta wycinając takie przegródki zabezpieczające. Wszystko zobaczysz jak oglądniesz pedał. Nie wiem tylko od jakiego modelu jest ten mój który założyłem ale chyba można by sprawdzić po numerze części widocznym w filmie. Być może musi być od jakiegoś konkretnego modelu.
Opublikowano

Super, ale mam pewne wątpliwość ponieważ Ty wciskasz gaz do dechy a to chodzi o "kopnięcie" w pedał i niekoniecznie do deski tak troche jakbyś piłkę odbijał na moim filmie słychać o co chodzi

ale na buckey'go filmie widać i słychać ile gazu dodaje i jak reagują na to obroty.

jak byś mógł to

obejżeć i sprawdzić u siebie jak to jest, to było by fajni, .juz bez krecenia filmów :)
Opublikowano

Sorry sorry sorrry, chodziło mi o ten film

(od 1minuty i silnik ciepły głównie) nas interesuje.

 

Podmieniłem link również w poście wyżej.

 

Niewiem jak długo śledzisz temat więc warto obejżeć też to

również autorstwa Buckey'go co by się nie okazało że podczas wymiany pedału zsunąła sie kostka z czujnika sprzęgła ;)
Opublikowano

Żadna wtyczka się nie zsunęła, aż takiej ingerencji nie potrzeba przy wymianie pedału gazu. Tempomat działa a obroty nie rosną przy wysprzęgleniu. Jeśli kogoś drażni opóźnioną reakcją na gaz to może zainwestować 50 zł i spróbować. Czy efekt każdego zadowoli - nie wiem. Oczekiwania i odczucia to parametry względne. Ja podałem info jak u mnie się udało i to rozwiązanie pasuje mi w 100 procentach.

Musze jeszcze obadac czy jakieś błędy w sterowniku się nie zapisały z tego powodu.

Opublikowano
Jutro przyobserwuje dokładnie co się dzieje przy delikatnym pykaniu w gaz. Rozumiem że to kłuci się z logiką bo skoro ori pedał na zimnym potrafi dobrze reagować, to wynika że opóźnienie realizowane jest przez sterownik silnika, a sam rodzaj pedału nie powinien mieć na to wpływu. A jednak u mnie i u kogoś z niemieckiego forum ma.
Opublikowano (edytowane)

Cześć Wam :)

Przepraszam, że nie odzywałem się ostatnio - brak czasu...... :(

 

Przeczytałem trochę tego niemieckiego forum o pedale gazu... ciekawe... pośmiałem się też z automatycznego tłumacza wujka googla. Cieszę się, że drążycie temat :) Mnie też to zaciekawiło i postanowiłem zrobić mały test.

 

Pomyślałem, że pedał ma pewny mały jałowy skok zanim zacznie łapać. Postanowiłem go dla próby wyeliminować. Zrobiłem ze śrubki i sznurka regulację, która nie pozwala pedałowi odbić do końca swojej naturalnej pozycji. W ten sposób, mimo że puszczę gaz to on nieznacznie pozostaje wciśnięty i DME nie przechodzi w tryb pracy na wolnych obrotach. Dzięki temu, jak zauważyłem, reakcja na gaz jest o niebo lepsza, międzygaz też jest bardziej czuły, ale nie zawsze. Kangury przy zmianie biegów są, może nawet większe, bo obroty rosną podobnie, jak przy odłączonym czujniku sprzęgła. W takiej sytuacji DME myśli, że nie puściłem gazu do końca, więc nie odcina paliwa.I to właśnie jest główna przyczyna poprawy reakcji na gaz wynikająca z tego testu.

 

- Ogranicznik pedału gazu

 

Oczywiście tak nie da się jeździć na dłuższą metę, ale ewidentnie pokazuje, że jest taki tryb, w który silnik przechodzi na wolnych obrotach. Tym bardziej, że zauważyłem, że jak ręką odciągnę pedał gazu do jego naturalnej pozycji to obroty jakby siadają i się stabilizują - mimo, że ten skasowany luz jest niewielki. Czyli dodanie gazu i wyjście z tego trybu wolnych obrotów to moment, kiedy reakcja na gaz jest do bani. U mnie jest jeszcze ten mankament, że właśnie przy delikatnym dodaniu gazu obroty zaczynają mi falować - i tu czasem to się mocno pogłębiało - widać na końcu filmu.

 

 

I może faktycznie pedał gazu jest tu winny. Sprawdziłem nr seryjny pedału u siebie - niby jest właśnie z lipca 2002 - czyli ten poprawiony, ale według numeru części jest już nie produkowany i został zastąpiony nowszym.

 

W moim przypadku sprawa z pedałem z automata jest trudniejsza, bo mi przeszkadzałby ten kickdown - na torze czasem muszę szybko wachlować pedałem, dochodząc na moment do podłogi, na chwilę puszczając całkowicie i znowu do podłogi.... i jeśli za każdym razem coś by mi tam pstrykało, to niewiem... :( Chyba, że bym jakąś podkładkę tam dopasował.... Bo rozumiem, że ten kickdown jest już poza zakresem i nie przydatny w tym momencie?

 

mack800 » Dzięki za trop, na pewno warto to sprawdzić :D

Edytowane przez Buckey
y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano
Aha, czyli chyba warto by sprawdzić czy w moim działa teraz funkcja "Cut Off" myślę sprawdzić czy czas otwarcia wtryskiwaczy wynosi 0 przy hamowaniu biegami lub jeździe na biegu z gazem w pozycji niewcisniętej np. ze wzniesienia. Gdzie to sprawdzić w angielskiej Inpie bo dopiero raczkuję z programem. Jak nazywa się ten parametr? A może da się przestawić coś w pedale manuala, może mechanicznie, lub jest regulacja czułości jakimś potęcjometrem? A podejrzewam ze po rozebraniu pedału z automata mógłbyś usunąć mechanizm kick down, jakaś zapadka tam pewnie będzie czy sprezynka z kulką. Gdzieś natknąłem się na wątek ze komuś się to w automacie zepsuło i miał kick down bez wyczuwalnego klikniecia. Albo jakiś zderzak podkleic gumowy jak mowisz.
Opublikowano
Buckey- tak Kickdown jest poza zakresem. Jego wciskanie nie powoduje żadnej reakcji. Pełny gaz jest już przed kliknieciem.
Opublikowano (edytowane)

Myślę że to nie jest kwestia cut off'a tymbardziej że właśnie to buckey nam sprawdził (mack800 oglądając twój film na99% cut off działa jak należy poza tym to byś czuł że jest lipa podczas jazdy) kiedyś pisałem pół żartem pół serio żeby założyć opornik na pedał gazu i ok, no i właśnie wydaje mi się że pedał od automatu ma inna elektronikę dlatego dme nie używa tego pseudo zabezpieczenia, widać inżyniery uważają że sprzęgło hydro... lepiej poradzi sobie z szarpnięciem spowodowanym nagłym wciśnięciem gazu, szkoda że nikt tego nam nie zweryfikuje jak to jest w automatach w poz. N czy też jest to opóźnienie bo jak jest to pedał by nie miał tu nic do żeczy, no chyba że są tak nietrwałe i padają po roku dlatego kazdy tak ma ale tylko 1% bierze to do bani, więc nikt z tym nic nie robi.

 

Jutro przyobserwuje dokładnie co się dzieje przy delikatnym pykaniu w gaz. Rozumiem że to kłuci się z logiką bo skoro ori pedał na zimnym potrafi dobrze reagować, to wynika że opóźnienie realizowane jest przez sterownik silnika, a sam rodzaj pedału nie powinien mieć na to wpływu. A jednak u mnie i u kogoś z niemieckiego forum ma.

 

Fajnie by było gdybyś to sprawdził i sorry za upierdliwość ale wiesz, tak mocno wciskałeś ten gaz i jeszcze z kikiem że nie dokońca mozna jednoznacznie stwierdzić czy jest ok.

 

Kopnięcie w pedał otwiera krokowca i/lub przepustnice ale nie podaje od razu paliwa (czasem) i dlatego się nie wkręca, dlatego na zimnym silniku jest lepiej bo skład mieszanki jest inny, ale i dme może tej "pseudo funkcji" nie używać bo taka zubożała mieszanka = zdławienie do zgaśnięcia, nawet na ciepłym się mocno dławi co widać na filmie Buckey.

 

Ps. Buckey miesiącami się nie odzywa ale przeczytał posta i od razu, ze sznurkiem i śrubką do auta poleciał, haaahaaa. :)

Edytowane przez adamvfr750
Opublikowano

Cześć. Nagrałem dziś jeszcze jeden film z "lekkiego stukania w gaz na wolnych". Od 2:30 jest widok na pedał gazu.

https://www.youtube.com/watch?v=h5skslngDUE

 

Poza tym przypomniałem sobie o jeszcze jednej ciekawostce. Na niemieckim ebay'u oferowany jest Gaspedal-tuningbox, wpinany miedzy pedał a DME. Likwiduje on opóźnienia reakcji i jest to nawet regulowane w 18 stopniach.

 

http://www.ebay.de/itm/Original-DTE-Pedalbox-3S-BMW-mit-elektrischem-Gaspedal-Chiptuning-DEMOBOX-/321646223264?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item4ae39bdfa0

 

Czy działanie takiego boksu może potwierdzać ze parametry pedału gazu a nie tylko DME ma wpływ na opóźnienie ?

Ja rozumuje tak: Czy tuningbox czyta w myślach kierowcy: Uwaga, kierowca za 0,1 sekundy będzie chciał podnieść moment obrotowy o 100 Nm, więc ja(tuningbox) wyślę już teraz sygnał do DME żeby oszukać mechanizm opóźnienia i w momencie wciśnięcia pedału przez kierowce moment akurat był na kołach?

Nie, tuningbox dostaje sygnał z pedału i go jakoś wzmacnia(lub likwiduje czas zwłoki zainstalowany w pedale - jedna z opcji do rozważenia) wg danego algorytmu jednego z 18 do wyboru. Wyprzedzić momentu zadania DME sygnału wychylenia pedału chyba nie może, bo nie jest w stanie przewidzieć zamiarów kierowcy zanim ten rzeczywiście wciśnie pedał. To jedno z moich przypuszczeń, nie wiadomo czy sensowne. Co Wy o tym myślicie?

Opublikowano

No ewidentnie jest różnica, ale są momenty że pukniesz w gaz a reakcji nie widać np: od 54s do 57s pukasz tam dwa razy i za drugim razem niema reakcji, 1.54s kopisz dwa razy za pierwszym razem niema reakcji, może akurat w tych momentach za delikatnie pukasz w pedał choć po dźwięku wydaje mi się że nie, no cóż ja mam dalej wątpliwości, choć gdyby było to tak ewidentne opóźnienie jak u mnie czy Buckey'go to chyba było by to bardziej wyraźne, ja jak dobrze wyczuje moment to mogę pompować pedałem jak bym piłkę odbijał i obroty nie reagują wcale lub prawie wcale. Co do tego gadżetu na pedał to może być bo to pewnie chodzi o pomnożenie oporu jaki wysyla potencjometr pedału gazu, po włączeniu opcji sport u mnie jest poprostu zwielokrotniony opór (w sensie oporności prądu) ale sam pedał nie żądzi tym pseudo "zabezpieczeniem" to komputer decyduje kiedy tę funkcję uaktywnić i w jakim stopniu, wpływ na to ma napewno temperatura silnika i prędkość pojazdu.

Sam czujnik sprzęgła jest dość skomplikowany jak na jego funkcje wydawałoby się, ale my nie wiemy ile on tak naprawde ma funkcji a tymbardziej ile informacji wysyła, myślę że po rozebraniu pedału okaże się że też nie jast tam tylko potencjometr.

A już taka wolna myśl że skoro w e46 czy e39 jak mniemam nie ma guzika sport to właśnie może pedał tym żądził kiedyś a w późniejszych nowszych modelach zrobili z tego dodatkową funkcję czyli guzik sport.

 

No i to jest to samo co u mie guzik sport tu jest wszystko napisane jak wół :) (tylko czy działa w UE)http://www.twmperformance.com/pedalbox/bmw-pedalbox.htm

Gratuluje odkrycia mack800

 

Przy czym ja jestem nie zadowolony iż opcja sport wzmacnia sygnał gdyż wpływa to na spokojną jazde, wystrczyło by tylko żeby reakcja się poprawiła ciekawe czy to użadzenie likwiduje opóźnienie w reakcji na gaz nie wpływając przy tym na wartość ohm.

No to już nie ma wątpliwości że inny pedał gazu może dawać inną reakcje na gaz, choć nie koniecznie do końca oczekiwaną.

ps. a nie mówiłem - opornik na pedał i heja...

 

U mnie opcja sport znika po wbiciu wstecznego i trzeba ponawiac, ciekawe czy koro masz mack800 pedał od automata to czy jak wbijesz wsteczny to reakcja na gaz sie zmienia. Urządzenie oferowane jest również do automatów ale nie musi to oznaczać że automaty maja problem z reakcją na gaz, ponieważ urządzenie podbija ilość ohm wię nawet w automacie poczuje sie różnice oczywiście to jest tylko pic ale czuć.

Opublikowano

Najprawdopodobniej w pedale znajdują się 3 czujniki Halla. Jeden podstawowy i 2 w ramach uwierzytelniania parametrów z tego pierwszego. Trzeba by rozebrać pedał i obadac czy nie dałoby się tam coś "poprawić" po inzynierach:) może się pobawie i zrobię foty jak będę miał wolna chwile.

 

Adamvfr750 ten box powinien u nas działać skoro oferują go również w niemczech. Piszą ze ma 18 różnych ustawień i ze na lodzie i deszczu zalecają ustawić w pozycji Off żeby miał opóźnienie. To ten sam co ja podałem we wcześniejszym poście tak? Bo firma widzę ta sama.

Opublikowano

Z filmu przy lekkim pukaniu w gaz widać, że jednak reakcja jest lepsza - bez dwóch zdań. Oczywiście, zdecydowanie nie jest to poziom jak z włączoną opcją sport, ale wydaje się reagować lepiej, nie ma takiego przydławienia, opóźnienie jest czasem większe a czasem mniejsze. I teraz pytanie - ile z tego to tak naprawdę zasługa pedału a ile zdrowego silnika...? U mnie reakcja jest gorsza i mam to przydławienie, do tego falowanie obrotów jak chcę je ustawić w okolicach 1000... To jest jakaś niesprawność, której jeszcze nie udało mi się wyeliminować. Tego pedał raczej nie jest w stanie poprawić... :( Ale to, że może mieć inną charakterystykę - jest możliwe.

 

Zobaczcie opis sterownika ms43 silnika m54:

http://www.bmwclub.lv/files/Tab_3_M54_Engine_X5.pdf

Na str. 12 jest pokazana liniowa charakterystyka pracy pedału - to oczywiście może być dla uproszczenia, ale jeśli to funkcjonuje jako wskaźnik dla DME. DME ma mapę w pamięci jak sterować przepustnicą w zależności od wskazań pedału gazu itd. - to wydaje się, że te czujniki hall'a działają liniowo i jako zabezpieczenie są dwa działające w innych zakresach. Cała reszta to sterowanie przez DME.

 

I jeśli teraz podepniemy coś takiego jak PedalBOX, albo Sprint Booster (pisałem o tym kiedyś) to jedyne co mogą zrobić te pudełka to wzmocnić sygnał, tak aby DME myślało, że wcisnęliśmy pedał głębiej niż w rzeczywistości. To wszystko! Widać to nawet na wykresie jaki jest na jednej ze stron podanych przez Was. Jest największa różnica w środkowym zakresie obrotów, a nam chodzi o zniwelowanie opóźnienia od minimalnego dotknięcia pedału... Odczucia na pewno są takie, że reakcja jest lepsza, ale czy na pewno? W przypadku takich urządzeń to jestem nietety sceptyczny. Gdyby ktoś chciał zapoznać się z testem Sprint Boostera, który znalazłem w sieci to podaję link:

http://www.crosslake.net/~dbipes/sprintbooster/SprintBooster.pdf

 

Chłopak przeanalizował i posprawdzał precyzyjnie jak to działa i zrobił wykresy itd. Nie jest to krótkie - dlatego napiszę tylko, jakie są konkluzje: na zmniejszenie opóźnienia przy dodawaniu gazu to praktycznie nie ma wpływu. Odczucia są lepsze w czasie jazdy, ale byłoby to coś takiego co Adamowi-vfr750 przeszkadza w czasie jazdy po mieście bo auto jest zbyt nerwowe. Wyobraźcie sobie, że wciskacie gaz dwa razy mocniej i pojeździcie tak po mieście, nawet jak ruszacie z parkingu. Nie o to chodzi! To zadziała jeszcze w przeciwną stronę, Bo nie dość, że precyzji przy delikatnym operowaniu gazem nie ma bo silnik słabo reaguje, to jak już zareaguje to ze zdwojoną siłą. I weź tu bądź jak chirurg i precyzyjnie dodaj gazu, tyle ile chcesz.

 

Opcja Sport albo Chiptuning, zmieniający mapę w sterowniku to zdecydowanie lepsze wyjście. I te pedalboxy na pewno nie są w stanie się z tym równać. Pozatym ich cena jest... bez komentarza...

 

Wiem, chciałbym się wziąć w karby i zrobić kolejne testy, podmianę pedału, ICV, Chiptuning itd. ale nie mam kiedy !@#$%^&* Jedną małą robotę przy aucie odkładam już ze trzy miesiące... :( A co dopiero kiedy pomyślę o wymianie sprzęgła, koła zamachowego itd...

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.