Skocz do zawartości

M54B25 - minimalnie opóźniona reakcja na gaz.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 816
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Buckey, przewinęła się w temacie informacja o poprawionym kolektorze ssącym po lipcu 2002 roku, wiesz co dokładnie zmienili?
Opublikowano

Niestety nie wiem nic o tym. Moje auto jest z lipca 2002, więc pewnie tuż przed zmianami...

 

UPDATE CCV DELETE :wink:

Przejechałem "już" 4000 km na moim rozwiązaniu odpowietrzania... 11 miesięcy minęło od zmiany. Nawet się nie zorientowałem kiedy... :duh: śmiech na sali... wychodzi nieco ponad 4 tys rocznie :8)

W każdym razie patent działa bezbłędnie :D Nie mam wycieków oleju, spalanie oleju zmniejszyło się z ponad litra na 1 tys. km do 0,2l albo nawet mniej, cały czas odczuwam lepszą reakcję na gaz a zawahania obrotów występują rzadziej. 700 km temu wymieniłem olej i teraz będę monitorował dokładnie zużycie. Zrobiłem też płukanie silnika preparatem LM, ale nie zdecydowałem się zalewać cylindrów i odmakać pierścieni...

 

W międzyczasie wymieniłem zbiornik płynu chłodzącego przy chłodnicy, bo był sobie pękł blisko króćca... kto wie czy to pęknięcie nie pojawiło się już dawno temu i z jego powodu miałem dalsze niejasne problemy po wymianie uszczelki pod głowicą... Teraz jest już wszystko ok i mogę dalej nabijać znaczne przebiegi :wink:

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano
Dołączyłeś zatem do grona szczęśliwych bezodmowców :D . Potwierdza to tylko, że jest to rozwiązanie absolutnie poprawiające pracę w M54, o oszczędnościach z takiego rozwiązania nie wspomnę. Miliona i więcej km :wink:
Opublikowano
też muszę przyznać że jeżdżę na tym rozwiązaniu już z tysiąc km i jest super, w końcu nie martwię się o przymarznięcie majonezu i łykanie oleju. Pod korkiem oleju w końcu sucho. Teraz tylko walczę z korektami długimi w okolicach -7, -8 ... czyli za dużo paliwa albo za mało powietrza. Ma ktoś pomysł albo miał coś podobnego i może coś doradzić?
Opublikowano

Cześć robkom »

Kiedyś pisałem na forum w jaki sposób można sprawdzić lewe powietrze obserwując parametr Lambdaintegrator na wolnych obrotach i po ich podniesieniu i ustabilizowaniu. Zrób taki test, może będziesz miał jakiś punkt zaczepienia. Treść mojego wcześniejszego wpisu poniżej. Możesz też odłączyć sondy lambda i pojeździć obserwując różnicę w pracy silnika. Czy masz wysokie spalanie, albo dobrą reakcję na gaz czy zdecydowanie leniwe obroty?

 

Z tego co napisałeś to korekty na minus oznaczają chyba ubogi skład, pamiętam jak przygotowywałem się do tego wpisu poniżej i sprawdzałem to... aczkolwiek teraz pewności już nie mam. Czy jesteś pewny ujemne korekty oznaczają bogatą mieszankę? :)

 

 

Tutaj moje testy i filmy związane z lewym powietrzem. Poczytałem, jak można dojść po korektach krótkoterminowych (lambdaintegrator) czy silnik ssie lewiznę. U mnie wszystkie korekty są idealne (bardzo małe) +-0,41% oraz +-0,03ms.

 

I teraz taki test - trzeba obserwować korekty krótkoterminowe (Short Term Fuel Trim - STFT) - jakie są na wolnych obrotach a jakie na wyższych. Na wolnych zapotrzebowanie na powietrze jest niewielkie i każda dziurka powoduje dużą różnicę, kiedy obroty są wyższe to lewe powietrze zaczyna być pomijalne bo silnik normalną drogą dostaje dużo powietrza - więc jeśli po podniesieniu i ustabilizowaniu obrotów korekty krótkoterminowe zdecydowanie się zmienią w stosunku do wolnych obrotów to może to oznaczać lewe powietrze.

 

U mnie jest tak: na wolnych jest w granicach +-4% a po podniesieniu obrotów ok 0 do 6% - czyli trochę bardziej bogato i większa różnica robi się na drugim banku ale to raczej nie są znaczne różnice, chociaż pewności nie mam... może powinno być zawsze idealnie tak samo...?

- Sprawdzanie STFT na wolnych i podniesionych obrotach

 

Na drugim filmie próbowałem wymusić aby silnik przygasał - i to widać po tych korektach krótkoterminowych, że zaczynają iść na -25% więc ewidentnie ubogo i to by się zgadzało, bo silnik zasysa samo powietrze.

- Wywoływanie spadku STFT poprzez przydławianie silnika

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano
nie mam lewego powietrza, i na 100% korekty minusowe to albo za mało powietrza albo za dużo paliwa. Wystarczy że odkręcę korek od oleju i już korekty lecą w +10 (około). Czytałem że przepływka ma żywotność ok. 60 tyś. i później zaniża wskazania. Sam już nie wiem. Ewentualnie pompa daje za duże ciśnienie, albo regulator.
Opublikowano
O UJEMNEJ ADAPTACJI I wogóle objaśnie w następnym filmiku na moich dwóch kanałach bo miałem taki sam problem,ogólnie to z przepływaką związane
Opublikowano

Witam,

Rozwiązałem problem opoźnionej reakcji na gaz. Teraz auto jest żywsze, czuć wreszcie moc silnika, brak szarpania podczas ruszania czy też manewrowania na parkingu. W skrócie powiem, że cała modyfikacja polega na zmianie mapy. Wszystko jest bezpieczne i zajmuję 10 minut. Wszystkich chętnych zapraszam na priv.

Pozdrawiam

Opublikowano

Cześć, czy ja się nie przesłyszałem? :o :shock:

 

Jak udało Ci się to zrobić? Korzystałeś może z forum e46fanatics gdzie chłopak z Niemiec opisuje jak stuningować sterownik ms43 - kiedyś o tym pisałem, ponieważ odezwał się do mnie w tej sprawie.

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1082287

 

Trzeba mieć interfejs zapisujący dane w sterowniku (taki do inpy nie wystarczy), program do edycji "wsadów sterownika" i zmodyfikować odpowiednio mapy... nie jest to takie proste. Chłopak napisał mi, że jest możliwość programowego wyłączenia zaworu wolnych obrotów, a sterowanie wolnymi obrotami przejmuje przepustnica z nowymi mapami. Ale nie przebrnąłem przez ten wątek do końca... a mankamentem było obowiązkowe zrezygnowanie z immobilisera, bo wersja wsadu sterownika umożliwiająca modyfikacje map go nie posiada.

 

Jak to jest w Twoim przypadku - napisz więcej szczegółów! :roll:

 

Możesz nagrać telefonem/kamerą obrotomierz, aby pokazać jak to wygląda u Ciebie po modyfikacji?

 

Czy efekt jest taki jaki udało się uzyskać koledze adamvfr750 po aktywacji przycisku SPORT?

To jest jego film pokazujący jaka jest różnica -

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano

Witam,

Nie korzystałem z żadnych źródeł internetowych. Poprzez odpowiedni sprzęt i oprogramowanie zostały odczytane wszystkie mapy(w tym mapa wychylenia kąta przepustnicy w zależności od pedału przyspieszenia) Jest z tym trochę roboty. Znajomi z warsztatu zajmujący się chip tuningiem powiedzieli, że są w stanie to zrobić, ale za 1000 zł :o Dlatego też postarałem wykonać się to samodzielnie. Za bardzo nie wytłumaczę Ci co i jak zrobiłem, ponieważ trzeba to tłumaczyć osobiście na bieżąco wykonując całą modyfikację. Tak sam napisałeś potrzebny jest do tego specjalny sprzęt, który niestety nie jest tani :< Jeżeli ktoś byłby zainteresowany taką modyfikacją i był z okolic W-wa to możemy się spotkać :) reakcje na gaz nakręcę przy najbliższej okazji, ale działa bardzo podobnie jak w filmiku, który przesłałeś. Oczywiście reakcje można wysterować w zależności od indywidualnego upodobania.

Opublikowano

Witam. Mógłbyś powiedzieć jakim sprzętem trzeba dysponować żeby się tak pobawić? I gdzie szukać instrukcji, opisów co zmieniać itd. Chciałbym sobie poczytać, czegoś się nauczyć.

Pozdrawiam.

Opublikowano

A w przypadku silników M54 nie ma chyba ukrytego przycisku "SPORT" ? Wkurza mnie, chociaż się przyzwyczaiłem, że komputer nie słucha sie mojej nogi tylko robi to po swojemu. Po prostu filtruje wszytskie gwałtowne skoki pedału. Wkurza też inna sprawa: po delikatnym wcisnieciu pedału gazu i trzymaniu go idealnie np dla 1500rpm, obroty nie ustabilizują sie od razu.Uu mnie sobie urosną, po czym pomału opadną. Dzieje sie to w przeciagu 3-4 sekund. Wkurza bo np. chcialbym na półsprzęgle podjechać pod garaż i musze stale pracować pedałem. Oczywiscie każda zmiana położenia pedału to znowu to samo zjawisko, wzrost i spadek-obrotów. Podsumowując, brak proporcjonalnego przełożenia obrotów do pozycji pedału. Szkoda, że przeprogramowanie kompa jest takie nieoczywiste i kosztowne :(

 

i mały update: Zrobiłem reset przepustnicy. Od razu banan wszedł na twarz bo zupelnie inaczej auto sie zachowuje przy ruszaniu :D Podjazd do garażu nagle wyszedł bez problemu. Odczuwam tez minimalnie agresywniejszy pedał pod nogą. Polecam poświecić te 30 sekund życia na reset i nowa adaptację.

Opublikowano

Witam

mam takie pytanie czy da to coś w przypadku automatu posiadam e39 M54B25 z 2001 roku i jak się sprawuje ta odma w zimę co się dzieje z majonezem w tedy czy osiada cały na pokrywie jak to jest dokładnie zamierzam zmienić odme albo zrobić ten patent tylko zastanawia mnie to czy jest sens w automacie robić coś takiego

 

Pozdro

Opublikowano

Maro reset i efekt resetu jest niestety krotkotrwaly.

 

Pruchol89 warto nie ma znaczenia ze masz automat. W zime w zaleznosci od stylu jazdy i odcinkow jakie robisz, zawsze sie moze pojawic majonez.

 

Po wywaleniu odmy, caly ten syf po prostu nie wraca do miski ani do kolektora dolotowego.

Opublikowano

Bambusfly a jakby do tego dołożyć OTC to cały syf by się w nim zbierał i wtedy silnik byłby czysty z tego majonezu

 

I jeszcze takie pytanko jaki jest najlepszy olej silnikowy dla tych silników obecnie śmigam na 5W30 przebieg mam niski i realny 103tys Mill mieszkam w UK i ciężko tu znaleźć jakieś oleje :mad2:

Opublikowano

Witam,

Jestem w trakcie swapa M54B25 do E34. Z racji tego, że silnik będzie na wierzchu to stwierdziłem, że zrobię mały serwis (uszczelki, rozrząd, panewki wału, pierścienie). Dodatkowo chciałbym wyrzucić całą zbędną ekologie. Sterownik będzie wysłany na korektę do HP-Performance (EWS out, dopalanie katalizatorów OUT, odcinka wyżej, dolanie paliwem). Z tego co zrozumiałem to z mechanicznych rozwiązań można dać kolektory z M52? Jakieś propozycje? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam

Opublikowano

Cały komplet pasuje z M52?

Z tego co znalazłem to przy swapie rezygnuje z:

-pompy powietrza wtórnego (jeśli dawca posiada EU4, muszę to jeszcze sprawdzić)

-czujnika pedału sprzęgła

-sond za katalizatorami

Zastanawiam się na dodaniu OCT zamiast odmy.

 

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7511697-kpl-pierscieni-tlokowych/i47617/kL/sN/r2000/m10

ETK nie pokazuje, żeby były takie same dla M54 i M52...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.