Skocz do zawartości

M54B25 - minimalnie opóźniona reakcja na gaz.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Super wątek, ja też gratuluję wytrwałości i portfela bez dna. Sam osobiście nie jestem z reakcji silnika zadowolony i denerwuję się bo co chwilę szarpię przy zmianie biegów nie trafiając we właściwe obroty.

Spróbowałem jazdy bez czujnika sprzęgła, ale to mnie nie satysfakcjonowało, to nie to. Najlepiej prezentuje się tutaj reakcja z "guzikiem ""sport" sprzed paru stron, ale jak to osiągnąć....

  • Odpowiedzi 816
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ok kupiłem pedał jutro bedzie ale mogę nie mieć czasu na podmiane, kupiłem z 2006r od automata 530i choć silnik nie ma znaczenia nawet to czy diesel czy Pb, mogłem za te same pieniądze kupić pedał nowszy montowany do 2012r bo według real oem one wszystkie są zamienne, i również ostatnia cyfra w numerze części zmienia się w zależności czy auto czy manual.

 

Panowie ciekawostka, niekupiłem pedału nowszego dlatego że ważył o 200 gram mniej czyli prawie dokładnie tyle co pedał do manuala czyli bez kika i tu pytanie czy w związku z odkryciem tu iż klik kik to tylko pstryk to znaczy że BMW w nowszych modelach nie stosyje już tego guziczka?

 

Podczas wymiany pedłu chcę zmierzyć napięcia bez i z sport to powinno wyjaśnić czy dme daje wyższe napięcie pierwotne (in) na pedał gazu(np 6v) czy po prostu inaczej interpretuje odczyty z potencjometrów.

 

Jakiś ogarnięty elektronik znalazł by podobne potencjometry które dawały by na wyjściu całe 5v a nie 4,8v nawet może by je wyskalował indywidualnie pod kierowce

a potem tylko je ładnie zamontować w pedał i czip tuning od Du..py strony.

 

Ps.

Mam już inpe to sprawdze sterownik i pin1 , teraz zawieszenie sie nie podnosi wiec musze się wpinać z kompem.

ps2

zapomniałem, dzisiał na postoju trzymałem obroty na 2500 po wciśnięciu sprzęgła już nawet delikatnym (czujnik sprzęgła) obroty spadają do 2200 a podczas puszczania sprzęgła do 2000 i po chwili od puszczenia płynnie (ospale) wracają do 2500, czujnik sprzęgła rządzi :)

Opublikowano
Będzie ciekawie, czekam na relację:). Ciekawe jest co napisałeś o tej wadze pedałów. Może w nowszych modelach, kik już coś robi, i jest jakoś inaczej rozwiązany?
Opublikowano
Wpisz w yt pedal gas removal bmw, jest tego troche. Operacja jest stosunkowo prosta co upierdliwa:), plaski srubokret, podwazyc i powoli do siebie wyszarpac. Zobacz na filmikach, wszystko zobaczysz jak sie schylisz pod kierownice.
Opublikowano (edytowane)

Jak widać na moim obrazku, są tam dwa zaczepy o które blokuje się zapadka, którą należy nacisnąć płaskim śrubokrętem. Jak uda Ci się ją wcisnąć w dół to próbuj ją utrzymać aż do całkowitego zdjęcia pedału. Jak w połowie odpuścisz to potem trudniej jest ją wcisnąć bo pedał jest już wysunięty i głębiej musisz "gmerać" :D

 

Oczywiście widać, że na drugim zdjęciu pedał jest do góry nogami :)

 

y4m5-EM4VKFd3shbT1PGSeD8R361TNLlq9WclKoXh0GFGsJ1R30flEm5I9Eu558YjvbhPYFMj4kK2klzrdHxXmDew6c16c3A5ne9oQB4uyoo0JC7WKFKD3z8oXHAGlC2hp9XWoX72vmBfbgVSjpGwUXVGd9pV_zc7nHlem7vn08NRc1zbuiO0aRw8dTxgybEdJb?width=1280&height=965&cropmode=none

Edytowane przez Buckey
y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano
dzieki, spoko damy rade szybka sprawa powinna być zobaczymy jakie napięcia będą na sporcie u mnie a ty poprostu odciąłeś wiązkę ? czy miałeś taką drugą ze szrotu pytam tak na marginesie.
Opublikowano

....no to wygodnie miałeś...

 

W e61 u podstawy pedału jest okrągła zaślepka a pod nią śruba na imbus, po wykręceniu jej trzeba pedał gazu wyszarpać do góry, nie w bok jak w e46 i nie ma też tego białego stelaża pod pedałem.

No i co ? i lipa pomiary w trybie sport nie zmieniają absolutnie nic ani napięcia pierwotnego ani wtórnego, robiłem notatki ile voltów jest u mnie na pedałach ale nie ma sensu się rozwodzić, powiem tylko że jest w zasadzie tak samo jak u bambusfly z tym że po uruchomieniu silnika wartości są pełniejsze czyli naprzykład w spoczynku na niepracującym silniku jest 0.36v a na pracującym jest 0,41v dodam także że pedał od automatu do kika ma okolo 4,20v a po kiku 4,80v (dosyć spory ruch ma kik).

 

reakcje na gaz (kopanie w pedał) no jest różnica ale nie wielka jednak zauważalna ale określił bym to tak pedał automat poprawia reakcję o jakieś może 20% guzik sport o 70% bo nawet na sporcie nie jest tak jak u mojego taty w golfie 1.8 8v jednopunkt. Moje wątpliwosci co do filmów nagranych przez mack800 sie potwierdziły.

 

Podczas jazdy czuć subtelną różnice przy ruszaniu i zmianie biegów (znowu trzeba wyćwiczyć nogę) jak dla mnie to nic poza tym, są jakieś lagi więc muszę trochę pojeździć bo raz mi zamulił przy ruszaniu a raz szarpnął przy 1700 obr podczas równej jazdy i delikatnego dociśnięcia pedału.

Jak zrobić adaptacje pedału gazu czy reset stylu jazdy.

 

ps. dlaczego od kilku dni musze wpisywac jakies literki cyferki z obrazka aby sie zalogowac bo żekomo przekroczyłem liczbe nieudanych logowań.

Opublikowano
Adam dzięki za pomiary. Volty pewnie u mnie tez by wzrosły jakbym mierzył w samochodzie. Na stole wiadomo, dużo zmiennych odpada. Co do braku zmian w sporcie i bez, musi być ten pin bezpośredni do dme i to właśnie on miesza w algorytmie charakterystyki pedału/przepustnicy/dawki paliwa. Pedał niejako jest pomijany. Najlepiej jakbyś się dostał do dme i zobaczył, a najlepiej znalazł który to pin zmostkowałeś do trybu sport. Ale zaraz, masz przecież M54, więc skrzynka z dme powinna być tam gdzie w e46, prawy górny róg jak się maskę otworzy. Kilka śrub odkręcić wystarczy i dme już widać. Ciekawie to wygląda. Może to są właśnie te różnice między MS43 i MS45, gdzie my z "3" będziemy mogli pomarzyć o takim trybie, zrobionym w tak prosty sposób. Adam musisz to sprawdzić :D
Opublikowano

Adam, film się nie odtwarza bo jest ustawiony jako prywatny :)

 

Więc ewidentnie przycisk daje tylko sygnał do DME aby inaczej interpretować wskazania z pedału gazu - charakterystyka potencjometrów się nie zmienia. I to DME ustawia sobie taką krzywą gazu na jaką ma ochotę w danej chwili :) Czyli jeśli u Adama i u mnie poprawa była niewielka a u bambusfly'a znaczna, to może jego stary pedał był faktycznie wadliwy i już zużyty, i nawet podmiana na inny ale o takim samym numerze dała by poprawę...?

 

Trochę nad tym myślałem, i chyba jednak zdecyduję się na chiptuning.... wyślę do UK swój DME - napiszę najpierw co chcę, co mają zrobić, zapytam co mogą i niech robią. Ale to będzie kosztowało jakieś 2-2,5 koła i zaczynam się zastanawiać czy warto... A mam jeszcze do zrobienia lekkie koło zamachowe, shortshifter itd.... :( Władowałem w to auto więcej kasy niż było warte kiedy je kupowałem 4 lata temu. I na dobrą sprawę niewiele się zmieniło... (poza ewidentnymi zmianami jak szpera, tuleje poliuretanowe, klocki DS Performance...). Cóż, rzeczy wielkie rodzą się w bólu... :)

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano

Film powinien juz dzialac, no juz troche pojezdzilem i czuje roznice w gazie jednak nie dokonca na plus bo to tak naprawde nie reakcja na gaz sie poprawia tylko poprostu wciska sie wiecej gazu - jednak, czyli jak chcesz jechac normalnie a nie dynamicznie to troche to uposledza pedal gazu (jego plynnosc - spalanie) ale zdecydowanie jest roznica, buckey jak pokombinowales ze sprzeglem to wymien jeszcze ten pedal i kangorow powinno byc jeszcze mniej a i naswietli ci sie to co robi guzik sport bo to dokladnie te same odczucie tylko w mniejszym stopniu.

Ja bym w tuning sie nie bawil ale twoja wola moze w e46 ten silnik to pocisk bo w e61 jest tylko zwawy jak dla mnie. Jaka firma i miasto w uk?

Opublikowano

Czyli z tym dodawaniem więcej gazu, jak to też robi Sprint Booster - to w sumie tak jak pisałem wcześniej - właśnie dodaje się więcej gazu a na opóźnienie ma to mniejszy wpływ i trudniej jest precyzyjnie dodać tyle gazu ile potrzeba... :( Czyli nie o to chodzi...

 

Trochę zrozumiałem ideę czujnika sprzęgła :) i tego dlaczego bez czujnika przy zmianie biegu obroty rosną. W normalnym aucie, kiedy puścimy gaz gwałtownie to też gwałtownie zaczyna się hamowanie silnikiem - takie szarpnięcie. U nas, sterownik wygładza to przejście - czyli jak puścimy gaz to on zaczyna go ujmować płynnie przez sekundę. Jeśli teraz wciśniemy sprzęgło, to z czujnika pójdzie informacja, żeby gaz odciąć od razu do końca. Jak czujnika nie ma to sterownik nie wie, że wcisnęliśmy sprzęgło - rozłączyliśmy napęd - więc zgodnie z normalną procedurą powoli ujmuje gazu, a że już bez obciążenia to obroty silnika podskoczą w momencie wciśnięcia sprzęgła - po to jest ten czujnik (nie po to, żeby się sprzęgło nie zużywało ;P ).

 

Z chiptuningiem - firma jest w UK, ale na ich stronie nie mogę dokładnego adresu znaleźć, piszą, że mają kilku dealerów (nawet międzynarodowych) - ale adresu swojej siedziby nie podają... jak pisałem do gościa od nich kiedyś to też w stopce maila miał jedynie adres www. Generalnie widzę, że doświadczenie mają i są kumaci, więc powinni sobie poradzić.

 

http://www.ca-int.co.uk/installers.html

 

Ale zastanawiam się nad kolejną sprawą, na którą uwagę zwrócił mi kolega - może mój sterownik jest wadliwy...? Mam właśnie to dziwne falowanie obrotów zgodne z falowaniem sond lambda - jak chcę obroty ustabilizować na 1000 - to może być tego symptom. Jak wykosztuję się na tuning zepsutego sterownika to będzie heca... :twisted:

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano

Co prawda mamy inne mdele aut ale ja nie mam tego falowania i jak widziales na moich filmach silnik sie nie przydlawia podczas kopania w gaz.

Trudno cos tu jeszcze napisac w tym temacie ;)

Z tym czujnikiem sprzegla to masz absolutnie racje, dlatego podbijal obroty podczas zmiany biegow bez czujnika i to juz bylo w moim m52 e39. Tylko to napewno nie wszystko bo przy ruszaniu rwal jak z procy, u Ciebie Buckey i u mnie w e39 z czujnikiem w pozycji permanentnie niewcisnietego sprzegla, samo odpiecie czujnika w m52 nie dawalo tego efektu, ten hall po cos wiecej tam jest odczyt z niego jest plynny przciez.

Opublikowano

Znalazłem niesamowite filmy tego gościa - ScannerDanner - wiele wyjaśnia i tłumaczy - bardzo polecam, w szczególności tym, którzy zajmują się diagnostyką silnika. Facet pracuje na urządzeniach diagnostycznych, które rejestrują na wykresach pracę wszystkich czujników i dają możliwość porównania zależności między nimi - to, w połączeniu z wiedzą jak interpretować te wyniki, daje ogromne możliwości. Gdybym znalazł warsztat, który miałby takie urządzenia i potrafiłby z nich korzystać to bym walił jak w dym. Nie spotkaliście się z kimś pracującym na takich urządzeniach - oscyloskopy cyfrowe? Nie jest to tanie bo od kilku do kilkunastu tysi...

 

P0133 O2 Slow Response (2007 Hyundai Tiburon)

 

Understanding Short Term and Long Term Fuel Trim

 

Nie jestem w stanie za pomocą inpy zobaczyć zależności między przymykaniem zaworu wolnych obrotów, składem mieszanki, kątem zapłonu i czasami wtrysku, nie mówiąc o pozycji vanosów w tym czasie - to wszystko dzieje się za wolno w inpie - nie można zobaczyć na wykresie jak jeden parametr wpływa na drugi. To by wyjaśniło dlaczego moje auto się przydławia - czy najpierw występuje skrócenie czasów wtrysku czy przymknięcie zaworu, czy może spadek ilości powietrza, a może vanosy się przestawiają... a jak reaguje na to wyprzedzenie zapłonu...?

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano

Ja bym sobie juz odpuscil i rozgladal sie za innym autem z innymi rozwiazaniami technologicznymi albo z dedykowana opcja sport.

A zamiast analizowac czujniki pomyslalbym nad oszukaniem kompa.

Opublikowano (edytowane)

Postanowiłem sprawdzić jak silnik zareaguje na zawór wolnych obrotów z silnika m50. Taką możliwość podpowiedział mi piotr520 (rok temu :duh: ), który u siebie robił takie próby i u niego silnik nieco inaczej reagował na gaz.

 

Zakupiłem tani używany silniczek, umyłem go, rozebrałem dolot i porównałem z moim. Średnica jednego króćca jest mniejsza (nasunąłem kawałek węża) i ogólna średnica zaworu też (podłożyłem gumę w oryginalne mocowanie). Gniazdo elektryczne jest takie samo więc wtyczka pasuje p&p. Nr części tego ICV z M50 to 0280140524.

 

y4mFkVdJmr_nh3tlSCwtA3-rWXUwIAbHJp2cnfLCVHiFGgp_L12LoCJuBBnFWco_DUi67m1VgrZ1PH3Fk1VEkKUAMifDtqUppvM0F9ilgTRnYwajrsP3OKUUpELTI_Cw91OT4BziZL8LFx3SJM8T9-Dfm7UzWQczrqQlr3tvlKkzNPPSzvjAsvjq0kOimaAJ53X?width=1280&height=675&cropmode=none

 

Przed zmianą odczytałem błędy i korekty paliwowe – błędów nie było a korekty były wręcz idealne :) Postanowiłem nie kasować adaptacji i zobaczyć czy silnik ruszy i się „kapnie” że coś nie halo :)

 

Odpalił od razu i w miarę stabilnie, generalnie podobnie do stanu sprzed podmiany. Ale jednak różnica jest – silnik zaczął bardziej ochoczo reagować na gaz, jest bardziej „żywy” i czuły :) W sumie to podobnie jakby właśnie takie samo naciśnięcie gazu było traktowane jako głębsze wciśnięcie. Pojeździłem trochę na takim ustawieniu i po pewnym czasie pojawiły się czasem falowania wolnych obrotów. Kiedy akurat jakoś tak czasem obroty się przydławią to potem już komputer nie może sobie z tym poradzić i gdybym nie dodał gazu to wreszcie doprowadził by do zdławienia silnika.

 

Wszystkie pozostałe symptomy zostały bez większych zmian – silnik dalej się przydławia - najbardziej od razu po zejściu ze ssania, obroty czasem zafalują raz i się uspokoją jak na oryginalnym zaworze, ale czasem wejdą w permanentne falowanie, przy schodzeniu czasem tak samo zatrzymają się aby za chwilę spaść dalej.

 

- reakcja na gaz z zaworem z m50

 

Ta zmiana spowodowała jednak, że zauważyłem parę innych spraw związanych z obrotami – na tym zaworze stało się to jakby bardziej widoczne. Utwierdziłem się w przekonaniu, że powyżej 1500 obrotów silnik reaguje prawidłowo i szybko – tutaj nie mam zastrzeżeń. Natomiast zauważyłem jakby ewidentnie poniżej tych 1500 przechodził w jakiś tryb, w którym reakcja jest słabsza, wkręca się niechętnie itd.

 

Druga sprawa – jest różnica między reakcją na gaz na postoju z wciśniętym sprzęgłem i puszczonym. Kiedy jest wciśnięte – reakcja jest lepsza, a obroty wracając do poziomu wolnych są bardziej stabilne i nie przydławiają się. Przy puszczonym sprzęgle – jest ewidentnie gorzej.

 

I kolejna rzecz – to mnie zaskoczyło, na dobrze rozgrzanym silniku obroty samoczynnie rosną jak trzymam pedał gazu wciśnięty lekko w jednej pozycji – ale jak wcisnę sprzęgło nie zwalniając gazu to obroty powoli maleją. Najlepiej widać to na filmie. Czy u Was też tak jest?

 

- samoczynnie rosnące obroty/spadek po wciśnięciu sprzęgła

 

I to potwierdziło moje przypuszczenia z jazdy, bo miałem właśnie wrażenie, że jak jadę z lekko wciśniętym gazem to auto dziwnie cały czas, wolno bo wolno ale przyspiesza. To tak, jakby pedał gazu dyktował tempo jak mocno chcemy przyspieszać – wciśnięty 10% to auto będzie przyspieszać w 10% swoich możliwości, ale cały czas – a nie jak w zwykłym aucie – 10% to tylko do niskich określonych obrotów. To na pewno sprawka dme :twisted:

 

I ostatnia sprawa - zauważyłem, że jak silnik wpadnie w te falowania wolnych obrotów to bardzo skacze kąt zapłonu - z jednego krańca prawie na drugi. Od 15 do -15 stopni, wprawdzie przy mocnym przyspieszaniu potrafi wejść na 33 stopnie, ale tutaj czy ten zakres nie jest zbyt duży? Czy to możliwe, żeby dme tak mocno wachlował tym kątem w zależności od obrotów i niby tym próbował się ratować? Przy stabilnych obrotach kąt wynosi ok 3-5 stopni. Czujniki stukowe reagują podobnie, żaden nie jest martwy.

 

- kąt zapłonu przy falowaniu obrotów Edytowane przez Buckey
y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano

ps2

zapomniałem, dzisiał na postoju trzymałem obroty na 2500 po wciśnięciu sprzęgła już nawet delikatnym (czujnik sprzęgła) obroty spadają do 2200 a podczas puszczania sprzęgła do 2000 i po chwili od puszczenia płynnie (ospale) wracają do 2500, czujnik sprzęgła rządzi :)

 

Więc u mnie jest identycznie jak u ciebie na filmie, mi też piotr520 proponował ten ICV ponieważ ja chciałem aby obroty nie spadały tak szybko gdyż uważam cały czas iż to jest główną przyczyną kangurów podczas zmiany biegów, na marginesie dodam że z pedałem od automata kangurów mam jeszcze więcej.

Buckey Czy silnik z icv od m520 rzeczywiście wolniej opada z obrotów ?

 

Muszę podkreslić że u mnie nie ma takich przydławień jak u ciebie że delikatnie wciśniesz gaz a obroty zamiast rosnąć to słychać ssanie i widać spadek obrotów, jeszcze raz to dogłębnie sprawdzę zgodnie z twoimi filamami bo wydaje mie sie że ten problem u mnie nie występuje a to rzutowało by na twój dme.

Popraw mnie jeśli się mylę - piszesz że reakcja na gaz powyżej 1500obr. jest normalna ale należy dodać że pod warunkiem iż nie puszczasz gazu tak ? Bo podczas robienia między gazu jest lipa a obroty przecież są pow 2000tys.

Opublikowano (edytowane)

Witam panowie! Nowy na tym forum.

Sledze ten temat długo,mam sprint boostera ale przydławiane na wolnych dalej jest.

Też dużo grzebie przy aucie i też kombinowałem z ICV wiele razy.

Po pierwsze,dlaczego ICV jest takie samo w 2.2l 2.5 i 3.0l? nie powinny mieć adekwatnie większą przepustowość?

Po drugie nawet małe czyszczenie można odczuć.

Po trzecie krokowy operuje obrotami od 0 do 1600 przy łagodnym deptaniu.potem otwiera sie przepustnica.

Po czwarte przy impulsywnym otwieraniu zaworu zawsze słychać syczenie zasysanego powietrza to tak jakby restrykcja.

Moja myśl to może spróbować lekko powiększyć otwór zaworu albo polerka itp.

 

 

Zapraszam na mój wątek na temat konsumpcji oleju oraz moja strone,jest niestety po angielsku

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1009367&highlight=

http://www.mlodydark.com

Edytowane przez mlodydark
Opublikowano (edytowane)

adamvfr750 » Przepraszam, ale jakoś mi umknęło to, że Ty już wspominałeś o tych objawach somorosnących obrotów, teraz sobie przypominam :duh: :)

 

O tej reakcji na gaz przy wyższych obrotach - chodziło mi raczej o to, że jak gaz mam już trochę wciśnięty, więc obroty są wyższe to dalsze jego wciśnięcie daje natychmiastową reakcję. Jeśli mowa o międzygazie - obroty faktycznie są jeszcze wysokie i dopiero spadają, ale właśnie różnica jest taka, że gaz został puszczony do końca - więc właśnie startując od zera ta reakcja jest słaba. Czyli faktycznie - źle się wyraziłem :) Powinienem napisać, że różnica na głębsze dociskanie już choćby lekko wciśniętego gazu jest natychmiastowa, a reakcja na wciśnięcie puszczonego gazu jest słaba.

 

Przed chwilą wróciłem z przejażdżki i muszę powiedzieć, że ogólnie silnik lepiej i bardziej agresywnie reaguje z ICV m50. I w sumie co do opadających obrotów - u mnie jest jakby odwrotnie niż pisał piotr520 i Ty - bo tak Was zrozumiałem, że na tym ICV m50 obroty wolniej opadają, ale szybciej reagują na gaz. Ja mam odczucie, że ogólnie silnik reaguje szybciej i bardziej żywiołowo, więc obroty szybciej rosną i szybciej spadają. A dodatkowo, w związku z tą szybszą reakcją kangury są jakby mniejsze - mimo, że właśnie obroty szybciej spadają. Więc może jednak moja teoria o związku szybkości reakcji na gaz z kangurami jest bardziej prawdopodobna :)

 

Zacząłem się zastanawiać dlaczego inny ICV daje inne odczucie... czy kwestia tutaj przekroju i ilości powietrza jakie przepuszcza, czy szybkości jego reakcji (a reakcja ICV m54 przecież jest natychmiastowa)... Czy może to, że ten z m54 ma swój wewnętrzny magnetyczny opór (jakby sprężyna) to jego ruchy są bardziej wytłumione i dlatego bardziej gładkie ale i bardziej ospałe. Ten z m50 nie wraca do swojej neutralnej pozycji. Poniżej znalazłem zdjęcie porównawcze.

http://farm8.staticflickr.com/7191/6843183138_048244499f_b.jpg

 

W tym starszym jest widoczna ośka w centrum gardzieli, więc mimo całkowitego otwarcia powietrze i tak trafia wprost na opór tej ośki. I może to jest klucz - czyli jednak zmniejszona przepustowość...? Ja miałem takie plany, ale nie zrealizowałem ich - skoro właśnie u mnie jest ewidentnie zasysane za dużo powietrza, to chciałem przyblokować część gardzieli zaworu aby zmniejszyć jego przepustowość. Może to jest myśl... :) I powiązane z tym moje kolejne domniemania - kolega wyżej pisał, że taki sam zawór do m54 idzie do 2,2l 2,5l i 3,0l... a skoro doszliśmy do wniosku, że 3,0l lepiej reaguje to właśnie może jest powód, bo na jego większą pojemność przypada ten sam zawór i daje relatywnie mniej powietrza. A co za tym idzie - 2,2l powinien gorzej reagować niż 2,5l... Tylko dlaczego u mnie po wymianie tego zaworu pojawiły się falowania obrotów...? Co na to wpłynęło....?

 

Tutaj moje testy i filmy związane z lewym powietrzem. Poczytałem, jak można dojść po korektach krótkoterminowych (lambdaintegrator) czy silnik ssie lewiznę. U mnie wszystkie korekty są idealne (bardzo małe) +-0,41% oraz +-0,03ms.

 

I teraz taki test - trzeba obserwować korekty krótkoterminowe (Short Term Fuel Trim - STFT) - jakie są na wolnych obrotach a jakie na wyższych. Na wolnych zapotrzebowanie na powietrze jest niewielkie i każda dziurka powoduje dużą różnicę, kiedy obroty są wyższe to lewe powietrze zaczyna być pomijalne bo silnik normalną drogą dostaje dużo powietrza - więc jeśli po podniesieniu i ustabilizowaniu obrotów korekty krótkoterminowe zdecydowanie się zmienią w stosunku do wolnych obrotów to może to oznaczać lewe powietrze.

 

U mnie jest tak: na wolnych jest w granicach +-4% a po podniesieniu obrotów ok 0 do 6% - czyli trochę bardziej bogato i większa różnica robi się na drugim banku ale to raczej nie są znaczne różnice, chociaż pewności nie mam... może powinno być zawsze idealnie tak samo...?

- Sprawdzanie STFT na wolnych i podniesionych obrotach

 

Na drugim filmie próbowałem wymusić aby silnik przygasał - i to widać po tych korektach krótkoterminowych, że zaczynają iść na -25% więc ewidentnie ubogo i to by się zgadzało, bo silnik zasysa samo powietrze.

- Wywoływanie spadku STFT poprzez przydławianie silnika

 

Napisałem dzisiaj do firmy tuningowej - wypisałem wszystkie pytania odnośnie poprawy reakcji na gaz, czujnika sprzęgła itd. Jestem ciekaw co odpowiedzą. Te wszystkie testy ostatnio robiłem jeszcze na wszelki wypadek, żeby przed ostateczną decyzją o tuningu wykluczyć kolejne rzeczy.... ale zobaczymy....

 

mlodydark » Ciekawa informacja z tym braniem oleju przez m54. Czyli jeśli na pierścieniach odkłada się spalony olej i węgiel to faktycznie może powodować ich nieprawidłową pracę i przedostawanie się oleju do komory spalania. Ja też ostatnio robiłem głowicę, wymieniałem uszczelniacze i sprawdzane były luzy prowadnic - po naprawie branie oleju się praktycznie nie zmniejszyło. Więc zostają pierścienie. Muszę spróbować wlać coś na te cylindry przed wymianą oleju. Co to ma być - coś do mycia silnika z oleju, ale co dokładnie? I na jak długo to zalać? Rozumiem, że to w sumie samo spłynie do miski razem z brudem?

Edytowane przez Buckey
y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano
Ogólnie zalewasz cylindry jakimś mixem np. diesla z rozpucholem a po jakimś czasie sprężone powietrze i trzymiesz tłok na kompresji aż wszystko spłynie do miski ale przwdziwy problem to pierścienie olejowe zużyte szybciej niż reszta (chyba celowo),jak przeczytasz cały ten wątek do ostatniej strony to zrozumiesz z reszta znajomy znajomego ma warsztat i zrobił chyba z tuzin takich m54 i zawsze to samo, mówi że wymienić tylko pierścienie bo reszta powinna być ok.
Opublikowano
Buckey możesz podać mi numer części tego icv z m50 to może sobie kupie i zobacze jak będzie u mnie, pamiętam też że falowanie u ciebie wystepowało przy okolo 12000obr. i dotego te przydławki u mnie tego nie ma to moze i starszy icv będzie pracował poprawnie :)
Opublikowano

Nr ICV z M50 - 0280140524

 

Ja dostałem taki za 41zł razem z przesyłką :) Zazwyczaj ceny są w okolicach 50-100zł

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.