Skocz do zawartości

M54B25 - minimalnie opóźniona reakcja na gaz.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie a możecie powiedzieć dokładnie jakie to jest przydławienie? Czy po nagłym depnięciu gdy silnik pracuje na jałowym wskazówka obrotomierza lekko opadnie zanim wystrzeli do pionu? Ile trwa ten moment zadławienia? Około 0,5 sekundy czy krócej?

 

Przyczyną pogorszonej reakcji na gaz jest ekologia. Być może przydławienie które wam przeszkadza jest typową cechą M54 i nie świadczą wcale o jakiejś niesprawności. Ostatnie silniki które charakteryzowały się błyskawiczną reakcją na depnięcie to M20, M30...

  • Odpowiedzi 816
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Qwet » To moje przydławienie występuje przy normalnym, nawet lekkim dodawaniu gazu. Wiem, że przy bucie może lekko przydławić, ale kto tak jeździ?

 

Również słyszałem wersję o ekologii, i jestem w stanie w to uwierzyć... ale np. Fiesta brata jest z 2005 – silnik benzyna 1.3 reaguje na dotknięcie, jest o trzy lata młodsza od mojej trójki... jej ekologia nie dotyczy...?

 

Z drugiej strony, miałem okazję wypróbować jak reaguje silnik w Toyocie Verso 1.8 oraz najnowszym Mercedesie A 1.6 – i tam może nie ma takiego przydławienia ale w dalszym ciągu jest ta opóźniona i powolna reakcja. Te auta pewnie też mają już elektroniczne przepustnice i jeśli komputer steruje dawką paliwa i stopniem otwarcia przepustnicy z uwzględnieniem ekologii to byłoby to prawdopodobne...

(ale jak takie wolne obroty mają się do ekologii w porównaniu do tego jak kręcisz silnik do odcięcia albo specjalnie utrzymujesz wyższe obroty, żeby nie zgasł, zamiast prawidłowej reakcji przy niższych obrotach?)

 

 

A tutaj filmik pokazujący moje zegary i to przydławienie i opóźnienie. To jest akurat zaraz po odpaleniu auta rano kiedy przestanie już pracować na „ssaniu” i obroty zejdą na 700. Jest to dla mnie nie do przyjęcia, ja po prostu nie czuję się komfortowo włączając się gdzieś na ruchliwym skrzyżowaniu, gdzie musisz natychmiast podjąć decyzję i ruszać szybko a nie czekać żeby silnik raczył wejść na obroty i co gorsza – sobie nie zgasł... to takie zgadywanie i dodawanie gazu zawczasu, za chwile okazuje się, że za dużo więc odejmuję, ale za bardzo spadają więc znowu dodaję i tak w kółko - totalne nieporozumienie... to widać na filmie, że czasem obroty są za wysokie bo spróbuj je utrzymać w miarę jednostajne jak komputer ciągle majstruje i zmienia...

 

To tak jakby się ciągnęło coś na gumie, najpierw guma się rozciąga a potem dopiero zaczyna ciągnąć. Działa to też w drugą stronę, jak już nie ciągniemy to guma jeszcze jest napięta i powracając do stanu pierwotnego jeszcze ciągnie... Albo moja percepcja jest jakoś szczególnie wysoka albo coś ze mną jest nie tak, bo tak się nie da jeździć!!! :evil:

 

A dla porównania, jak reaguje silnik w Lexusie LFA - gdzie ta ekologia?

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano

Powiem tak, ekologia kompletnie nie ma tu nic do rzeczy. Tak po prostu BMW to zrobiło, że chodzi to jak chodzi. Jak pamiętasz, w e60 się bardziej postarali (moze wyciagneli jakies wnioski?).

Nagralem tez dzis 2 filmiki, jak reaguje gaz w moim 325i oraz w volvo xc90.

http://youtu.be/AwU7-sqrsJM - bmw

http://youtu.be/IyicowZUJRI - volvo

Moze tak bardzo nie widać tego na filmiku, ale gaz w volvo o wiele lżej i żywiołowiej reaguje mimo, ze całe auto to ślamazarny tatusiowóz.

 

Co do lexusa lfa, to producent musial dac cyfrowy obrotomierz, bo normalna wskazowka jest za wolna :o

Opublikowano

Oj, myślałem że mowa o milisekundach zwłoki po depnięciu, ale w twoim przypadku to tragedia jakaś. Takie opadanie obrotów po wciśnięciu gazu na pewno nie jest normalne. U mnie na przykład reakcja na gaz jest błyskawiczna, jedynie na całkiem zimnym silniku na LPG czuję pewną zwłokę, ale i tak obroty nie opadają jak u ciebie.

 

Na filmiku kolegi bastaz ładnie słychać moment wciśnięcia gazu, stukanie pedału o blokady. Widać że jest wyraźnie lepiej niż w przypadku auta Buckey'a, ale i tak nie idealnie.

 

Sprawdźcie koledzy przepustnice, bo często jest problem ze sprężyną i przez to źle się adaptuje, wolne obroty są z przepustnicy a nie z krokowca. Jak wiadomo reakcja na gaz jest ściśle związana z TPS, więc to bardzo prawdopodobna przyczyna. Diagnozować na podstawie podglądu adaptacji, bo kodów błędów nie pokaże.

Opublikowano

Kurde, az ciekaw jestem jak to u Ciebie chodzi, bo sie wierzyc nie chce. Nagraj jakis filmik :)

Co do przepustnicy, to u mnie wszystko ladnie dziala, jest czyste i szczelne i sztywne.

Jak wolne obroty z przepustnicy? To w takim wypadku jaka role spelnia krokowiec? Krokowiec to idle contol valve, wiec za zadanie ma utrzymywac jalowe obroty.

Opublikowano
W sprawnym aucie na wolnych obrotach przepustnica jest zamknięta i 99% powietrza podaje krokowiec. Często przepustnice w M54 się nie domykają, puszczają powietrze i wtedy silnik dostaje większość powietrza z przepustnicy i tylko trochę z krokowca. ECU traktuje niedomkniętą przepustnicę jako jej skrajne dolne położenie i przez to źle się adaptuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

A tutaj filmik pokazujący moje zegary i to przydławienie i opóźnienie. To jest akurat zaraz po odpaleniu auta rano kiedy przestanie już pracować na „ssaniu” i obroty zejdą na 700. Jest to dla mnie nie do przyjęcia, ja po prostu nie czuję się komfortowo włączając się gdzieś na ruchliwym skrzyżowaniu, gdzie musisz natychmiast podjąć decyzję i ruszać szybko a nie czekać żeby silnik raczył wejść na obroty i co gorsza – sobie nie zgasł...

 

Sprawdź na postoju prostą sprawę, na odpalonym silniku wyłącz/włącz klimę. Zobaczysz w jakim stopniu sprężarka obciąża Ci na wolnych obrotach silnik. U mnie było to do tego stopnia odczuwalne, że obroty potrafiły czasami spaść praktycznie do zadławienia silnika. Jak np. na skrzyżowaniu automat włączał sprężarkę w momencie ruszania to trzeba było uważać żeby nie zdusić silnika. Problemem okazała się mała ilość czynnika, po uzupełnieniu do prawidłowego stanu problem się rozwiązał sam.

Opublikowano
Sprawdź czujnik położenia wału korbowego - we wtyczce może być olej, co oznacza że jest zwarcie. Olej dostaje się przez czoło czujnika raczej wada seryjna także u Ciebie też może to być problemem. Sprawdź i daj znać :wink:
Opublikowano

Hej, tak więc po kolei:

 

- Przepustnice i zawór wolnych obrotów wyjmowałem, myłem, oglądałem – wszystko OK. Sprawdzałem wskazania w INPIE w czasie pracy, nawet nagrałem kamerą pracę przepustnicy i porównywałem stopień jej otwarcia na bieżąco ze wskazaniami INPY w czasie jazdy...

 

- Moja przepustnica EDK w czasie jazdy

 

Jak widać ruszam przy małej prędkości, jadę bo obraz się trzęsie a przepustnica się nie otwiera, otwiera się zawór. Na postoju przy przygazowaniu przepustnica się nie otwiera nawet przy 3 tys. - małe obciążenie silnika, więc pełne uchylenie zaworu wystarczy

 

- To zadławienie występuje również bez klimy, z klimą jest tylko ciut gorzej więc to nie główna przyczyna, ale dzięki za cenną radę, będę o tym pamiętał

 

- Faktycznie, czujnik wału pominąłem, więc go sprawdzę na pewno, ale na kompie nie ma błędu, gdyby było zwarcie to błąd by pewnie wyskoczył, nie mam też problemów z odpalaniem zimnego i ciepłego silnika a to jest częstą oznaką problemów z czujnikami wałków i wału... sprawdzałem natomiast oba czujniki wałków i jeździłem dla próby z odłączonymi – bez zmian. Zamieniłem miejscami nastawniki Vanosa a także jeździłem z odłączonymi – też bez zmian. Odłączałem też sondy lambda przed i za katem oraz czujnik spalania stukowego – bez zmian.

 

- Nagrałem wczoraj i zmontowałem film o reakcji na gaz na postoju, z dwóch kamer, jedna filmująca obrotomierz a druga pedał. Zsynchronizowałem wszystko co do jednej klatki czyli 1/25 sek. Myślę, że daje to pełny obraz. Zauważcie różnice na ciepłym i zimnym silniku, falowanie obrotów ale tylko w okolicy 1000, i prawidłową reakcję powyżej 1500 obrotów.

 

- Porównanie reakcji na gaz
y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja już myślałem, że dławieniem nazywasz to co u siebie na filmiku masz opisane jako dobrą reakcję ;) i się przeraziłem. Faktycznie coś jest grubo nie tak, na filmie widać wyraźnie, że jak jest źle to dodanie gazu powoduje spadek obrotów w pierwszej fazie.
Opublikowano

- Faktycznie, czujnik wału pominąłem, więc go sprawdzę na pewno, ale na kompie nie ma błędu, gdyby było zwarcie to błąd by pewnie wyskoczył, nie mam też problemów z odpalaniem zimnego i ciepłego silnika a to jest częstą oznaką problemów z czujnikami wałków i wału... sprawdzałem natomiast oba czujniki wałków i jeździłem dla próby z odłączonymi – bez zmian.

 

Odłączyłeś czujnik od wałka wydechowego, ssącego i jest bez zmian? Czego to dowodzi - że czujnik jest w pełni sprawny :shock: To podejście aktualnych "wymieniaczy części" - komputer nie pokazuje błędu to nie ma problemu. Pamiętaj wszystko sie żużywa, nie ma czegos takiego że ma sprawność 100%, ale może mieć natomiast 0%.

 

Wymieniacz powie - ale przecież samochód jeździ :wink: i co gorsza bedzie miał rację :mrgreen: .

Opublikowano (edytowane)

 

Odłączyłeś czujnik od wałka wydechowego, ssącego i jest bez zmian? Czego to dowodzi - że czujnik jest w pełni sprawny :shock: To podejście aktualnych "wymieniaczy części" - komputer nie pokazuje błędu to nie ma problemu. Pamiętaj wszystko sie żużywa, nie ma czegos takiego że ma sprawność 100%, ale może mieć natomiast 0%.

 

Wymieniacz powie - ale przecież samochód jeździ :wink: i co gorsza bedzie miał rację :mrgreen: .

 

Pisząc "bez zmian" miałem na myśli BRAK RÓŻNICY W REAKCJI NA GAZ, o której jest cała ta dyskusja, a nie na zachowanie się silnika :8) Tutaj różnica była, aczkolwiek nie taka znacząca, paradoksalnie, wydawało mi się, że auto lepiej ciągnęło, ale chyba było to tylko wrażenie podczas nie do końca równomiernego rozwijania mocy. Mniejszy moment miałem przy niskich obrotach (gdzie głównie pomaga Vanos) stąd gwałtowniejszy wzrost momentu przy przyspieszaniu dał subiektywne wrażenie lepszego odejścia.

 

W czasie jazdy i testów z odłączonymi i podłączonymi czujnikami miałem odpaloną INPĘ i sprawdzałem na bieżąco wskazania wyprzedzenia i opóźnienia wałków w zależności od prędkości obrotowej i obciążenia silnika. Wszystko było książkowo. Nie poprzestałem na odczytaniu błędów tylko na interpretacji wyników, bo też uważam, że błąd może jedynie zasygnalizować problem ZWIĄZANY z danym elementem a nie koniecznie wskazywać na wadliwą część.

 

Sprawdzałem też czujnik położenia wału - suchutki, nie ma śladów oleju, więc zwarcie wykluczam. Odpalałem silnik bez podłączonego czujnika i zgodnie z moimi przewidywaniami trudniej było go odpalić. Praca na wolnych obrotach była niezbyt stabilna, obroty prawie non-stop falowały. Natomiast znowu zero różnicy - już wyjaśniam - w REAKCJI NA GAZ :8)

 

y4mn7beSGHvaGsKwjIJcPrs3fON-Dl3u2NHf6qRxst1jS3jlV0HsKVHhA7dCsrw4HRTLSZkEOwUHf7CmAoed10Nj60vqq0JhIzNv7TqJG1y9ox_aIBuXLyP7xLEUGlgXlsvfRLfEthshnyYDIODfI1XP9ex1487B9kS1taQKQGAjesIQW3zjIBI5H-CFqhvhWli?width=1280&height=960&cropmode=none

Edytowane przez Buckey
y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano
Odepnij wtyczkę i popatrz w piny, tam ma być olej a nie na wierzchu.
Opublikowano

Czytałeś co napisałem? :evil:

 

Odpalałem silnik bez podłączonego czujnika i zgodnie z moimi przewidywaniami trudniej było go odpalić...

 

Myślisz, że do wtyczki bym nie zaglądnął jak miałem ją na wierzchu?

 

PS.

Porównywałem też pracę silnika 3.0 i też miał to opóźnienie. Nie było ono może tak dramatyczne jak u mnie (bez tak dużego przydławienia) ale jednak było...

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano
Nigdzie nie pisałeś że w pinach nie ma oleju, nie pisałeś też że odkręciłeś czujnik i patrzyłeś na jego czoło pomiarowe. Ale na pewno tak zrobiłeś. U ciebie przypadek może być inny i np. opóźniać zapłon (bo źle czujnik daje sygnał). U mnie na hamowni wyszło nawet 235KM z uszkodzonym czujnikiem.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Tez mam ten problem ale w m54b30. Wydaje mi się, że w moim przypadku podczas postoju reakcja jest dość szybka, natomiast podczas jazdy jest beznadziejnie. Przejście od przyspieszania do hamowania silnikiem i odwrotnie trwa bardzo długo (z pół sekundy). Jest jakieś światełko w tunelu? Ktoś coś odkrył?
Opublikowano (edytowane)

Walki ciąg dalszy...

 

Zdecydowałem się na wyczyszczenie ultradźwiękami wtryskiwaczy i wymianę w nich filtrów siatkowych oraz oringów.

 

y4mvmxBD2VF1I1w9pgUKi2cctwTi32JC5fXS-6dURsvut_vIjNWn1O1PMr1cYl5_KISUgN8mTahv2LrdqBnF8heBRNJAQ-cicV5CdYCnO7p161zNYwc9uko-eYZUYX5KdT8_V2ZgsRMiQmEnk1XrgGXZd2mr7K1FUjhPdoGIOC_1FJWExYCGBi-bzUwHtRh0-9O?width=1024&height=637&cropmode=none

 

Dostałem wydruk z parametrami każdego wtryskiwacza przed i po czyszczeniu. I już na wstępie zauważyłem, że poprawa parametrów nie jest wielka, więc sporej różnicy w pracy silnika niestety nie będzie :cry: Rozbieżność między wtryskiwaczami przed czyszczeniem wynosiła nieco ponad 3% a po czyszczeniu mniej niż 1%. Poprawił się strumień i wydajność ale niewiele...

Zmontowałem całość i.... brak różnicy w reakcji na gaz... walki ciąg dalszy....

 

Pojechałem na diagnozę komputerową do gościa z Zielonej Góry, który specjalizuje się w BMW. Nie wykrył żadnych błędów i niesprawności ale zalecił wymianę obu czujników wałków. W starym wydechowym pojawił się olej, tzn. wtyczka i czujnik był wilgotny, ale bez przesady. Nowe czujniki mają zmienioną konstrukcję i elektronikę, są większe (większa średnica). Jest z nimi też informacja, że jeśli auto zostało wyprodukowane przed 1 czerwca 1998 to może być konieczne przeprogramowanie komputera. Mój jest z 2002r i miałem wykonaną aktualizację więc pełen optymizmu zamontowałem oba czujniki i... walki ciąg dalszy...

 

y4mRf9bUn0KxFl3OKdiQrQMq0dE7BYjuW0UwKwemIZ5n0AIwwjBIiMgZT9c8hdUJMTxxL0fnVA7Fq2j6ZwLsjxcbK0hu944_GWwgAwWY6t1E33DVqbl59bstWBXZs2k0Tigp3whWjgj0teb_BnsDO6p0qUn0wGxIHYrYRSOKPQnii2pi5-6njI3vciYlwFsCR9R?width=1024&height=384&cropmode=none

 

Ręce mi już opadają. M54 - co ja Ci zrobiłem? Oj tam, że czasem na torze rozwiniesz skrzydła... Wolałbyś jeździć po mleko...?

- Na torze

 

PS. Na torze miałem okazję sprawdzić jak chodzi 330ci wprawdzie z automatem ale to nie istotne, bo sprawdzałem na postoju delikatną reakcję na gaz. I Silnik reagował przyzwoicie, może nie wkręcał się jak szalony ale reagował OD RAZU. Kiedy obroty rosły do 1100 u mnie dopiero skończyła by się faza przydławienia...

Edytowane przez Buckey
y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano
Moje 330ci w manualu na postoju reaguje prawidłowo. Nie jest to reakcja rodem z motocyklowej szlifierki ale przytłumienia (spadku obrotów) w początkowej fazie nie ma. Problem występuje w czasie jazdy. Opóźnienie jest na tyle duże, że ciężko jest pobawić się w latanie bokiem. Myślałem o wymianie przepływki ale dzięki Tobie nie jestem lżejszy o kilka stówek :)
Opublikowano

hej

widze ze walczysz z ta reakcja na gaz i walczysz.

 

Mam pytanie - czy nie masz gdzies lewego powietrza ?

 

I jak dzialaja sondy lambda ?? nic na ten temat nie pisales.

 

Wiec prosze o informacje lub screena z inpy z zakladki o adaptacji. Jak adaptacje krotkoterminowe sa mniej lub wiecej niz 0,2 to albo masz za malo paliwa albo lewe powietrze. Tak samo z dlugoterminowymi, jak sa wieksze od -+8% to cos z powietrzem lub paliwem.

 

Ja walczylem z falowaniem obrotow bardzo dlugo, nawet gdzies chyba miales moje filmiki wklejone z YT.

Okazalo sie ze zawor Disa mial malutka nieszczelnosc i silnik glupial... dopuki sie nie nagrzal.

 

Jak masz mozliwosc to podmien zawor disam ten czarny u gory w kolektorze od kogos bo on moze strasznie mieszac w m54. Teroetycznie dzieli kolektor na pol, ale dopiero na cieplym silniku, i otwiera przeplyw powietrza przy ponad 3000 z tego co pamietam.

Jesli u ciebie klapka sobie lata jak chce to moze nie otwierac sie prawidlowo.

Opublikowano (edytowane)

Cześć, przemek_byd dzięki za zainteresowanie :) Nawet czytałem na forum bmw-sport Twoje zapytanie o ustawienie rozrządu w M54, o blokady itp. ale z tego co pamiętam to niestety bez odpowiedzi...

Ja też czytałem o ustawieniu rozrządu i kilka wyjaśnień w tym temacie się pojawiło:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=121169&start=80

 

Więc tak, sondy diagnozowałem dwa razy i powiedzieli mi, że działają prawidłowo. Przed katalizatorem chodzą w zakresie od ok 0,03 do ok 0,8 a za - ok 0,7-0,8.

 

y4mmSHuv0zmQu4ET7vk6w06z34TnIH8C-ew_qZjsImsbeKkxfW1XD2mzHgHe9NGEECHsBiaW48jQ8VBSvaTDua1ksh8yKyctr3h2IMQ_q8m1Ryc-BiPJJa7fod9XLSIa7kerF8WOmJxWldqISSU8Ur9rYf03v2GSwxxF23gxK99h18N--KJtBmgEycInDghhekn?width=1280&height=800&cropmode=none

 

Lewe powietrze sprawdzałem, wymieniłem obie gumowe rury od przepływki do przepustnicy z nową uszczelką przepustnicy i bez poprawy. DISĘ sprawdziłem, klapka nie jest luźna, wydaje się być wszystko z nią ok. Kilka dni temu byłem jeszcze u jednego mechanika, podmienialiśmy i sprawdzaliśmy zawór odpowietrzania zbiornika paliwa (oczywiście bez rezultatów, jakby mogło być inaczej) ale zwrócił mi uwagę, że może jeszcze gdzieś syczy jakieś powietrze... Ja nie zwróciłem na to uwagi ale być może jest to gdzieś pod kolektorem dolotowym. Być może czeka mnie jego zdjęcie i sprawdzenie... Zrobiłem screeny jak mówiłeś, i chyba nie wygląda to źle apropo lewego powietrza:?

 

Screen ze stycznia 2012

y4mpQnrUY6ONsQHgOaSPwvF8E4jjCGPvVdsOrhOc11Y_IdgXQ-lfXaavaJqWQcB_S7JX8IRv3CRmtSjiKjTSqqG_DVWOt37DBqEmQpxehKqA9sLw-W7XjWb--_-yEfHKPKAKeln7QTneu4CwkX-BGKEBHxWragTpM5ZVtoFAZMjmzPaPKaxwb_qkdxeN6JHb42X?width=1280&height=800&cropmode=none

 

Screen z dzisiaj październik 2012

y4m4l4vinXEy50bg5M0WHazD9K7sFJZH843rVc4gA-a-R6iUG-ZR5bMImtWsDem6e62dckM-n35s662hAN7_QqYcyQatxHfCVGWiDHgLaQErDXeNIgHUEso5anP6no1gJS_LRbN5W3fsK1jNPC-oR8HbBjs1NsKXmP_JpzejRvkRyEEXASlBPGxNnXAuCE2-F4Q?width=1280&height=800&cropmode=none

 

Adaption value additive - to są korekty krótkoterminowe?

Adaption value multiplicative - to są długoterminowe?

Lambdaintegrator - co to oznacza? U mnie waha się w granicach ok. -3,0 do -6,5

 

Zauważyłem pewną zależność, może to przypadek, ale falowanie obrotów u mnie, kiedy chcę je ustawić na ok. 1000, pokrywa się dokładnie z oscylacyjnymi zmianami wartości sond przed katalizatorem. Doskonale widać i słychać to na filmiku: (dodam tylko, że falowanie u mnie występuje TYLKO kiedy chcę obroty ustawić na ok. 1000)

- Lambda a falowanie obrotów

 

I co Wy na to? :) :(

Edytowane przez Buckey
y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Opublikowano

tzn. że go lekko przelewa, dlatego koryguje na "-"

Ale w granicy -/+ 8 więc jest ok.

Zobacz jak się zachowuje jak jeździsz. Generalnie nie powinno latać więcej niż -/+ 8 ale do -/+10 jest jeszcze ok.

Opublikowano

lambdaintegrator jak jest na minusie to albo masz za duzo paliwa albo za malo powietrza... podmieniales przeplywke ??

 

krotkoterminowe - +- 0,20 -- czyli w normie

dlugoterminowe +- 8% - czyli wszystko w normie

 

widzialem filmik i kurde strasznie dziwne.... faluje tak jak sondy pracuja... tylko ze m54 to 2 banki sond przed katem i nie ma opcji zeby tak to chodzilo... ECU koryguje sobie dawke dla kazdego cylindra zeby silnik chodzil rowno na wolnych.

 

A mozesz sprawdzic czy bank 2 tak samo dziala ??

 

Mam pewien trop.

 

Czy sondy pracuja rowno, razem ?? Czy widac ze pracuja osobno.. ?

 

I glupie pytanie czy masz lpg ?

 

Ogladam twoj filmik i widze pewne cos. Twoja sonda nie pracuje chyba do konca jak trzeba.

0,08 - 0,71 i wiecej

ALe nie pokazuje stanow srednich... tzn jest albo nisko, albo wysoko.

Sprawdzalem stare moje filmiki z inpy i u mnie widac jak pokazuje 0,1-0,4-0,8 i znow w dol ok 0,5, 0,3 do 0,1 i znow w gore 0,4-0,6-0,9 i znow w dol...

 

a u ciebie jest albo nisko albo wysoko... chyba ze tylko na tym filmiku tak to wyglada

 

 

no i kolejna rzecz - poporsze o screena LU - czyli guzik f7 na wolnych obrotach. cos mi podpowiada, ze 4,5,6 cylinder ma wieksza dawke na wolnych niz 1,2,3 widac na wczesniejszych screenach, ze 1,2,3 odejmuje paliwa a 4,5,6 dodaje i ma plusowa korekcje.

Opublikowano

przemek_byd nie odbierz tego jako jakiegoś ataku, ale chyba nie wiesz co mówisz. Pozwól że sprostuję.

 

1. Korekta krórkoterminowa to tylko lambdaintegrator. Korekty długoterminowe go additiv (korekta addytywna) i multiplicativ (korekta multiplikatywna)

2. Lambdaintegrator to bardzo chwiejna korekta i zawsze sobie mocno skacze. A jak oscyluje ciągle na minusie to zaraz ECU zrobi additiv delikatnie na minus i już lambdaintegrator będzie oscylować w okolicy zera. Odchyły jakie tu występują na wolnych obrotach są całkowicie dopuszczalne.

3. ECU nie koryguje dawki żeby silnik chodził równo na wolnych. ECU zawsze dąży do uzyskania mieszanki stechiometrycznej (zarówno na wolnych jak i przy średnim obciążeniu) i nie ma to absolutnie nic wspólnego ze stabilizacją wolnych obrotów. Od stabilizacji wolnych obrotów jest zawór przy przepustnicy "krokowiec", działa to na zasadzie regulacji ILOŚCI mieszanki, a nie jej składu. To nie diesel.

4. Sprawna sonda lambda nigdy nie pokazuje stanów pośrednich - pracuje zerojedynkowo. Pokazuje stany pośrednie bardzo krótko, przez ułamek sekundy i program ze względu na wolne próbkowanie bardzo rzadko je wychwytuje. A co do samych wartości - stan niski to zwykle 0,1V a stan wysoki to zwykle 0,8V.

 

Bez urazy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.