Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od niedawna jestem użytkownikiem BMW 320d 150km.

Wcześniej jeździłem samochodami benzynowymi i w obecnej sytuacji nie jestem pewny czy to jak reaguje na przyspieszanie mój samochód to problemy techniczne ( elektrozawory, czujnik doładwania , przepływomierz, geometria turbiny..) czy po prostu Turbodziura tego silnika....

 

Sytuacja wygląda następująco:

- Gdy przyspieszam od 0 odpowiednio dawkując gaz (nie wciskam pedału do oporu) auto przyspiesza w miarę żwawo, nawet gdy jest obciążone.

- Jeżeli wcisnę pedał gazu do oporu (kick down) auto przyspiesza równomiernie do około 1700 obrotów następie czuć jakbym całkowicie puścił gaz.. kompletny brak mocy. Auto prawie wcale nie zwiększa obrotów (najlepiej to czuć na 3 lub 4 biegu). Jeżeli w tym momencie "odpuszcze" pedał gazu do pewnego poziomu auto zaczyna przyspieszać. Po osiągnięciu około 2500 obrotów jest nagły bardzo duży przyrost mocy i często auto w tym momencie zakopci.

Byłem z tą sprawą u mechanika (znany wrocławski zakład) i stwierdzono ,że prawdopodobnie przepływomierz i może czujnik doładowania.

Przepływomierz został wymieniony ale poprawy sytuacji nie odczuwam.

Następnie naprawiający zakład stierdził, że wymiana czujnika pomoże ale , żeby nie liczył na wiele bo silnik ciągnie ok..... w co mi się nie do końca chce wierzyć (czy w samochodzie z przyspieszeniem 8.9 do setki może występować aż tak turbo dziura??)

 

W związku z powyższym mam więc pytanie do znawców:

Czy wciskając pedał gazu do oporu auto powinno ciągnąć bez utraty mocy przez całą skalą obrotomierza (oczywiście nie mówie tu o nagłym doładowaniu , tylko o utracie mocy takiej , że auto się zatrzymuje)?

Obawiam się , że po wymianie czujnika okaże się , że to znowu coś innego i znowu będe narażony a grube koszty...

 

Co może być faktyczną przyczyną takiej sytuacji.

Z góry dzięki za odpowiedź.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie powinno byc zadnej turbo dziury. Podjedz sobie na innego kompa a najlepiej do kogos kto ma inpe i disa zeby sprawdzil parametry pracy silnika.
Opublikowano
Raczej nie pompa chyba ze kolega ma 320d na vp44 zrobione na 150km. Ja miałem co podobnego to sie zanieczyścił elektrozawor od turbo. Ale w modelu po lifcie chyba ich nie ma wiec moze turbo zapieczone.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Modele po lifice tez maja ten zawor od turba tylko ze do konca 2003 r. pozniej turbina sterowal juz komputer.
Opublikowano

Podczas testu na komputerze ( u mechanika w zakładzie ) po wymianie przepływomierza nadal wyskakuje błąd czujnika doładowania.

Dodatkowo (wg. opinii mechanika) do wymiany jest odma (oraz w tym przypadku olej) z powodu której czujnik jest przez cały czas zanieczyszczony.

Wstepnie zgodziłem się na operację (odma + olej + czujnik ciśnienia doładowania) , która (wg. opinii mechanika) powinna pomóc.

Czy mogę liczyć, że to uleczy autko?

Koszt pompy wtryskowej mnie przeraża... :)

Opublikowano
witam ,,,, zamień te zawory od erg i od turbo i zobaczysz który jest popsuty . są identyczne ,, ja myślę że to pompa

--- przy okazji wyczyść ERG -cały zaworek ,,,,, po odpaleniu autka powinien cały sie otworzyć a po przegazowaniu cały zamknąć ,,, i tak wkoło

a mówiliście że czepiam się kolegi i każdy ma prawo wypowiadać się na forum ale poczytajcie jego posty i w każdym jego poście jeśli z 320 d jest coś nie tak to on pisze że to pompa ..... :lol:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
TC. Tez to juz zauwazyłem :) Szkoda ze w 150 konnym CR tez pompa której nie ma. :D
Opublikowano
witam ,,,, zamień te zawory od erg i od turbo i zobaczysz który jest popsuty . są identyczne ,, ja myślę że to pompa

--- przy okazji wyczyść ERG -cały zaworek ,,,,, po odpaleniu autka powinien cały sie otworzyć a po przegazowaniu cały zamknąć ,,, i tak wkoło

jeśli możesz to podeślij więcej wskazówek gdzie te zawory erg można zlokalizować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam ,,,, zamień te zawory od erg i od turbo i zobaczysz który jest popsuty . są identyczne ,, ja myślę że to pompa

--- przy okazji wyczyść ERG -cały zaworek ,,,,, po odpaleniu autka powinien cały sie otworzyć a po przegazowaniu cały zamknąć ,,, i tak wkoło

jeśli możesz to podeślij więcej wskazówek gdzie te zawory erg można zlokalizować.

Zawor o turbiny nr. 1 na rysunku http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47N/LHD/N/2003/august/browse/engine/vacum_control_engine_turbo_charger/

zawor od EGR nr. 1 na rysunku http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47N/LHD/N/2003/august/browse/engine/vacuum_control_agr/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.